Gezondheid alle pijlers

Geïrriteerde pezen in voet, ideeën voor hulp?

15-02-2014 20:53 14 berichten
Al een half jaar heb ik last van een hardloopblessure, sinds die tijd ben ik dus ook gestopt met hardlopen. Alle peesaanhechtingen in beide voeten zijn geïrriteerd en overbelast, waardoor alle inspanning die meer is dan wandelen al pijnlijk is. Ook van bijv een half uur rustig wandelen heb ik napijn, lang staan is ook lastig. Ik zou ontzettend graag weer willen hardlopen en ga dit ook doen dmv loopscholing. Maar daar kan ik dus niet aan beginnen voordat ik klachtenvrij ben, op dit tempo duurt dat nog wel een half jaar...

De fysio masseert het elke keer los, wat pijnlijk is en nauwelijks effect heeft. Ik ben op zoek naar een andere behandeling hiervoor maar omdat de klachten niet echt een naam hebben is dat lastig. Iemand die hier toevallig ervaring mee heeft en me iets kan aanbevelen? Ik sta ook open voor alternatieve zorg, heb hier nog geen ervaring mee.
Alle reacties Link kopieren
Weet je wel 100% zeker dat het je pezen zijn dan? Zit er niet iets verkeerd in de gewrichten van je voet?
Ben je ook al naar een podotherapeut geweest?
Waarom ga je een halfuur wandelen als je weet dat het pijn doet?
Been there, done that, got the T-shirt.
Podotherapeut kwam ik als eerst, de zooltjes die ik nu heb zijn goed en nog eens extra dempend, nu moeten vooral de klachten verminderd worden..

@ quinty: ik weet zeker dat het de pezen zijn, het is hele lokale pijn die precies bij de aanhechtingen zit. Maar ik heb wel het idee dat er iets vast of verkrampt is, dat 'los' moet schieten ofzo, maar fysiotherapeut lijkt daar niet echt op in te gaan..
quote:Suzanne239 schreef op 15 februari 2014 @ 21:08:

@ quinty: ik weet zeker dat het de pezen zijn, het is hele lokale pijn die precies bij de aanhechtingen zit. Maar ik heb wel het idee dat er iets vast of verkrampt is, dat 'los' moet schieten ofzo, maar fysiotherapeut lijkt daar niet echt op in te gaan..

Wat zegt je huisarts?

Evt. een osteopaat benaderen? Heb ik (en aantal vrienden/familieleden) hele goede ervaringen mee! Pakken de oorzaak aan i.p.v. symptoombestrijding!
Huisarts doet niet anders dan doorsturen naar de fysiotherapeut, dat is het enige wat hij kent op dit gebied.. En een osteopaat is een goede, ik ga daarnaar kijken!
quote:Suzanne239 schreef op 15 februari 2014 @ 21:38:

Huisarts doet niet anders dan doorsturen naar de fysiotherapeut, dat is het enige wat hij kent op dit gebied.. En een osteopaat is een goede, ik ga daarnaar kijken!Hoop dat het helpt, succes!
Heb je last van hielspoor ? Ik heb daar nu zooltjes voor, ik kan niet meer zonder.

En altijd schoenen met een zachte zool.

Is er al eens een foto gemaakt ?

Tegenwoordig kun je ook injecties krijgen of shockwave.

Ik ben daar niet aan begonnen omdat ik wisselende resultaten en ervaringen lees.

Ik ben er nog steeds niet van af, maar gelukkig heb ik inmiddels 7 paar Fitflop slippers, daar loop ik goed op.

Misschien dat je iets hebt aan deze linkjes.

hielspoor

Hielspoor. Strassburg Sock ervaringen ?

Peesplaat irritatie of hielspoor (TIPS?)
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Misschien een keer naar een andere fysiotherapeut?
Hielspoor heb ik niet, en op scans is niks te zien, dus geen beschadigingen of ontstekingen of iets dergelijks.. Shockwave en injecties verzwakken het omliggende weefsel en omdat het op zo veel plekken is is dat niet verstandig..
Jammer, dat dat geen optie is. Ik had ook veel pijn aan mijn pezen, eerst alleen bij/na sporten, daarna ook als ik gewoon wat langer liep, in de stad ofzo. Fysiotherapie gedaan, en kreeg shockwave en massages. Het was behoorlijk pijnlijk, maar na een aantal behandelingen was ik wel van de pijn af en heb het ook nooit meer teruggehad.
Ik heb bijna 2 jaar hielspoor gehad, en heb ook zo'n beetje alles geprobeerd. Fysio, shockwave, zooltjes van de podotherapeut, etc.

Maar het enige wat bij mij heeft geholpen waren Crocs. Lelijk, ik weet het. Maar ik kon er wel pijnloos mee lopen, en zo kon het genezen. Ik had de lelijke klompen, in de zomer slippers, en ze hebben ook zooltjes die je in je gewone schoenen en laarzen kunt doen.

Rx relief heet deze, speciaal voor voetklachten.

Ik denk dat je een goede sportfysiotherapeut moet zoeken.

Ik heb ook die klachten gehad (geen hielspoor, maar wel geïrriteerde pezen). Ik bleek een korte kuitspier te hebben (altijd voorvoetlander geweest en liep regelmatig op hoge hakken). De pees van de kuitspier loop onder je hiel door en staat in verbinding met de pezen onder je voet. Door mijn korte kuitspier werd er dus constant druk gezet op de pees onder mijn voet (die ook kort was). Met ong 5x per week goed rekken van de kuitspier en pees onder mijn voet ben ik van de klachten afgekomen (heeft ong 3 maanden geduurd). Niet teveel rekken anders raakt de pees daar weer van geïrriteerd (had ik dus eerst...). De fysio kan je vast uitleggen hoe je goed de spieren en pezen kan rekken.
Geen....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven