Gezondheid alle pijlers

Wratten - sekondenlijm

10-02-2014 22:58 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft daarmee ervaring? Wat ik me vooral afvraag, is hoe snel sekondenlijm droogt op de huid. In enkele secondes, nam ik aan.

Intussen zit ik hier al een half uur met 2 voeten van de vloer op een keukenstoel, en de lijm (P*ttex sekondenlijm) is nog steeds niet droog.... Ik heb er ook geen enorme klodders opgesmeerd. Een van de plekjes begint al dof te worden, dat is vast het begin. Maar m'n voeten beginnen intussen koud te worden, en ik wil naar bed! En heb geen zin straks aan de badkamervloer danwel m'n dekbed vastgeplakt te zitten

Wil iemand voorspellen wanneer dit droog gaat zijn?

(Terwijl ik dit schrijf, moet ik terugdenken aan iemand die 's nachts vastzat in haar leren jas en ook niet naar bed kon )
quote:ducktape schreef op 11 februari 2014 @ 19:52:

Wat je er op smeert, secondenlijm, nagellak, ducktape, gewone tape, maakt volgens mij niks uit. Uiteindelijk gaat het er om dat de wrat "stikt". Wat je in feit doet met de nagellak of lijm, is dat je zorgt dat de wrat geen zuurstof meer krijgt.

Ik heb twee of drie weken lang trouw elke dag blanke nagellak op de wratten op mijn vingers gesmeert. Om te zorgen dat dat niet snel los liet heb ik er tape (1cm breed) om heen gedaan. Na twee weken kon ik al merken dat de wratten kleiner werden en na 3 weken waren ze alle 5 weg en zijn ze niet meer terug gekomen!

Das niet waar, uit onderzoek (zie link in mijn eerdere post ) blijkt juist dat de lijm op de duct tape ervoor zorgt dat de wrat verdwijnt.

En je moet ook alleen de echte duct tape gebruiken, met lijm om rubberbasis, andere soorten tape werken niet.
quote:LoiseauCoureur schreef op 11 februari 2014 @ 21:28:

[...]

Das niet waar, uit onderzoek (zie link in mijn eerdere post ) blijkt juist dat de lijm op de duct tape ervoor zorgt dat de wrat verdwijnt.

En je moet ook alleen de echte duct tape gebruiken, met lijm om rubberbasis, andere soorten tape werken niet.

De meningen zijn hierover verdeeld, en geloof me, ik heb er ook een studie van gemaakt.

De ene website zegt dat het idd de lijm is, de ander gooit het op zuurstofgebrek van de wrat.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
quote:LoiseauCoureur schreef op 11 februari 2014 @ 21:28:

[...]

Dat wat ik eerder schreef was ook niet berust op een onderzoek, meer mijn eigen beleving en conclusie.

Ik zet er echter wel mijn vraagtekens bij als het uiteindelijk ook bij nagellak met pleistertape(?) lukt.
quote:artesia schreef op 11 februari 2014 @ 14:35:

Ik ben de dermatoloog aldaar eeuwig dankbaar!

Want met de medicijnen die hij gaf verdwenen mijn wratten binnen de week!

En geloof het of niet, het middel had de naam Cimetidine en is eigenlijke het oude Tagamed. Een maagmiddel dus!

http://www.apotheek.nl/Me ... ne.aspx?mId=10704&rId=556

Toen ik de dokter vol ongeloof aankeek vertelde hij dat mensen die maagklachten en wratten hadden van hun wratten verlost raakten bij het nemen van dit maagmiddel.

Hoe het werkt wist men niet maar dat het werkt is 100% zeker.

Het produkt is in Belgie zonder voorschrift te krijgen.

Slechts 1 tablet per dag gedurende 5 dagen en ik was verlost van die ellendige wratten en pijn onder mijn voeten!

Dat is nu 10 jaar geleden en die ondingen zijn nooit meer teruggekomen.

Dat klinkt goed! Weet je nog wat voor dosering je gekregen hebt destijds? Waar ik woon is cimetidine alleen op recept verkrijgbaar, en ik weet niet eens hoe dat in NL ligt. Maar ik vermoed zo, dat de gemiddelde huisarts dit nooit zal gaan voorschrijven tegen wratten. Het is namelijk off-label-use van een medicijn, en zolang er voor een bepaalde therapie andere middelen bestaan, mogen ze geen off-label middelen inzetten.

Misschien de volgende keer dat ik iemand weet die naar de USA of Belgie gaat, vragen of die cimetidine voor me kunnen meenemen...
Elke nacht een schijfje knoflook op de wrat.
En zuurstofgebrek of lijm, het maakt me eigenlijk niet uit, zo lang ze maar verdwijnen. Nagellak/superlijm met duct tape eroverheen
quote:Istar_ schreef op 12 februari 2014 @ 09:45:

Elke nacht een schijfje knoflook op de wrat.Dan ben je niet alleen van je wratten af, maar ook van je bedpartner...
quote:tof schreef op 12 februari 2014 @ 09:57:

[...]

Dan ben je niet alleen van je wratten af, maar ook van je bedpartner...Valt wel mee toch? Schijf knoflook, pleister er over en desnoods een sok. Het werkt geweldig.
Na 6 rondes stikstof via de huisarts (= half jaar) kwam ik bij dermatoloog terecht.

Daar kreeg ik een om&om behandeling mee. Eeerst spulletje 1 stippen, dan vijlen, dan spulletje twee. Heeft alsnog maanden geduurd, maar toen was het hardnekkige kreng ook weg.
quote:lilalinda schreef op 12 februari 2014 @ 10:05:

Na 6 rondes stikstof via de huisarts (= half jaar) kwam ik bij dermatoloog terecht.

Daar kreeg ik een om&om behandeling mee. Eeerst spulletje 1 stippen, dan vijlen, dan spulletje twee. Heeft alsnog maanden geduurd, maar toen was het hardnekkige kreng ook weg.

Bij zulke maanden-lange behandelingen, vraag ik me altijd af of die nou echt effect hebben gehad. Theoretisch was de wrat in die tijd sowieso ook uit zichzelf verdwenen - zonder behandeling - gewoon omdat je immuunsysteem hem eruit heeft gewerkt.

Daarom zijn bij wetenschappelijke studies de controle-groepen zo belangrijk, waarin de wratten niet behandeld worden. Door niets te doen, verdwijnen wratten namelijk ook op den duur. Sommige sneller, sommige langzamer, maar aan het einde zullen ook in de controle groep een aantal mensen van hun wratten af zijn.

De reden dat mensen wratten willen weghebben, sneller dan de natuur dat zelf doet, is omdat ze ontsierend zijn, op vervelende plekken zitten, en omdat ze infectieus zijn en het er dus meer kunnen worden (bij jezelf of bij anderen).
quote:tof schreef op 12 februari 2014 @ 10:24:

[...]

Bij zulke maanden-lange behandelingen, vraag ik me altijd af of die nou echt effect hebben gehad. Theoretisch was de wrat in die tijd sowieso ook uit zichzelf verdwenen - zonder behandeling - gewoon omdat je immuunsysteem hem eruit heeft gewerkt.

Daarom zijn bij wetenschappelijke studies de controle-groepen zo belangrijk, waarin de wratten niet behandeld worden. Door niets te doen, verdwijnen wratten namelijk ook op den duur. Sommige sneller, sommige langzamer, maar aan het einde zullen ook in de controle groep een aantal mensen van hun wratten af zijn.

Hij zat er al 4 jaar (onder voet, dus gewoon lastig)

had al jaar zelf geklooid met spulletjes van het Kruidvat

Huisarts kreeg hem niet weg

En heel eerlijk, kan het me niet schelen of wrat wegging na behandeling van dermatoloog (neem aan, die die weet wat hij doet) of vanzelf. Weg=weg
Ik ben ook al 2 weken bezig met sekondelijm en ducttape van de action.

Tot nu toe heb ik nog niet de wrat onder mijn voet weg kunnen krijgen, maar ik ga door.

Bevriezen met stikstof en salicylzuur hielp ook niet.
Cimetidine (oude Tagamed - zie eerder bericht) en je bent zo verlost van wratten!

Waarom blijven jullie klooien met allerlei spullen die toch niet werken?
Ik heb jarenlang een enorm lelijke wrat op mijn vinger gehad en iets minder lang ook een op mijn pink. Herhaaldelijk aanstippen heeft geen enkel effect gehad. Volgens de huisarts zouden ze vanzelf wel weggaan.

Ivm pijnklachten gebruik ik nu al een aantal weken dagelijks 4 keer 1000 mg paracetamol en de wrat op mijn vinger is weg! Die op mijn pink wordt ook al kleiner. Ik weet niet of het toeval is of niet, maar ik vond het opmerkelijk.
Heb ook jarenlang rondgelopen met een wrat onder mijn voet en vanalles geprobeerd zonder resultaat.

Tot ik 2x per dag een stukje wattenschijf gedrenkt in appelciderazijn op de wrat plakte. Gaandeweg werd de wrat steeds zwarter en uiteindelijk is hij weggegaan en niet meer teruggekomen. Je moet wel even volhouden, het is niet binnen een paar dagen opgelost, maar bij mij werkte het wel.
quote:artesia schreef op 12 februari 2014 @ 14:45:

Cimetidine (oude Tagamed - zie eerder bericht) en je bent zo verlost van wratten!

Waarom blijven jullie klooien met allerlei spullen die toch niet werken?Misschien omdat dit medicijn alleen op recept verkrijgbaar is, en ik zo'n bruin vermoeden heb dat de huissukkel arts mij dit niet voor wil schrijven hiervoor?
quote:miedo schreef op 12 februari 2014 @ 16:50:

[...]

Misschien omdat dit medicijn alleen op recept verkrijgbaar is, en ik zo'n bruin vermoeden heb dat de huissukkel arts mij dit niet voor wil schrijven hiervoor?

In België kun je dat zo kopen hoor. Misschien in Nederland ook wel? En moest het volgens recept zijn kun je het nog altijd kopen en de volle pot betalen.

Enfin, in België toch.
quote:artesia schreef op 12 februari 2014 @ 14:45:

Waarom blijven jullie klooien met allerlei spullen die toch niet werken?Artesia, vanmorgen (9.38) reageerde ik op je cimetidine verhaal, maar daarop antwoordde je nog niet.... Misschien wil je dat nog doen, alsjeblieft?
quote:artesia schreef op 12 februari 2014 @ 17:34:

En moest het volgens recept zijn kun je het nog altijd kopen en de volle pot betalen.Nee dus, zo werkt het niet. Als je voor een medicijn een recept nodig hebt, betekent dat, dat je het zonder recept gewoon niet mee gaat krijgen.... En om nou, afhankelijk van waar je woont, een paar honderd kilometer te gaan rijden omdat je het in Belgie wel zo in de apotheek kunt krijgen zonder recept, voor een wrat...
quote:tof schreef op 12 februari 2014 @ 17:44:

[...]

Nee dus, zo werkt het niet. Als je voor een medicijn een recept nodig hebt, betekent dat, dat je het zonder recept gewoon niet mee gaat krijgen.... En om nou, afhankelijk van waar je woont, een paar honderd kilometer te gaan rijden omdat je het in Belgie wel zo in de apotheek kunt krijgen zonder recept, voor een wrat...Een wrat, vooral onder de voet en zeker als je gezegend bent met 8 van die ondingen, is een pijnlijke affaire.Als je daar 6 jaar 'plezier' van hebt is geen enkele afstand te ver
quote:tof schreef op 12 februari 2014 @ 17:39:

[...]

Artesia, vanmorgen (9.38) reageerde ik op je cimetidine verhaal, maar daarop antwoordde je nog niet.... Misschien wil je dat nog doen, alsjeblieft?

Ik nam gedurende 5 dagen 1 tablet per dag. Na dag 1 was de pijn weg en na 5 dagen alle wratten en dat waren er al wat!

Ik heb Cimetidine ook al zonder voorschrift gekocht bij mijn vertrouwde apotheek. Natuurlijk betaal je dan de volle pot. Ik kocht dat nadien niet voor wratten te bestrijden maar wel om mijn maagklachten te verlichten. Gewoon omdat ik geen zin had om weer eens naar een dokter te gaan om een voorschrift.

Zelfs Pantomed heb ik al zo gekocht, uiteraard ook aan de volle prijs.

Als je huisarts niet op de hoogte is van de wonderlijke nevenwerking van Cimetidine kan hij altijd zijn licht opsteken bij de dienst dermatologie van het UZA.

http://www.uza.be/dermatologie/team

Voor zover ik het mij nog herinner (het is 10 jaar geleden) kwam ik bij Dr Aerts terecht (zie link)
Even online lopen zoeken en een leuk overzichtsartikel over behandelingsmethoden van wratten gevonden (van okt. 2012):

http://emedicine.medscape.com/article/1133317-treatment

Over cimetidine wordt geschreven:

"Cimetidine is a type-2 histamine receptor antagonist commonly used to treat peptic ulcer disease. Because of its immunomodulatory effects at higher doses, cimetidine was considered a possible treatment for warts; however, results have varied. Double-blind placebo-controlled studies have shown no benefit." (Yilmaz E, Alpsoy E, Basaran E. Cimetidine therapy for warts: a placebo-controlled, double-blind study. J Am Acad Dermatol. Jun 1996;34(6):1005-7)

Maar fijn dat het voor jou geholpen heeft, artesia.
Vandaag maar weer naar de doktersass. gegaan om de wrat weer eens per 14 dagen te laten aanstippen met stikstof.Half jaar terug de wrat ook al 7 keer laten aanstippen, maar ik las ergens dat aanstippen met stikstof soms wel anderhalf jaar nodig kan zijn

Secondenlijm en ducttape bleek hier niet afdoende.

Oja , heb ook nog het nieuwe product wratX gekocht, maar kreeg het advies bij de Etos om hier even een paar dagen na de stikstofbehandeling mee te wachten.
quote:abc schreef op 12 februari 2014 @ 14:59:

Ik heb jarenlang een enorm lelijke wrat op mijn vinger gehad en iets minder lang ook een op mijn pink. Herhaaldelijk aanstippen heeft geen enkel effect gehad. Volgens de huisarts zouden ze vanzelf wel weggaan.

Ivm pijnklachten gebruik ik nu al een aantal weken dagelijks 4 keer 1000 mg paracetamol en de wrat op mijn vinger is weg! Die op mijn pink wordt ook al kleiner. Ik weet niet of het toeval is of niet, maar ik vond het opmerkelijk.De wrat op mijn pink is inmiddels ook weg . Dus toch nog een voordeel van al die pijnstillers.
Even gekopieerd uit een oude post van mij:

Mijn dochter had een reuze wrat onder de voet. Weg vriezen was geen succes. Ik had over ductape gelezen en de theorie erachter. Met ducttape onder je voet lopen is niet fijn en bedacht toen dat je waarschijnlijk hetzelfde effect kon bereiken met secondenlijm. Druppel voor druppel secondenlijm op de wrat gedaan, druppel, laten drogen, weer een druppel, etc.

Toen de hele wrat bedekt was met lijm werd de wrat heel hard en volgende dag zag ik al zwarte stippeltjes, na een week was de hele wrat zwart, en na ongeveer nog een week begon de zijkanten van de wrat los te raken en na paar dagen kon mijn dochter de wrat er zo afpeuteren met een roze nieuw laagje huid eronder! Wrat is nooit meer teruggekomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven