waarschijnlijk zwanger vriend volgens mij niet blij

12-02-2014 01:32 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
4 maanden geleden ben ik met de pil gestopt

Met medeweten van vriend natuurlijk!

Ik moest stoppen met de pil omdat ik niet goed reageer op hormonen. Heb kwa anticonceptie alles al gehad.

De condooms bleven dus over.

De condooms werden wel eens vergeten in begin.

Ik ben toen heel duidelijk geweest.

Schat, we vrijen onveilig en ik kan zwanger raken.

(Ik heb een kinderwens en dat weet hij ook.)

Ik heb gezegd dat wij beide verantwoordelijk zijn , maar ik niet onveilig ga seksen als hij er niet 100% achter staat, dat er een baby kan komen.

Hij reageerde super. Dat hij ook graag een gezin zou willen met mij.

Ik heb veel Problemen in verleden gehad met baarmoeder, en een anorexia verleden.

De kans dat ik snel zwanger zou worden zag hij als klein.

Nogmaals duidelijk geweest de kans er is.

En nu , nu ben ik 15 dagen overtijd.

Testen gedaan en negatief.

Hij vind een dokter bezoek niet nodig( kijken of ze zwangerschap zien door middel van bloedtest)

Want ik ben echt niet zwanger volgens hem.

Ik denk dat hij in het sprookjesbos leeft in de Efteling.

Vandaag stuurde ik hem een berichtje dat ik goed nieuws had!( aangenomen hogere functie) en dat we dat vanavond gaan vieren.

Hij wist nog niet wat het goede nieuws was.

Stuurt hij terug: o ben je ongesteld geworden!?

Deze opmerking kwetste mij zo erg....

Ik weet zeker, hoe groot mijn kinderwens ook is, als ik toch niet zwanger ben, de condoom gebruikt gaat worden hoe dan ook! En anders geen seks voor hem!

Want ookal wil ik heel graag een kind, niet op deze manier. Het kindje moet welkom zijn! En dat idee had ik ook dat het welkom was !

Maarals ik wel zwanger ben? Ja het blijft! Maar ben gewoon bang het te vertellen!

Ik fantaseerde er al over hoe blij wij zouden zijn..

Maar die opmerking van hem.....

Ik weet niet wat ik voor advies wil... Maar ik wou het even van mij af schrijven...

Ik ben ook super gevoelig emotioneel laatste dagen. Dus misschien zie ik wel spoken?

Dankjewel alvast

( ps: ik ga wel naar de dokter toe!)
quote:Trotter schreef op 12 februari 2014 @ 03:23:

Huh? Je kunt het er niet met hem over hebben omdat hij een paar dagen op zakenreis is, maar je stuurde hem wel een berichtje dat jullie vanavond het goede nieuws zouden gaan vieren? Wat klopt er hier niet?Dat was mij ook al opgevallen.........

Huh? Je kunt het er niet met hem over hebben omdat hij een paar dagen op zakenreis is, maar je stuurde hem wel een berichtje dat jullie vanavond het goede nieuws zouden gaan vieren? Wat klopt er hier niet?

En verder lijken je onduidelijke schrijfsels wel die van een 15 jarige.
Er klopt wel meer niet.
Condooms vergeten gebeurt bij jou door een kinderwens en door hem uit geilheid.

Geen goed start voor een mogelijke zwangerschap.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Het is allemaal: 'misschien' en 'waarschijnlijk' dacht hij.

Je bent toch volwassen genoeg om te communiceren?
Je hebt die opmerking op een bepaalde manier geinterpreteerd. Ik vraag mij af of je vriend het echt zo bedoelt heeft.

Mogelijk wil hij wel kinderen alleen lijkt NU hen nog een eng idee.

Ik zou er op een rustig moment (niet in bed, maar bijv tijdens het eten) met hem over praten zonder hem te veroordelen vragen wat hij bedoelt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Hoe weet je nou dat je cyclus super is, als je net gestopt bent met de pil. Je bent niet overtijd, je bent nog niet ongesteld.
Sorry hoor, maar als je steeds negatief test dan ben je toch gewoon niet zwanger? Ga er eerst maar eens van uit dat je niet zwanger bent tot het tegendeel bewezen is.
quote:gardianangel schreef op 12 februari 2014 @ 02:35:

Ben ik zo onduidelijk ofzo?

Ik zeg toch heel duidelijk gesprek had van wat doen we met de condooms?

En hij zegt gezin te willen

En naast mij neerleggen? Nou dat doe ik niet. Want geloof mijnals hij terug is zakenreis gaan we gewoon weer aan de condooms mocht ik

Niet zwanger zijn. Want dat risico ga ik dus niet nemen

Hij is oneerlijk geweest.

Hij heeft gezegd gezin te willen en dus bewust samen condooms

Gestopt.

Als hij het niet wil? Dan zal ik er alleen voor gaan.

Maar ben gewoon heel bang nu hoe graag ik het ook wil, dat ik zwanger ben.

Want op deze manier, kan je toch niet van zwangerschap genieten?

Ik gewoon gevoel hij loog om dat condoom niet te gebruiken en hij echt denkt ik niet zwanger kan worden

Rustig vrouw! Aan je toontje zou je kunnen zeggen dat de hormonen door je lichaam gieren. Ontspan...

Toen wij besloten een kind te krijgen zeiden we ook zulke dingen tegen elkaar. /omdat het spannend is. Omdat je niet weet wat je te wachten staat. Omdat je soms wel eens iets verkeerd kunt zeggen. Je bent kwetsbaar en gevoelig op dat moment.

Laat het nou even rusten tot vanavond en bespreek het dan gewoon. Leg je gevoel op tafel en geef hem de kans de opmerking te verklaren. Nu haal je er van alles bij en dat is misschien helemaal niet nodig.

Enne, mocht je zwanger zijn. Laat de hormonen niet de hele zwangerschap verpesten hoor...
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Ik vind dat altijd zo vaag..

Als iemand zegt, "ik heb goed nieuws en dat gaan we vanavond vieren" !

Dan denk ik, wat dan? Wat is dan dat goede nieuws?

Logisch toch dat hij dat dan zelf gaat invullen?
Ik snap het wel, hoor. Als je weet dat je vriendin een grote kinderwens heeft dan zeg je niet zoiets als ze zegt dat ze goed nieuws heeft, dat is gewoon tactloos.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

Huh? Je kunt het er niet met hem over hebben omdat hij een paar dagen op zakenreis is, maar je stuurde hem wel een berichtje dat jullie vanavond het goede nieuws zouden gaan vieren? Wat klopt er hier niet?

Dat.

Je komt over als een puber TO.
Over het vaag vinden dat mensen zeggen ik heb goed nieuws, maar het vervolgens niet zeggen, was niet aan de orde.. Haha ik als nieuwsgierige zou daar niet tegen kunnen!

Ik zei het paar tellen erna wat het goede nieuws was,(in de regel eronder) hij reageerde gewoon erg snel dat ik zei goed nieuws en vieren.

( dat hij van ongesteldheid zei,kwam dus echt uit niks, want was al aan type over functie.)

En ja hij is weg maar zouden het wel vieren.. Via telefoon maar dan zeg maar op andere manier. maar dat hoort op de sekspeiler...

Dankje dat ik overkom als een puber.. Blijf graag jong ;-s

Het is inderdaad gewoon tactloos, maar ik was nogal over gevoelig.

Dus ik wacht het gewoon af. Voel mij vandaag al een stuk rustiger

Ik was gister gewoon nogal emotioneel, door meerdere dingen en kon zijn opmerking even niet erbij hebben en plaatsen.
quote:hoppala schreef op 12 februari 2014 @ 08:28:

Hoe weet je nou dat je cyclus super is, als je net gestopt bent met de pil. Je bent niet overtijd, je bent nog niet ongesteld.

Nogmaals, hoe weet je nou dat je een super cyclus hebt? Je 'cyclus' met pil zegt NIKS over je cyclus zonder pil.

Een pil-cyclus is geen cyclus.

En als je dat niet weet, ben je imo nog lang niet toe aan kinderen
quote:gardianangel schreef op 12 februari 2014 @ 12:08:

Dankje dat ik overkom als een puber.. Blijf graag jong ;-s

Bij het stichten van een gezin is het toch wel verstandig je als een volwassene te gaan gedragen.
4 maanden elke x op dag gelijk ongesteld. Ervoor andere anticonceptie gehad wat dus ook niet als cyclus wordt gezien.

Was met anticonceptie altijd beroerd ongesteld. Soms om de 2 weken.

4 jaar terug ook met anticonceptie gestopt, voor een jaar ( alleen condoom dan) en toen was die precies zelfde als afgelopen periode.

En ja , ik maak die opmerking alleen maar, omdat denk waar slaat dat op. Niet alles letterlijk nemen. Staat verwarde smiley achter

Bedankt voor de reacties

Elke keer het gevoel dat ik mij moet verdedigen op wat ik zeg.

Terwijl ik alleen even mijn verhaal kwijt wou
Nou het doel 'je verhaal kwijt willen' is behaald toch?

Je bent niet zwanger, want je testen waren negatief, de kans is heeeeel klein dat je met een negatieve test toch zwanger bent. Maar als je nog twijfelt moet je naar een dokter gaan (je vriend heeft daar toch niets over te willen? Als jij daar zekerheid bij krijgt kun je toch gewoon naar de dokter gaan?). Je maakt je vooral druk om dingen die er helemaal niet zijn.

Misschien wist je vriend wel dat je in de stress zat (of vol spanning) te wachten op je ongesteldheid of een positieve test. Dan kan het toch logisch zijn dat hij bij goed nieuws: ongesteld zijn roept? Want dan heb je in ieder geval duidelijkheid.

En je cyclus hoeft na 4 maanden nog niet helemaal regelmatig te zijn hoor, ook niet als de vorige maanden precies hetzelfde waren. Mijn cyclus duurt ook af en toe flink langer, terwijl ik normaal de klok erop gelijk kan zetten. Het kan gebeuren dat je een maand overslaat of dat je door omstandigheden een langere cyclus hebt. Stress, maar ook griep o.i.d. kan de eisprong verlaten. Vooral als je baarmoederproblemen hebt gehad en anorexia kan ik me best voorstellen dat je cyclus niet altijd even regelmatig hoeft te zijn.

Zoals je zelf ook al zegt: je ziet spoken.
quote:gardianangel schreef op 12 februari 2014 @ 13:11:

Bedankt voor de reacties

Elke keer het gevoel dat ik mij moet verdedigen op wat ik zeg.

Terwijl ik alleen even mijn verhaal kwijt wou

Als je je verhaal op Viva doet, krijg je reacties.

Vreemd dat jij dat vreemd vindt.
quote:dubbeltje4 schreef op 12 februari 2014 @ 02:08:

Weet je wat het probleem is gardianangel?

Jullie zijn gewoon niet duidelijk/eerlijk naar elkaar toe geweest.

Jij hebt een kinderwens, stopt met de pil, er worden condooms vergeten en dan pas (en dat had natuurlijk veel eerder gemoeten) wordt er gepraat over een eventuele zwangerschap, want he: condooms vergeten.

Misschien wil hij ooit wel kinderen, of wist hij niet goed hoe hij moest reageren, maar de kans is heel groot, dat hij op dit moment er gewoon nog niet aan toe is.

En ik hoop oprecht, dat je niet zwanger bent en jullie samen een kind plannen in de toekomst wat door jullie allebei gewenst is.

Eens, mijn vriend is er nu ook nog niet aan toe. En zou hetzelfde reageren als je vriend als in het goede nieuws dat ik ongesteld ben geworden.

