dé wandelbroek?
woensdag 19 februari 2014 om 23:58
donderdag 20 februari 2014 om 02:40
Exxtasy heeft wel een paar redelijk ogende broeken in het assortiment, deze bv: http://avantisport.nl/kleding/dameskled ... oek-18914/
is er ook in andere kleuren.
is er ook in andere kleuren.
donderdag 20 februari 2014 om 05:15
quote:iksnapernietsvan2 schreef op 20 februari 2014 @ 02:19:
NEE!!!!! Geen afritsbroek. Daar loopt weer zo'n Ollander...
Hahaha jaa inderdaad. Vergeet vooral ook niet dezelfde rode jas als jouw partner te dragen.
Ze blijven lelijk die outdoorbroeken en ik vind ze zelf nou niet erg speciaal qua opdrogen en wandelcomfort. Ik zou zelf voor een Nike running Capris gaan (soort legging).
NEE!!!!! Geen afritsbroek. Daar loopt weer zo'n Ollander...
Hahaha jaa inderdaad. Vergeet vooral ook niet dezelfde rode jas als jouw partner te dragen.
Ze blijven lelijk die outdoorbroeken en ik vind ze zelf nou niet erg speciaal qua opdrogen en wandelcomfort. Ik zou zelf voor een Nike running Capris gaan (soort legging).
donderdag 20 februari 2014 om 07:01
Ik heb als wandelstokken toch wel afritsbroeken. Ideaal als je in een land zit waar het nogal kan verschillen van temperatuur tijdens een wandeling. Dus beneden korte broek en boven in de bergen rits ik de pijpen eraan. Gelukkig is een vakantie/wandeling geen modeshow. Kleding moet gewoon lekker zitten dan.
Ps. Die rugzak die ik dan vastmaak met banden voorlangs zijn ook geen porem.
Ps. Die rugzak die ik dan vastmaak met banden voorlangs zijn ook geen porem.
donderdag 20 februari 2014 om 07:05
@ikdus, ben het eigenlijk wel met je eens! Ik wandel soms wekenlang, dan gaan er gewoon twee afritsbroeken mee.
TO, hangt van het klimaat af, maar what about een skort? Ik heb er eentje van Wildebeast en die is net iets charmanter dan een wandelbroek. Maar ja, ook onder zo'n skort gaan vervolgens gewoon wandelschoenen
TO, hangt van het klimaat af, maar what about een skort? Ik heb er eentje van Wildebeast en die is net iets charmanter dan een wandelbroek. Maar ja, ook onder zo'n skort gaan vervolgens gewoon wandelschoenen
donderdag 20 februari 2014 om 07:12
quote:ikdus2010 schreef op 20 februari 2014 @ 07:01:
Ik heb als wandelstokken toch wel afritsbroeken.
Foto!!
Na langdurig onderzoek in mijn (Aziatische) woonplaats kwam ik tot de wonderbaarlijke ontdekking dat de Hollander niet langer het alleenrecht op de afritsbroek heeft. De Abritzhose en pantalon zippë transformable zijn in opmars!
Ik heb een wandelbroek die helemaal elastisch is (lengte en breedte), ideaal, van Salomon
Ik heb als wandelstokken toch wel afritsbroeken.
Foto!!
Na langdurig onderzoek in mijn (Aziatische) woonplaats kwam ik tot de wonderbaarlijke ontdekking dat de Hollander niet langer het alleenrecht op de afritsbroek heeft. De Abritzhose en pantalon zippë transformable zijn in opmars!
Ik heb een wandelbroek die helemaal elastisch is (lengte en breedte), ideaal, van Salomon
donderdag 20 februari 2014 om 09:01
donderdag 20 februari 2014 om 10:40
Een wandelvakantie is geen modeshow: ga voor comfortabele kleding. Bij beversport kunnen ze je goed adviseren. Sneldrogende, lichte kleding vond ik erg prettig.
Een andere zaak met veel wandelkleding (sportkleding in het algemeen) is de Decathlon. Iets minder mooi (is mijn ervaring), maar als het maar voor een enkele wandelvakantie is, is het een goede optie omdat het een stuk goedkoper is dan de beversport.
Een andere zaak met veel wandelkleding (sportkleding in het algemeen) is de Decathlon. Iets minder mooi (is mijn ervaring), maar als het maar voor een enkele wandelvakantie is, is het een goede optie omdat het een stuk goedkoper is dan de beversport.
Ben je boos? Pak een doos. En geef hem een schop, of verscheur hem. Dat lucht op.
donderdag 20 februari 2014 om 11:18
donderdag 20 februari 2014 om 11:59
Wanneer je hele dagen wandelt is speciale wandelkleding wel zo prettig. Het zorgt voor een gelijkmatigere temperatuur en is na een regenbui snel weer droog. Ook schuurt het minder snel dan een spijkerbroek.
My mind wanders in the shadows, I can not hear a sound, a zombie screams and a werewolf howls, my world is going down..
donderdag 20 februari 2014 om 17:43
Nog een tip voor iets meer fashionable wandelbroeken waar ik zelf al jaren fan van ben: Esprit heeft (online) vaak hele leuke outdoorbroeken te koop (van katoen, dus niet echt voor koude bestemmingen). Vaak zijn ze ook "opknoopbaar" tot driekwart broek en ik vouwde ze nog wel eens verder om, tot mijn knieën.
Ze zijn mooi (slank) van model en zijn er in allerlei kleuren, van natuurtinten tot echt vrolijke kleuren. Ik wandel er al jaren in rond (al heb ik ook afristbroeken hoor, voor de zwaardere/koudere tochten, maar in veel landen kan ik met de Esprit broeken goed uit de voeten).
Voorbeeldje: http://www.esprit.nl/dame ... e-met-riem-024CC1B032_671
Ze zijn mooi (slank) van model en zijn er in allerlei kleuren, van natuurtinten tot echt vrolijke kleuren. Ik wandel er al jaren in rond (al heb ik ook afristbroeken hoor, voor de zwaardere/koudere tochten, maar in veel landen kan ik met de Esprit broeken goed uit de voeten).
Voorbeeldje: http://www.esprit.nl/dame ... e-met-riem-024CC1B032_671
Geniet van het leven!
donderdag 20 februari 2014 om 21:04
Wanneer je echte lange wandelingen maakt ben je zo blij met elk stukje extra comfort.. Een spijkerbroek is dan niets. Zo hebben wij een bergwandeling van zeven uur gemaakt, met echt klimmen, waar mensen op sandaaltjes liepen, absoluut leuker, maar ik was toch ontzettend blij met mij heerlijke maar o zo lelijke wandelschoenen. De sandaaltjes konden de tocht niet afmaken..
De broek ligt ook een beetje aan de plek waar je gaat wandelen. Maar ik zou altijd zorgen dat je in ieder geval een lange broek hebt, je weet nooit wat je tegenkomt en wat bescherming kan fijn zijn.
De broek ligt ook een beetje aan de plek waar je gaat wandelen. Maar ik zou altijd zorgen dat je in ieder geval een lange broek hebt, je weet nooit wat je tegenkomt en wat bescherming kan fijn zijn.
donderdag 20 februari 2014 om 21:15
Ik draag al jaren Wildebeast, nu een Maier gekocht. Is te koop in allerlei modekeurtjes, ik heb gewoon saai voor zwart gekozen.
Broeken kopen is voor mij best lastig, de meeste wandelbroeken hebben een voor mij niet passende pasvorm. Maier zat gelijk goed.
Ik vind wandelen in een wandelbroek vele malen fijner dan wandelen in een spijkerbroek. Wij maken vooral veel wandelingen van 4-6 uur, een spijkerbroek gaat dan irriteren. Wij regenen ook weleens nat, een spijkerbroek gaat dan plakken en duurt langer voordat deze droog is.
Wandelen is geen modeshow.
Broeken kopen is voor mij best lastig, de meeste wandelbroeken hebben een voor mij niet passende pasvorm. Maier zat gelijk goed.
Ik vind wandelen in een wandelbroek vele malen fijner dan wandelen in een spijkerbroek. Wij maken vooral veel wandelingen van 4-6 uur, een spijkerbroek gaat dan irriteren. Wij regenen ook weleens nat, een spijkerbroek gaat dan plakken en duurt langer voordat deze droog is.
Wandelen is geen modeshow.
donderdag 20 februari 2014 om 21:29
Het ligt inderdaad aan de locatie waar je gaat wandelen. Als je dagen in de bergen gaat wandelen, is een goede, comfortabele wandelbroek onmisbaar. Sneldrogend materiaal is geen overbodige luxe, zeker als je bedenkt dat onderkoeling een van de grootse gevaren is in de bergen. En comfort gaat zeker boven stijl.
Als je in de nederlandse bossen gaat wandelen, kun je inderdaad best af met een spijkerbroek.
Ik heb een aantal broeken van het merk Schöffel (ja, ook Duits ), met een beetje stretch erin, lekker comfortabel. En het grote voordeel voor mij is dat ze lengtematen hebben zodat de broek in de lengte ook goed past. Tijdens wandelvakanties in Oostenrijk draag ik ze graag, voor het wandelen in Nederland hou ik het meestal gewoon bij mijn spijkerbroek.
Als je in de nederlandse bossen gaat wandelen, kun je inderdaad best af met een spijkerbroek.
Ik heb een aantal broeken van het merk Schöffel (ja, ook Duits ), met een beetje stretch erin, lekker comfortabel. En het grote voordeel voor mij is dat ze lengtematen hebben zodat de broek in de lengte ook goed past. Tijdens wandelvakanties in Oostenrijk draag ik ze graag, voor het wandelen in Nederland hou ik het meestal gewoon bij mijn spijkerbroek.
donderdag 20 februari 2014 om 21:39
Ik heb ook broeken van Maier Sports. Zitten heerlijk, knellen en schuren niet en zijn lekker licht en zó weer droog. Ik draag trouwens meestal gewoon een lange broek tijdens het wandelen. Zeker als je langs scherpe stenen of takken loopt, of als er veel muggen of teken zijn onderweg is een lange broek fijner dan een korte.