Entertainment alle pijlers

Indrukwekkende documentaires...

21-09-2009 21:47 3362 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar kijk ik graag naar.

Welke documentaire vond jij heel aangrijpend of heeft je diep ontroerd? Tips zijn erg welkom, het liefst die ik online kan bekijken.

Thanks!
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
quote:kettle schreef op 04 november 2013 @ 13:20:

[...]

Nee, dat heb ik ook vaak! Weet iemand hoe dit te omzeilen?

Ik weet het niet maar kwam net dit topic tegen, misschien zit er een tip bij die helpt? (staat een tip bij ook voor uitzendinggemist end)

RTL programma's vanuit het buitenland kijken
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Waarschijnlijk heb ik dat al eerder vermeld, maar de indrukwekkendste (fictieve) documentaire is Der Dritte Weltkrieg. Alleen het eerste kleine stukje is op de werkelijkheid gebaseerd. In Oost-Berlijn, Leipzig en Dresden zijn er opstanden tegen het Oost-Duitse regime. Veel mensen gaan de straat op. Gorbatsjov bezoek Oost-Berlijn en spreekt nog de bemoedigende woorden tegen de Oost-Duitsers. Gorbatsjov vertrekt, vliegt terug, en dan...
World of Warcraft: Legion
MV, is die documentaire niet van SBS? En dat kun je volgens mij alsnog niet zien via die link. (Ik ga hem sowieso alsnog opslaan, want ik weet zeker dat ik hem nog eens nodig ga hebben, thanks!)
Link naar Der Dritte Weltkrieg

http://www.youtube.com/watch?v=IpodgUrmXjE
World of Warcraft: Legion
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1382406

De magie van kunst, over Jeroen Willems werd gisteren uitgezonden op Ned. 2.

Jeroen Willems was één van de belangrijkste Nederlandse acteurs die ook in het buitenland furore maakte. Op 3 december 2012 werd hij tijdens een repetitie in Carré plotseling onwel en overleed.
Ik heb van de week deze docu gezien, indrukwekkend;

Saving face

In Pakistan worden elk jaar zeker honderd vrouwen met zoutzuur verminkt. Waarschijnlijk is dat aantal in werkelijkheid nog veel hoger, omdat veel gevallen nooit in de statistieken belanden. Omdat deze vrouwen zo goed als geen kans hebben op hersteloperaties of juridische hulp, dragen zij hun hele leven lang de lichamelijke en emotionele littekens met zich mee. De daders zijn meestal echtgenoten of afgewezen huwelijkskandidaten die zelden worden bestraft. Saving Face volgt drie slachtoffers die met de hulp van een NGO hersteloperaties ondergaan en die dankzij juridische hulp aangifte durven te doen. Door druk van de publieke opinie neemt het Pakistaanse parlement tenslotte een wet aan die de daders een levenslange gevangenisstraf in het vooruitzicht stelt.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik zag laatst een documentaire over een familie die een bepaalde ziekte had waardoor ze heel snel verouderden. De moeder had het en een van de dochters ook. De dochter was 16 en leek iets van 40. Ondanks dat ik het interessant vond, ben ik in slaap gevallen. Ik vraag me nu af hoe het verder ging, maar heb geen idee hoe die documentaire heette. Iemand een idee?
Cum non tum age
Ik heb gister zo een indrukwekkende docu gezien, kippenvel. Moet je niet even `tussendoor` bekijken, heel heftig is het.

Moeders springen niet van flats;

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1399597
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1107192

Ik weet nog steeds niet wat ik van de documentaire moet vinden.
quote:noa schreef op 08 december 2013 @ 10:57:

Ik zag laatst een documentaire over een familie die een bepaalde ziekte had waardoor ze heel snel verouderden. De moeder had het en een van de dochters ook. De dochter was 16 en leek iets van 40. Ondanks dat ik het interessant vond, ben ik in slaap gevallen. Ik vraag me nu af hoe het verder ging, maar heb geen idee hoe die documentaire heette. Iemand een idee?Ging dat over de ziekte progeria? Wel destijds een docu gezien erover maar dat ging over kinderen die dat hadden.
quote:Mylene_Valerie schreef op 26 februari 2014 @ 00:41:

Ik heb gister zo een indrukwekkende docu gezien, kippenvel. Moet je niet even `tussendoor` bekijken, heel heftig is het.

Moeders springen niet van flats;

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1399597Ja, was mooi. Heb 'm gewoon twee keer gekeken
quote:twijfelaarstertje schreef op 26 februari 2014 @ 00:43:

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1107192

Ik weet nog steeds niet wat ik van de documentaire moet vinden.Dit vond ik ook een hele bijzonder docu. Zeker omdat je tijdens het kijken best op de hand van de moeder wordt gebracht maar tegelijk weet dat het niet klopt.
Ik vond overigens de documentaire over Muamarr Ghadaffi ook bijzonder. Werd vorige week uitgezonden. Zijn beginideaal was best bewonderenswaardig. Waar ging het mis?
quote:Mylene_Valerie schreef op 26 februari 2014 @ 00:43:

[...]

Ging dat over de ziekte progeria? Wel destijds een docu gezien erover maar dat ging over kinderen die dat hadden.

Nee het was geen progeria, ik heb hem ook gezien. Ze zagen er echt gewoon (20-30 jaar) ouder uit, terwijl bij progeria een heel bepalend uiterlijk de ziekte bijna herkenbaar maakt.

Deze ziekte had (meen ik)te maken met het missen van vet onder de huid. Er was alleen een arts in Amerika die kon bepalen of dit gezin (ik meen moeder en 2/3 van haar dochters) dit hadden.

Een van de indrukwekkende documentaires die mij zo te binnen schiet is "Kings of Pastry" het wordt nog met enige regelmaat op HollandDoc uitgezonden (half NL productie) en gaat over een van de zwaarste patisserie wedstrijden ter wereld. De passie voor het vak, de emoties die getoond worden, naast de geweldige meesterwerken, is geweldig.

Ik kan bijna beloven dat je op een gegeven moment zult "Schreeuwen" .. (zij die hem gezien hebben weten welk moment ik bedoel ) en dat je aan het eind echt ontroerd bent, zelfs als je nooit een taart ofzo hebt gebakken.
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Ik vind 'De Nachtmerrie' erg indrukwekkend. Is van de NCRV meen ik.

Die gaat over twee ouders die door 1 telefoontje (onterecht) beschuldigd worden van misbruik van hun 2 dochters en alle (vreselijke) gevolgen die dat heeft.
quote:Mylene_Valerie schreef op 03 november 2013 @ 23:01:

Net begonnen;

Reportage: Verliefd op je moordenaar

Het blijft een fascinerend gegeven, vrouwen die verliefd worden op een crimineel achter tralies. Zo wordt ook de 15-jarige Carly Fairhurst, na een romantische briefwisseling, tot over haar oren verliefd op Darren Pilkington. Hij zit vast voor moord. Al snel nadat hij is vrijgekomen gaan ze samen wonen. Carly gelooft dat Darren zijn leven wil en kan beteren, maar niets bleek minder waar.Weet iemand waar ik deze reportage nog terug kan kijken? Op de site van SBS is hij niet meer te vinden.
Hoe moet het verder met de landbouw: Farm for a future...
Ook woestijngebieden kunnen weer groen worden: Greening the desert.
quote:jippie55 schreef op 26 februari 2014 @ 01:04:

[...]

Ja, was mooi. Heb 'm gewoon twee keer gekekenIk heb hem ook 2x gekeken, zo mooi gemaakt die docu.
quote:goudenmeid schreef op 26 februari 2014 @ 10:40:

[...]

Weet iemand waar ik deze reportage nog terug kan kijken? Op de site van SBS is hij niet meer te vinden.Ik heb even voor je gezocht maar kan hem ook niet vinden.
quote:Mylene_Valerie schreef op 26 februari 2014 @ 11:20:

[...]

Ik heb even voor je gezocht maar kan hem ook niet vinden.Jammer maar toch bedankt!
De Dwaze Zoon

http://www.hollanddoc.nl/ ... aire/d/de-dwaze-zoon.html
moeders springen niet van flats.. zo indrukwekkend..... zelfdoding kan je maar moeilijk begrijpen..maar zo als deze docu laat zien... zijn sommige mensen zo geestelijk ziek dat het leven voor hun alleen lijden is....
Misschien is hij al genoemd maar ik vond de documentaire 'Mercy Mercy' heel indrukwekkend. Geen documentaire voor even tussendoor of voor het slapen gaan..
Dacht ik ook meteen aan margootje. Hou tissues bij de hand. Hartverscheurend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven