Goed en slechte airlines
zaterdag 1 maart 2014 om 18:57
Geinspireerd door een topic over vliegangst hieronder: wat zijn jullie favoriete airlines, en met welke vliegen jullie nooit meer? Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Ik trap af: ik vind klm het beste, goede service, bijna nooit vertragingen, vriendelijk personeel. Ik vermijd voortaan air europa. Onvriendelijk personeel, lange overstaptijden in madrid, matig eten, geen klantvriendelijke service bij vertragingen. En ryanair, vind ik ook verschrikkelijk, je wordt daar behandeld als een stuk vee.
Ik trap af: ik vind klm het beste, goede service, bijna nooit vertragingen, vriendelijk personeel. Ik vermijd voortaan air europa. Onvriendelijk personeel, lange overstaptijden in madrid, matig eten, geen klantvriendelijke service bij vertragingen. En ryanair, vind ik ook verschrikkelijk, je wordt daar behandeld als een stuk vee.
zaterdag 1 maart 2014 om 19:08
Ik heb altijd goede ervaringen gehad, behalve een keer met Iberia. Door hun eigen fout moest ik daar stand-by wachten zonder mij de zekerheid te kunnen geven met een van de volgende vluchten te kunnen vliegen. 15 uur heb ik in de zenuwen mogen wachten (ik moest echt de volgende dag ergens zijn vanuit Madrid).
Dus voor zoveel mogelijk voor mij geen Iberia meer.
Dus voor zoveel mogelijk voor mij geen Iberia meer.
zaterdag 1 maart 2014 om 19:08
zaterdag 1 maart 2014 om 19:13
O ja, turkish airlines, heel weinig beenruimte en heel warm in het vliegtuig.
En ja, tuurlijk krijg je waar je voor betaalt, maar ik ben nu in een fase beland dat ik liever iets meer betaal en een prettige reis heb dan supergaar op de bestemming aan te komen. Zeker als ik weer eens voor mijn werk op reis moet
En ja, tuurlijk krijg je waar je voor betaalt, maar ik ben nu in een fase beland dat ik liever iets meer betaal en een prettige reis heb dan supergaar op de bestemming aan te komen. Zeker als ik weer eens voor mijn werk op reis moet
zaterdag 1 maart 2014 om 19:24
quote:Fame schreef op 01 maart 2014 @ 19:06:
En verder heb jij het over service. Maar ja, dat kost wel geld natuurlijk.Hoeft niet per se. Ik heb laatst eens prijzen vergeleken. KLM was op een bepaald traject ruim 1000 euro duurder dan Emirates. En laat Emirates nou heel wat beter scoren dan KLM. Op alle vlakken.
En verder heb jij het over service. Maar ja, dat kost wel geld natuurlijk.Hoeft niet per se. Ik heb laatst eens prijzen vergeleken. KLM was op een bepaald traject ruim 1000 euro duurder dan Emirates. En laat Emirates nou heel wat beter scoren dan KLM. Op alle vlakken.
zaterdag 1 maart 2014 om 19:27
Ik heb een keer met corendon gevolgen. (Continentale vlicht gelukkig) Dat was nog voordat zij een keer een ongeluk hadden gemaakt. Maar dat vliegtuig viel ook bijna van ellende uit elkaar. De stoel waar ik op zat was zo krom als een hoepeltje en alles rammelde (en dan heb ik het niet eens over turbolentie).
Normaal/ standaard en dus geen echte luxe, vind ik KLM.
Singapore airlines is iets beter.
United Airlines magertjes qua service.
Martinair presteert het om extra geld voor beenruimte te vragen, maar als je dat niet zou doen dan zouden man en ik gewoon niet eens in de stoelen passen. Dus echt beneden de maat. Ook qua service.
Met andere maatschappijen heb ik niet intercontinentaal gevlogen en dus vind ik ook niet dat ik daar veel over kan zeggen.
Normaal/ standaard en dus geen echte luxe, vind ik KLM.
Singapore airlines is iets beter.
United Airlines magertjes qua service.
Martinair presteert het om extra geld voor beenruimte te vragen, maar als je dat niet zou doen dan zouden man en ik gewoon niet eens in de stoelen passen. Dus echt beneden de maat. Ook qua service.
Met andere maatschappijen heb ik niet intercontinentaal gevlogen en dus vind ik ook niet dat ik daar veel over kan zeggen.
zaterdag 1 maart 2014 om 19:28
Hapag Loyd superslecht!! Er was een noodsituatie, een motor was uitgevallen.
Op de schermpjes zagen we dat we uitweken naar een stuk Noordzee (kerosine werd geloosd) en weer terug naar vaste land richting Schiphol.
Allemaal al niet zo leuk...maar kan gebeuren.
De hysterische stewardess was voor mij het dieptepunt.
Echt NIET acceptabel.
Op de schermpjes zagen we dat we uitweken naar een stuk Noordzee (kerosine werd geloosd) en weer terug naar vaste land richting Schiphol.
Allemaal al niet zo leuk...maar kan gebeuren.
De hysterische stewardess was voor mij het dieptepunt.
Echt NIET acceptabel.
zaterdag 1 maart 2014 om 19:55
@south: gelukkig dat Martinair dan geen passagiersvluchten meer doet.
Ryanair heeft voor mij afgedaan sinds ik van piloten gehoord heb hoe de werkomstandigheden daar zijn (en dan bedoel ik niet de berichten in de pers, een tijdje terug). Op basis daarvan zet ik echt vraagtekens bij de veiligheid daar.
Ryanair heeft voor mij afgedaan sinds ik van piloten gehoord heb hoe de werkomstandigheden daar zijn (en dan bedoel ik niet de berichten in de pers, een tijdje terug). Op basis daarvan zet ik echt vraagtekens bij de veiligheid daar.
zaterdag 1 maart 2014 om 20:16
Air France vlieg ik echt nooit meer mee. Tijdens een intercontinentale vlucht was het blijkbaar (kwam ik pas na een paar uur achter) de bedoeling dat je voor jezelf zorgde. We startten met een goede maaltijd, maar daarna werd het selfservice en kon je ienieminibroodjes of een ijsje uit de keuken halen. Verder een snack vlak voor aankomst. Mijn buren hadden een hartstikke grote sandwich bij zich, die hadden zeker al ervaring met Air France. Ik heb echt honger geleden en zat ook nog dicht bij die keuken, waar iedereen af en aan liep. Ik heb gezworen nooit meer AF te vliegen.
•