Lijf & Lijn alle pijlers

+/-5kg afvallen, we gaan gezellig door

03-01-2014 17:17 3052 berichten
Alle reacties Link kopieren
"Mijn bedoeling is om af te vallen zonder een dieet te volgen. Ik wil afvallen door meer te sporten en gezonder te eten. En vooral me niet continue schuldig voelen wanneer ik wel een keer een boterham met hagelslag of een ijsje neem. Kleine stapjes zetten om zo een gezondere levensstijl te ontwikkelen en VAST te houden. "

Gottya schreef ons uitgangspunt in de allereerste OP van +/- vijf kilo afvallen vanaf 12 april, wie doet er mee?:

Wil je meedoen met de tabel? Schrijf gezellig met ons mee, geef 2 weken achtereenvolgens je gewicht door op maandag hier op dit topic en als je BMI niet lager is dan 17,6 zet ik je gegevens in de tabel.

De bedoeling van de tabel is dat wij elke maandag ons gewicht én het verschil met het startgewicht vetgedrukt doorgeven voor de tabel.

Nuttige links:

Eetmeter (a.k.a. Eettrut)

Body Fat Pictures and Percentages

Weight Control Over The Holidays

Tabel 1

Naam 9 jan 16 jan 23 jan 30 jan 6 feb 13 feb +/- Doel 7.Sp 73,8 72,6 73,6 73,4 73,7 73,4 -2,6 75,0 8.Plukkie 63,3 63,3 63,0 60,0 9.Koolmeesje 77,0 75,5 75,4 76,2 75,2 -1,0 74,5 10.Matisse 64,5 66,0 65,0 60,0 21. Sapo 69,5 69,1 68,9 68,5 68,3 68,3 -1,8 68,0 22.Gisele B. BMI 17,6

Tabel 2

Naam Mtr Start 6 jan 2014! BMI 1 sep 2014 BMI +/- Doel 7.Sp1.77 76,0 73,4 23,4 72,5 23,1 -2,6 72,0 8.Plukkie 1.62 62,8 62,2 23,7 63,0 23,9 -0,6 60,0 9.Koolmeesje 1,76 88,0 88,0 28,4 73,5 23,7 77,0 10.Matisse 1.72 63,4 60,0 21. Ambition 1.72 68,0 62,0 22. Sapo 1.72 70,1 -0,3 68,0 21.Gisele B. 1.80 57,0 17,6

SP = Sophiepapa

Koolmeesje = Koolmeesje123

*N.B. Enig voorbehoud met betrekking tot het deelnemen in onze tabel is dat je BMI niet lager mag zijn dan 17,6.
@5x5: Beterschap!

@Florienepien: Vervelend als het opstarten niet lukt.Hoop dat het deze week wel lukt, ben wel benieuwd hoe het je bevalt met vasten.

Het eetlijstje is hier weer klaar. Lijkt wat op gisteren, maar ik varieer wel wat in fruit. Dus vandaag een sinaasappel en een banaan. Op het menu vanavond: ovenschotel met zoete aardappel, kikkererwten en chorizo. Deze is zo lekker, nu al zin in!

Qua beweging ga ik zo even boodschappen doen op de fiets. En ik ga voor de derde keer 30 day shred level 1 doen.
Hier een dag te laat. 62,2 kg dat is in totaal -0,6. De ene week weeg ik net iets boven de 62 en de andere week weer net er iets onder. Wel aardig constant dus. Ik wil graag nog wat naar beneden, maar ik doe er niet genoeg moeite voor. Ik heb de afgelopen week wel veel gesport, maar ook veel (troep) gegeten. Dus ja per saldo heft dat weer op. Als ik die troep had gelaten was ik misschien wel lichter geweest. Maar zit momenteel even in een dip, dus dat wil even niet lukken. Ook heb ik het momenteel ontzettend druk met van alles en nog wat, waardoor ik hier helemaal niet meer tussendoor heb geschreven. Hopelijk komt er weer snel verandering in. Ik denk dat het vanaf volgende week weer wat rustiger wordt, dan zien jullie me hier weer wat vaker.
60.8 na een weekendje weg (flink gegeten en gedronken). Vanaf nu ga ik echt weer even mijn best doen!
Ik ben mezelf wat aan het afleiden, want ik heb lekkere trek. En het ging gisteren en vandaag heel goed, dus dat wil ik eigenlijk wel zo houden. Zit vandaag op 1776 kcal, dus ik ben tevreden .

Morgen heb ik me voorgenomen weer op de fiets naar school te gaan. Kan ik mooi de spierpijn van de 30 day shred van vandaag eruit fietsen.
Goed bezig iedereen! Tv-fanaat en 5x5 beterschap gewenst en pak je rust. Voor iedereen: zorg goed voor je zelf!

Even een post over mijn eigen gewicht. Gisteren maandagochtend had ik mij al gewogen: 73,4 kg. Totaal verschil: -/-2,6 kg.

Echter vanochtend heb ik mij nog een keer gewogen: 72,9 kg. Een 0,5 kg minder dan gisteren. Het verschil komt denk ik doordat ik maandagavond een uur hard heb getraind en daarna nog een kwartier in de sauna heb gezeten. Het verschil is waarschijnlijk vocht en afvalstoffen uit mijn lichaam.
Heerlijk gefietst vandaag! Stond bijna geen wind, dus het ging ook nog ontzettend snel. Beide keren in 40 min. op de plaats van bestemming . Toch weer 30 km erbij op de kilometerteller.

Met eten ging het ook goed vandaag. Ik eet altijd wat meer als ik fiets en vandaag had ik het goed ingedeeld. Dus geen gesnoep.

Morgen weer een uitdaging, want dan ben ik weer op stage. Gelukkig staat er ook een fruitschaal!
Weer even een stukje typen, want ik heb het even moeilijk. Heb heel erg veel zin om te snoepen. Het hielp ook niet mee dat er op stage vandaag een zak paaseitjes lag. Het is me gelukt om daar niks van te nemen, dus ik wil nu ook even sterk blijven. Zit nu dus braaf met een kopje koffie en een worteltje achter m'n laptop. Nog even volhouden tot aan het avondeten. Moet lukken!
quote:Luneth schreef op 06 maart 2014 @ 16:23:

Weer even een stukje typen, want ik heb het even moeilijk. Heb heel erg veel zin om te snoepen. Het hielp ook niet mee dat er op stage vandaag een zak paaseitjes lag. Het is me gelukt om daar niks van te nemen, dus ik wil nu ook even sterk blijven. Zit nu dus braaf met een kopje koffie en een worteltje achter m'n laptop. Nog even volhouden tot aan het avondeten. Moet lukken!Dat gaat je lukken, houd vol!
Het is gewoon gelukt hoor. Ik ga vaak eten uit verveling, dus had even wat afleiding nodig en een realistische blik op de klok.

Ik heb net de vierde keer van 30 day shred erop zitten. Nog 26 te gaan!
Hallo allemaal, groetjes vanaf de andere kant van de wereld!

Zo te lezen zijn jullie nog steeds goed bezig. Vallen en opstaan hoort erbij hoor.

Florienepien, hoe gaat het nu met het vasten? Ik kan me voorstellen dat het niet leuk is om na zo'n tijd nog weinig resultaat te hebben. Maar dat gaat vast verbeteren.

Luneth: goed bezig! Mij helpt het (gewoonlijk) ook om hier even te lezen en te schrijven als ik lekkere trek heb. Of de eetmeter in te vullen. Ermee bezig zijn helpt echt om van de snoep af te blijven.

Moonlight, Vinatic en 5x5: jammer maar het komt goed. 5x5 beterschap!

Sophiepapa: typisch he, hoe het gewicht dus blijkbaar fluctueert per dag. Maar jij schreef eerder eens dat je het per week, per maand en per seizoen bekijkt. Hoelang ben je er al zo bewust mee bezig?

Plukkie: jammer van je dip. Is het afvallen eigenlijk echt nodig of zit je al op een gezond bmi? Want als het 'alleen maar' voor het uiterlijk is, zou ik waarschijnlijk ook moeilijk te motiveren zijn om nog meer af te vallen.

Titike: jammer dat je vervalt in oude gewoontes. Goed dat je weer verder gaat met jouw eetdagboek!
Ik heb hier geen idee hoeveel ik weeg. Maar ik ben erg positief, want ik kan nog steeds mijn riem een gaatje strakker doen, en een korte broek dragen die hiervoor nog wat te strak zat. Dus aan mijn kleding merk ik wel dat ik niet (veel) zal zijn aangekomen de afgelopen weken.

Bovendien merk ik tot mijn blijdschap dat de knop nog steeds om is bij mij. Ik eet wel vanalles, en doe ook vanalles, maar zonder dat constante gesnoep. Als ik 's middags trek krijg, neem ik een appel. Werkt prima!
@ koolmeesje: wat goed dat je het snoepen kunt laten. Zo te zien ben jij daar wel aan het genieten.

@ luneth: 30 day shred heb ik eens geprobeerd maar het is echt niet mijn ding. Geef mij maar de fiets. Dikke pluim voor je eigen!

Hier al 2 dagen citroen met lauw water op een nuchtere maag aan het drinken. Het lijkt te helpen. Maar in mijn werkweek kan ik onmogelijk 30'min wachten voor het ontbijt. Kan dit kwaad?
Na een aantal dagen van lekker weer vond ik het vandaag hier echt vies! Harde wind en af en toe regen, niet wat voorspeld was.

Ik heb wel zin in mooier weer en om weer lekker vaak de fiets te pakken.

Heb vandaag nog wel de fiets gepakt naar het bos en in het bos mijn hardlooprondje gedaan. Eerste keer dat ik het daar deed maar ik vond het leuk!

Normaal verdwaal ik nogal snel in het bos dus ik heb maar een klein hoekje bos genomen en daar wat heen en weer gerend

Verder heb ik nogal een grote eetlust de laatste dagen. Schiet niet op voor het afvallen natuurlijk. Ik zal proberen toch wat vaker water of thee te pakken en het eten wat uit te stellen op zulke momenten.
Koolmees fijn van die riem! Dan merk je dat het werkt he
Ik begin 30 day shred steeds leuker te vinden. Ik houd het ook steeds beter vol en ik ben gek op vooruitgang.

Met mij gaat het nu even wat minder. Werd gisteravond getrakteerd op de buikgriep. Hoop dat ik me morgen beter voel. Kan gelukkig al wel weer wat eten.
He bah Luneth, buikgriep is zo vervelend.... Heb je wel een beetje kunnen slapen?

Ik heb bijna de hele middag gefietst. Als dat geen zoden aan de dijk zet

Heerlijk weer hier en volgens mij heb ik ook al een kleurtje, heel licht.
Gelukkig gaat het weer een stuk beter. Ben nog wel voorzichtig, dus ik heb maar niet 30 day shred gedaan.

In plaats daarvan heb ik Pilates gedaan. Erg leuk! Voelde het ook echt goed in mijn spieren. Kan ook gewoon thuis, dus dat is heel handig. Had de site gevonden via het 30 day shred topic. Erg leuk, ga ik zeker vaker doen .

Vanavond op het menu iets zomers, vond ik wel een goed idee op zo'n mooie dag als deze: Kokos en limoen noodles.
Luneth, Goed bezig met shred en pilates.

Koolmeesje123, In 2010 ben ik begonnen met het meeschrijven hier.

Titike81, Na lauw water met citroen ontbijten lijkt mij geen kwaad kunnen, maar ik ben geen dokter.

Afgelopen maandag wezen trainen onder begeleiding van een fitnessinstructeur op de sportschool. Zondagochtend krap een uur gesport. Dit weekend heb ik wel veel pasta gegeten. Dat kan aantikken. Ben benieuwd naar morgenochtend.
Maandag weegdag!

Nou er is hier niks af.... gewoon nog 80.0 kg zoals ik wel verwachtte. Vorige week heb ik niet iedere dag zo goed gegeten, daarentegen heb ik wel vrijdag en gisteren hardgelopen en zaterdag + gisteren gefietst.

Vorige week gingen sommige dingen niet zo lekker (werk) dus het was ook een beetje troost-eten. Ben iig niet aangekomen.

Vandaag weer lekker zonnetje!
Hier 63,8 kg. Dus in totaal - 1,2 kg. Nu is dit denk ik een beetje vertekend, want het is die tijd van de maand en dan ben ik eigenlijk altijd wel wat zwaarder. Dus ik heb geen zorgen.

Gisteren goed en gezond gegeten en vandaag gaat het tot nu toe ook super. Voel me ook weer fit, dus ik ben al dolgelukkig. Nu weer even shredden. Les nr 5 alweer .
Vanochtend gewogen: 72,9 kg. Totaal verschil -/- 3,1 kg.

Hetzelfde gewicht als afgelopen dinsdag. Afgelopen donderdag heb ik voor het eerst dit jaar weer Les Mills Grit Strength gedaan in de sportschool.

Bijwerken van de tabel houden jullie nog even van mij tegoed.
76 dus +1kg. Helaas.... Naja ik ga zo toch sporten hoewel mijn knie nog herstellende is. Ik ga bodybalance doen. Toch bezig, en niet te belastend hoop ik. Ook ga ik morgen op de fiets naar mijn werk. Dat is ongeveer 45-60 min fietsen. Eens kijken of ik dan wat resultaat krijg.
Hoi iedereen. Ik heb me gisteren bewust niet gewogen. Ongesteld zijn en op de weegschaal gaan staan dat komt niet goed.

Even laten weten dat ik toch blij ben met mijn eetdagboek. Ik volg braafjes mijn lijstjes op.
Vanochtend ook even stiekem op de weegschaal gestaan. Mijn voorgevoel was gelukkig goed, want ik woog 63,2 kg . Toch een mooi verschil met gisteren.
Hallo allemaal!

Hier 61,8 kg. Dat is totaal -1. Als het nu blijft gaan zoals het de afgelopen weken is gegaan dan weeg ik volgende week weer 62,2. Maar ik wil proberen om dit keer dit ritme te doorbreken.

@koolmeesje, mijn bmi is wel goed, maar een paar kilo eraf staat net iets beter. Leuk dat je ook even wat schrijft vanaf de andere kant van de wereld!

@luneth, fijn dat het vergeleken met gisteren alweer beter is! Daar kan je wel blij van worden!

@moonlight, beter niks eraf dan er wat bij. Gewoon doorgaan!

@tv-fanaat, balen hoor. Vervelend van je knie. Dan kun je niet helemaal los gaan wat sporten betreft, maar zo te lezen heb je wel wat alternatieven. Je doet in ieder geval wel wat!

Succes weer allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven