Postcrossing deel 9

08-07-2012 12:53 2788 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe werkt postcrossing:

Eerst de verkorte versie:

Vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen.

Je zult het adres via e-mail, met een Postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het Postcard ID op de kaart.

Het Postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren.

Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.
Zo, cake staat in de oven, even een rustmomentje!

@Dreamer, bofferd!! En zo snel over allemaal!

Hier net een leuke hurray, uit Nederland , de rest is nog steeds onderweg. (Gaap!!)

Ik ben vanmiddag naar twee kringloopwinkels geweest.

Toch nog wat kaartjes gescoord, zelfs retro advertenties van Art Unlimited, voor 50 cent per stuk.

Ook wat Boomerang, voor je weet maar nooit. Ik heb alleen de leuke meegenomen (=met de onopvallendste reclame en de leukste afbeeldingen).

Boomerang kaarten zijn gratis, er staat zelfs 'not for sale' op postzegelplek. Ik vond het al raar dat ze daar bij de kringloop 15 cent voor vroegen, maar ik kreeg een superdeal bij de kassa.
Ik heb kaarten gekocht in de winkel bij het museum.. dure hobby zo. Maar zúlke leuke kaarten, met stukje tekst uit een liedje en dan bij voorbeeld "Come as you are" "Imagine" "Beat It" dus van alles wat.

En dan nog een museum bij avond/nacht, en 2 kunstwerken van Groninger kunstenaars. Kaarten dus daarvan.
Later is nu
Ben er ook weer eens! Aardig wat kaartjes verstuurd de laatste 2 weken. Vanavond weer 3 geschreven naar China, Thailand en Australie. Kon van alledrie aan hun wensen voldoen de andere 7 kaarten zijn 4 tot een heleboel dagen onderweg ;)

Vorige week kreeg ik mijn Ladybirdbox van bol.com binnen, tip van Noora, en een goede tip! De box is erg leuk!! Kan er alle kanten mee op.
Hallo,

Ik kan niet slapen, maar heb echt geen zin om 112 pagina's door te lezen om een website te vinden waar ik me kan registreren/ zaken kan bekijken. Nu is mijn vraag natuurlijk aan jullie: ......

En wat is in hemelsnaam een 'hurray'?
Live your life.
quote:msl schreef op zondag 09 februari 2014 05:17 Hallo,

Ik kan niet slapen, maar heb echt geen zin om 112 pagina's door te lezen om een website te vinden waar ik me kan registreren/ zaken kan bekijken. Nu is mijn vraag natuurlijk aan jullie: ......

En wat is in hemelsnaam een 'hurray'? Je bedoelt de Postcrossing website? www.postcrossing.com .. of als je even gegoogled had, had je het ook gevonden ;)

Een hurray is het bericht dat je kaart is aangekomen met evt. een bedankberichtje erbij van de ontvanger.
Liefst met een bedankje erbij van de ontvanger, is wel zo leuk

De bedoeling was dat ik door postcrossing van m'n kaartenverzameling af zou komen, hoe kan het dan dat ik een steeds grotere verzameling kaarten krijg ?

Later is nu
@Dreamer- Een museum, dat is ook een goed idee!

Mijn kaartenverzameling breidt zich ook nog steeds uit.

Ik heb er heel veel, maar je krijgt er ook oog voor en er zijn zoveel leuke.

Ik ben dan een soort van bang, dat ik dan net die ene postcrosser tref, waar die kaart (die ik niet heb meegenomen) ideaal voor zou zijn geweest.

Dus toch maar meenemen, dan.

Ik let altijd wel op de prijs.

Ik betaal nooit meer dan een euro per kaart en meestal veel minder.

@Mriek83- Die box heb ik ook, erg leuk!

@msl- Welkom!! Heb je al een adres gekregen?

Zojuist zag ik dat ik gisteren een Hurray uit Finland heb gekregen. Ze was blij met de voetbalkaart voor haar man.

Ik wacht denk ik nog een paar dagen met op de knop drukken................denk ik.
Hurray, hier had ik na ruim een week niks eindelijk weer eens een hurray! (uit Rusland, zonder bedankje ) En het volgende kaartje mag naar Duitsland, gelukkig weer Europa.

Mijn kaarten zijn nu 1 tot 26 dagen onderweg, ik hoop dat ik volgende week weer wat Hurray's uit Azie krijg nu Chinees Nieuwjaar afgelopen is.

@Dreamer: heb je altijd max 10 kaartjes onderweg? Haha, doe mij ook 3 hurray's binnen 3 kwartier Maar dat krijg ik na 525 dagen misschien ook wel Leuke kaarten uit het museum.

@Mamabear: ja, ik had vorige week ook een slap kaartje (die mevrouw had een enkele kaart van een dubbele kaart gemaakt ) Is er nog cake over? Kun je een stukje mailen?

@Mriek83: hoe lang doe jij al mee met postcrossen? Die box van Ladybird heb ik ook gezien, zitten er veel dubbelen in?

@msl: welkom!
@Dionne:

Hoi! Ik doe vanaf september vorig jaar mee. Nog niet zo lang dus! Mijn profiel is Courage83. En de jouwe?

In de Ladybirdbox zitten helemaal geen dubbele kaarten, maar 100 verschillende!
@Dionne81 -Cake was prima (citroen met vleugje kaneel), mailen gaat helaas niet meer lukken.

In de Ladybirdbox zitten geen dubbele.

Ik heb ook een paar kaarten al heel lang onderweg naar Azië.
@mriek83 - Dan zijn we tegelijk begonnen.
Ik mag er sinds deze week 13 onderweg hebben. Meestal stuur ik een aantal als ik er nog 2 onderweg heb ofzo, tenzij ik eerder de geest krijg. EN ja.. dan trek ik weer nét die ene postcrosser, waarvoor ik niet echt een kaartje heb. Meestal neem ik dan tóch ééntje van m'n voorraad. En meestal vinden ze die dan toch leuk. Ik heb ook best veel variatie
Later is nu
Heb ff weinig tijd gehad, maar zal hier ook nog eens reageren! Het is hier inderdaad weer een stuk drukker geworden, gezellig!

De geduldkwestie vind ik inmiddels met 10 kaarten onderweg niet meer zo heel erg aan de orde. Ik heb ze zelfs vaak niet allemaal onderweg. Ligt er natuurlijk ook aan hoe vlot je kaarten aankomen, ik merk dat ik er nu een paar in de lijst heb die er relatief lang over doen. Duitsland 14 dagen, logt wel dagelijks is dus zal wel echt vertraagd zijn en Ukraïne 21 dagen, deze is al 25 dagen niet meer online geweest helaas. Mijn derde China (1e twee expired) is nu alweer een maand onderweg, ben benieuwd of deze het wel gaat redden. De rest is minder dan een week onderweg. Vandaag of morgen ga ik de kaarten die ik nog mag ook versturen.

Ik heb ook zo'n binnenklep aan de brievenbus, maar die is zo te merken flexibel genoeg om de kaarten niet te beschadigen.

Krijgen jullie trouwens ook relatief veel post op dinsdag? Ik heb het idee dat je echt kunt merken dat het dan twee dagen heeft stilgelegen, mijn brievenbus is op dinsdag altijd het volst.

Mijn kaartenverzameling groeit ook sneller dan dat ik ze kan versturen Ik let zoveel mogelijk op de prijs, zodat ze gemiddeld ongeveer op 50 cent per stuk uitkomen.
Ik let soms wel en soms niet op de prijs. En soms vallen de prijzen mee. Ik wil eigenlijk wel een aantal oude kaarten hebben, van die geschiedenisfoto's. Vooral omdat ik dat zelf ook leuk vind te hebben van Stad.

Maar ik heb geen geduld voor 2e hands winkeltjes en rommelmarkten. Misschien toch eens op internet kijken
Later is nu
Ik heb net weer 7 adressen getrokken: Duitsland, Ukraine, UK, Portugal, Brazilië, Finland en Litouwen. Geen nieuwe landen dus, waar ik dan toch een beetje op hoop

En de meesten hebben al tussen de 1500 en 4000 kaartjes ontvangen! Gelukkig vond ik bij 2 van hen nog kaartjes bij de favorieten, die ik gewoon heb en die zij niet bij de ontvangen kaartjes hebben staan. Pfoei.
Later is nu
Weer eens een berichtje van mijn kant. Bij mijn kaartjes die onderweg zijn 2 voor mij nieuwe landen, namelijk Polen en lithouwen. Er moet nog 1 kaartje van mij aan komen en dan mag ik 10 kaartjes gaan versturen. Begin al minder ongeduldig te worden met kunnen verzenden en ontvangen van kaarten. Kaarten druppelen nu wel wat vaker binnen. Blijf het leuk vinden als iemand anders een kaart leuk vind die ik uitgekozen heb of als ik een mooie kaart in de brievenbus vind. Voorraad kaarten blijft ook hier groot genoeg.
Ik kon gisteren geen kaartjes sturen, want internet deed het niet. Als het goed is vandaag, anders morgen. Zijn toch allemaal mensen, die alláng bij postcrossing zitten..
Later is nu
In de afgelopen 3 dagen: 1 hurray (Belarus) en 1 kaartje (Oekraine). Nu 6 kaartjes onderweg, waarvan 2 binnen Europa.

Ik weet nog niet wat ik leuker vind: versturen of ontvangen

Ik heb in een maand tijd ook al meer dan 50 kaartjes gekocht (oeps), dus nu maar even rustig aan.
Yes, vandaag 2 hurray's en een official uit Nederland in de bus!

Nog wel één uit mijn favorietenlijst!

Echt een topdag wat betreft postcrossing.

Is het nog gelukt met de kaartjes, Dreamer?

Leuk dat je weer langsdobberde, Badeendje!

Was het een leuk kaartje uit de Oekraine, Dionne?

@Noora80, hier ook relatief veel post op de dinsdag, maar ook altijd de tv-gids en folders. Misschien dat ze daar dan makkelijker ook kaartjes tussen schuiven, omdat ze toch al langs moeten komen?
Ik had vandaag 3 kaartjes. USA, Belarus en een geweldig zelfgemaakt kaartje uit Rusland. Het meisje heeft een fotocursus gedaan en af en toe mogen de beste op een kaartje afgedrukt worden. Zij maakte een fotoserie "love of bananas'.

OH.. en ik had nog een kaartje van een vriendin

Verder een hele blije hurray uit Belarus voor het "Gone with the wind" kaartje. Ik heb de kaarten nog niet verstuurd, trouwens.
Later is nu
Vandaag heb ik lekker een vrije dag en vanochtend heb ik vier kaartjes geschreven: naar Finland, Mexico (nieuw land voor mij!), Canada en Polen.

Zelf let ik ook op de prijs, een euro voor een kaartje is het maximum.

Ik krijg tegenwoordig ook veel post op dinsdag, maar dat komt omdat er maandag niet meer bezorgd word.

Hier heb ik ook een grote voorraad, alleen de kaartjes van ,mijn' stad beginnen nu op te raken.
Ik kreeg vandaag weer 3 kaartjes

Uit Engeland, Duitsland en Taiwan. Geen nieuwe landen, wel leuke kaartjes met hele verhalen. Leuk

Vandaag heb ik de kaartjes gepost.
Later is nu
Wauwie, ik kwam net thuis en had 5 kaartjes!! Mijn record tot nu toe!

Eén kwam uit de USA, van een schoolklasje met 6- en 7-jarigen. Echt zo schattig. Ze schreven:

"We want to find out what kids around the world do when they lose their teeth. In America, we put the lost tooth under our pillow. At night, The Tooth Fairy comes to exchange the tooth for money! Usually about $1. What do children in your country do?"

Ik heb geantwoord dat het er hier ongeveer hetzelfde aan toe gaat en dat de kindjes hier hun tandjes ook onder hun kussen mogen leggen en dan een euro of 50 cent krijgen. Ik weet niet of het veel gebeurd, maar het kan wel . Mijn ouders deden er niet aan mee in ieder geval vroeger. Ik heb al mijn tandjes nog wel trouwens, bedacht ik me.

Verder een kaart uit Rusland van een bergmeer in de Kaukasus. Een riviertje uit Taiwan. Een Unesco kaart (mijn eerste!) uit Ukraïne, met héél veel postzegels.. En een hele lieve kaart van een hond met een meisje uit Duitsland. Op alle kaarten stond een leuk bericht!

Ik bedank mensen altijd, hoe stom ik het kaartje (heel soms) ook vind. En ik antwoord op de vragen die ze stellen.

Verder gister en vandaag in totaal 3 hurrays gekregen, dus ik mag weer
Toch nog mijn 3 kaartjes even geschreven net

Eén naar Rusland (zucht..), ze wou graag een windmill, dus heb een typisch Hollandsche molen gestuurd .

Verder één naar Zwitserland (nieuw land), maar er stond echt helemaal NIKS op haar profiel . Echt zo raar.. Dusss daar gaat een iDrukker heen. Heb er ook opgezet dat ik niet wist wat voor kaartjes ze leuk vindt, omdat ze niets op haar profiel heeft staan.

En nog één naar de VS. Wel een leuk profiel van een vrouw die gek is op egels en het allerliefst een kaart met een egel erop krijgt. Moest wel eerst door haar verzameling heen om te kijken of ze hem nog niet had. Gelukkig nog 2 kaarten met een egel erop liggen, dus heb de liefste uitgekozen .

Kijken jullie soms ook op Google Maps om te zien waar een bepaalde plaats ligt? Ik doe dat regelmatig bij ontvangen en te verzenden kaartjes. Ik kijk ook wel eens op Streetview (nieuwsgierig als ik ben ..), wel leuk om het huis te zien waar jouw kaartje binnenkort ligt!
OH leuk Mriek, streetview heb ik nog niet gedaan. Googlemaps wel. In elk geval dat kaartje wat bij een profiel staat. Ik vind die rode postbus zo geinig

Ik kreeg vannacht 2 blije hurrays. Polen had er 10 dagen over gedaan en US slechts 8. Daar had ik een monopolykaart heen gedaan met 'Groote Markt' erop. Mijn stad, natuurlijk

Hij vond dat heel erg leuk. En nog antwoord op mijn 'hoera, geen echte winter' verhaal, want bij hem is het niet alleen kouder, de winter duurt ook nog langer.. de ziel

Ik kreeg gewoon de neiging hém weer te gaan beantwoorden, maar doe dat maar niet.

Ik 'mag' dus eigenlijk weer 3 kaarten sturen. Nu alweer!

ik wacht nog even
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven