Simpele keuken opleuken

10-02-2014 09:54 54 berichten
Wij hebben een simpele keuken van de woningbouwverening. Gewoon drie witte kastjes onder, met zo'n gebobbeld roestvrijstalen blad erop. En twee witte kastjes boven.

We hebben geen geld voor een nieuwe keuken. Maar ik vroeg me af hoe ik deze net een beetje stijlvoller kan maken.

Ik dacht eraan om de bovenkastjes eraf te halen. Zou dat al schelen? En dan planken, of gewoon niks. En zal ik de onderkastjes schilderen of zou dat er "goedkoop" uitzien?

Ik ben benieuwd naar nog andere ideeën.
Vraag eerst even of dat allemaal wel mag
Alle reacties Link kopieren
Andere handgreepjes, de achterwand schilderen.
Cum non tum age
Ik zou alles laten zitten en werken met accessoires. Maak van één hoekje bijvoorbeeld een een Toscaanse kruidentuin. Olijfboompje in een gietijzeren pot. Italiaanse kruiden zelf kweken. Bij xenos doorzichtige potjes en daar gedroogde kruiden. Plateau met daarop flesjes olijven, zongedroogde tomaten.

Verder lijst met zilveren rand. Groot. En daarin afbeelding Toscaanse heuvels.

Aluminium prullenbak en afdruiprek (Ikea?). En grijze hand- en theedoeken.

Zo creëer je een geheel.
Waar zit de any-key?
Cum non tum age
Heb je wel genoeg kastruimte dan als je die kastjes weghaalt?

(wel de kastjes bewaren want die moet je wel terug hangen als je daar weg gaat)

Op zich vind ik het altijd prachtig die keukens zonder kastjes boven. Ik zou het niet redden alleen.

Je kan ook de kastjes in een mooie kleur verven. En wat Noa zegt, mooie handvatten erop.

Heb je nog een muur over waar je iets leuks kan hangen?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
ik had vroeger ook zo'n witte keuken. Heb toen zebrastrepen op de deuren geplakt met zwarte plakplastic. Het was een serieus werkje maar de keuken werd er veel vrolijker van. En ik ook
not all who wander are lost
Andere frontjes? Of anders alleen andere handvatten en inderdaad verder met accessoires werken.

Of kastjes wel laten hangen maar op een andere muur (steiger) houten planken ophangen en daar kruidenplantjes of leuke kopjes opzetten of mooie voorraadbussen
Ah leuk, goede tips al. De kastruimte kan ik natuurlijk eigenlijk goed gebruiken. Maar we hebben best een klein huisje en ik heb het idee dat als de kastjes eraf zijn, dat het dan veel groter lijkt.

Noa, die koeien, fantastisch idee is dat!! Weet je waar je dat kunt krijgen? Wij hebben tegeltjes boven het aanrecht. Maar misschien kan het er heel eenvoudig voor met een soort schot ofzo...
Houston, ook een hele goede tip voor meer eenheid, daar ga ik eens goed voor zitten. Ik hou niet zo hele erg van Toscaanse kleuren in mijn huis (hou wel heel erg van Toscane), maar ik zou natuurlijk een ander kleurthema kunnen nemen.
Misschien gekleurde tegelstickers?
Wat al verschil kan maken, is de wand tussen de kastjes in een kleurtje schilderen (anders dan standaard-wit).

En wat decoratieve (keuken)dingetjes ophangen; lepelrekje, kruidenrekje, klok, (kruiden)plantjes, (magneet)bord etc...

En andere kastgrepen op de kastjes.
Ik heb precies zo'n keuken en die heb ik inderdaad geschilderd. Ging erg makkelijk en als hij weer wit moet als ik er uit ga, schilder ik hem net zo gemakkelijk weer wit.
Zeg maar Spijker.
koeien

Zijn vast wel meer sites.
Cum non tum age
Noa, bedankt voor de link. Ik ben er echt helemaal weg van. Ook van de uien en goudvissen.
een ander aanrechtblad scheelt al heel veel, de standaard roestvrijstale bobbels vind ik altijd erg 'goedkoop' ogen. Zo'n wat strakker aanrechtblad hoeft niet heel duur te zijn bij Ikea of een keukeconcurrent ofzo en geeft meteen een hele andere uitstraling:

http://www.ikea.com/nl/nl/search/?query=aanrechtblad
Ik zou eerst informeren of je wel mag schilderen. Hier mag dat niet, ik heb afgelopen weekend alles kasten beplakt met plakplastic.

Ziet er superstrak uit, al met al nog geen 7 euro kwijt !
Geen idee want ik zie de grootte en vorm van je keuken niet.

Bij mij moet hij zo kaal en leeg mogelijk zijn omdat alles heel druk glimt en glanst door de tegenlichtinval. Zo'n achterwand als die van Noa, hoe leuk ook, zou een glanzend object worden, waarin imperfecties negatief opvallen.

Ik raad aan om met bestaande voorwerpen en kleurtjes eerst iets te simuleren.
Lieveling, ik ben het helemaal met je eens. Het blad is echt lelijk. Maar een ander blad, betekent ook meteen een andere gootsteen en kraan etc. Daar zijn wij denk ik niet handig genoeg voor en het kost ook meteen veel meer.
Vlaflip, wat voor kleur plakplastic heb je genomen? En waar heb je het gekocht. Het is in ieder geval een goede manier om uit te proberen of een andere kleur ook echt mooi is.
Als je de keuken goedkoop op wilt knappen is de site van Noa niet handig. Daar hebben wij onze achterwand vandaan, het ziet er echt geweldig uit maar is niet heel goedkoop.
Ja, als je het niet zelf kan tikt het inderdaad wel weer aan. Een spoelbak en kraan heb je vanaf ¤30 per stuk maar wil je iets mooiers loopt het wel op ja
Ik heb ook een keukenachterwand van Pimpyourkitchen (nooit iets soortgelijks gezien, volgens mij hebben ze geen concurrentie). Ik heb de alu,minium variant en die is prachtig, heel degelijke en makkelijk schoon te maken. Maar wel duur, ik was ruim 500,- kwijt voor 2,5 meter lang en 50 cm hoog.

Verder heb ik heel fel gekleurde handdoeken en theedoeken en die hangen aan deze haakjes:

Als je een lelijk aanrechtblad hebt zou je een of twee van deze planken van Ikea neer kunnen leggen. Zijn maar een tientje en superhandig, ik heb er ook een ter bescherming van mijn blad en zet er hete pannen etc op.

Het plaatje is niet helemaal duidelijk maar je legt hem eigenlijk andersom zodat hij met de rand over de rand van je keukenblad heenvalt.

Bovenkastjes weghalen en planken maken is alleen mooi als je dan ook alleen maar mooie spulletjes en servies op die planken zet. En het is meer schoonmaakwerk.
http://www.plakfoliewebsh ... reed-plakfolie-122cm.html

Dit spul is heel makkelijk. Je hebt ze in verschillende breedtes.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
Precies zo'n keuken gaf ik ook. Wat wij hebben gedaan:

aanrechtblad vervangen door een mooiere en langere zodat de wasmachine er onder paste

extra kastje opgehangen

kastdeuren beplakt met folie

greepjes vervangen door mooie knopjes.

We hebben ook een onderkastje weg gehaald om een vaatwasser te kunnen plaatsen trouwens. Kijk eens op mp voor aanrechtbladen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven