Mode & Beauty alle pijlers

Kleding begrafenis

11-02-2014 17:38 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een goede vriendin van me is overleden en haar familie stelt het op prijs als we in het zwart gekleed op de begrafenis komen. Hebben jullie tips/plaatjes voor een mooie outfit? Ook schoenentips zijn welkom. Ik wil graag een rok of jurk aan, maar kan vanwege een (verder niet zichtbare) blessure even geen hakken dragen.
Een zwarte chino, met een blousige top. En halve laarsjes

Gecondoleerd
Trots!
Een zwarte broek, rok of jurk heeft bijna iedereen nog wel in zijn kast hangen maar wat doe je dan met je jas?

Ik moest pas geleden naar een begrafenis en heb toch maar gewoon mijn knalroze jas aangetrokken. Tja is wel opvallend voor een begrafenis maar om daar nou een nieuwe jas voor te kopen die ik daarna nooit meer zou dragen ging mij ook te ver.
quote:Nymeria schreef op 11 februari 2014 @ 17:46:

Mijn vaste begravingskleding is een lange zwarte rok, net zwart truitje of zwarte blouse en dan een zwart jasje. Lange kousen en eenvoudige zwarte schoenen (geen echte hak). Eventueel een hoed afhankelijk van het soort begravenis.

Het is niet heel mooi of zo maar het is stemmig en netjes.Klinkt erg zwarte kousenkerk/zwaar gereformeerd
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:Mylene_Valerie schreef op 11 februari 2014 @ 18:02:

Een doorzichtige bloes op een begrafenis?

Ik moest echt twee keer kijken, en toen zag ik het pas,

Ik vond het idee van dat plaatje heel mooi, zou bij mij prima passen.

Gecondoleerd TO wat vervelend voor jullie.

Heb je echt niets zwarts in de kast?
quote:calvijn1 schreef op 11 februari 2014 @ 19:21:

[...]

Klinkt erg zwarte kousenkerk/zwaar gereformeerd

Und?

Begrafenis is nou niet het moment om een fashionshowtje weg te geven wel?
Ik heb een zwart jurkje dat mouwloos is. Maar daaronder kan ik een panty achtig hemdje dragen, ook zwart waardoor het één geheel lijkt en dus lange mouwen heeft. Daarover heen draag ik een zwarte lange wollen jas.

Daaronder een dikke panty (want ik heb het altijd koud) met zwarte laarzen. Want in die laarzen draag ik dikke sokken omdat ik anders koude voeten krijg. In laarzen ziet niemand die.

Je hoeft toch niet persé hakken te dragen? Platte hakken kunnen toch ook nog elegant zijn?

In andere culturen is paars ook een rauwkleur. En die kun je best op een zwarte broek of rok dragen. Ook grijs is heel geschikt. Het hoeft ook niet persé geheel in het zwart. Hangt een beetje af van de plaatselijke gewoonten.

Als je een zwarte jas hebt, kom je eigenlijk al heel ver.

Hier zijn er veel mensen die gewoon in hun spijkerbroek gaan. Ik denk dat voor hen alle dagen hetzelfde zijn.
quote:sugarmiss schreef op 11 februari 2014 @ 19:18:

Een zwarte broek, rok of jurk heeft bijna iedereen nog wel in zijn kast hangen maar wat doe je dan met je jas?

Ik moest pas geleden naar een begrafenis en heb toch maar gewoon mijn knalroze jas aangetrokken. Tja is wel opvallend voor een begrafenis maar om daar nou een nieuwe jas voor te kopen die ik daarna nooit meer zou dragen ging mij ook te ver.Je zou aan een dikke sjaal kunnen denken, maar alleen als je, alleen auto in en auto uit hoeft, en dat is meestal bij een crematie, maar bij een begrafenis is het anders inderdaad.
Het hoeft inderdaad niet helemaal van top teen pikzwart te zijn, maar wel als hoofdkleur. Ik heb zelf niet veel zwarte kleding, eigenlijk alleen zo'n jasje als Ikhier geplaatst heeft (deze).

Ik dacht zelf eerst inderdaad aan een zwarte rok met dat jasje, en een grijs of aubergine-kleurig truitje. Maar het wordt snel zo stijfjes, ik heb meer een sportieve kledingstijl en uitstraling.

Een (overwegend) zwart jurkje met een mooi zwart vestje lijkt me wat vlotter.

Doorkijkblouse is helemaal geen probleem, met een zwart shirt eronder. Het hoeft niet stijf te zijn, mag best modieus, maar wel graag zo veel mogelijk zwart.

Ik zou bijvoorbeeld iets met kant ook mooi vinden. Kant

Maar zoiets is moeilijk te combineren met schoenen zonder hak ben ik bang. Al vind ik de pumps die iemand hier postte best aardig.
quote:pearle schreef op 11 februari 2014 @ 18:51:

[...]

Mijn hemel, naar welk soort berafenissen ga je dan wel niet

Ik doe meestal gewoon een zwarte broek aan, blouse of vest, en mijn zwarte jas die ik anders ook aan heb

Op een andere begrafenis een rok met een fleurige blouse, omdat ik wist dat die persoon dat altijd zo mooi bij me vond staan

Op de begrafenis van mijn moeder kwamen er ook mensen in spijkerbroek. Prima, mijn moeder had dat namelijk helemaal niks utigemaakt

Geen Biblebelt begrafenissen verder maar gewoon een doorsnee, soms kerkelijk, soms ook niet. Vaak van ex collega's of vage kennissen of van familie van vrienden van mijn man, een paar keer een ver familie lid van mijn kant. Geen gereformeerde kerk wel soms kerkelijk maar ook seculier.

Ik heb nooit het idee gehad dat ik veel somberder gekleed was dan de rest.

Een keer een begrafenis gehad met verzoek allemaal ook iets kleurigs aan te doen en uiteraard heb ik me daar aan gehouden.
Bij de lange zwarte rok met platte schoenen en hoed krijg ik een beetje zo'n beeld:

http://4.bp.blogspot.com/ ... 1600/amish-funeral-02.jpg

Terwijl dit bijvoorbeeld ook zwarte outfits zijn:

http://trendsurvivor.com/ ... on-week-black-outfits.jpg

http://themonarchhouse.co ... loads/2013/01/black01.jpg
Een jas! Daar heb ik helemaal niet aan gedacht! Maar ik heb een mooie heel donkergrijze wollen jas, gelukkig. Ik was in mijn hoofd meer bezig met de plechtigheden binnen.

Bedankt trouwens voor de concoleances, het valt inderdaad niet mee, een hartsvriendin verliezen. We trokken vanaf onze kleuterjaren al samen op.
quote:kerstklok schreef op 11 februari 2014 @ 19:37:

Bij de lange zwarte rok met platte schoenen en hoed krijg ik een beetje zo'n beeld:

http://4.bp.blogspot.com/ ... 1600/amish-funeral-02.jpg

Terwijl dit bijvoorbeeld ook zwarte outfits zijn:

http://trendsurvivor.com/ ... on-week-black-outfits.jpg

http://themonarchhouse.co ... loads/2013/01/black01.jpgPrecies! Mensen denken sneller aan een gereformeerd beeld, maar dat hoeft niet.
Iedereen heeft toch wel zwarte items in z'n kast hangen? Vind ook echt wel dat je hoge hakken kunt dragen naar een begrafenis kunt dragen.

Sterkte in elk geval!
quote:river79 schreef op 11 februari 2014 @ 19:59:

Iedereen heeft toch wel zwarte items in z'n kast hangen? Vind ook echt wel dat je hoge hakken kunt dragen naar een begrafenis kunt dragen.

Sterkte in elk geval!Bedankt, maar hakken zit er even niet in omdat ik dan ga strompelen. Niet omdat het bij deze begrafenis ongepast zou zijn.
Laarzen is een goede tip Iones! Daarbij vind ik het veel minder storend als er nauwelijks een hak onder zit dan bij pumps. En het is inderdaad warmer. We zullen toch een poos stilstaan buiten.
En een grote zwarte sjaal is ook een goede tip, ook voor binnen. Een mooie pashmina (hoe schrijf je dat) vind ik eigenlijk mooier dan mijn colbertje. Dat vind ik eigenlijk alleen leuk bij een jeans, bij een rokje is het zo serveerster-achtig.
quote:MirandaGoesViva schreef op 11 februari 2014 @ 20:06:

Laarzen is een goede tip Iones! Daarbij vind ik het veel minder storend als er nauwelijks een hak onder zit dan bij pumps. En het is inderdaad warmer. We zullen toch een poos stilstaan buiten.

Wel met sokken he! En evt. een maillot.

Ik ben echt een koukleum. Heb het nu al koud, omdat ik buiten de regen en de kou kan horen.....
Gecondoleerd.

Heb je een antracietgrijze broek in de kast hangen?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:pearle schreef op 11 februari 2014 @ 18:51:

[...]

Mijn hemel, naar welk soort berafenissen ga je dan wel nietBlijft lastig hè
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik draag nooit (meer) zwart, maar heb altijd nog een zwarte rok en top in de kast hangen voor die dingen.

Voor 'door de week' heb ik een simpele grijze wollen jas.

Er wordt hier wel geroepen dat tegenwoordig alles kan, maar dat hangt echt van de persoon en familie af. Daar pas ik me graag aan aan.

Bij de begrafenis van een goede vriend waren er een paar dames, waaronder ikzelf, die zich enorm chic hadden gekleed, want dat vond hij heel erg leuk. Ik zag zelfs iemand op hoge hakken, die normaal altijd platte schoenen draagt. Zo kan het ook, maar voor de begrafenis van de overbuurman met conservatieve familie hou ik het op donkergrijs en zwart.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven