Wachten, wachten, wachten (deel 3)

25-10-2013 15:47 2776 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is deel drie alweer van het topic: Wachten, wachten, wachten.

Een topic voor mensen met een kinderwens, die vanwege de meest uitlopende redenen nog moet wachten. Hier gaan we verder met kletsen, fantaseren, elkaar een schouder bieden om uit te huilen en afleiding zoeken.

Nieuwe schrijfster zijn van harte welkom, maar let op even het volgende:

- Beginnen vanaf begin 2015 (geldt voor nieuwe schrijfsters)

- Wij hebben een realistische kijk op het leven en op onze kinderwens

- Voor mensen die al begonnen zijn, zijn er andere topics(geldt voor nieuwe schrijfsters)

NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer beginnen?Waarom wachten?BijzonderhedenTara823132herfst 2014Baan vriend & trouwenflora_2627282016?Sparen & vriend (pas afgestudeerd)Bezigebij23302015/2016Wachten op man & genieten van de tijd met z'n 2tjesInspiratielooos2727najaar 2015Sparenukkie213333dec 2014Uitslag bloedonderzoekunderstatement2526voorjaar/zomer 2015Zekerheid huis & baandrika793527januari 2015groen licht huisartseerst gewacht op vriend & reis
@Flora, op die leeftijd geven de meeste moeders volgens mij nog maar 1 of 2 voedingen per dag. En dan is het niet een voedmoment maar meer een gezelligheidsmoment. En dat kan best lastig zijn om af te leren. Maar: dat hele opvoeden is een groot proces van aan- en afleren. Dus het hoort er een beetje bij en met een beetje moeite en wat trucjes komt dat echt wel goed.

Ik ga hier, voor zover ik nu denk, alleen BV geven tot ik weer ga werken. Daarna ga ik proberen wel 2 voedingen oid te geven als ik thuis ben (eerste en laatste voeding bijvoorbeeld) maar als dan de productie te snel terugloopt so be it. Ik zie kolven namelijk echt niet zitten.
@Flora, je hoort natuurlijk sneller de verhalen waar BV niet lukt dan waar het wel lukt. Het is voor mij geen issue. Lukt het eerst niet haal ik er een lactatiekundige bij. Lukt het dan nog niet of trek ik het niet meer na een paar weken jammer dan. Dan maar niet. BV is beter dan flesvoeding maar niet heilig. En als je je kindje een maandje BV kunt geven is het ook al voordelig voor je kind.
Er schijnt trouwens een verband te zijn tussen dingen zoals pijnstilling en gebruik van de vacuümpomp bij bevalling of een keizersnede en het op gang komen van borstvoeding, maar ik weet niet of dat ook echt bewezen is.
Voor mij is BV best wel heilig eigenlijk. Als het niet op gang komt ga ik dan ook best wel stappen ondernemen om het toch te laten slagen. Ik vind BV belangrijk voor het kind qua voeding maar ook voor de hechting lijkt het me goed..

Maar ik ben ook van mening dat je vaak alleen de verhalen hoort dat het niet lukt, terwijl er heel veel zijn waarbij het wel lukt. En inderdaad met keizersnede schijnt het sowieso minder goed op gang te komen. Hoe dat met pijnstilling zit, weet ik niet.
Borstvoeding wil ik gewoon proberen en inderdaad als het niet gaat dan niet. Die baby word toch wel groot. Om mij heen zijn juist veel moeders die borstvoeding geven. Mijn schoonzus is nu gestopt, maar heeft het 10/11 maanden volgehouden met de jongste. Ze kreeg wel steeds meer flesjes tussendoor en dat was geloof ik niet echt een probleem.
Ok tja misschien is dat zo, dat je het vaker hoort als de borstvoeding NIET lukt...

Ik sta er waarschijnlijk hetzelfde in als matroesjka en tara: ik zal bv zeker proberen maar als het niet lukt probeer ik er geen drama van te maken.

Hopelijk gaat het bij ons allemaal helemaal vanzelf .
@carnaval; Ik ben dus net verhuisd (of nou ja, zit eigenlijk nog middenin de verhuizing) naar een stad waar het wel wordt gevierd, maar vriend en ik hebben er allebei weinig mee.

@creabea; De naaimachine is al mee deze kant op, want ik ben nog bezig met babykleertjes (verwacht nog 2 nieuwe babies in de vriendenkring deze maand) en heb er juist deze week denk ik nog wat tijd voor om daarmee aan de slag te gaan, daarna begint het harde werkende leven weer.

@bv; moet ik volgens de bijsluiter van mijn medicijnen eerst met ha overleggen of dat een goed plan is voor de baby. Dus maar even zien. Wat betreft al die dingen over hoe we het straks met baby gaan doen, denk ik trouwens: Eerst maar eens zwanger worden.. dan komt de rest later wel.

En nu dus eigenlijk: eerst deze verhuizing maar eens verder regelen. Afgelopen weekend veel bij mij thuis gedaan; kast uit elkaar geschroefd en dingen ingepakt. Gelukkig ook nog tijd gehad om olympische spelen te kijken
@creabea, mijn hoofdhobby is naaien, maar tegenwoordig brei en haak ik weer veel, daar hoef ik minder over na te denken. Verder ben ik net begonnen met zeep maken. Ik heb elke dag wel wat zelfgemaakts aan, dat is echt leuk.

@bv. Ook wel redelijk heilig denk ik, ik ga iig een lactatie deskundige erbij halen als het niet lukt. Het lijkt me namelijk vooral handig. Altijd eten bij je op de juiste temperatuur. Niet je bed uit voor een voeding enz enz.
olympische spelen! jaaa! Love it! Toch maar eens op wintersport gaan geloof ik...volgens mij vind ik dat geweldig.

@ matroesjka: volgens mij reageer je de tweede keer op Evaviva toch? Ik zie namelijk veel succesverhalen om mij heen waarbij borstvoeding (in elk geval een aantal maanden) prima lukt. Ook veel kolvers om mij heen. Ik denk zelf dat ik tot een maand of 8 wel wil blijven kolven. Daarna afbouwen naar alleen s ochtends en s avonds, zoals jij ook al beschrijft. Maar inderdaad: als het lukt. Stel er zijn problemen: dan zal ik ook wel een lactatie deskundige raadplegen denk ik. Maar als het niet lukt, dan is dat wat mij betreft ook geen ramp..

@ crea bea: best beetje jaloers! Ik ben totaal niet handig met (brei/haak) naalden... Tegen de tijd dat ik zwanger ben, hoop ik mijn bestellingen bij jullie door te kunnen geven

Ok, weer even aan het werk!
Voor snachts lijkt borstvoeding mij ook heel erg fijn. Het bedje komt waarschijnlijk aan de kant van vriend te staan, dus dan kan hij de baby uit bed halen en door geven. Nu met mijn nichtje had hij haar al uit bed gehaald en toen moest ik nog naar beneden voor het flesje. Verschonen deden we gewoon op bed met een handdoek er onder. Mijn moeder had heel veel borstvoeding, maar mijn oma (moeders kant) had juist weer helemaal niks. Ik hoop daarin meer op mijn moeder te lijken. Mijn mooie kuiten heb ik al van mijn oma .

Ik heb gisteren een kadootje besteld voor mijn oudste nichtje. Een heel schattig mandje voor op haar fiets. Dan kan beer tenminste makkelijk mee. Nu moet ik alleen nog iets voor de jongste verzinnen. Ze vieren beide verjaardagen op 1 dag. Het is een nieuwsgierig meisje wat graag dingen ontdekt en lekker alleen kan spelen. Alleen ze hebben al zo veel speelgoed en zelfs haar ouders hebben geen verlanglijstje voor haar. Ik denk dat ik dus maar wat leuke kleertjes voor haar ga uitzoeken. Wat dunne shirtjes met lange mouwen kunnen ze vast wel goed gebuiken voor de lente en zomer. Ik had al even gezocht maar ik zag weinig jurkjes met lange mouwen.
En een vestje of rokje haken? dat is ook heel schattig.
Dat is ook wel leuk Hop, maar het feestje is al aankomend weekend. Dat ga ik dus niet redden. Ik ga zaterdag wel lekker de stad in en bij de Hema en H & M kijken. Een schattig jurkje met een dun shirtje met lange mouwen voor er onder kan natuurlijk ook.
hmm ff denken, vind ze knuffels al leuk? Ik denk trouwens dat een rokje, vestje, poncho in zo'n maat (80 waarschijnlijk) echt wel vlot gaat. Ken je ravelry? daar vind je vast wel iets.
Hallo allemaal

Na een flinke tijd kom ik weer terug om mee te schrijven in dit topic.

Ondertussen zijn vriend en ik het eens ooit een gezinnetje te willen. Ik wil dit graag voor mijn dertigste en voor zijn veertigste. Wat ons nog tijd zat geeft

Ik rond over een paar jaar mijn opleiding af en wanneer ik een baan vind kunnen we gaan kijken naar weeen gezinsproof huis.
Paar maanden (opleiding) niet paar jaar
Hoi bagheera,

een oude bekende dus? Welkom terug dan :-)

Hoe oud ben je nu? Klinkt alsof jullie wel een uitgedachte planning hebben. Fijn dat je binnen een paar maanden je opleiding afmaakt!
Ik ben nu 22 en vriend is 31.

Hij is pang onduidelijk geweest over deze kwestie waardoor ik er niet over durfde te beginnen. Gelukkig is dat allemaal uitgewerkt.
Fijn bagheera! En hoe is het afgelopen met het samenwonen regelen?
Daar gaat ook de goede kant op. Nog niet alles is geregeld, maar ik vind het heerlijk dat we zoveel samen zijn.
Hee Bagheera! Wat goed dat de onduidelijkheid nu wat duidelijker geworden is! Succes met afstuderen!

Hier net mijn dikke voldoende voor mijn afstudeeronderzoek ontvangen! Ik heb zeer binnenkort mijn eindgesprek en dan ben ik klaar!!
Gefeliciteerd wijnkonijn! Wat fijn dat je bijna klaar bent zeg!

Welkom bagheera.
Wijn
Gefeliciteerd Wijnkonijn, ben je blij dat je bijna van het studeren af bent?

Welkom terug Bagheera, fijn dat je nu duidelijkheid hebt van je vriend, dan weet je waar je aan toe bent.

@borstvoeding, ik heb er ook geen mening over. Als het lukt vind ik het prima en zo niet ook. Ik probeer niet al te veel dingen voor mezelf vast te leggen omdat de kans groot is dat het heel anders uitpakt. Ik heb ook geen mening over mensen die bewust voor het een of het ander kiezen.

@creatief zijn, ik kan redelijk breien en zal later ook knuffels en dergelijke breien, het is heerlijk gedachteloos tijdverdrijf. Met kerst heb ik een sjaal, wat kerstballen en een sneeuwmannetje gebreid. Nu liggen de breispullen weer stof te vangen in de kast .

@carnaval, ik vind het niet zo heel denderend. Het verkleden en de gezelligheid vind ik leuk, maar ik houd niet zo van de lalala-muziek en stiekem heb ik een hekel aan de polonaise .

Zijn er trouwens nog mensen die aan Valentijnsdag doen? Ik dacht dat we dit jaar niets zouden doen, totdat vriend mij vertelde dat hij zo'n leuk cadeautje had gekocht voor me. Ik zit nu hard te brainstormen wat ik hem cadeau ga doen. Gelukkig alle tijd daarvoor want ik heb een vrije dag!
@valentijn, ik vind het maar niks. Ik was ook in de veronderstelling dat we er niks aan zouden doen maar vriend wil toch wel iets doen. Uit eten of gezellig samen thuis extra uitgebreid koken.
@valentijn: Dat is niks voor ons.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven