Aso's

27-02-2014 01:52 37 berichten
Vandaag fietste ik met dochter van 6 die zelf mee fietste . We reden in een woonwijk en naderden een wegversmalling met drempel die er is gemaakt om snelheid te minderen. Ik fietste dus naast dochter. Er nadert een auto achter ons die ons niet in kon halen omdat ik naast haar fietste. Ik wilde niet achter haar gaan fietsen omdat die auto dan heel dicht langs haar heen haar in zou gaan halen en ze nog aan het oefenen is met goed rechts houden en als ik achter haar fiets het heel soms niet goed gaat en ze ineens naar links gaat. Het was dus maar een kwestie van 5 meter en de weg was weer breder zodat we weer meer naar rechts konden. Gaat die vent in die auto als een gek zitten toeteren achter ons, kind schrikt zich dood, ineens reed die vent naast me, balt zijn vuist naar me op en zit als een bezetene te zwaaien met een boze kop naar me. Wat een aso zeg, volstrekt niet goed wijs, welk aso gedrag hebben jullie wel eens meegemaakt? Ik vraag me serieus af waarom iemand zich zo gedraagt.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat je je heldhaftig hebt gedragen door niet te reageren. Een deuk is er snel ingeschopt...
Dat. Meneer had gewoon een kutdag op zijn werk ofzo en reageert dat zo af. De beste actie is negeren. Of vriendelijk zwaaien. Als ik alleen ben wil ik nog wel eens uitlachen, maar voor de veiligheid van m'n kind laat ik dat als we samen zijn.
Ik heb elke dag aso's in de straat. Kinderdagverblijf waar het tijdens spits chaos is. Drie-dubbelparkeerders, mensen die de auto 'even' midden op straat zetten, (bak)fietssters die je klem rijden. Super irritant!
Dit soort overspannen meneertjes achter het stuur kom ik ook vaak tegen. En ander aso-gedrag: in het weekend diep in de nacht de kroeg uitrollen, met elkaar mee naar huis fietsen/scooteren...en dan uitgebreid en luid zingend, gillend, roepend, bellend en toeterend afscheid van elkaar nemen in een straat waar iedereen al uren ligt te slapen. Ik woon totaal niet in de buurt van het centrum, maar dus wel in een drukke wijk. Eerst om half 12 de grote uittocht (na het voordrinken bij iemand thuis) en dan om 4 uur komen ze nog bezopener allemaal weer thuis.

En wat ik ook hele grote aso's vind: mensen die hondenpoep en rommel op straat laten liggen!
Vijf dagen in de week zie ik het aso-parkeer-gedrag van mede-ouders die ook hun kinderen van school halen. Mensen die prima kunnen lopen, maar liever dichtbij parkeren op de stoep, het gras of 1 meter vanaf de bocht. Er wordt al jaren geroepen dat nu echt de politie komt controleren en boetes uit gaat delen, maar ik heb ze nog nooit gezien.
Die gast spoort niet.
.
Ik vind het altijd erg leuk als iemand gaat bumperkleven omdat ze me willen inhalen bij de trajectcontrole. Gaan ze nog even met groot licht knipperen omdat ze vinden dat ik gas bij moet geven zodat ik naar rechts kan en zij er langs kunnen. En als ik dan uiteindelijk kan gaan ze me vol gas voorbij en fantaseer ik over de hoogte van hun boete.
quote:Frizz schreef op 27 februari 2014 @ 08:02:

Ik vind het altijd erg leuk als iemand gaat bumperkleven omdat ze me willen inhalen bij de trajectcontrole. Gaan ze nog even met groot licht knipperen omdat ze vinden dat ik gas bij moet geven zodat ik naar rechts kan en zij er langs kunnen. En als ik dan uiteindelijk kan gaan ze me vol gas voorbij en fantaseer ik over de hoogte van hun boete.

Je kan ook je achter ruitensproeier iets naar buiten draaien en dan even spuiten....nog nooit gedaan hoor , maar kreeg deze tip van een vriend.

Zitten ze met een ruit vol water moeten ze wissen irritatie alom dat dan weer wel.

Maar zat aso's in het verkeer al het nodige meegemaakt.
quote:Lilith75 schreef op 27 februari 2014 @ 08:07:

[...]

Je kan ook je achter ruitensproeier iets naar buiten draaien en dan even spuiten....nog nooit gedaan hoor , maar kreeg deze tip van een vriend.

Zitten ze met een ruit vol water moeten ze wissen irritatie alom dat dan weer wel.

Maar zat aso's in het verkeer al het nodige meegemaakt.Hoe draai je in hemelsnaam je ruitensproeier naar buiten? Maar nee ik heb niet zo'n zin om agressie op te wekken, dat kan tot gevaarlijke situaties leiden heb ik proefondervindelijk ontdekt.
quote:Frizz schreef op donderdag 27 februari 2014 08:02 Ik vind het altijd erg leuk als iemand gaat bumperkleven omdat ze me willen inhalen bij de trajectcontrole. Gaan ze nog even met groot licht knipperen omdat ze vinden dat ik gas bij moet geven zodat ik naar rechts kan en zij er langs kunnen. En als ik dan uiteindelijk kan gaan ze me vol gas voorbij en fantaseer ik over de hoogte van hun boete.
.
Idioot! Sommige mensen denken helaas alleen maar aan henzelf. Wat een stumper.
quote:Frizz schreef op 27 februari 2014 @ 08:02:

Ik vind het altijd erg leuk als iemand gaat bumperkleven omdat ze me willen inhalen bij de trajectcontrole. Gaan ze nog even met groot licht knipperen omdat ze vinden dat ik gas bij moet geven zodat ik naar rechts kan en zij er langs kunnen. En als ik dan uiteindelijk kan gaan ze me vol gas voorbij en fantaseer ik over de hoogte van hun boete. Ik ga ook wel eens dan net onder de maximum snelheid rijden. Blijven ze nog maar wat langer achter me met hun gekleef. Ik laat me niet opjagen.
Volwassenen die fietsen op het voetpad waar ik en mijn dochter naar school lopen. Ouders die achter jouw dan blijven fietsen op dat voetpad. Goed voorbeelden.
Echt asociaal. Jeetje sommige mensen zijn snel geïrriteerd in het verkeer.

Ik heb laatst meegemaakt dat een auto van een rijschool mij aan klem aan het rijden was en rijinstructeur maakte geïrriteerde gebaren en terwijl hij les gaf op dat moment. Toen reed de auto weer weg. Ik snapte niet wat ik mogelijk in rijinstructeur zijn ogen fout heb gedaan.
Ik vindhet aso als mensen te langzaam rijden om iemand te treiteren, daar hebben nl meer mensen last van die er niets mee van doen hebben
Voor een paar weken terug zat iemand achter mij te toeteren omdat ik te lang wachtte bij een rotonde. Toen deze persoon mij later inhaalde heb ik vrolijk gezwaaid (en gelachen omdat ik bij de stoplichten weer achter hem stond)
Ik wilde wegrijden bij een tankstation. Links naast uitrit stond een man naast een auto de bandenspanning te controleren. Toen ik er langs wilde reed die auto opeens achteruit. Er zat dus kennelijk ook nog iemand achter het stuur. De man met de luchtslang (jonge knul met petje) ging op zijn gemak de slang ophangen en liep daarna om de auto heen, gaf een paar klappen op het dak en riep iets naar de bestuurder. Die reed de auto nog een eindje achteruit. Linker portier ging open en de man buiten ging met beide voeten op de treeplank staan, zich vasthoudend aan het dak. Ze waren gewoon aan het kloten dus ik claxonneerde omdat ik er langs wilde.

Meteen ging rechts het portier open en pa tokkkie (grote forse man van ca. 45 jaar, type Onslow zeg maar) kwam agressief naar buiten en brulde dat ik normaal moest doen. Ik stapte ook naar buiten en zei dat hij zelf normaal moest doen en dat het hier geen speeltuin was maar een uitrit. Pa tokkie bood aan om mijn kop eens flink in elkaar te trappen.

Ik was zo boos dat ik hem verzocht om dat dan meteen maar te proberen. En of hij niet wat vriendjes moest bellen eerst.

Een stroom van scheldwoorden was zijn antwoord. Ik complimenteerde hem met zijn uitgebreide woordenschat en sneerde dat zijn moeder hem goed had opgevoed. En zette me alvast schrap voor de aanval. Maar pa tokkie brulde nog wat, stapte in en reed weg.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
quote:Donkeyshot schreef op 27 februari 2014 @ 10:41:

Ik wilde wegrijden bij een tankstation. Links naast uitrit stond een man naast een auto de bandenspanning te controleren. Toen ik er langs wilde reed die auto opeens achteruit. Er zat dus kennelijk ook nog iemand achter het stuur. De man met de luchtslang (jonge knul met petje) ging op zijn gemak de slang ophangen en liep daarna om de auto heen, gaf een paar klappen op het dak en riep iets naar de bestuurder. Die reed de auto nog een eindje achteruit. Linker portier ging open en de man buiten ging met beide voeten op de treeplank staan, zich vasthoudend aan het dak. Ze waren gewoon aan het kloten dus ik claxonneerde omdat ik er langs wilde.

Meteen ging rechts het portier open en pa tokkkie (grote forse man van ca. 45 jaar, type Onslow zeg maar) kwam agressief naar buiten en brulde dat ik normaal moest doen. Ik stapte ook naar buiten en zei dat hij zelf normaal moest doen en dat het hier geen speeltuin was maar een uitrit. Pa tokkie bood aan om mijn kop eens flink in elkaar te trappen.

Ik was zo boos dat ik hem verzocht om dat dan meteen maar te proberen. En of hij niet wat vriendjes moest bellen eerst.

Een stroom van scheldwoorden was zijn antwoord. Ik complimenteerde hem met zijn uitgebreide woordenschat en sneerde dat zijn moeder hem goed had opgevoed. En zette me alvast schrap voor de aanval. Maar pa tokkie brulde nog wat, stapte in en reed weg.Heldin! Ik hoop ook altijd dat ik zo reageer als er zoiets gebeurt (en in mijn hoofd doe ik dat ook) maar ondertussen ben ik een bange poeperd en zou ik mijn mond braaf houden... Maar je ziet wel weer; blaffende honden bijten (vaak) niet.
quote:helianthe schreef op 27 februari 2014 @ 07:58:

Vijf dagen in de week zie ik het aso-parkeer-gedrag van mede-ouders die ook hun kinderen van school halen. Mensen die prima kunnen lopen, maar liever dichtbij parkeren op de stoep, het gras of 1 meter vanaf de bocht. Er wordt al jaren geroepen dat nu echt de politie komt controleren en boetes uit gaat delen, maar ik heb ze nog nooit gezien.Dit gebeurde ook altijd bij de school van mijn dochter. Er is door de schoolleiding serie foto's gemaakt van auto's die dubbel, op het fietspad, in de bocht etc. geparkeerd waren. De auto's waren goed herkenbaar. Deze foto's zijn aan alle ouders gemaild met de mededeling dat dit parkeergedrag gevaarlijk is en dat als dit niet ophoudt ze de politie zullen inschakelen. Heeft erg geholpen.
quote:Donkeyshot schreef op 27 februari 2014 @ 10:41:

Een stroom van scheldwoorden was zijn antwoord. Ik complimenteerde hem met zijn uitgebreide woordenschat en sneerde dat zijn moeder hem goed had opgevoed. En zette me alvast schrap voor de aanval. Maar pa tokkie brulde nog wat, stapte in en reed weg.Oh daar deins ik met mijn 1.60 en 50 kilo ook niet voor achteruit.....ik denk dan dat 1.90 ben en 120 kilo nog nooit echt toestanden gehad fysiek dan , verbaal wel , welllicht denken die stoere ( kuch ) mannen laat maar eigenlijk is ze geen partij .
Maar Donkey waarom toeterde je dan? Toch nergens voor nodig en volgens mij zelfs verboden. Raampje open en vragen of je er even langs kan werkt vaak beter, scheelt ook een hele hoop gedoe en geshow wie er het minst bang is.
quote:mademoisellef schreef op 27 februari 2014 @ 10:01:

Ik vindhet aso als mensen te langzaam rijden om iemand te treiteren, daar hebben nl meer mensen last van die er niets mee van doen hebben

Helemaal mee eens. Geef degene die harder wil rijden gewoon de ruimte en ga naar rechts.

D
In het leven is niets vanzelfsprekend.
@carpediem: in die situaties een beetje geiterig kijken, raampje omlaag en onnozel vragen (slinger een beetje voor extra effect): "Denkt u dat ik er langs kan?". De meeste 'heren' weten niet hoe snel ze de auto moeten verplaatsen (oud wrak of dure bak), soms gaan ze ook nog echt verkeersregelaar spelen

@Frizzy: bij bumperklevers gewoon ruitensproeier van het achterraam gebruiken. Vooral leuk bij cabrio's. Bij de stoplichten dan vooral heel onnozel en verbaasd kijken a la "Wa's met jou? Ik snap 'm niet".
Ik kom ze de hele dag tegen als ik met de vuilniswagen op pad ben.

Ik sta altijd in de weg en mensen hebben altijd haast. Of ik niet op een andere tijd in díe straat kan gaan rijden, tuurlijk kan dat, maar dan sta ik wel weer ergens anders in de weg.

Ik stel wel eens voor dat ik ergens op een plein ga staan en dat ze dan hun vuilnis naar mij toe brengen, zodat ze geen last van me hebben, maar dat vinden ze dan weer te ver lopen.

Vuilnis dan maar laten staan schijnt ook geen optie te zijn, kortom, het is nooit goed. Je went er wel aan hoor
Erger je niet, maar verbaas je!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven