Minnaar. Deel 22.

12-12-2013 15:06 3014 berichten
Al 21 delen schrijven we over onze minnaars en alle heftige gevoelens die meespelen of juist niet. Hier mogen we schoftig genieten, mijmeren, zeuren over wel of geen contact en aftellen tot de volgende date.

Met andere woorden:

Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"

Kanttekening van mij: Ik zie graag dat de (vaste) schrijvers een avatar naast hun nick plakken. Zo houden we iedereen goed uit elkaar en blijven we lekker kleurrijk!
Poken? Ah oké. Ik dacht heel even dat je de wijsheid in pacht had maar het is maar poken. Van mij mag je daar trouwens mee kappen maar dat dacht je waarschijnlijk al.

Alle gevoelens illusionair? Dat is jouw visie en daar baseer je je goedbedoelde adviezen op? Hm Hm.

Het is niet waar hoor, je kan hele echte verschrikkelijke verliefde of houden van gevoelens ontwikkelen tijdens het minnaarschap (ik vind minnespel een stom woord), niks illusie.

Je gevoel weet namelijk niet of het om een minnaar gaat of om een nummer 1, gevoel is gevoel.

En juist het hebben van een minnaar zorgt ervoor dat je met één been in een fantasie wereld kan staan, even kan vluchten uit die dagelijkse realiteit. Gun een ander dat. Als je je nooit mag laten meeslepen en altijd je verstand moet gebruiken kan je net zo goed geen minnaar nemen.
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik kon mijn geduld niet verder opbrengen. Na twee weken toch een whatsapp gestuurd.... En hij reageerde meteen enthousiast, een paar uur gechat, en meteen vanmiddag afgesproken samen. Daar ben ik net van terug. Alles is goed dus zou je denken. Waarom voelt het dan toch als een kater? Pffffff. Ik merk dat ik een stukje verdieping mis wat ik bij mijn vorige contacten wel had. Ik wil altijd graag even knuffelen na de sex. Maar dat wil hij nooit. En tussendoor is het contact met elkaar tussen de dates door dus ook vrij stilletjes. Ik ben een heel warm mens en vol met gevoel altijd dat ik wil uiten. Het is niet dat ik romantische gevoelens koester maar wel vriendschappelijke die ik wil uiten. Ondanks de fijne sex voelt het emotioneel als een kater. Ik begrijp mezelf niet. Wat wil ik van hem? Hoe kan ik hier nog wat van maken? Verward.
Het jammere is Roos, dat je juist door je verstand als leidraad te gebruiken makkelijk onderscheid kunt blijven maken tussen die twee werelden.

Als je je verstand nalaat te gebruiken raak je verwart in de meeslepende gevoelens.

Zweef je gevoelsmatig meer en meer in je fantasiewereld.

Krijgt je echte wereld op aarde minder en minder aandacht.

Lekt er meer en meer aandacht weg uit het huwelijksbootje thuis.

Genoeg ervaringsdeskundigen (waaronder jij zelf)

in 22 delen minnaar die hun echte relatie zagen vergaan.

Doordat zij met hun hoofd niet meer uit de fantasiewereld konden komen.

Doordat ze hadden nagelaten zichzelf te borgen down to earth aan hun nuchtere verstand.

Het zekeringslijntje niet hadden aangelegd.

Zichzelf in hun hoofd kapot analyserend dat die fantasiewereld echt is.

Want het voelt zo echt.

Het is niet echt.

Het is een rozekleurige zeepbubbel.

Een toevluchtsoord.

Een oase.

Een fata morgana.

Een illusie.

Een seksueel sprookje.

Een fantasiewereld zoals jij zelf ook al zegt.

Ergens weet jij de waarheid ook wel.

Mijn goedbedoelde adviezen baseer ik op mijn eigen beleving als minnaar.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Highlander, ik kan niks met meningen die als feit worden neergezet. Verstand-gevoel, fantasie-kop erbij, het draait allemaal om balans. Hoe vaak ik niet heerlijk ben weggemijmerd met een minnaar in gedachten zonder de balans te verstoren... En ik vind dat dat best mag.

Ik denk trouwens niet dat relaties kapot gaan aan gecreëerde fantasiewerelden. Dan zouden alle minnaressen hier weer teruggaan naar hun nr 1 bij een uiteengespatte bel. Ik geloof nog steeds heilig in het katalysator verhaal: er was al van alles mis en de minnaar zorgt voor katalyseren.

Krimp, jouw minnaar staat er heel duidelijk in. Seks: ja. Knuffel en ander geneuzel: nee. Vriendschap: nee. Tussendoorgemijmer: nee.

Take it of leave it.
quote:highlander schreef op 28 februari 2014 @ 16:35:

Dymo, hoe zit het dan met jouw statement van pas dat jij geen bezette mannen meer wilde?

Ok, ik wil niet naast deze man of na deze man een bezette man. Ik vind hem echt heel erg lekker dus ik laat de seks met hem niet lopen, maar ik date ook rustig met anderen en dat weet hij ook. Mocht ik iemand anders tegenkomen waar ik monogaam mee verder wil, dan neem ik afscheid van mijn minnaar. Bezette mannen geven meer gedoe, en dat wil ik niet meer. Maar bij deze minnaar weegt zijn lekkerheid wel op tegen het gedoe dus ga ik ermee door.

Krimp, wat Roos zegt. Hij wil seks en niet meer, de vorige contacten waren daar blijkbaar anders in. Aan jou de keuze of jij de seks op vindt wegen tegen het gebrek aan contact na de seks.
Gut zeg, Highlander, kun jij nou nog steeds vanaf je computerschermpje/uit je glazenbol/fantasie of bekrompen kokervisie bepalen wie wel en wie niet verliefd is?

Omdat iemand nr 1 is, is er automatisch een leven lang houden van en omdat het een minnaarsverhouding is nooit?

Nou, goh. Wat een leerzame wijsheden zeg. Heel boeiend. Als we jou toch niet hadden .

Gevoelens zijn niet gebonden aan huwelijken of trouwringen. Ook niet aan minnaars. Maar mensen kunnen wel van elkaar gaan houden, in welke situatie dan ook. Dat jij dat niet kunt accepteren is iets anders, maar houd eens op met die bekokerde projectie.

Oh, had ik helemaal nog niet verteld dat ik met mijn BFF ga jagen en ik mijn papieren ga halen!
Heidi, Heidi, Deine Welt sind die Berge - Heidi, Heidi, denn hier oben bist Du zu Haus'
Aan de verhitte reacties te zien raak ik (weer) een pijnpunt met mijn mannelijke visie.quote:Rooss4 schreef op 28 februari 2014 @ 17:59:Ik geloof nog steeds heilig in het katalysator verhaal: er was al van alles mis en de minnaar zorgt voor katalyseren.Eens, dat heb ik hier ook al gezegd:

Pas als er thuis balans is kun je zonder huwelijksproblemen buiten spelen.

Die balans bestaat uit zelf emotioneel evenwichtig zijn enerzijds en

emotionele stabiliteit tussen jezelf en je partner anderzijds.

Dat is al één balans die in evenwicht moet zijn om polygamie of polyamorie te kunnen aangaan als stel zonder jezelf of elkaar te verliezen.

Als dat evenwicht er idd niet is dan katalyseert het minnespel die instabiliteit er genadeloos uit met alle onzekerheid, afgunst, leeglopende huwelijksbootjes en/of opgeblazen relaties van dien.

Zelfs tijdens poly blijft het balanseren.

1. Hartbewaking door

enerzijds openhartig te zijn tegen thuis en 

anderzijds die tweede gevoelsmatig op afstand van je (eerste) geliefde te houden

2. Nuchter verstand erbij houden, want die spannende bubbel is idd illusionair, dus 

laat enerzijds je pogingen om het -op seks gebaseerde- sprookje in je hoofd wel echt te laten leven los en 

houd jezelf anderzijds down to earth.

Dat heb ik hier ook al genoemd.

Borg jezelf aan de echte wereld door je nuchtere verstand als zekeringslijn te gebruiken en laat het dagdromen over die derde.

Poly leven vergt constant evenwichtig zijn in jezelf, in je relatie thuis èn in je relatie buitenshuis.

Gevoelens kunnen nu eenmaal misleidend zijn en onevenwichtig maken.

Zeker als je jezelf door al die emoties laat meeslepen zonder jezelf te borgen.

Je weet dat evenwichtig een synoniem is voor verstandig? Bron

.
quote:Rooss4 schreef op 28 februari 2014 @ 17:59:

Highlander, ik kan niks met meningen die als feit worden neergezet. Verstand-gevoel, fantasie-kop erbij, het draait allemaal om balans. Hoe vaak ik niet heerlijk ben weggemijmerd met een minnaar in gedachten zonder de balans te verstoren... En ik vind dat dat best mag.

Ik denk trouwens niet dat relaties kapot gaan aan gecreëerde fantasiewerelden. Dan zouden alle minnaressen hier weer teruggaan naar hun nr 1 bij een uiteengespatte bel. Ik geloof nog steeds heilig in het katalysator verhaal: er was al van alles mis en de minnaar zorgt voor katalyseren.

Krimp, jouw minnaar staat er heel duidelijk in. Seks: ja. Knuffel en ander geneuzel: nee. Vriendschap: nee. Tussendoorgemijmer: nee.

Take it of leave it.

Mwah, ik denk dat in beide visies wel een kern van waarheid zit. Een minnaarrelatie en een huwelijksrelatie vergelijken is als appels met peren. Natuurlijk is het dan fijn in die geile, nieuwe, spannende bubbel met die minnaar. En natuurlijk is door die roze bril je huidige relatie toch niet meer zo geweldig. Het is een illusie om te denken dat een langdurige relatie altijd zo spannend, geil en geweldig zal zijn. En dan zullen sommigen inderdaad eerder afglijden naar die fantasie, dat heerlijke nieuwe leven. Maar als je nooit die minnaar was tegen gekomen, was de relatie dan ook zo slecht? Of valt dat nu pas op? Gevoel is ook maar gevoel, een hoop hormonen en chemie. En vaak tijdelijk in het minnaarsgebeuren. Ik ben in het verleden heerlijk gevlucht in de endorfine rush. Niks mis mee. Maar als je huidige relatie je een beetje lief is, dan lijkt mij het toch wel belangrijk ook dat verstand erbij te houden. Want over 15 jaar is die heel spannende minnaar ook maar een heel gewone man. Geniet, met mate.

Gets Heidi, wat een hobby... Kan jij niet gewoon het hertje blijven en hij de jager?

Engel, heftig verhaal. Dat je nog een minnaar aan durft te gaan, nadat je zo diep gezonken bent. Knap! Heb je vast heel veel geleerd.
Holy, wij waren vandaag de hele dag on the road en nu loop ik hopeloos achter

Ik had gevraagd om ervaringen; nou, die van Oranje en Engel laten wel overduidelijk zien hoe diep het kan gaan met een minnaar...Ik vind dat jullie het zo goed beschrijven, met zoveel inzicht in "oorzaak en gevolg". Veel gelouterde zielen hier. Want: er toch volledig voor gegaan, kwetsbaar geworden, gekwetst ja maar ongetwijfeld ook heel bijzondere momenten gehad samen. En een plekje in je hart. En inzicht in jezelf, zoals hoe groot is de rol van je gevoel van eigenwaarde in een affaire eigenlijk? Hoe kan ik genieten van een minnaar/SV maar dan nu met "hartbewaking"?

Ikzelf heb inmiddels weer contact met mijn minnaar. Had de botte bijl gehanteerd, wilde streng zijn voor mezelf, was bang voor mijn eigen kwetsbaarheid, kon niet geloven dat er weleens sprake kon ziijn van houden van..(hij en ik zijn ook niet elkaars eerste minnaars). Maar hij heeft door mijn opgetrokken pantser geprikt, was boos en verdrietig tegelijk dat ik hem niet had geloofd ("jij weet heel goed hoe moeilijk ik "ik hou van je" uit mijn mond krijg, en toch heb ik het je gezegd, laten merken, laten voelen. En jij zet mij zomaar weg als een of andere...?!").

Ik heb op zich geen spijt van die botte bijl en al helemaal niet van het lezen van dit Minnaar-topic;) Enige afstand is gewenst, en ik heb nog wat dingetjes uit te zoeken Maar het weten dat iemand "out there" om wie ik ben gaan geven ook oprecht om mij geeft...Het geeft me een godsgruwelijk gelukkig gevoel.

PS. Dit alles neemt niet weg dat er geen enkele sprake is van bij-onze-gezinnen-weggaan fantasietjes, dat is niet aan de orde. Voor mezelf kan ik nog "zeg nooit nooit" zeggen (dat zei ik al voordat ik überhaupt een minnaar had), maar voor hem denken doe ik niet!
quote:dymo9 schreef op 28 februari 2014 @ 18:40: Ok, ik wil niet naast deze man of na deze man een bezette man. Ik vind hem echt heel erg lekker dus ik laat de seks met hem niet lopen, maar ik date ook rustig met anderen en dat weet hij ook. Mocht ik iemand anders tegenkomen waar ik monogaam mee verder wil, dan neem ik afscheid van mijn minnaar.Ok, weloverwogen keuze.

Goed dat je niet gevoelsmatig aan zijn lijn gaat zitten wachten.

Op afroep beschikbaar zijn zou idd tijdverspilling zijn.
Hoi allemaal. Ook ik lees vooral veel mee en ik moet zeggen dat ik ook highlander zijn visi op dingen graag lees. Het zet me zo af en toe wat beter met beide benen op de grond.
quote:krimp schreef op 28 februari 2014 @ 16:54:Waarom voelt het dan toch als een kater? Pffffff. Ik merk dat ik een stukje verdieping mis wat ik bij mijn vorige contacten wel had. Ik wil altijd graag even knuffelen na de sex. Maar dat wil hij nooit. En tussendoor is het contact met elkaar tussen de dates door dus ook vrij stilletjes.Als ik jou goed lees begrijpen jij en jouw (ex) minnaar elkaar als mens simpelweg niet.

Daarnaast lijken jullie allebei op een andere lijn te zitten wat betreft de inrichting van jullie seksrelatie.

Logisch dat jij met een mentale kater zit.

Ik denk dat het verstandig is dat jij vóórdat jij met weer een mismatch tussen de lakens beland eerst duidelijk voor jezelf op een rij zet wat jij precies wilt van een minnaar.

Wil jij

- veel of weinig menselijk contact tussen de seksdates?

...Hoeveel menselijk contact wil jij precies; dagelijks, wekelijks, maandelijks?

- in dat menselijke contact bellen, app'en, chatten, koffiedaten?

- veel of weinig tijd tussen de seksdates?

...Hoeveel wil jij precies; een date per week, maand, kwartaal?

- just seks, dinnerdate, uitje, tripje?

- wel of geen voorspel?

- vanilleseks, tantraseks, ruige seks, afwisselende seks?

- wel of geen fetishes?

- wel of geen dominantiespel?

- wel of geen rollenspel?

- wel of geen naspel?

- wel of geen jij bent lekker bevestiging na de dates?

Een kleine greep uit alle vragen die jij voor jezelf kunt beantwoorden en het screenen van potentiële minnaars voor jezelf makkelijk maakt.

Ook al lijken sommige contacten op het eerste oog lekker verspil geen tijd tussen de lakens aan niet-boterende contacten.

Je mag kieskeurig zijn.

Seks is niet zomaar iets.

Vind op zijn minst iemand die jouw wil en jouw ritme begrijpt èn met jou op één lijn wil zitten.

Succes in jouw zoektocht.
Als alle vriendschap, warmte verdwijnt en het wordt plat vloerse sex....... Tja. Wat heb ik daar aan? Kan ik net zo goed naar een parenclub gaan en mezelf laten versieren, dan heb ik in ieder geval een vreemde vent die me paait. Is een compliment, een aardig woord, een fijne zoen, een knuffel te veel gevraagd als einde van de sex?.... 1 minuut geven om die minnares een fijn gevoel te geven.

Als we nu inderdaad tussen door meer zouden praten, had ik niet die behoefte aan die knuffel. Ik wil IETS! Merken dat hij mij wil.

Of moet ik maar genoegen nemen dat ik telkens terug mag komen en voorover kan bukken. Ik vind dit een moeilijke kwestie. Had toch het idee dat we de eerste maanden veel meer contact hadden, en toen klaagde ik niet over warmte, dat was geen issue. Lijkt alsof we nu in een modes zitten dat we elkaars extra's sex-partner geworden zijn. En er geen moeite meer gedaan hoeft te worden. Want de buit is binnen.

Dit is de meest verwarrende sexpartner die ik ooit gehad heb. Het typische is denk ik dat hij het niet slecht bedoelt. Ik heb ook wel eens egocentrische klootzakken gehad die mij wel paaide. Vrij snel ben ik met zo'n persoon ook wel klaar.

Vraag mij af of ik nu ook met een egocentrische zit of dat ik gewoon een hele gesloten man heb getroffen? Dat verschil vind ik erg belangrijk. Dat maakt het eigenlijk voor mij of ik hier mee door wil gaan.

Heel gek maar nu verlang ik echt naar mijn eerste minnaar. Die niet bang was vriendschap te uiten en altijd schaamteloos zei hoe hij de situatie zag. Recht voor zijn raap.
quote:krimp schreef op 01 maart 2014 @ 08:39:Als alle vriendschap, warmte verdwijnt en het wordt plat vloerse sex....... Tja. Wat heb ik daar aan?Een mentale kater.

Voor platte seks kun je met gemak een one night stand regelen.

Alleen jij wilt meer zijn dan jouw vagina en wilt dus meer dan platte seks.

Jij wilt menselijk contact als ik jou goed begrijp, begrepen worden als totaal mens.

Of sla ik nu de plank mis?
quote:highlander schreef op 01 maart 2014 @ 08:29:

[...]

Als ik jou goed lees begrijpen jij en jouw (ex) minnaar elkaar simpelweg niet.

Daarnaast lijken jullie allebei op een andere lijn te zitten wat betreft de inrichting van jullie seksrelatie.

Logisch dat jij met een mentale kater zit.

Ik denk dat het verstandig is dat jij vóórdat jij met weer een mismatch tussen de lakens beland eerst duidelijk voor jezelf op een rij zet wat jij precies wilt van een minnaar.

Wil jij

- veel of weinig menselijk contact tussen de seksdates?

...Hoeveel contact wil jij precies; dagelijks, wekelijks, maandelijks?

- in dat menselijke contact bellen, app'en, chatten, koffiedaten?

- veel of weinig tijd tussen de dates?

...Hoeveel wil jij precies; een seksdate per week, maand, kwartaal?

- just seks, dinnerdate, uitje, tripje?

- wel of geen voorspel?

- vanilleseks, tantraseks, ruige seks, afwisselende seks?

- wel of geen fetishes?

- wel of geen dominantiespel?

- wel of geen rollenspel?

- wel of geen naspel?

- wel of geen jij bent lekker bevestiging na de dates?

Een kleine greep uit alle vragen die jij voor jezelf kunt beantwoorden en het screenen van potentiële minnaars voor jezelf makkelijk maakt.

Ook al lijken sommige contacten op het eerste oog lekker verspil geen tijd tussen de lakens aan niet-boterende contacten.

Je mag kieskeurig zijn.

Seks is niet zomaar iets.

Vind op zijn minst iemand die jouw wil en jouw ritme begrijpt èn met jou op één lijn wil zitten.

Succes in jouw zoektocht.

Goed idee.

Ik kan er best mee mee omgaan als hij tussen dates door niet wil appen. Ik kan er ook best mee om gaan dat hij niet zo'n knuffelaar is. Ik kan er ook best mee omgaan als hij niet het type is dat complimenten maakt. Ik kan er best mee omgaan als hij niet wil napraten. Maar geef dan wel 1 van die dingen, dan heb ik bevestiging dat ik niet zo maar een willekeurig speelpopje ben!!!

Wat voor sex we zoeken komt erg overeen. Dat maakt ook dat ik moeite heb hem op zij te zetten. Hij biedt sexueel net dat stukje wat ik nog niet bij een ander had gevonden. Fetisj, rollenspel, enz. Voelen we elkaar erg goed aan.

Verder willen we allebei alleen sexdates en geen gewone uitjes.
quote:krimp schreef op 01 maart 2014 @ 08:52:dan heb ik bevestiging dat ik niet zo maar een willekeurig speelpopje ben!!!Logisch!

Jij wilt weten of het hem om jou als mens te doen is.

Jij wilt weten of de seks met jou voor hem net zo speciaal is als jij de seks met hem vind?

Kun je hem dat op de man af vragen?
quote:highlander schreef op 01 maart 2014 @ 08:46:

[...]

Een mentale kater.

Voor platte seks kun je met gemak een one night stand regelen.

Alleen jij wilt meer zijn dan jouw vagina en wilt dus meer dan platte seks.

Jij wilt menselijk contact als ik jou goed begrijp, begrepen worden als totaal mens.

Of sla ik nu de plank mis?Ja, stukje menselijkheid, ik schenk mezelf, ik wil dat als ik mij schenk de ander mij laat voelen dat hij dat erkent, en toont door naast de gegeven sex, een vriendelijk gebaar te maken.
quote:highlander schreef op 01 maart 2014 @ 09:01:

[...]

Logisch!

Jij wilt weten of het hem om jou te doen is.

Jij wilt weten of de seks met jou voor hem net zo speciaal is als jij de seks met hem vind?

Kun je hem dat op de man af vragen?Dat heb ik geprobeerd via de whatsapp (dat is nu eenmaal ons communicatiemiddel) maar daar reageert hij niet op. Kan het aankaarten als ik hem weer zie. Maar het is een gesloten man.... En als ik eerlijk ben, ik weet dat ik geen speelpopje ben voor hem maar iets meer. Als ik tussen regels door lees en ga analyseren. Maar ik wil niet analyseren. Ik wil dat voelen of horen...... Of weten waarom ik het niet voel of hoor, omdat hij egocentrisch is en er niets om geeft om mij daarin te bevestigen of dat hij gesloten en niet in staat dat te tonen. Belangrijkste wat ik mis blijft toch dat vriendelijk gebaar wat er nu niet is. En ik zeg al.... Op wat voor manier dat vriendelijk gebaar is (meer chatten, knuffelen, aardige woorden, nakletsen) maakt me niet uit.
Krimp, analyseren maak je alleen jezelf kapot mee.

Kaart het idd aan bij hem als jullie elkaar weer persoonlijk treffen.

Whatsapp is voor dergelijke vragen een te oppervlakkig medium vind ik.

Zeker voor iemand die al gesloten lijkt.

quote:krimp schreef op 01 maart 2014 @ 09:04:Belangrijkste wat ik mis blijft toch dat vriendelijk gebaar wat er nu niet is. En ik zeg al.... Op wat voor manier dat vriendelijk gebaar is (meer chatten, knuffelen, aardige woorden, nakletsen) maakt me niet uit.

Zeg hem duidelijk dat jij dit menselijke stukje wilt.

Mannen kunnen geen gedachtes lezen.
quote:highlander schreef op 01 maart 2014 @ 09:11:

Analyseren maak je alleen jezelf kapot mee.

Kaart het idd aan bij hem als jullie elkaar weer persoonlijk treffen.

Whatsapp is voor dergelijke vragen een te oppervlakkig medium vind ik.

Zeker voor iemand die al gesloten lijkt.Ja! Ga vragen als ik hem zie. Thx
En we hebben een checklist, dank High ;)
Krimp: Denkt hij bv wel aan je verjaardag? Of aan iets wat voor jou belangrijk is, zoals een sollicitatie, een ziek kind. Kortom: is hij wel attent? Geïnteresseerd in jou als persoon. Sommige minnaars vinden het heel moeilijk om een kijkje te nemen in jou " normale " leven.
Zo zo ik leer hier heel veel van.
geniet van het leven
Uhm, nee, hij is geen attent persoon daarin. Het is niet zo dat het gewone leven een verboden gespreksonderwerp is. Heel soms vertel ik iets dat mij in het gewone leven bezig houdt. En op die momenten (als hij wil) heeft hij een goed luisterend oor. Maar attent is hij niet.
quote:retsina schreef op 01 maart 2014 @ 10:35:

Zo zo ik leer hier heel veel van.Ik ook!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven