Lijf & Lijn alle pijlers

+/-5kg afvallen, we gaan gezellig door

03-01-2014 17:17 3052 berichten
Alle reacties Link kopieren
"Mijn bedoeling is om af te vallen zonder een dieet te volgen. Ik wil afvallen door meer te sporten en gezonder te eten. En vooral me niet continue schuldig voelen wanneer ik wel een keer een boterham met hagelslag of een ijsje neem. Kleine stapjes zetten om zo een gezondere levensstijl te ontwikkelen en VAST te houden. "

Gottya schreef ons uitgangspunt in de allereerste OP van +/- vijf kilo afvallen vanaf 12 april, wie doet er mee?:

Wil je meedoen met de tabel? Schrijf gezellig met ons mee, geef 2 weken achtereenvolgens je gewicht door op maandag hier op dit topic en als je BMI niet lager is dan 17,6 zet ik je gegevens in de tabel.

De bedoeling van de tabel is dat wij elke maandag ons gewicht én het verschil met het startgewicht vetgedrukt doorgeven voor de tabel.

Nuttige links:

Eetmeter (a.k.a. Eettrut)

Body Fat Pictures and Percentages

Weight Control Over The Holidays

Tabel 1

Naam 9 jan 16 jan 23 jan 30 jan 6 feb 13 feb +/- Doel 7.Sp 73,8 72,6 73,6 73,4 73,7 73,4 -2,6 75,0 8.Plukkie 63,3 63,3 63,0 60,0 9.Koolmeesje 77,0 75,5 75,4 76,2 75,2 -1,0 74,5 10.Matisse 64,5 66,0 65,0 60,0 21. Sapo 69,5 69,1 68,9 68,5 68,3 68,3 -1,8 68,0 22.Gisele B. BMI 17,6

Tabel 2

Naam Mtr Start 6 jan 2014! BMI 1 sep 2014 BMI +/- Doel 7.Sp1.77 76,0 73,4 23,4 72,5 23,1 -2,6 72,0 8.Plukkie 1.62 62,8 62,2 23,7 63,0 23,9 -0,6 60,0 9.Koolmeesje 1,76 88,0 88,0 28,4 73,5 23,7 77,0 10.Matisse 1.72 63,4 60,0 21. Ambition 1.72 68,0 62,0 22. Sapo 1.72 70,1 -0,3 68,0 21.Gisele B. 1.80 57,0 17,6

SP = Sophiepapa

Koolmeesje = Koolmeesje123

*N.B. Enig voorbehoud met betrekking tot het deelnemen in onze tabel is dat je BMI niet lager mag zijn dan 17,6.
Luneth, Die gepocheerde vis met courgette muntsaus en pasta lijkt mij lekker.

Van de week heb ik een springtouw bij de Etos voor ¤ 1 in de aanbieding gekocht. Probeer nu regelmatig touw te springen thuis.
Het visje was ontzettend geslaagd, maar achteraf wel meer een gerechtje voor wat warmer weer. Lekker fris.

Ik heb vandaag even lekker gewandeld, was het mooi weer voor!
@ luneth: jouw recept wil ik wel eens proberen, het lijkt me heerlijk.

Ik vind het zo rustig op het forum.

Hier vandaag 2u gesport. Het hele huis zitten kuisen. Straks hopelijk een beetje gaan wandelen met de honden en genieten van het weer.

Fijne zondag iedereen.
Ik ga morgen niet wegen hoor! Vrijdagavond hebben we sushi laten bezorgen en vandaag heb ik mijn verjaardag gevierd. Uiteraard met mate, maar na sushi, taart, chipjes, wijntjes enz durf ik het niet aan

Morgen ga ik vasten, kan vast geen kwaad
Ben je boos? Pak een doos. En geef hem een schop, of verscheur hem. Dat lucht op.
Geheel buiten de verwachting om, weer afgevallen. Heb mezelf redelijk gedwongen veel te eten, maar veel stress gehad de laatste anderhalve week, dus denk toch daardoor veel energie verbruikt. Vanochtend woog ik 66,5 en dus totaal -6,5
Ik had vorige week mijn gewicht niet doorgegeven, omdat ik me schaamde. Ik was nog nooit zestig kilo geweest en ik durfde het niet te delen. Ik zit al een aantal weken niet goed in mijn vel en dan lig ik, als ik niet hoef te werken, hele dagen in bed, eet ik ongezond, beweeg ik amper en baal ik van mezelf omdat ik eigenlijk had moeten studeren. Oftewel erg destructief.

Daarom: vorige week 60.3 en deze week 60.5 :(

Tips om uit een dip te komen zijn van harte welkom!
Tikike81, De rust op het forum komt misschien door de vakantie? Mijn dochter had vorige week vakantie.

Florienepien, Nog gefeliciteerd met je verjaardag gisteren.

Waarom niet wegen. In het weekend een vrouw, 's ochtends een vrouw.

Zyra123, Je hebt 2 weken geleden je streefgewicht al gehaald. Ben je nu tevreden met je lichaam als je in de spiegel kijkt?

Vinatic, Je hoeft je niet te schamen vind ik. Iedereen heeft wel eens een periode dat het gewicht eerder zwaarder wordt dan lichter. Het gaat er om hoe je er mee omgaat. Ten eerste is het goed dat je je gewicht wekelijks blijft bij houden.

Probeer iets te doen. Mag iets kleins zijn. Maar probeer een klein stapje te zetten in de goede richting. Maak kleine stapjes. Plan ze. Schrijf positief op wat je wil gaan doen.

Is bij jou nu ook mooi weer? Maak een kleine wandeling buiten of ga ergens heen. Kan je niet met een vriendin afspreken om thee te drinken? Of iets anders verzinnen dat je in ieder geval uit je nest komt?
Vinatic: Heel herkenbaar! Ik durfde zelf vanochtend ook niet op de weegschaal omdat ik weet dat afgelopen week niet goed ging. Schaam je vooral nergens voor, het komt uiteindelijk wel goed dat weet ik zeker! Heel goed dat je het gewicht hebt doorgegeven en hoe je je daarbij voelt. Alvast een stap in de goede richting.

Maar goed, nieuwe kansen deze week. Volgens de eetmeter kom ik voor vandaag uit op 1800 kcal. Ik denk dat het een goed idee is om even een weekje 1800 kcal te proberen. Even kijken of ik het dan wat beter volhoud, wellicht dat 1500 gewoon te weinig is voor me.
@ sophiepapa: het zou best kunnen. Ik heb volgende week verlof. Dat gaat deugd doen.

@ florienepien: gelukkige verjaardag!

@ vinatic: misschien moet je proberen te zoeken waarom je je zo slecht voel. Maak het bespreekbaar, niet alles laten opstappelen. En zoals sophiepapa het zegt, kleine stapjes nemen.

Ik ben al een paar dagen geconstipeerd en dat zie je duidelijk op de weegschaal. 60kg dat is +0.5 en in totaal -1,5. Hopelijk is het woensdag beter.
Ik ben mij vergeten te wegen! Ik ga het morgenochtend doen.

@florienpien nog gefeliciteerd!

@vinatic vervelend en lastig lijkt me dat je je zo voelt. Sophiepapa geeft goeie tips. Het is een soort vicieuze cirkel. Je voelt je geestelijk biet goed en gaat meer eten je voelt je lichamelijk dan niet lekker en dus geestelijk ook niet meer dus ga je weer slechter eten etc etc. Probeer goed voor je lichaam te zorgen. Ga eens inderdaad een stukje lopen, dan heb je lekker gezonde frisse lucht en heb je wat beweging gehad. Eet daarna een lekkere gezonde lunch. Trek leuke kleding aan, maak je een beetje op etc. Misschien kan het helpen.
Voor mijn gevoel begin ik vandaag opnieuw. Heb afgelopen twee weken even alles losgelaten tot de afspraak bij de Dietist vandaag.

Heb hele nuttige adviezen gekregen en een beter beeld van mijn eerpatroon (ontbijt slecht, lunch te weinig en avond eten te veel. Daarbij te weinig zuivel en fruit).

Zodra ik mijn voedingsplan heb zal ik deze hier plaatsen.

Vanochtend, te verwachten, weer zwaarder. Naast afgelopen weken, hou ik deze week ook vocht vast (moet ongesteld worden): 81,5kg

Ondanks het hoge getal ben ik gemotiveerd er aan te werken. Heb hernieuwde energie.
Bedankt allemaal voor de lieve woorden. Ik ga proberen om de adviezen in de praktijk te brengen, maar zie er nu nog niet veel positiviteit in... ben gewoon een beetje uit mijn hum. Gebeurt wel eens! Tja.... Alleen dat cirkeltje moet doorbroken worden. Komt wel goed, denk ik ;)

Thanks allen en succes!
Hallo allemaal!

Momenteel erg druk, dus vandaar wat minder tijd om hier te schrijven. Mijn gewicht 61,9 dat is -0,9.

Ben net thuis en ik moet nog wat dingen doen vanavond en wil niet te laat slapen, heb helaas ook niet zoveel tijd om overal uitgebreid op te reageren. Even snel alles doorgelezen.

@Florienepien, nog gefeliciteerd met je verjaardag!

@Coconutz, fijn dat je toch blijft schrijven.

En voor de rest, succes weer deze week! Hoop dat ik woensdag even tijd heb om rustig bij te lezen :-)

Fijne avond!
Sophiepapa: Ik ben hier ook niet zo blij mee eigenlijk. Ik had liever die 5 kilo er veel langzamer afgekregen. Moet er wel bij zeggen dat ik inmiddels sinds vorige week in het ziekenhuis loop, omdat het met mijn gezondheid erg slecht gaat (misschien dat het afvallen daarom zo snel gaat, want ik eet niet echt weinig ofzo). Maar even aankijken hoe het de komende weken gaat, want ik wil er echt niet nog meer af hebben....
Vanochtend toch maar even op de weegschaal gestaan. Zelfde als vorige week, 63,5 kg.
Ik weeg helaas weer 75!! Heb ook alweer last van mijn blessure. Heb vanochtend het sporten dus weer overgeslagen. Ik denk wel dat ik vd week Pilates ga doen. Is niet heel intensief de Pilates die wij hebben, maar beter dan niets. Vandaag en ik even de stad door gewandeld. En ik denk dat ik vrijdagavond toch eigenwijs wel ga sporten (een lesje van 30 min) het schiet namelijk niet op zeg! Wel fijn ok te merken dat ik redelijk op hetzelfde gewicht kan blijven, maar toch is dat niet de bedoeling!

@vinatic hoe is het nu met je?

@zyra dat us niet fijn dat je gezondheid niet zo goed gaat. Kunnen ze je in het ziekenhuis helpen denk je?
Luneth, 1800 kcal. lijkt mij een goed idee. Wat je zegt 1500 lijkt mij inderdaad wel heel weinig.

Titike81, Eet je voldoende vezels en drink je genoeg water? Ik kreeg van een sportinstructeur het advies om per dag 1,5 tot 2 liter water te drinken. Vezels helpen ook voor een goede stoelgang. Verder helpt sporten of voldoende beweging.

Coconutz, Fijn dat je lekker in je energie zit.

Vinatic, Weet waarom je uit je hum bent? Misschien heb je hier wat aan: TED Talks - Amy Cuddy: Your body language shapes who you are Het moraal van het verhaal is dat je je mindset positief kan beïnvloeden door een "sterke" lichaamshouding aan te nemen. Het duurt 21 minuten en een paar seconden maar ik vind het de moeite waard. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Zyra123,

Beterschap gewenst! En wat Tv-fanaat ook schrijft. Kunnen ze je in het ziekenhuis je hierbij ondersteunen?

Tv-fanaat, Ik ben een groot voorstander van sporten en bewegen. Alleen met een blessure zou ik voorzichtig zijn en goede adviezen van de arts of sportarts inwinnen en overleggen wat voor sporten je het beste zou kunnen doen. Je instelling vind ik an sich wel goed, maar waak er voor dat je het herstel van je blessure niet in de weg zit of erger.
@ sophiepapa: ik drink 2l water, 3st. fruit en groenten elke dag en ik benut volkorenproducten. En sporten 5 keer per week 2 u. Helaas sukkel ik al jaren met mijn darmen. Het prikkelbaardarmsyndroom, wanneer ik stress ervaar heb ik er last van:-(
Ze willen in het ziekenhuis eerst de uitslagen van de onderzoeken afwachten, alvorens een verder plan te maken. In de tussentijd ben ik mezelf maar aan het forceren toch maar weer meer te eten. Nooit kunnen denken dat er ooit nog een punt in mijn leven zou komen dat ik moet oppassen niet te mager te worden (vanaf mijn 16e altijd 120+ kilo geweest).
Stil vanaf mijn kant. Afgelopen week op vakantie geweest en onregelmatig en te ongezond gegeten. Dit ritme heb ik afgelopen 3 dagen ook nog gehad, helaas. Ik moet de motivatie weer even terug vinden. Gelukkig wel vanaf deze week weer sporten vanaf deze week (ongeveer 3 x pw in totaal 3,5uur)
Zyra: Dat is schrikken zeg. Ik hoop dat het ziekenhuis snel uitslag van je onderzoeken heeft.

Hier ging het vandaag goed. Ik heb deze week besloten om mezelf uit te dagen en niet te snoepen. Vandaag is het gelukt! Daarnaast ook nog 40 min. gewandeld.

Vandaag op het menu: Goudgele kip met gesmoorde groene groenten en aardappelgratin (recept van Jamie Oliver, was echt verrukkelijk). Totaal 1650 kcal vandaag (net wat te weinig, maar ik heb geen honger gehad vandaag).
Bah bah bah!! Heb het even gehad! Ik baal van die blessure! Wil sporten! Maar ik kan de motivatie om te sporten dan ook weer niet echt vinden. Heb bedacht dat Pilates misschien dus wel goed is om iets te doen, maar niet teveel te doen. Heb een ontsteking (vocht) in mijn knie. Ik kan mijn veen daardoor niet helemaal strekken. Het is dus wat dikker die het vocht. Wil wat dingetjes thuis kunnen doen, maar ik kom niet echt verder dan buikspieroefeningen. Ondertussen gaat een broek te strak zitten. Heb ook een opgeblazen gevoel vanwege ongesteldheid. Dat werkt dus ook niet mee. Nogmaals, bah! Bah! Bah! (Heb vandaag mijn eten wel onder controle, om ook maar eens iets positiefs te zegen)

@life22 hoe was je vakantie?
@ zyra: het klinkt wel ernstig. Hopelijk is het niet zo. In ieder geval veel sterkte hiermee!

@ life22: genoten van de vakantie?

@tv- fanaat: ik zou het toch rustig aan doen. Oefeningen zoeken die het niet verder belasten.

Vandaag opnieuw gewogen (ondertussen naar de wc kunnen gaan, oef!), ik ben zoals gedacht terug op gewicht 59.5. Wat was ik opgelucht.
Mag ik ook - weer - mee schrijven?

Ik heb hier in het verleden een tijdje geschreven maar kreeg er geen gewicht af. Ik weeg al jaren heel stabiel 80 kg en het gaat niet voor- of achteruit

Ben wel meer gaan sporten de laatste tijd, maar ook meer gaan eten geloof ik.

Mijn lengte is 1,78 en streefgewicht 75 kg.

Ik wil naast 3 x per week hardlopen ook op mijn rustdagen wat meer bewegen. Bijv lopen ipv tram of een eind fietsen. Verder wat minder eten.
@tv-fanaat Balen van je blessure. Hopelijk helpt wat rust!

@zyra123 Heftig! Hopelijk weet je snel wat er aan de hand is!

@titike81 Sinds ik elke ochtend een glas citroensap met lauwwarm water drink kan ik beter naar de wc. Ik merk ook dat het helpt bij het afvallen en dat ik minder opgeblazen heb. Misschien helpt dat bij jou ook?

@Moonlight82 Welkom (terug)!

Mijn vakantie was heerlijk.. Kon ik maar weer terug naar de zon en zonder de problemen etc van hier! Helaas!

Gisteren voor het eerst zilvervliesrijst gegegeten ipv witte rijst. Oeps wel met pindasaus, maar hey zilvervliesrijst met pindasaus is altijd nog gezonder dan witte rijst met pindasaus..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven