Lijf & Lijn alle pijlers

+/-5kg afvallen, we gaan gezellig door

03-01-2014 17:17 3052 berichten
Alle reacties Link kopieren
"Mijn bedoeling is om af te vallen zonder een dieet te volgen. Ik wil afvallen door meer te sporten en gezonder te eten. En vooral me niet continue schuldig voelen wanneer ik wel een keer een boterham met hagelslag of een ijsje neem. Kleine stapjes zetten om zo een gezondere levensstijl te ontwikkelen en VAST te houden. "

Gottya schreef ons uitgangspunt in de allereerste OP van +/- vijf kilo afvallen vanaf 12 april, wie doet er mee?:

Wil je meedoen met de tabel? Schrijf gezellig met ons mee, geef 2 weken achtereenvolgens je gewicht door op maandag hier op dit topic en als je BMI niet lager is dan 17,6 zet ik je gegevens in de tabel.

De bedoeling van de tabel is dat wij elke maandag ons gewicht én het verschil met het startgewicht vetgedrukt doorgeven voor de tabel.

Nuttige links:

Eetmeter (a.k.a. Eettrut)

Body Fat Pictures and Percentages

Weight Control Over The Holidays

Tabel 1

Naam 9 jan 16 jan 23 jan 30 jan 6 feb 13 feb +/- Doel 7.Sp 73,8 72,6 73,6 73,4 73,7 73,4 -2,6 75,0 8.Plukkie 63,3 63,3 63,0 60,0 9.Koolmeesje 77,0 75,5 75,4 76,2 75,2 -1,0 74,5 10.Matisse 64,5 66,0 65,0 60,0 21. Sapo 69,5 69,1 68,9 68,5 68,3 68,3 -1,8 68,0 22.Gisele B. BMI 17,6

Tabel 2

Naam Mtr Start 6 jan 2014! BMI 1 sep 2014 BMI +/- Doel 7.Sp1.77 76,0 73,4 23,4 72,5 23,1 -2,6 72,0 8.Plukkie 1.62 62,8 62,2 23,7 63,0 23,9 -0,6 60,0 9.Koolmeesje 1,76 88,0 88,0 28,4 73,5 23,7 77,0 10.Matisse 1.72 63,4 60,0 21. Ambition 1.72 68,0 62,0 22. Sapo 1.72 70,1 -0,3 68,0 21.Gisele B. 1.80 57,0 17,6

SP = Sophiepapa

Koolmeesje = Koolmeesje123

*N.B. Enig voorbehoud met betrekking tot het deelnemen in onze tabel is dat je BMI niet lager mag zijn dan 17,6.
@life22: dat is toevallig van dat citroensap. Ik las deze week in een tijdschrift dat de zus van Doutzen Kroes dat ook doet. Hoeveel citroensap doe je er dan in? Moet bekennen dat het idee me nog wel wat tegenstaat hoor, zuur lauw water... brrr.

Ik probeer voor vanavond weer even een visje uit. Scholfilet deze keer. Best erg, maar ik heb het nog nooit gegeten. Hoop dat het lekker is!
Ik las dat je het sap van een halve citroen moet doen, maar ik doe zelf 1/3de van een citroen. Moet zeggen dat het went. Wel wordt geadviseerd om pas na 30min na het citroenwater te ontbijten
Dank je!

Vandaag nog niet echt goed begonnen, heb last minute een stamppotje gemaakt van restjes. Ben best trots op het (goedkope) resultaat maar het was behoorlijk voedzaam

Ik zal overigens vooral proberen (nog) meer te bewegen. Minder eten geeft me al snel zo'n flauw gevoel.

Vanmiddag even gewinkeld. Leuk geslaagd maar het wordt nog leuker als ik niet meer rekening hoef te houden met mijn buik
Ik had vanmiddag ontzettend zin in cake, maar ik heb het weten te weerstaan. In plaats daarvan heb ik 30 day shred gedaan. En nog volgehouden ook! Ook boodschappen gedaan op de fiets, dus over de beweging vandaag ben ik heel tevreden, net als over het niet snacken.
Nog even mijn eetlijstje van vandaag:

O: glas citroensap met lauwwarm water en een bak vanillevla

T: banaan

L: 2 geroosterde volkorenboterhammen met fricandeau

T: handje pepsels

A: Zilvervliesrijst met kip, erwtjes en worteltjes en pindasaus

T: blokje pure chocolade

Eindelijk weer een beter dagje!
Planning voor vandaag:

O: Glas citroensap met lauwwarm water, 2 volkoren boterhammen met 2 gekookte eieren

T: Snack-a-jack

L: Bak vla en een banaan

T: ?

A: Zelfgemaakte aardappeltjes uit de oven, (kleine) kippenpootjes en groente uit een potje

T: ?
Moonlight82, Welkom terug! Meer bewegen lukt bij mij beter dan minder eten.

Titike81, Sorry voor mijn ongevraagde tips. Daar zat je denk ik niet op te wachten. Wat zeggen de artsen er van?

Zyra123, Wanneer weten ze in het ziekenhuis de uitslagen?

Life22, Goed sporten is een goed begin. Welkom terug van de vakantie. Had je de pindasaus zelf gemaakt? En hoe bevalt de zilvervliesrijst?

Luneth, Gaat lekker zo. De zus van Doutzen, is de zus zo strak als Doutzen? Scholfilet is trouwens ook lekker met een beetje citroensap.

Tv-fanaat, Geduld. Komt wel goed. Beterschap met je blessure!

Zelf ben ik deze week meer wezen fietsen en zelfs lopen in plaats van met de auto. Als het even kan pak ik de fiets.
Sophiepapa: dat kun je wel zeggen! Er staat een interview met haar (Rens Kroes) in de nieuwe Women'sHealth. Op zich wel leuk om te lezen, maar haar eetpatroon zou ik niet kunnen volhouden. Alles biologisch en ook vreemde dingen (osawacake, tarwegrasshot...).

Het is me vandaag trouwens gelukt om op stage niet te snoepen! Vond het een flinke prestatie, want onze bewoners worden altijd goed verwend qua eten. En dan pak je zelf ook makkelijk dropjes, bonbons e.d mee.

Eetlijstje voor vandaag:

Ontbijt: Brinta en een kop thee.

Tussendoor: Kop thee.

Lunch: Drie boterhammen met halvarine. Beleg: kaas, honing en appelstroop. Glas water.

Tussendoor: Twee koppen koffie, twee tomaten, banaan en een kiwi.

Avond: Gehaktgoulash, komkommersalade met dressing en aardappelen. Glas appelsap. Toe een kom magere yoghurt met siroop.

Tussendoor: Twee koppen thee en een handje naturel cashewnootjes.
Dank je SP!

Vandaag had ik weer mijn hardloopspullen mee naar t werk en heb vanmiddag gelopen.

Morgen 22 km wandelen dus de beweging is er iig
Nou ik wil dat wel eens proberen citroensap. Merci voor de tip.

@ sophiepapa: alle tips zijn welkom hoor. De arts gaf duidelijk aan om suikers en vetten (vv) te beperken, kleine porties te eten, vezels, bewegen en veel drinken. En op moeilijke dagen geen of weinig zuivelproducten gebruiken. Zo, dat was het een beetje:-)
Vandaag 22 km gewandeld. Maar tijdens en na het lopen eet ik als een bootwerker anders word ik chagrijnig.

Dus slank word ik er niet van volgens mij maar ik heb iig vandaag genoeg beweging gehad
@moonlight het wandelen is denk ik wel goed voor je verbranding! Logisch dus ook dat je door al het lopen honger krijgt! Als je gewoon goede dingen eet lijkt het me geen probleem.

Ik ben weer een klein beetje uit mijn dipje. Vandaag veel gelopen (ben wezen shoppen haha) en lekker en best gezond geluncht. Ik had een erg lekkere salade met gerookte zalm, forel en tonijn met rucola melange, olijfjes, tomaat, komkommer en bijna geen dressing. Lekker citroentje erover uit geperst!

Heb net thuis toch een beetje gesport. Vanwege mijn knie dus niet naar de sportschool gegaan. Ik heb buikspieroefeningen gedaan met een dik boek van ruim 3 kilo, wat bilsspieroefeningen, biceps en triceps getraint met zelfde boek/pak melk haha. Morgenochtend misschien wat yoga doen.

Ik ben bang dat ik komende week ook het best thuis kan sporten en rust te nemen met een knie. Maar ik vind het zo moeilijk om niet te gaan! Ben echt bang om veel aan te komen! Ik heb bijna het idee dat ik mezelf dikker voel worden.
Dank je TV-fanaat. We waren ook met een groep en dan heb ik t eten echt nodig om ook goed in gesprek te kunnen blijven. Dat ik niet afdwaal tijdens het luisteren bedoel ik. Nee de wandeldagen zal ik niet 'bezuinigen'.

Vervelend van je knie! Dat voelen aankomen zal wel meevallen maar ik kan me voorstellen dat je graag in beweging wilt blijven.

Je salade klinkt wel heerlijk!

Morgen weer hardloopdag hier. Tenzij ik veel spierpijn heb maar ik hoop dat dat meevalt.
TV-fanaat: Ik denk dat het met aankomen wel mee zal vallen hoor, maar ik snap wel dat je ervan baalt! Neem vooral je rust, dan kun je je knie ook weer sneller goed gebruiken.

Gisteren ging niet zo goed. Vroeg opgestaan, naar stage, boodschappen, op bezoek bij mijn moeder geweest, eten koken, op bezoek bij kennissen en ook nog een verjaardag in de kroeg. Ik was in de middag al moe, dus ik denk dat toen de behoefte aan suiker en andere slechte dingen is ontstaan. Het resultaat: cake, bonbon, appelflap en een paar bitterballen. Positief: geen alcohol gehad, alleen spa rood.

Vandaag maar weer gezond, net als eerder deze week. Want op zich ging het wel prima. Wel jammer dat mijn week niet snoepen niet is gelukt! Ga ook weer even 30 day shred doen.

Nu ik een tijd de eetmeter invul zie ik trouwens wel goed waar mijn tekorten zitten. Ik mag vooral wel wat meer vezels eten. Dus ik heb All Bran gekocht en roggebrood. Even kijken of het dan wat beter wordt.
Zonet de 2e keer 30 day shred gedaan van level 1. Zwaar, maar ik heb hem volgehouden .
Luneth, t is al heel goed dat je geen alcohol gehad hebt toch? Tenminste ik ga daarvan meestal nog meer snaaien en dan kan het me niet meer schelen.

Goed bezig met Shredden.

Ik heb dit weekend veel bewogen. Vanmorgen hardgelopen. Maar ook veel gegeten dus netto zal er niks af zijn. Ik had mijn dag niet zo vandaag en vond het voor een keertje niet zo erg om me op chocola en nootjes te storten. Morgen een nieuwe dag, hopelijk met beter humeur.
Ik heb bij gelezen.

Plaats nu even een back-up. Wordt een drukke dag morgen. Ik weet nog niet wanneer ik de tabel morgen kan aanpassen en ik zal Moonlight in de tabel opnemen.
Back-upquote:Sophiepapa schreef op 03 januari 2014 @ 17:17:

2014 Een nieuw jaar en het is tijd voor een nieuw topic.

De bedoeling van de tabel is dat wij elke maandag ons gewicht én het verschil met het startgewicht vetgedrukt doorgeven voor de tabel.

Gottya schreef ons uitgangspunt in de allereerste OP van +/- vijf kilo afvallen vanaf 12 april, wie doet er mee?:

"Mijn bedoeling is om af te vallen zonder een dieet te volgen. Ik wil afvallen door meer te sporten en gezonder te eten. En vooral me niet continue schuldig voelen wanneer ik wel een keer een boterham met hagelslag of een ijsje neem. Kleine stapjes zetten om zo een gezondere levensstijl te ontwikkelen en VAST te houden. "

Ereleden:

1.Gottya2.Maja3.Ikkuzzz4.Didi5.FlintNuttige links:

Eetmeter (a.k.a. Eettrut)

Afvallen en Krachttraining

Body Fat Pictures and Percentages

Weight Control Over The Holidays

De tabellen:

Naam 3 feb 10 feb 17 feb 24 feb +/- Doel 5.Luneth 63,1 nd 63,5 63,5 -1,5 57,0 6.Sp 71,4 72,0 72,8 73,3 -2,7 72,0 7.Vinatic 59,0 58,7 60,3 60,5 54,0 8.5x5 60,6 60,9 -7,4 57,0 9.Plukkie 62,1 61,8 62,2 61,9 -0,9 60,0 10.Mango v v v v -3,4 63,0 11.Zyra123 69,8 67,3 nd 66,5 -6,5 68,0 12.Florien 82,5 82,2 nd -0,3 77,5 13.Tv-fanaat 75,0 74,8 75,0 -0,2 70,0 14.Emma08 74,0 +1,2 68,0 15.Life22 60,8 60,2 -1,9 60,0 16.Kolmees 84,0 83,0 -5,0 85,0 17.Coconutz 78,3 81,5 64,0 18.Titike81 59,8 59,8 59,5 60,0 -1,5 58,0 19.Gisele B. 1.80 57,0 BMI 17,6

Naam Mtr Start 30 dec 6 jan +/- Doel 5.Luneth 1,65 65,0 63,8 63,7 -1,3 57,0 6.Sp1.77 76,0 73,6 73,4 -2,6 72,0 7.Vinatic 1.71 59,0 59,0 54,0 8.5x5 1.63 68,3 64,1 -4,2 <60,0 9.Plukkie 1.62 62,8 64,4 62,2 -0,6 60,0 10.Mango 1.80 68,0 64,4 -3,6 63,0 11.Zyra123 1,80 73,0 71,6 -1,4 68,0 12.Florien 1,70 82,5 82,0 -0,5 77,5 13.Tv-fanaat 1,67 75,0 74,7 -0,3 70,0 14.Emma08 1,64 73,0 73,0 68,0 15.Life22 1,60 62,1 62,1 60,0 16.Kolmees 1,76 88,0 88,0 85,0 17.Coconutz 1,57 79,1 79,1 64,0 18.Titike81 1,64 61,5 61,5 58,0 19.Gisele B. 1.80 57,0 BMI 17,6

SP = Sophiepapa

Florien = Florienepien

Kolmees = Koolmeesje123

*N.B. Enig voorbehoud met betrekking tot het deelnemen in onze tabel is dat je BMI niet lager mag zijn dan 17,6.
Geen haast hoor SP! Succes vandaag :-).

Ik woog vanochtend 63,4 kg. Dus dat is in totaal -1,6 kg.

Eetlijstje voor vandaag (1691 kcal):

O: Brinta en een kop thee.

T: 150 gr komkommer en 2 koppen koffie.

L: 2x speltbrood en een plak roggebrood met halvarine. Beleg wordt kipfilet, appelstroop en komijnekaas. Glas water erbij.

T: Mandarijn en een kop thee.

T: Banaan en 2 koppen koffie.

A: Stampot spinazie met kibbeling. Glas appelsap erbij. Toe een schaaltje magere yoghurt met lijnzaad en siroop.

T: Handje naturel cashewnoten en twee koppen thee.

Verder staat er een uur lopen op de planning. Heb een vrije dag, dus daar ga ik lekker van genieten!
Voor mij geldt dat ik op mijn startgewicht zit, 80 kg.

Streef is 75 kg bij lengte 1.78

Vannacht wel wat onrustige darmen gehad, kennelijk waren die chocola en nootjes niet zo goed gevallen.

Ik ga mijn leven beteren
@moonlight: ik doe mee. Ik kan echt niet met mate snoepen van chocolade en noten.

@ luneth: knap eetlijstje. Daar moet ik eén voorbeeld van nemen.

Gewicht voor vandaag is 59.5, -2kg in totaal. Ik merk dat ik herval in mijn oude gewoontes. Toch maar opnieuw starten met mijn eetdagboek.
Bij mij alweer en nog steeds 75. Bah! Schiet niet op
Na een paar weken pauze kom ik me weer even melden. Het gaat niet zo goed met mijn gewicht op het moment. Door een ongelukje (verstapte me op de trap) kwam ik verkeerd terecht en heb een gekneusde enkel. Het sporten lukt nu dus even niet en de gewone dingen waren al lastig. En nu nog griep er bovenop. Gaat niet zo lekker dus. Weet niet precies hoeveel ik aangekomen ben maar er is iig wat bij... het is even niet anders. Probeer iig mijn eetpatroon goed in de gaten te houden.
Wat goed Luneth en Moonlight!

@ Titike en tv-fanaat... herkenbaar! Ik was vanochtend 82,1, dus -0,4kg en dat na weet-ik-hoeveel-weken. Ik baal er echt wel een beetje van. Mijn voedingspatroon per dag is niet zo gek, maar het vasten komt (door omstandigheden) maar niet goed van de grond. En ik denk dat ik daar echt wel 'winst' in gewichtsverlies kan maken.

Deze week er maar goed tegenaan!

@ 5x5: in de lappenmand dus. Beterschap!
Ben je boos? Pak een doos. En geef hem een schop, of verscheur hem. Dat lucht op.
Ik was een weekendje weg, dus vandaar een dagje later => 60.8

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven