Dat geblaf!
vrijdag 7 maart 2014 om 17:59
Mijn buurman heeft de hondjes van een paar huizen verderop te logeren (tenminste, dat hoop ik, niet dat hij ze permanent houdt). Hij is nu weg en een van de dieren is al de héle middag aan het blaffen, ik word er helemaal kriegel van.
Ik heb maar een briefje in de bus gedaan met de mededeling dat zijn logeerhondje het niet zo naar de zin heeft als hij alleen is, en de hele tijd aan het blaffen is. Verder wel een aardig briefje hoor, dus ik hoop dat hij niet geïrriteerd raakt.
Nou ja, jullie kunnen er niets mee. Maar heb ik het handig aangepakt zo? Ik hoop maar dat buurman snel weer thuis komt, pfffff.
Ik heb maar een briefje in de bus gedaan met de mededeling dat zijn logeerhondje het niet zo naar de zin heeft als hij alleen is, en de hele tijd aan het blaffen is. Verder wel een aardig briefje hoor, dus ik hoop dat hij niet geïrriteerd raakt.
Nou ja, jullie kunnen er niets mee. Maar heb ik het handig aangepakt zo? Ik hoop maar dat buurman snel weer thuis komt, pfffff.
vrijdag 7 maart 2014 om 18:02
vrijdag 7 maart 2014 om 18:03
quote:Nemesis. schreef op 07 maart 2014 @ 18:01:
Wow, 1 middag en dan een briefje in de bus doen? Lichtelijk overdreven vind ik dat.Mwah, ik zou het juist wel prettig vinden, waarschijnlijk denkt de buurman nog dat de hondjes wel alleen thuis kunnen zijn (omdat ze dat in hun eigen huis immers ook vaak genoeg zijn), maar dat kan dus niet. Kan hij in het vervolg even rekening mee houden: honden beter laten wennen aan hun nieuwe plek en niet lang wegblijven.
Wow, 1 middag en dan een briefje in de bus doen? Lichtelijk overdreven vind ik dat.Mwah, ik zou het juist wel prettig vinden, waarschijnlijk denkt de buurman nog dat de hondjes wel alleen thuis kunnen zijn (omdat ze dat in hun eigen huis immers ook vaak genoeg zijn), maar dat kan dus niet. Kan hij in het vervolg even rekening mee houden: honden beter laten wennen aan hun nieuwe plek en niet lang wegblijven.
Briefjes vallen meestal zwaarder dan een persoonlijke boodschap. Ik denk dat hij het prettiger had gevonden als je was langs gegaan. Zou je alsnog kunnen doen, vindt hij vast fijn
Overigens las ik net in een ander topic dat het ook helemaal usance is om de beestjes om te brengen als ze je last bezorgen. Heb je nog een back up plan
Overigens las ik net in een ander topic dat het ook helemaal usance is om de beestjes om te brengen als ze je last bezorgen. Heb je nog een back up plan
Heeeeeerlijk. Heb er een jaar naar moeten luisteren. Zie een oud topic. Of je er goed aan hebt gedaan weet ik niet. Ligt aan het type man. Type wat boven mij woonde was niet gediend van enige vorm van aansprakelijkheid.
Wat ik wel weet is dat je er he le maal GEK VAN KAN WORDEN!
Sterkte.
(Na 6 buren die klaagden en een jaar wachten zijn ze verhuisd.)
Wat ik wel weet is dat je er he le maal GEK VAN KAN WORDEN!
Sterkte.
(Na 6 buren die klaagden en een jaar wachten zijn ze verhuisd.)
vrijdag 7 maart 2014 om 18:13
Ik heb in het verleden, ander huis en andere buren, ook eens vriendelijk durven opmerken dat hun hondjes wel eens blaften (bij iedere mus die langsvloog). Kreeg ik van die buurman de wind van voren, dat hij ons ook altijd hoorde en dat mijn kind ook heel veel overlast gaf (wat volgens mij wel meeviel want ik heb verder nooit klachten gehad en er zelfs naar gevraagd bij buren).
Huidige buurman weet dat ik geen zeur ben, want tijdens zijn 1,5 jaar durende verbouwing heb ik nooit geklaagd.
Huidige buurman weet dat ik geen zeur ben, want tijdens zijn 1,5 jaar durende verbouwing heb ik nooit geklaagd.
vrijdag 7 maart 2014 om 18:22
vrijdag 7 maart 2014 om 18:53
Zit hier al 4 jaar naar het geblaf van buur hond te luisteren. Kriegel wordt je ervan. Ergste is nog dat ze het weten maar er niks mee doen. Hij blaft ook als ze thuis zijn en laten hem gewoon blaffen. Ook al diverse keren op aangesproken, maar er wordt niks tot bijna niks aan gedaan. Ze hebben een blaffend geprobeerd zeggen ze dan maar dat werkte niet. Tjah wat kun je dan nog als buren?
vrijdag 7 maart 2014 om 19:11
Honden blaffen omdat ze tekort gedaan wordt. Ze blaffen continu als ze het niet naar hun zin hebben. Dan zitten ze in een situatie die ze niet goed aan kunnen.
Dat is de schuld van hun mensen.
Waarschijnlijk is het in dit geval inderdaad de stress van een omgeving waar ze niet vertrouwd zijn, en dan een oppas die te veel weg is.
Waarschijnlijk is het in dit geval inderdaad de stress van een omgeving waar ze niet vertrouwd zijn, en dan een oppas die te veel weg is.
vrijdag 7 maart 2014 om 19:20
quote:iones schreef op 07 maart 2014 @ 19:11:
Honden blaffen omdat ze tekort gedaan wordt. Ze blaffen continu als ze het niet naar hun zin hebben. Dan zitten ze in een situatie die ze niet goed aan kunnen.
De oorzaak zal de meeste mensen die er last van hebben weinig boeien.
Mijn buren hebben ook zo'n blafbak, buurvrouw is altijd thuis maar corrigeert het dier gewoon nooit.
Gooit hem om half 8 smorgens buiten en dan blaft hij naar ieder blaadje wat beweegt.
Het enige wat ik dan doe is dat dier wegwensen naar Timboektoe.
Mijn buren hebben ook zo'n blafbak, buurvrouw is altijd thuis maar corrigeert het dier gewoon nooit.
Gooit hem om half 8 smorgens buiten en dan blaft hij naar ieder blaadje wat beweegt.
vrijdag 7 maart 2014 om 19:36
Ik vind een briefje op zich wel oké , maar even aanbellen als hij thuis is zou mijn voorkeur zijn.
Zo jammerde mijn buren tegen iedereen dat ze zo'n last hadden van mijn toen nog jonge hond.
Ik had geen idee , dat zij last hadden , dacht als ik niks hoor , dan is ze kennelijk stil.
Totdat ik ter oren kwam dat de buren links klaagden tegen andere buren ( die er overigens geen last van hadden)
Ik ben zelf naar de desbetreffende buurman gelopen toen ik hem zag tijdens het uitlaten van de hond ( heeft zelf ook een hond)
Heb hem gezegd dat ik vernomen had dat zij zo'n last hadden van mijn hond , dat ik dit erg vervelend vond , maar ook erg jammer dat ze niet bij mij zijn geweest , maar bij andere buren zijn gaan navragen of zij ook last hadden , ik dacht immers dat het goed ging als ik weg was.
Nou het viel eigenlijk wel mee blabla , ik ja nou ze is nog jong we gaan er weer mee aan de slag .
Inmiddels zijn we 2 jr verder en is de hond gewend een paar uur alleen te zijn.
Maar ik had toen graag gehad dat de buurman even langs was gekomen dan klagen in de buurt en navragen of anderen ook last hadden.
Ik woonde daar pas en voelde me echt rot , wil geen last veroorzaken.
Nu weet ik dat mijn buren klagen over alles , dus ach ik neem ze zoals ze zijn .
Zo jammerde mijn buren tegen iedereen dat ze zo'n last hadden van mijn toen nog jonge hond.
Ik had geen idee , dat zij last hadden , dacht als ik niks hoor , dan is ze kennelijk stil.
Totdat ik ter oren kwam dat de buren links klaagden tegen andere buren ( die er overigens geen last van hadden)
Ik ben zelf naar de desbetreffende buurman gelopen toen ik hem zag tijdens het uitlaten van de hond ( heeft zelf ook een hond)
Heb hem gezegd dat ik vernomen had dat zij zo'n last hadden van mijn hond , dat ik dit erg vervelend vond , maar ook erg jammer dat ze niet bij mij zijn geweest , maar bij andere buren zijn gaan navragen of zij ook last hadden , ik dacht immers dat het goed ging als ik weg was.
Nou het viel eigenlijk wel mee blabla , ik ja nou ze is nog jong we gaan er weer mee aan de slag .
Inmiddels zijn we 2 jr verder en is de hond gewend een paar uur alleen te zijn.
Maar ik had toen graag gehad dat de buurman even langs was gekomen dan klagen in de buurt en navragen of anderen ook last hadden.
Ik woonde daar pas en voelde me echt rot , wil geen last veroorzaken.
Nu weet ik dat mijn buren klagen over alles , dus ach ik neem ze zoals ze zijn .
vrijdag 7 maart 2014 om 19:36
quote:Biebeliee schreef op 07 maart 2014 @ 19:20:
[...]
Je kunt beter je buurvrouw naar Timboektoe wensen. Omdat ze geen rekening houdt met andere mensen.
Ze is gewoon te lui om te corrigeren.
[...]
Je kunt beter je buurvrouw naar Timboektoe wensen. Omdat ze geen rekening houdt met andere mensen.
vrijdag 7 maart 2014 om 19:39
quote:iones schreef op 07 maart 2014 @ 19:36:
[...]
Die wens ik uiteraard mee.
Ik weet dat de hond niet de schuld heeft maar ondertussen kan ik zowel hond als buuv niet meer zien.
[...]
Die wens ik uiteraard mee.
Ik weet dat de hond niet de schuld heeft maar ondertussen kan ik zowel hond als buuv niet meer zien.
vrijdag 7 maart 2014 om 19:47
Ik heb ook zo'n leuke buuf met keffer. Die zet ook gewoon de deur open. Hondje loopt keffend over straat vroeg in de morgen of 's avonds laat.
Tot laatst, want toen ben ik erheen gegaan en verteld wat ik ervan vond. Niet leuk voor de buuf want nu kijkt ze alleen nog maar boos, maar ze houdt dat klerebeest tenminste binnen.
En het is ook zo'n tokkie figuur de als je iets normaal vraagt gewoon lacht en schijt aan alles heeft. En nu heb ik voortaan schijt aan haar en wat zij ervan vindt, soit!
Tot laatst, want toen ben ik erheen gegaan en verteld wat ik ervan vond. Niet leuk voor de buuf want nu kijkt ze alleen nog maar boos, maar ze houdt dat klerebeest tenminste binnen.
En het is ook zo'n tokkie figuur de als je iets normaal vraagt gewoon lacht en schijt aan alles heeft. En nu heb ik voortaan schijt aan haar en wat zij ervan vindt, soit!
Ja en?
vrijdag 7 maart 2014 om 19:52
Ik zou ook zijn langsgegaan, een briefje kan gevoelig vallen en anders geïnterpreteerd worden dan jij als schrijfster hebt bedoeld.
Ik zou zeker niet na één middag al een briefje hebben gestuurd, waarschijnlijk moet de hond nog wennen. In een persoonlijk gesprek had je met de buurman af kunnen spreken dat je het bij hem zou aangeven als het geblaf storend zou worden of heel vaak zou voorkomen.
Bij ons in de wijk blaffen honden sporadisch (soms lang), niemand die zich er aan stoort. Maar dat komt omdat het sporadisch is en er veel mensen met honden wonen. Veel bewoners vinden het geblaf juist fijn omdat er in onze wijk veel wordt ingebroken.
Ik zou zeker niet na één middag al een briefje hebben gestuurd, waarschijnlijk moet de hond nog wennen. In een persoonlijk gesprek had je met de buurman af kunnen spreken dat je het bij hem zou aangeven als het geblaf storend zou worden of heel vaak zou voorkomen.
Bij ons in de wijk blaffen honden sporadisch (soms lang), niemand die zich er aan stoort. Maar dat komt omdat het sporadisch is en er veel mensen met honden wonen. Veel bewoners vinden het geblaf juist fijn omdat er in onze wijk veel wordt ingebroken.
No love without lost
vrijdag 7 maart 2014 om 20:29
Ik word van mijn eigen hond als die de hele tijd blaft ook gek, dus waarom zou ik het van die van de buurman wel moeten accepteren?. ( Als ik bij mijn buren ben dan begint mijn hond ook als een tierelier te blaffen en dat hoor ik bij hun thuis) Ik vond het juist fijn dat ik werd gewaarschuwd door middel van een briefje. Hadden mijn buren dat niet gedaan dan had ik dat nooit geweten en had ik er nooit wat aan kunnen doen. Ik heb nu een apparaat in het stopcontact. Blaft mijn hond komt er een lucht te voorschijn waar ie spontaan niet meer van durft te blaffen. Ideaal. ( behalve als t ding leeg is en ik dan uitgerekend bij mijn buren op de koffie ben)
vrijdag 7 maart 2014 om 20:35
Het was vanmiddag niet af en toe blaffen, maar continu achter elkaar. Van de week had ik het ook een keer gehoord, maar dat was maar een uurtje. Vanmiddag ben ik maar op onderzoek uitgegaan waar het vandaan kwam, en daar was ik dus direct achter Een van de honden stond op de bank naar buiten te kijken en onafgebroken te blaffen, terwijl de ander rustig lag te slapen (hij wel).
Gelukkig is het nu opgehouden maar ik heb geen zin meer om nog naar de buurman te gaan. Ik zal morgenochtend wel even langs lopen, dat is misschien wel wat aardiger.
Gelukkig is het nu opgehouden maar ik heb geen zin meer om nog naar de buurman te gaan. Ik zal morgenochtend wel even langs lopen, dat is misschien wel wat aardiger.
vrijdag 7 maart 2014 om 20:40
Ik vind gelijk na een middag al reageren door een briefje in de bus te doen wel een beetje overtrokken eerlijk gezegd. Zelf al was het een aardig briefje. Waarom niet gewoon de buurman vanavond of morgen aanspreken om dan aan te geven dat de hond uren achtereen aan het blaffen is geweest.
Maar voor hetzelfde geld blijft het bij een eenmalig incident en dan is zo'n briefje wel heel er voorbarig.
Maar voor hetzelfde geld blijft het bij een eenmalig incident en dan is zo'n briefje wel heel er voorbarig.