Hij is er duidelijk nog niet klaar voor denk ik.
Ja hoor dubbeltje

Zeg toch niet dat ik vreemd vind reacties krijg? Maar dat, ach weetje wat... Je hebt gelijk
Nou, vooruit dan, omdat jij zo graag in een babybubbel wil zitten:

Joh, je vriend is natuurlijk eventjes geschrokken, omdat deze zwangerschap veel eerder kwam dan hij verwacht had. Het overvalt hem een beetje.

En jij zit op het moment natuurlijk vol gierende hormonen wegens je zwangerschap. En dan krijg je af en toe een beetje onbegrip.

Maar dat gaat vast wel over hoor!

Straks is hij reuze trots op je groeiende buikje en gaan jullie samen een prachtige babykamer maken.

Dus vergeef hem deze ondoordachte opmerking maar, hij zal het vast niet verkeerd bedoeld hebben.

Veel plezier met je zwangerschap en hopelijk heb je straks een prachtige baby in je armen. Zul je zien hoe trots je vriend is op zijn vrouwtje en kindje!

Zoiets TO?
Ga nou eerst maar eens naar de huisarts. Je weet immers helemaal niet of je zwanger bent. Daarna een goed gesprek met je vriend.
Inderdaad TO, wacht eerst maar even af of je zwanger bent. Dan kan je altijd nog gaan stressen. Tot die tijd heeft het nog weinig zin om jezelf en je vriend zo op te naaien.

En ja, soms is de schrik groot en wil je terugkrabbelen. Dat komt vaker voor. De opmerking van he vriend laat iig goed zien hoe hij er werkelijk in staat. Aan jou om daar je conclusies over te trekken. En dat is natuurlijk moeilijk als jouw kinderwens zo sterk is
Zwanger zonder een positieve test zeker als je al meer dan drie dagen overtijd bent is wel heel uitzonderlijk...... Er kan ook een andere reden zijn voor het uitblijven van je menstruatie, dus ik zou eerst eens naar de dokter gaan om te laten checken wat er aan de hand is.

En de reactie van je vriend, misschien denkt hij dat het fijn is dat je menstruatie is begonnen omdat het raar is dat die uitblijft terwijl de test negatief is...... Je wilt liever niet dat je lichaam zulke trucjes uithaalt toch?

En dan nog, mijn man en ik zijn nu negen weken zwanger, we zitten al een halfjaar in de medische molen en willen het dolgraag, en toen de test positief uitsloeg was zijn eerste reactie ook "schrik"! Kwam ook omdat het ziekenhuis had gezegd dat we aan de ivf moesten, dus geloven dat het toch raak is was even schakelen, een dag later maakte hij me om vier uur 's nachts wakker om te zeggen dat hij misschien in eerste instantie een beetje raar had gereageerd maar dat hij er echt superblij mee was. en er zijn wel meer mannen die even moeten wennen. Mijn zwager had het volgens mijn schoonzus ook, die waren heel bewust begonnen te proberen een kindje te krijgen, en toen het binnen drie maanden raak was was zijn reactie "Wat, nu al?"

Jij en je vriend zitten nu op afstand van elkaar en dat maakt het lastig om het uit te spreken, je moet elkaar ook in de ogen kunnen kijken.....

Maar een bezoek aan de dokter lijkt me echt het eerste!
To ik zou er nog niet van uit gaan dat je zwanger bent, je test namelijk negatief.

Ik kan me voorstellen dat je een beetje geschrokken bent door de opmerking van je vriend.

Waarschijnlijk had hij inderdaad niet verwacht dat het zo snel zou kunnen gaan.

Mijn man had dat zelfs toen we daadwerkelijk aan vruchtbaarheidsbehandelingen begonnen.

Gelukkig draaide hij heel snel bij,

Ik hoop dat jullie er samen over kunnen praten zodra hij terug is, want als ik jou was zou ik ook duidelijkheid willen of hij het nu al wel wil of niet wil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven