inhoud handtas
donderdag 26 juni 2008 om 22:41
Portemonnee, 2 mobieltjes, pillendoosje voor de noodzakelijke doseringen over de dag, losse strip pijnstillers, strip antihistamine, notitieblokje, agenda, een stel pennen, potloodje, flesje eau de toilette, flesje Smokersmondspray, strippenkaarten (nogal wat strippen over hier en daar) puzzelboekje(s), sigaretten, aanstekers, briefjes die ik waarschijnlijk al had moeten lezen van school, loonstrookje, bonnen van diverse winkels, flesje dinken, Wasa tomaat en/of kruidenkaas, mapje met pasjes en visitekaartjes, diverse afsprakenkaarten, dropjes, rolletje pepemunt......dit is zo ongeveer wat ik per dag meesleep. En dit is zo ongeveer het basispakket dat zo nodig wordt uitgebreid met dossiermappen en meer ellende.
Ik was vandaag op het politieburo en mijn dochter kon het niet naleten wat snerende opmerkingen over mijn tas met inhoud te maken. Oh, er zit nu dus ook de uitdraai van de aangifte in...pffff.
Ik was vandaag op het politieburo en mijn dochter kon het niet naleten wat snerende opmerkingen over mijn tas met inhoud te maken. Oh, er zit nu dus ook de uitdraai van de aangifte in...pffff.

donderdag 26 juni 2008 om 22:46

vrijdag 27 juni 2008 om 16:53
quote:pemberley schreef op 26 juni 2008 @ 17:24:
waarom heb je dan batterijen in je handtas nodig? Voor mijn MP3-speler natuurlijk, je wilt toch op alles voorbereid zijn en zeker niet zonder muziekje komen te zitten!
Ik weet het, ik ben een beetje gek, maar ik voel me echt een stuk beter op mijn gemak als ik een goedgevulde goed-voorbereide handtas bij me heb...
waarom heb je dan batterijen in je handtas nodig? Voor mijn MP3-speler natuurlijk, je wilt toch op alles voorbereid zijn en zeker niet zonder muziekje komen te zitten!
Ik weet het, ik ben een beetje gek, maar ik voel me echt een stuk beter op mijn gemak als ik een goedgevulde goed-voorbereide handtas bij me heb...
vrijdag 27 juni 2008 om 17:06
vrijdag 27 juni 2008 om 17:17
Hahahahah, ik dacht echt wat een idioten om zo veel mee te nemen, totdat..... ik mijn eigen tas even ging checken, hahahaha!
Elastiekjes
borstel
haarklem
schuifspeldjes
tampons
paracetamol
strepsils
post-it
pennen
potlood
puntenslijper
gum
agenda
portemonnee
sleutels
mobiel
zonnebril
kauwgom
pepermunt
smint
drop
water
lipgloss
lippenbalsem
deo
parfum
mascara
oogschaduw
foundation
blush
tandenborstel
tandpasta
flos
tandenstokers
wattenstaafjes
bodylotion (kleintje)
handenwasspul (zonder water)
spiegeltje
Ik ga echt opruimen, niet normaal eigenlijk dit.
Elastiekjes
borstel
haarklem
schuifspeldjes
tampons
paracetamol
strepsils
post-it
pennen
potlood
puntenslijper
gum
agenda
portemonnee
sleutels
mobiel
zonnebril
kauwgom
pepermunt
smint
drop
water
lipgloss
lippenbalsem
deo
parfum
mascara
oogschaduw
foundation
blush
tandenborstel
tandpasta
flos
tandenstokers
wattenstaafjes
bodylotion (kleintje)
handenwasspul (zonder water)
spiegeltje
Ik ga echt opruimen, niet normaal eigenlijk dit.
Fortis et liber
vrijdag 27 juni 2008 om 19:37
Pakt handtas erbij
Portemonnee
Winkelwagenmuntjes
Flesje water
3 pakjes zakdoekjes
Rijbewijs
Telefoon
Sleutels
MP3-speler
Haarspray
Deo
Handcreme
Wax
Haarborstel
Desinfecteergel
Smint
Kauwgom
Neusspray
Nagelvijl
Nagelriemverzorgingsstift (2x)
Tampons
Spiegel
Lippenstift (3x)
Labello
Camouflagestick
Paracetamol
Ibuprofen
Loperamide
Wattenstaafjes
Pincet
Etui met pennen, potlood en markeerstift
Usb-stick
Voicerecorder
Klein notitieblokje
Groot notitieblok
Portemonnee
Winkelwagenmuntjes
Flesje water
3 pakjes zakdoekjes
Rijbewijs
Telefoon
Sleutels
MP3-speler
Haarspray
Deo
Handcreme
Wax
Haarborstel
Desinfecteergel
Smint
Kauwgom
Neusspray
Nagelvijl
Nagelriemverzorgingsstift (2x)
Tampons
Spiegel
Lippenstift (3x)
Labello
Camouflagestick
Paracetamol
Ibuprofen
Loperamide
Wattenstaafjes
Pincet
Etui met pennen, potlood en markeerstift
Usb-stick
Voicerecorder
Klein notitieblokje
Groot notitieblok
vrijdag 27 juni 2008 om 21:44
Zo dat zijn een hoop reacties.
Hebben jullie nou ook altijd dat je zoveel spullen bij je hebt maar dat je altijd net datgene wat je zoekt niet kunt vinden? Blijkt het er later wel in te zitten maar door al die zooi zag je het niet. Hoe lossen jullie dit op?
Ik had dus zo'n tas gekocht met weinig zijvakken en één grote ruimte, ik dacht dat dat overzichtelijker was, maar niet dus.
Ik zit nu te overwegen om dan maar kleine felgekleurde tasjes in mijn tas te doen (voor de kleine prulletjes die je nooit kan vinden), zoals dus een apart tasje voor de makeupjes, want ik zoek me altijd rot naar die ene kleur lipgloss, of de camouflagestift...
Dus inrichtingstips please
Ik heb ook geen handtas maar een schoudertas, lekker groot zodat mijn sportkleding er ook in past als ik ga sporten na het werk.
Hebben jullie nou ook altijd dat je zoveel spullen bij je hebt maar dat je altijd net datgene wat je zoekt niet kunt vinden? Blijkt het er later wel in te zitten maar door al die zooi zag je het niet. Hoe lossen jullie dit op?
Ik had dus zo'n tas gekocht met weinig zijvakken en één grote ruimte, ik dacht dat dat overzichtelijker was, maar niet dus.
Ik zit nu te overwegen om dan maar kleine felgekleurde tasjes in mijn tas te doen (voor de kleine prulletjes die je nooit kan vinden), zoals dus een apart tasje voor de makeupjes, want ik zoek me altijd rot naar die ene kleur lipgloss, of de camouflagestift...
Ik heb ook geen handtas maar een schoudertas, lekker groot zodat mijn sportkleding er ook in past als ik ga sporten na het werk.
zaterdag 28 juni 2008 om 15:13
quote:vinobianco schreef op 27 juni 2008 @ 21:44:
Ik heb ook geen handtas maar een schoudertas, lekker groot zodat mijn sportkleding er ook in past als ik ga sporten na het werk.Ik ben een echte tassenfreak, mag van mijn gezin geen nieuwe meer kopen. Gevolg is wel dat ik vaak van tas wissel en dan eerst alle zooi eruit gooi. Dat ik vervolgens niet allemaal direct opruim, altijd haast namelijk. Gevolg is zooi bij thuiskomst óf en dat is erger iemand anders heeft het opgeruimd en dan ben ik het kwijt.
En dus ben ik, chaoot als altijd, vaak dingen kwijt. Tassen met grote vakken zijn in mijn geval een ramp. Steeds ben ik dan telaat bij mijn telefoon, kan mijn pillen niet vinden of zoek me een blaar naar mijn pasjes. Zo ben ik dus overgeschakeld naar meer vakken voor als ik naar mijn werk ofzo ga en hou de ruime eenvaks voor als ik niet persé bereikt hoef te worden. Iets dat helaas door de ontwikkelingen hier steeds minder voorkomt.
Ik ben nu zover dat ik bij de tassen met meer vakken ik standaard dingen op dezelfde plek probeer te stoppen. Dat scheelt een hoop stress en tijd.
Ik heb ook geen handtas maar een schoudertas, lekker groot zodat mijn sportkleding er ook in past als ik ga sporten na het werk.Ik ben een echte tassenfreak, mag van mijn gezin geen nieuwe meer kopen. Gevolg is wel dat ik vaak van tas wissel en dan eerst alle zooi eruit gooi. Dat ik vervolgens niet allemaal direct opruim, altijd haast namelijk. Gevolg is zooi bij thuiskomst óf en dat is erger iemand anders heeft het opgeruimd en dan ben ik het kwijt.
En dus ben ik, chaoot als altijd, vaak dingen kwijt. Tassen met grote vakken zijn in mijn geval een ramp. Steeds ben ik dan telaat bij mijn telefoon, kan mijn pillen niet vinden of zoek me een blaar naar mijn pasjes. Zo ben ik dus overgeschakeld naar meer vakken voor als ik naar mijn werk ofzo ga en hou de ruime eenvaks voor als ik niet persé bereikt hoef te worden. Iets dat helaas door de ontwikkelingen hier steeds minder voorkomt.
Ik ben nu zover dat ik bij de tassen met meer vakken ik standaard dingen op dezelfde plek probeer te stoppen. Dat scheelt een hoop stress en tijd.
zaterdag 28 juni 2008 om 16:50
Mijn tassen zijn altijd groot en de inhoud bestaat uit zo'n beetje alles wat in deze 2 bladzijdes beschreven is.
Het is geen rommeltje, alles heeft een vaste plek en ik ben zelden iets kwijt. Man en kinderen profiteren mee, want die stoppen alles wat onderweg erbij komt in mijn handen voor in de tas.
Het is geen rommeltje, alles heeft een vaste plek en ik ben zelden iets kwijt. Man en kinderen profiteren mee, want die stoppen alles wat onderweg erbij komt in mijn handen voor in de tas.

zaterdag 28 juni 2008 om 23:02
wat er altijd meegaat: (dus een keertje als ik ga fietsen,zonder tas)
-telefoon
-sleutels
-portemonnee
-zakdoekjes (vaak verkouden)
In de tas komt daar dan bij:
-ponsplaatje
-autopapieren (zijn niet zo belangrijk;))
-agenda
-2 pennen
-maandverband
-schone slip
-parfum
-kauwgom
-paracetamol
-hibitane of strepsils
-lipgloss
-lippenstift
-soms ook nog mijn fototoestel (werk met kinderen..)
-telefoon
-sleutels
-portemonnee
-zakdoekjes (vaak verkouden)
In de tas komt daar dan bij:
-ponsplaatje
-autopapieren (zijn niet zo belangrijk;))
-agenda
-2 pennen
-maandverband
-schone slip
-parfum
-kauwgom
-paracetamol
-hibitane of strepsils
-lipgloss
-lippenstift
-soms ook nog mijn fototoestel (werk met kinderen..)
zaterdag 28 juni 2008 om 23:29
Leuk topic!
De inhoud van mijn tas is best wel belangrijk voor mij, zonder mijn tas voel ik me ongemakkelijk.
Wat ik met me meedraag:
iPod, oordopjes, memorystick, pda met TomTom, telefoon, pen, handcreme, Labello, tampon, visitekaartjes, zakmesje, keychain met huissleutels, autosleutel, een stapel lidmaatschapskaartjes en pasjes ...
Daarnaast een sleutelhanger met een hondje, jaren geleden van een goede vriend gekregen. De sleutelhanger gebruik ik niet, maar ik ga echt niet de deur uit zonder m'n hondje
Oh en een klein briefje van vriendje heeft ook al verschillende opruimrondes overleeft. Er staat niets bijzonders in, gewoon iets als "tot straks" maar van zulke kleine dingen word ik wel blij
De inhoud van mijn tas is best wel belangrijk voor mij, zonder mijn tas voel ik me ongemakkelijk.
Wat ik met me meedraag:
iPod, oordopjes, memorystick, pda met TomTom, telefoon, pen, handcreme, Labello, tampon, visitekaartjes, zakmesje, keychain met huissleutels, autosleutel, een stapel lidmaatschapskaartjes en pasjes ...
Daarnaast een sleutelhanger met een hondje, jaren geleden van een goede vriend gekregen. De sleutelhanger gebruik ik niet, maar ik ga echt niet de deur uit zonder m'n hondje
Oh en een klein briefje van vriendje heeft ook al verschillende opruimrondes overleeft. Er staat niets bijzonders in, gewoon iets als "tot straks" maar van zulke kleine dingen word ik wel blij
dinsdag 8 juli 2008 om 11:02
Als ik met mijn man wegga neem ik hem mee....m.a.w. geld en telefoon duw ik zijn zakken!
Heerlijk geen tas en geen volle zakken!
Zonder hem wil ik nog wel eens mijn zakken vullen met geld, telefoon en sleutels maar anders neem ik een tas met:
Agenda
Portemonnee
Sleutels
Telefoon
Tampons
Reisnaaisetje van een of ander hotel
Heerlijk geen tas en geen volle zakken!
Zonder hem wil ik nog wel eens mijn zakken vullen met geld, telefoon en sleutels maar anders neem ik een tas met:
Agenda
Portemonnee
Sleutels
Telefoon
Tampons
Reisnaaisetje van een of ander hotel
dinsdag 8 juli 2008 om 11:57
Ik heb ook zowat al het hieronder genoemde,
maar dan heb ik wel een klein toilettasje waar spiegel, nagelvijl, beetje make-up en alle soorten medicijnen inzitten, genoeg voor 10 man ofzo (want ja, misschien geef ik net een paracetamol weg en krijg ik daarna zelf hoofdpijn). Maar als ik van tas wissel, gewoon dat kleine tasje er weer in en daarnaast dan gsm, geld enz. Best handig.
Verder neem ik meestal een paraplu mee, behalve als het gaat regenen, en als de zon schijnt ben ik net m'n zonnebril vergeten en zit ik daar met een paraplu.
maar dan heb ik wel een klein toilettasje waar spiegel, nagelvijl, beetje make-up en alle soorten medicijnen inzitten, genoeg voor 10 man ofzo (want ja, misschien geef ik net een paracetamol weg en krijg ik daarna zelf hoofdpijn). Maar als ik van tas wissel, gewoon dat kleine tasje er weer in en daarnaast dan gsm, geld enz. Best handig.
Verder neem ik meestal een paraplu mee, behalve als het gaat regenen, en als de zon schijnt ben ik net m'n zonnebril vergeten en zit ik daar met een paraplu.
dinsdag 8 juli 2008 om 22:00
Komt ie;
Portemonnee
Autopapieren en rijbewijs
Sleutels ook van werk
Telefoon
Handsfreesetje telefoon
Parfum
Handcreme
Dagcreme
Deodorant mini
Lipgloss
Foundation
Concleaner YSL
LIippenstift
Poeder
Paracetamol
Kaugum
Mondspray
Bonnetjes
Secondelijm
Pennen
Elastiekjes
Nagelvijl
Jeetje wat een rotzooi heb ik in mijn tas zitten,,,maar er kan altijd nog wat bij!!!!!!!
Portemonnee
Autopapieren en rijbewijs
Sleutels ook van werk
Telefoon
Handsfreesetje telefoon
Parfum
Handcreme
Dagcreme
Deodorant mini
Lipgloss
Foundation
Concleaner YSL
LIippenstift
Poeder
Paracetamol
Kaugum
Mondspray
Bonnetjes
Secondelijm
Pennen
Elastiekjes
Nagelvijl
Jeetje wat een rotzooi heb ik in mijn tas zitten,,,maar er kan altijd nog wat bij!!!!!!!
kijk altijd wat je hebt en niet wat je niet hebt...