Wachten, wachten, wachten (deel 3)

25-10-2013 15:47 2776 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is deel drie alweer van het topic: Wachten, wachten, wachten.

Een topic voor mensen met een kinderwens, die vanwege de meest uitlopende redenen nog moet wachten. Hier gaan we verder met kletsen, fantaseren, elkaar een schouder bieden om uit te huilen en afleiding zoeken.

Nieuwe schrijfster zijn van harte welkom, maar let op even het volgende:

- Beginnen vanaf begin 2015 (geldt voor nieuwe schrijfsters)

- Wij hebben een realistische kijk op het leven en op onze kinderwens

- Voor mensen die al begonnen zijn, zijn er andere topics(geldt voor nieuwe schrijfsters)

NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer beginnen?Waarom wachten?BijzonderhedenTara823132herfst 2014Baan vriend & trouwenflora_2627282016?Sparen & vriend (pas afgestudeerd)Bezigebij23302015/2016Wachten op man & genieten van de tijd met z'n 2tjesInspiratielooos2727najaar 2015Sparenukkie213333dec 2014Uitslag bloedonderzoekunderstatement2526voorjaar/zomer 2015Zekerheid huis & baandrika793527januari 2015groen licht huisartseerst gewacht op vriend & reis
Ik ben er nog hoor! Ik kom straks uitgebreid op iedereen reageren.
@Paddle, wat super spannend dat jullie al bijna gaan beginnen met proberen! Wauw joh! Ik ga je volgen als je dan in een 'starten in maand x' gaat schrijven en ik denk wij allemaal trouwens!

@Tafelkleed, wat een rotbericht van pleegzorg zeg :(. Waarom kon dat nou opeens niet meer dan? Maar wat onwijs spannend dat eiceldonatie wel nu een mogelijkheid is. Rollercoaster van gevoelens moet dat zijn geweest zeg!

@hier, nog geen bericht ontvangen van het ziekenhuis voor een intakegesprek. En verder ben ik helaas een beetje ziek (vooral errug moe!) dus mijn vrijwilligerswerk heb ik helaas moeten afbellen deze week.

Mag ik trouwens nu ook in de tabel erbij gezet worden? Of moet ik actiever meeschrijven daarvoor?

Nou ja, als het mag, dan zijn mijn gegevens:

AliceAnna, 23 jaar & 30 jaar, beginnen in 2016/2017, baan vinden en verhuizen.
Jullie zijn lief meiden!

@Tafelkleed: Zo, wat heftig nieuws zeg op beide vlakken. Heel naar van de oude wonden, dat is niet waar je zit op te wachten als je het traject ingaat.

Maar jeej voor de ECD! Hoe gaat het nu verder voor jullie, is er wachtlijst enz...?

@matt: Hoi!

@Alice: Balen dat het nog niet in orde is met de ziekenhuis.
Paddle: Dat is snel zeg! Spannend! En niet weggaan hoor, want de hippies moeten wel blijven!

Tafekleed: Wat goed van de ECD! Echt heel spannend lijkt me dat!

En balen van pleegzorg.

@hier: ik was op kraambezoek vandaag, wat een lief babytje! ze lag een hele tijd tevreden bij mij, heerlijk.
@Alice, waarom moest je ook alweer naar het ziekenhuis? Ben het even kwijt, sorry.

En beterschap! Ziek zijn is niet leuk!

Hop, niet goed voor de rammels kraamvisite. Zoo schattig!
@ mat: hoi! Dacht toevallig gisteren aan je en dat ik je miste als een van onze actiefste meeschrijvers

@ alice: van mij mag je in de tabel: ik heb alleen geen bevoegdheid/handigheid (hoe je het ook noemen wil)om je toe te voegen. Ik ben ook even kwijt waarom je in het ziekenhuis loopt. Sterkte met de moeheid he!

@ Paddle; inmiddels genoeg overtuigd om ook hier te blijven schrijven ? Zag in een ander topic dat choco en sealight ook een "zwanger worden vanaf.." zijn gejoined: ook een memorabel moment toch dames?! Ik vind het echt leuk voor jullie allemaal.

@ hop: heerlijk he zo'n kleintje: ik was dit weekend op kraambezoek bij een collega: ontzettend blij dat ik het ventje de hele tijd mocht knuffelen
@Paddle: ik wil ook dat je blijft! Want zoals Hop zegt, de hippies moeten blijven! Wil graag met je meeloeren (ga je ook meeschrijven op het dragen en voeden forum?)

@kraamvisite: hier gelukkig niet aan de orde. Ik snap dat dat de rammels niet vermindert!

@Alice: Er staan 17 dames in de tabel en dat vind ik al heel veel. Om het overzichtelijk te houden is het misschien beter om dit als max. aan te houden. Hoe denken andere dames daarover? Ik vind het altijd al een hele lap 'tabel'.
quote:wijnkonijn schreef op 07 februari 2014 @ 09:09:

@Paddle: ik wil ook dat je blijft! Want zoals Hop zegt, de hippies moeten blijven! Wil graag met je meeloeren (ga je ook meeschrijven op het dragen en voeden forum?)

@kraamvisite: hier gelukkig niet aan de orde. Ik snap dat dat de rammels niet vermindert!

@Alice: Er staan 17 dames in de tabel en dat vind ik al heel veel. Om het overzichtelijk te houden is het misschien beter om dit als max. aan te houden. Hoe denken andere dames daarover? Ik vind het altijd al een hele lap 'tabel'.Oh, dat is ook prima hoor . Maar, ik dacht dat ik misschien de plek van Paddle dan kon krijgen ofzo, of later dit jaar als er meerdere meiden echt van start zijn gegaan. Want ik neem aan dat de meiden die dit jaar gaan beginnen met proberen, automatisch ook worden weggehaald uit de tabel, toch? Maar ik vind het prima om dan dit jaar nog even niet in die tabel te staan hoor als hij anders te druk wordt .
De hippies? Wie en wat zijn de hippies? :-)

Wat gaaf dat er al wat mensen kunnen overstappen naar een "zwanger worden" topic. Het is jullie gegund!
@Tafelkleed, wat fijn dat ECD een mogelijkheid voor jullie is! En jammer van de pleegzorg. Wel spannend allemaal hoor!

@Paddle, oh dat is snel al dat jullie beginnen ! Kan me je koudwatervrees wel voorstellen.. Maar ook superleuk!

@EvaViva; Volgens mij kun je zelf ook overstappen naar een "zwanger worden" topic hoor, want er is er al één voor mensen die willen beginnen in najaar 2014. Ik heb zelf nog niet zo de behoefte om daar (ook) mee te gaan schrijven.

@Aliceanna, Ik weet niet of we mensen uit de tabel gaan halen als die zijn begonnen, maar wat mij betreft pas je er nog wel bij.

@hop; zo'n kraamvisite doet wel rammelen ja.

@Hier: Een paar dagen flink verkouden geweest en nu weer een beetje op de been. En nieuws gekregen dat pasgeboren neefje een zeldzame ziekte heeft. Daar valt wel mee te leven, maar hij moet wel aan de medicijnen. Toch even schrikken allemaal.
@hippies: dat zijn iig Wijn, paddle en ik (en een beetje mat) die dingen gaan doens als: familiebed, wasbare luiers of helemaal luiervrij, dragen, langvoeden. Ik weet niet of iedereen alles gaat doen, maar dat bedoelen we ongeveer. Een beetje het dragen en voeden forum idee. Ik ben sowieso een ontzettende hipiie(alleen niet in mijn kleding) dus dat past goed bij mij.

@tabel: ik weet er niks van dat mensen er uit gaan als ze gaan beginnen, als ze meeschrijven kunnen ze gewoon blijven. wmb is er wel plek voor 18 hoor, maar dan is het wel fijn als je ook echt blijft meeschrijven. het is namelijk al vaak gebeurt dat iemand kwam, in de tabel wilde, en we er toen niks meer van hoorden.
@Ukkie: Oh, wat een schrik van je kleine neefje, zijn het heftige medicijnen?

@Wijn: daar lees (soms schrijf) ik al een hele tijd mee. Jij ook? Echt informatief vind ik.

@Hippies: Jap, zo ongeveer wat Hop schrijft. Ik probeer daarnaast ook bewust een beetje sobere levensstijl aan te houden (niet op alle vlakken hoor), ik weet niet of dat ook in het hippie thema past.

@iedereen: Jullie zijn erg lief, ik ga in ieder geval regelmatig eens een update geven hoor. En tenslotte zolang ik niet zwanger ben wacht ik ook nog een beetje toch .
quote:hoppala schreef op 07 februari 2014 @ 12:06:

@hippies: dat zijn iig Wijn, paddle en ik (en een beetje mat) die dingen gaan doens als: familiebed, wasbare luiers of helemaal luiervrij, dragen, langvoeden. Ik weet niet of iedereen alles gaat doen, maar dat bedoelen we ongeveer. Een beetje het dragen en voeden forum idee. Ik ben sowieso een ontzettende hipiie(alleen niet in mijn kleding) dus dat past goed bij mij.Ik ga geen van deze dingen doen hoor . Behalve dragen dan icm wagen.
Aha, bedankt voor de uitleg over de hippies . Ik heb nog nooit gehoord van wasbare luiers of luiervrij. Hoe kan een baby zonder luier dan? En met langvoeden bedoelen jullie lang borstvoeding geven ofzo...?

Oh ja ik zie nu dat er ook een "Zwanger worden vanaf najaar 2014" is. Misschien ook leuk voor mij inderdaad.

Ik dacht dat er alleen topics waren qua "NU zwanger worden":-).
@Tafelkleed, wat een omschakeling! Wel heel leuk dat je dan een zwangerschap mee kunt maken en jullie kindje vanaf het begin een stabiele basis kunt bieden. Pleegzorg kinderen hebben vaak al zoveel meegemaakt.

@Kraambezoeken, heerlijk. Ondanks dat je er extra kriebels van krijgt blijf ik het leuk vinden. Helaas niet zoveel baby's hier de komende tijd.

@Uk, wat heftig. Ik hoop dat hij er niet teveel last van heeft.

@Flora, ik heb me inderdaad aangesloten bij het beginnen in het najaar topic. Nog een half jaar wachten, het lijkt nog zo ver weg.

Wat een regen hier zeg, alsof ik in een wasstraat sta! Morgen gaan man en ik iets leuks doen met ons neefje, leuk! Gister vroeg de moeder van mijn oppas kinderen of ik de jongste een keer snachts wil opvangen, super leuk en ik heb er nu al zin in.
Ik leef ook nog hoor! Ben alleen ziek, erg druk met werk en heb de laatste tijd om één of andere reden niet zo de behoefte om iedere keer op iedereen te reageren. Maar ik lees wel trouw mee!
@eva: je kunt even zoeken op babyzindelijkheids training. In principe gaat het erom dat je al een hele jonge babys kan zien dat ze moeten plassen of poepen en dat van je dan op, in de wc of de wasbak. Ik ga het iig proberen, want meer op je kind letten lijkt sowieso niet slecht en minder luiers is ook beter. Ik ga het snachts niet doen, maar overdag wel denk ik.

En verder wasbare luiers.
@j22: beterschap! En voel je niet verplicht om op iedereen te reageren..

@wasbare_luiers; misschien ga ik daar ook voor, luiervrij is een stapje te ver voor mij.

@ziekte_neefje: hij heeft er op zich geen last van, maar moet wel veel medicijnen. Mogelijk ben ik zelf ook 'drager' van de ziekte, dat ga ik denk ik nog wel laten uitzoeken voor we aan kinderen beginnen.
Ik vind het prima, nog mensen in de tabel. Als iedereen die er in staat gewoon (actief) mee blijft schrijven.

@najaar 2014, heb ik me ook aangemeld. Vond ik wel leuk alvast. Al is het nog erg ver weg. Maar blijf hier het meeste meeschrijven!

@hippie, ik ga ook dragen icm een wagen net als mat. Verder niets.
@tabel, ik dacht altijd dat als mensen beginnen met zwangerworden, dat ze dan toch een ander topic opzoeken (namelijk al die 'beginnen met!' topics) en dat er dan in deze topic weer plaats is voor nieuwe wachtende meiden. Meeschrijven is best logisch (je deelt hier al heel lang lief en leed), maar de tabel vernieuwen leek me eigenlijk ook net zo logisch, maar dan heb ik dat gewoon verkeerd begrepen! Schrijf ik hier lekker anoniem mee, dat vind ik ook wel prima hoor :P.

@luiers enzo, ik heb daar ooit een stukje over gelezen, een moeder die dat deed. Steeds opletten en dan gauw op het potje met haar kleine baby. Maare, heel praktisch gezien moet je daarvoor toch gewoon een thuisblijfmoeder zijn? Als je werkt kun je dat immers niet doen en dan denk ik ook niet dat het werkt? Blijven jullie dan allemaal thuis ofzo? Wasbare luiers zijn natuurlijk wel prima en ook heel praktisch, want het kost anders klauwen vol met geld. Dus dat ga ik ook wel doen denk ik, maar luiervrij vind ik heel ingewikkeld klinken. Maar een hippie ben ik niet echt, haha ^^.

@ziekenhuis, mijn vriend is mogelijk drager van een ziekte/syndroom die wij graag willen uitsluiten voordat we aan kinderen beginnen. We moeten daarvoor dus daar de afdeling genetica in het ziekenhuis en we wachten nog op een uitnodiging voor het intakegesprek .

@ukkie, oef, wat een rotnieuws zeg. Maar wel fijn dat je neefje zelf er geen last van heeft!

@j22, beterschap!

Hier regent het ook met bakken uit de hemel... Eind van de middag komen er vier vrienden uit België hiernaartoe en morgen is er in de stad een meeting met nog een aantal mensen. Heel erg leuk! De mensen uit België blijven hier logeren, dus ik sta al de hele dag een beetje in de 'perfecte-gastvrouw-zijn' modus :P. Alles opruimen, schoonmaken etcetera.
Ik woon in een land waar je 1 jaar thuis blijft met je kind, dus nee ik word geen thuislbijfmoeder, maar ik heb wel tijd voor luiervrij.
@aliceanna er zijn niet echt regels voor wanneer je doorschuift naar een nieuw topic of hoe je de tabel regelt Mij maakt het allemaal weinig uit. Ik vind tabellen eigenlijk een beetje onzin
@Ukkie wat schrikken van je neefje. Hoe gaat het met hem en hoe zijn de ouders eronder? Je zei dat je mogelijk drager bent, komt het verder nog voor in de familie?

Jij ook beterschap met je verkoudheid, het komt door het weer denk ik. Hier regent het constant, maar ik houd wel van de regen (als ik binnen zit). Lekker kopje thee, dekentje en met de laptop op schoot forummen, dan word je snel weer beter .

@Hippies: ik denk dat wasbare luiers voor mij niets zijn, het lijkt me lastig als ik ergens op bezoek ga met een kleintje. Wel zou ik liever willen dragen ipv lopen met een kinderwagen. Het lijkt me fijner en makkelijker om je kind dichtbij je te dragen en ook je handen vrij te hebben. Ik zou ook bepaalde dingen niet willen, zoals een woonkamer dat overloopt van het speelgoed. En ik weet niet of dit onder hippie opvoeding valt, maar mijn vriend vindt me ouderwets, omdat ik het niet nodig vind dat een kind voor de brugklas een tablet, Nintendo DS of een andere spelcomputer krijgt. Ik zie ze liever met speelgoed of buiten spelen dan op een computer. Maar hij denkt dat tegen de tijd wij kinderen krijgen, dat het er dan min of meer erbij zal horen. Ik hoop het toch echt niet.

@tabel, ik vind een tabel wel lekker overzichtelijk. Maar ik ben een wachten-newbie, dus dat is mijn bescheiden mening
Hippie ben ik zeker niet dus hier gewoon luiers. Waar ik me wel aan stoor is dat kinderen altijd maar vermaakt moeten worden. Elk vrij moment naar de dierentuin/pretpark/zwembad. Ik vind dat een beetje onzin en ik wil zelf spelen stimuleren. Verder minder moeite met tablets en tv, daar leren ze ook veel van denk ik dan maar al moet het niet teveel zijn.
@aliceanna: Ik heb je in de tabel gezet.

@ziekte_neefje; nee, het was niet bekend dat dat in de familie zat, maar aangezien mijn zus dus zeer waarchijnlijk drager is, kan het wel goed zijn dat ik ook drager ben en dat ik het dus kan overbrengen op mijn kinderen. Kinderen worden echter alleen ziek als beide ouders drager zijn en die kans is vrij klein.

@Aliceanna; jullie zitten dus in zo'n proces om uit te zoeken of vriend drager is. Spannend. Wel vervelend dat het zo lang duurt met die intake!

Hier ook donker en regen, dus ik blijf lekker onder mijn dekentje Dit weekend verder spullen bij elkaar pakken voor verhuizing.

@Zandvos; ik zie mijn kinderen ook liever buiten spelen dan met tablet oid. Ik denk niet dat het er 'bij hoort' dat kinderen met die dingen opgroeien, daar heb je zelf als ouders nog steeds een rol in. Dat was ook al met de tv zo; Ik vond het zelf toen ik klein was niet altijd leuk dat ik niet zo vaak tv mocht kijken, maar achteraf denk ik dat dat gewoon een goede opvoeding was. Het kan ook met mate, zeg maar, dat geldt ook voor tablets en spelcomputers. (ik ben zelf ook nog niet aan de tablet, haha)

En wat chocolatechip ook zegt: dat de kinderen ook gewoon zelf spelen en niet altijd vermaakt hoeven te worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven