De PrikBitches

05-01-2014 14:30 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom op het topic van de Prikbitches. Één van de langstlopende topics op het vivaforum (inmiddels deel 15).

De Prikbitches zijn een groep meiden en vrouwen die schrijven over hun ervaringen in de medische molen.

Voel je welkom om mee te lezen, mee te schrijven, of je ervaring te delen. Je kunt hier je vragen stellen over de medische molen, er zijn voldoende 'prikbitches' die je een antwoord kunnen geven.

En ben of wordt je 'prikbitch'.. voel je welkom om mee te schrijven!

Laatste tabel-update 25-01-'16

Superstoere prikbitches

* Evw1984 (28 jr): Zoon begin 2011, clomid vanaf november 2011, eerste IUI november 2012, spontaan zwanger maart 2013 mk, 1e IVF miskraam met 6 weken. 1x cryo mislukt. 2e IVF januari 2014

* Dartel86: sinds 2011 bezig, partner verminderd vruchtbaar, aangewezen op ICSI. 1e poging eind 2012. Geen bevruchtingen, 2e poging begin 2013 vroege miskraam. 3e poging miskraam, nu allerlaatste poging

* Dolfijntje: Mei 2006 begonnen, endometriose, 6 x IUI, 1e IVF mislukt, 2e keer ICSI zwanger en bevallen met 22 weken van dochter* Daarna 6 ICSI's met 7 TP gehad. Laag AMH.

* Kidon (38 jr): Moeder van zoontje 5 jaar door 1e keer IUI. Zaad man erg verslechterd daarom nu ICSI. 1e Poging eind okt 2012.

* Emma08 (31 jr): Eerste ICSI poging zwanger van een tweeling, maar eindigde in een vroege miskraam. Tweede poging begin 2014 is mislukt geen bevruchte eicellen. Start derde poging juni 2014

* Rietje (30 jr): aan het proberen sinds 1 jan. 2011. In jan 2013 start met de 1e keer IUI.

* MissOR (32 jr): miskraam okt 2011 na spontane zwangerschap. 1 toegankelijke eileider, laag AMH, lage zaadcounts. 3 IVF pogingen gedaan, veel eitjes, weinig bevruchtingen. Nu pauze om hydrosalpinx met Essure te blokkeren, daarna cryo's met 4 dag 3 embryo's en 1 dag 6 embryo.

* Puck-eefje (42 jr): 13 IUI, 2x ICSI (beide mislukt), 2x mk van IUI. Volgende maand laatste poging ICSI

* Julia177: sinds eind 2009 bezig. Man verminderd vruchtbaar. 6x IUI, 2x. IVF, waarvan de laatste poging na 9 wk geeindigd in missed abortion. In februari (hopelijk) een cryo-terugplaatsing.

* Someone86 (28 jr): januari 2015 eerste ICSI, partner verminderd vruchtbaar na teelbalkanker.

* Druivensap (29 jr): mei 2014 gestopt met de pil, endometriose, zaad man niet fantastisch, door pijn endometriose sinds half juni 2015 terug aan de pil, waarschijnlijk najaar 2015 1e IVF

* theepoes: 2012: start kinderwens. 2013: Zwanger na 3x IUI. Zoon in 2014 geboren. 2015: zwanger na 2x IUI. Miskraam. 2016, opnieuw IUI.

* flipje2 (27 jr): sep 2014 gestopt met de pil, sep 2015 naar huisarts: man ernstig verminderd vruchtbaar, IUI of IVF niet mogelijk. Jan 2016 start ICSI1.

* Femke104 (34 jr): juni 2011 gestopt met de pil. April 2012 mmm, tot nu toe geen oorzaak gevonden. Na 3 IUI behandelingen aangewezen op IVF/ICSI ivm wisselende zaadkwaliteit. Dochter uit 1e ICSI poging. Januari start ICSI 2 voor een broertje/zusje

Zwangere prikbitches

* Ciccietta (35 jr): Aangewezen op ICSI. Eerste poging eind 2011 geslaagd (2 cryo's over). Bevallen van een dochter augustus 2012. Spontaan zwanger van 'n tweede kindje!

* Noe-noe (33 jr): bezig met IUI 7. Partner verminderd vruchtbaar. Miskraam na IUI 6. Zwanger!

* Kuuk (35 jr): door slechte zaadkwaliteit aangewezen op icsi. Na lange zoektocht en een aantal afwijzingen ivm hartziekte na anderhalf jaar groen licht om te beginnen. Start nov. 2012. 4x ICSI, zwanger na tp 11.

* Mirk86 (27 jr): Kinderwens Sinds maart 2013. In oktober eileiders verwijderd, daarom nu IVF. Mei 2014, zwanger van 1e IVF-ICSI

* Dolfijntje: Mei 2006 begonnen, endometriose, 6 x IUI, 1e IVF mislukt, 2e keer ICSI zwanger en bevallen met 22 weken van dochter* Daarna 8 ICSI's met 7 TP gehad. Laag AMH. Zwanger na 1x ecd.

* Pioenrooske: dochter uit 2e ICSI poging; aug 2015 spontaan zwanger van 2de kindje

Prikbitches die bevallen zijn

* Krissie: zoon

* Draaimolen: zoontje

* Marielle: dochter

* Sammy300: adoptiezoon

* Sweety: dmv IUI een dochter

* Yamuna: dmv IUI 2x een dochter

* Nicks: zoon

* Doggie75: 4x IUI. Spontaan zwanger: zoon

* Fre: 1e IVF een zoon en dochter

* Debgirl1984: PCO, een dochter

* Nicky22: dchter

* Rebels: twee dochters

* Maria 52 (Pierel): Zoon, en na 3 maal IUI en hsg spontaan een dochter

* Tornapart: dmv een cryo na IVF een zoon

* Peggysue2: dmv IVF een tweeling, zoon en dochter

* Zitah: IUI, een zoon

* Sophy: na 3 keer ICSI in eigen cyclus een dochter

* Bengal: na start fertiliteitstraject spontaan een dochter.

* Allis: IUI nr.2 een miskraam, daarna een dochter

* Watson: 2 x IUI, daarna via ICSI een dochter

* Lynn80: 8x IUI, daarna IVF een dochter

* Fleur: 3 x IVF/ICSI,geen succes, daarna spontaan zwanger

* Naski: 40 jaar. Laatste ronde IUI zwanger

* Aaatje: 3e IVF in eigen cyclus een dochter

* Mousie: 5 poging ICSI eigen cycluseen zoon, daarna spontaan een tweede kindje

* Carpe Diem: ICSI een dochter, na een cryo-tp een tweede kindje

* Jusa: na 6x IUI en 1x IVF een dochter, IVF 2 eent tweeling, zoon en dochter

* Kaetje: 33 jaar. 8 keer IUI met hormonen. Zoon na ICSI, tweede zoon spontan

* Floortje: Clomid, 4x IUI, spontaan zwanger, meisje

* Blogbabe: na 4e IUI dochter

* Taartje: 1e poging IVF miskraam, tweede IVF zoon

* Abc: 1e ICSI overstimulatie, tweede cryo dochter

* Sherto: 1e ICSI zoon

* Ramiaatje: zwanger door IUI

* Karan: door NL arts naar Gent ivm een TESE operatie, maar die vonden ze daar niet nodig. Zoon na 1e ICSI, tweede cryo-tp

* Giraffje : zwanger van 3e IUI zwanger

* Muisz: na vijf IVF-pogingen met 9 terugplaatsingen een zoon en dochter

* Ciccietta: 1e ICSI dochter

* Maris: 1e IVF kindje

* ks04: 3 IUI pogingen, spontaan zwanger voor start IVF

* Haiti: 1e ICSI zoon, tweede ICSI dochter

* Ginger: na 4x IUI spontaan zwanger

* Ikke_1984: dmv IUI zoon

* Pop77: 4x IUI, 1x IVF, 1e ICSI zoon en dochter

* Dotjemol: 3e ICSI kindje

* Jennecke: 8 x iui 2 x miskraam. 1e IVF een kindje

* EDC1975: 6 x IUI mislukt, 2e IVF een dochter

* Sawasdee: Vriendlief heeft een TESE operatie ondergaan. Dochter uit de 1e ICSI.

* Choco: 6 x IUI, 1x ICSI (0 bevruchtingen). Manlief slecht zaad en bij mij denken ze aan endometriose (nog geen kijkoperatie gehad). Na een secondopinion tweede ICSI en zwanger!

* Linde77: Na 5 mislukte IUI's en IVF een zoon!

* Yezka: Na heel veel behandelingen in december '15 bevallen van een zoon!

En dit zijn de allerstoerste prikbitches: Uitbehandeld, samen verder. Noodgedwongen zijn zij de allerstoerste meisjes:

* Merel29: Gestopt met de pil in april 2004. Na 6 keer iui, 2 keer ivf (waarvan 1 zonder bevruchting), 2 keer icsi en 2 keer een cryo terugplaatsing uitbehandeld. September 2010 een vroege miskraam na de laatste cryo terugplaatsing.

* MagiC: 39 jaar, actief sinds 2008, 5 x IUI, mei 2011 start met IVF. Zwanger na eerste poging, miskraam met 9 weken. IVF 2 geen bevruchtingen. IVF 3 geen resultaat. FSH test; start overgang positief. Augustus 2012 start IVF 4, laatste 'erop of eronder' poging is helaas niet gelukt.

* (Deze rij is veel en veel langer dan alleen Magic en Merel. Een voor de allerstoerste meisjes.)

Mochten er meiden zijn die graag aan de tabel toegevoegd willen worden, stuur dan even een privé bericht naar PrikBitch!

Oude topics: Het begin, deel 2, deel 3, deel 4, deel 6, deel 7, deel 8, deel 9, deel 10, deel 11, deel 12, deel 13, deel 14.
Kuuk, wat schrikken weer. Ik hoop dat alles goed komt!

Ik kan even niet op iedereen reageren, want we hebben gisteren te horen gekregen dat deze ronde gecancelled wordt. Mijn oestrogeen levels zijn heeeeel hoog (ik zit al vier weken op de hoge dosis), maar slijmvlies blijft steken op 7mm. En ja ik heb acupunctuur gedaan (2x per week), frambozenbladthee, kruikje op mijn buik, sokken in bed, vitamine E & B, niet meer hardgelopen, elke dag lange stukken met de hond gelopen, maar mijn slijmvlies is er geen mm dikker mee geworden. Ik wil jullie niet ontmoedigen en ik eet zelf ook al jaren 'het vruchtbaarheidsdieet', maar op dit moment ben ik er klaar mee. Ik doe verdomme zo mijn best en nu wordt het weer uitgesteld . En het 'leuke' is dat twee vriendinnen van mij allebei woensdag bevallen zijn, om het er maar even in te wrijven dat ik een loser ben en zij niet. Ze hebben mij geadviseerd een maand pauze te nemen, ik moet die hormonen kwijt, want ik heb nu risico op cystes en thrombose. En door een congres en trip naar NL kunnen we niet nog een transfer plannen totdat ik terug ben, wat eind juni pas is... Het is een heel moeilijk wat te doen, maar ik wil niet weer congres en een trip naar huis afzeggen vanwege IVF. Ik wil niet meer voor IVF leven. Maar ik wil ook gewoon mama worden . De arts zei gisteren zelfs dat als ik geen risico wilde nemen met de emvryos dat ik een draagmoeder moest overwegen... Ik ben daar echt een beetje overstuur van. En nu dus doodzenuwachtig dat het mijn BMS de volgende ronde helemaal niet meer wil meewerken. AAAAAAAAAAAAHHHH!!!

Ik neem even een beetje afstand, maar weet dat ik aan jullie denk en eind juni meld ik me weer. Succes met alle behandelingen!!
Oh missor, het verdriet spreekt heel erg uit je bericht. Ik zit bijna mee te brullen hier. Dikke knuffel voor jou. En je bent geen loser! Noem jezelf asjeblieft niet zo. Ik weet verder ook niet wat te zeggen, behalve
Jeetje, Kuuk, heftig bericht! En ook tegenstrijdig, omdat jij je wel goed voelt. Hopelijk blijkt het mee te vallen en kun je nog wat langer van je zwangerschap genieten. Zo niet, dan heel veel sterkte!!

Evw, wat fijn dat het zo goed gaat! Geniet!

Missor, dikkkkkke dikke knuffel!

De rest: even een zwaaaai! Ik heb weinig nieuws, dus zit ook vooral even in de meeleesmodus. Heel veel succes lieve prikbitches!
Kuuk, wat goed dat je een SO laat doen.

ik ga keihard voor jullie duimen dat de uitslagen toch beter zijn!

en net als wat de anderen zeggen. Geen schuld gevoel, dit is gewoon hartstikke moeilijk.

mel. Het is wel handig im tegen iemand op je werk te vertellen. Bij mij weten alle collega's wel dat ik niet natuurlijk zwanger kan raken (ben met spoed opgenomen geweest met m'n ontstoken eileiders toen en dat heb ik verteld). Alleen weet alleen de directie en één collega van me wanneer we beginnen. Ik ook wel, net als floflo in t onderwijs dus m'n klas moet vervangen worden. Het is een fijn gevoel dat je wegkan zonder smoezen of aandringen.

missor, wat rot voor je allemaal :(:(

snap heel goed dat je overal even klaar mee bent.

en ren draagmoeder...wat moeilijk moet dit zijn om te horen.

heeeeeeeeel erg veel sterkte.

nog wat nieuws hier. Ben sinds gister helemaal AD vrij!!!! EN ik voel me echt goed en vrolijker dan eerst ben blij dat ik er mee gestopt ben. * overwinning*
Ik ben al tijdenlang een stille meelezer en wil jullie allen enorm veel sterkte en succes wensen! Wat een heftige verhalen allemaal, jullie zijn bikkels!!

In t bijzonder sterkte gewenst voor Kuuk, ik heb jouw posts altijd met veel interesse en medeleven gelezen. Mijn zusje heeft, naast PCOS, een ernstige hartafwijking waarvoor ze ook in het UMC behandeld is (2 open hartoperaties) en het zeer onzeker is of ze een zwangerschap zou kunnen voldragen. Volgende week heeft ze een afspraak met een cardioloog in utrecht om mogelijkheden te bespreken. Als er ergens een kans is, laat ik haar direct al je posts lezen!
Evw, gefeliciteerd met de goede echo. Nu gaan genieten he?

Kuuk, nu dat weer. Alsof je nog niet genoeg ellende voor je kiezen hebt gehad. Klote zeg. Hopelijk kunnen ze de bevalling nog een tijdje uitstellen en krijg je goede begeleiding. Kaarsje brandt hier voor je hoor.

Cc, arm manneke, zo jong en dan al zo'n gedoe met zijn gezondheid. Hopelijk knapt hij snel op. Hoe gaat met met jullie zelf en grote zus?

Mirk, wat goed! Weg met die troep. Lekker vitamines d pakken dit weekend, heerlijk weertje.

Sawasdee, ook fijn om weer van jou te horen.

Missor, dikke knuffel.

Leonie, jullie ook al aan het tobben met de kleine man. Het is ook niet eerlijk. Heb je er zo veel voor over gehad en dan is het nog niet klaar met de ziekenhuisbezoeken.

Maandag gaan wij naar gent om onze laatste icsi te evalueren. We gaan nu echt met de vuist op tafel slaan dat we meer onderzoek naar de miskramen willen. Veel verdriet hier nog steeds om de laatste miskraam en het kindje van ons samen wat er nooit gaat komen.

Ook heb ik nog best veel buikpijn, maar dat was bij de vorige miskraam ook.

Ben jullie niet vergeten, maar even in de overlevingsmodus.
Oh missor, wat een ellende! Ik hoop dat je een klein beetje rust kan vinden, je lichaam en en je hoofd.

En ik ken je niet, maar je bent geen loser! Uit wat ik lees wat je doet/ niet doet ben je juist een supersterke vrouw.

Fijn mirk! Dan mag je ook trots op jezelf zijn!

Ik had zo gehoopt dat deze week de miskraam zou beginnen. Maar hierna nog 1 dag, daarna moet ik toch de curettage ondergaan. Ik ben er vreemd genoeg nu heel rustig onder. Het moet dan maar.
verdwaald op het nieuwe forum
En dartel
Dartel,goed dat jullie nu even flink om duidelijkheid gaan vragen!!

trots op je dat toch zo doorgaat.

en vitamine d ga ik zo zeker pakken! Genieten.

kom net zelf van de homeopaat, ze vond dat het beter,met me ging dan ooit en alles wat ze testte was positief!
Kuuk niet verontschuldigen! Fijn dat je jezelf wel goed voelt! Iedereen weet denk ik wel dat je met 30 weken niet uit de gevaren zone bent en dat het beter is voor een kindje om langer te kunnen blijven zitten. Ik kan me niet voorstellen dat iemand hier zich voor het hoofd gestoten voelt omdat je langer zwanger zou willen zijn.

Goed dat er een second opinion komt. Is er wel elke keer het zelfde onderzoek gedaan (hoorde van de week dat tussen 2 soorten hart onderzoek nogal een verschil kan lijken te zitten)?

Missor wat een nare week heb je. Moet je voor een cryo tp geen pregnyl spuiten? Bij mij werd mijn bms 5-6mm en er werd gezegd dat het verder groeide door de pregnyl.

Sterkte komende tijd!

Dartel goed dat jullie gaan staan op verder onderzoek. Succes maandag bij de evaluatie.

Floflo sterkte met de curettage als die toch gedaan moet worden.

CC wat naar dat jullie kleintje in het ziekenhuis ligt, hoe gaat het nu?

Leonie fijn dat jullie huisarts verder wil laten kijken naar jullie zoontje.
@ Kuuk: Jeetje, wat heftig allemaal zeg, ik wens je heel veel sterkte de komende tijd en duim dat de SO een positievere uitkomst heeft. Misschien was het een foute diagnose?

@ Mel: Ook een knuffel voor jou, het zal niet niks zijn om te horen dat je PCOS hebt. Maar wel fijn je er nu gericht mee aan de slag kan. Ik heb voor mijn IUI's heel veel smoesjes op mijn werk verzonnen en ik kreeg daar echt stress van. Zoveel stress dat ik achteraf denk dat het de slagingskans heeft beinvloed. Ik hoopte vaak dat de IUI niet op die en die dag viel, want dan kon ik echt geen vrij krijgen, etc. Nu ik het IVF-pad ben in geslagen heb ik open kaart gespeeld op mijn werk. En ik kan je vertellen: dat geeft ontzettend veel rust.

@ CC: Wat moet at zwaar zijn zeg om je kleintje achter te moeten laten. Ik hoop dat er snel iets wordt gevonden om het draaglijker te maken.
@ Missor: Oh, wat een bittere pil moet dat zijn als je er werkelijk alles aan doet, je hele leven in een strak regime leeft en dat het dan nog niet helpt. Ik doe ook al die dingen die jij schrijft, ik probeer me daaraan vast te klampen zodat ik achteraf altijd kan zeggen: ik heb er alles aan gedaan.... Waarom liep jij trouwens niet meer hard? Ik weet dat je niet al te uitputtend moet sporten (je energie moet naar je baarmoeder), maar 6 km hardlopen moet toch wel kunnen? Ik sport nog 3 x per week.

@ Mirk: Wat is AD?

@ Dartel: Goed zo, vuist op tafel en alles laten uitzoeken!

@ Floflo: Wat balen dat de natuur niet een handje helpt. Heb je pillen genomen?

Geen nieuws van mijn front, behalve dat mijn voetreflextherapeut onder de indruk is van mijn veerkracht. Ik kwam bij haar binnen met voeten als ijsklompen. Ik had toen net van mijn arts te horen gekregen dat mijn eitjes waarschijnlijk op zijn en ik vervroegd in de overgang raak. Vooral mijn hielen waren ijskoud. In 3 weken tijd zijn mijn voeten nu op 75% warmte en dat vindt ze een ongelooflijke prestatie. Ze voelt aan mijn voeten dat ik mijn strijdlust weer terug heb gevonden en dat ik mijn arts ga bewijzen dat hij ongelijk heeft.

Fijn om te horen en zo voelt het ook!
Missor: tranen in mijn ogen! Volgens mij ben je een hele sterke vrouw! Snap wel dat je hele leven in teken van ivf staat en dan nu weer niet verder...echt klote.. Leef met je mee! Dikke knuffel.

Dartel: hoop dat je antwoorden krijgt!

naar alle anderen

Update: mijn BMS was goed en woensdag wordt de dag. Laatste cryo terugplaatsing als hij goed uit de vriezer komt...vind het nu al spannend! Heb woensdag bij voorbaat vrij genomen want als ik niet heen hoef weet ik niet hoe ik ga reageren......
Misstinkerbel, wat goed van je voeten!

dar zou misschien ook nog wel wat voor mij zijn.

AD = antidepressiva. Ik kreeg steeds terugkerende depressies ook terwijl er niets was. Later bleek dat ik hypothyroïdie heb (dus te langzame schildklier). Ben nu al een half jaar op goede schildklierwaardes (gebruik sinds 1,5 jaar thyrax). Durfde het nu eindelijk aan om af te bouwen En ik wilde die troep ook niet als ik IVF doe of tijdens een zwangerschap.

puck-eefje. Goed nieuws!!!
@ Puck-eefje: Wat spannend!!!!! Ik zou ook zeker vrij hebben genomen. Woensdag staat in teken van JOU. Ik duim dat JOU JULLIE wordt!!!!

@ Mirk: Aha, ik ben niet thuis in die jargon, maar goed dat je ervan af bent! Kan je met Thyrax wel gewoon zwanger worden? Ik krijg maandag de uitslag van mijn bloedtest. Heb laten prikken op schildklier, vitamine B en D. Ik wil gewoon alles uitsluiten.
Poe CC, wat heftig. Ik kan me niet eens vóórstellen hoe het is om je kleine kindje achter te moeten laten in een ziekenhuis. Veel sterkte. Hopelijk vinden ze de oorzaak en kan er constructief naar beterschap worden toegewerkt!

Dartel, heel veel succes a.s. maandag! Hopelijk geeft vervolgonderzoek antwoord op vragen en onduidelijkheden.

Kuuk, voor jou nogmaals! Hang in there!

En Leoni, ook voor jou een
Ja hoor misstinkerbel, als je schildklierwaardes goed zijn kan het ook gewoon met thyrax. Mijn nicht heeft geen schildklier meer en heeft daarna nog 2 zwangerschappen gehad alleen met thyrax.

zorg dat je de waardes opvraagt, sommige referentiewaardes zijn nogal laag of hoog... B12 kan je zonder problemen bijslikken. Ik heb zelf hele goede van,biovitaal daar zit ook foliumzuur in.
Wat onwijs spannend, Puck Eefje! Fijn dat je BMS goed is.

Ik zal aan je denken woensdag!

Dank je wel, pioenrooske.

Ik heb geen pillen gehad, misstinkerbel. Wel die keuze gekregen.

Ik moest een week zonder bloedverdunners voor ik welke behandeling dan ook zou ondergaan. Artsen zijn bang voor hevig bloedverlies. De cytotec zou ik ook in het ziekenhuis moeten nemen. Ik hoopte dat deze week het vanzelf zou oplossen, eigenlijk wilde ik helemaal geen keuze maken, maar helaas. Gekozen voor curettage, dan ben ik er maar vanaf

Ik dacht dat deze week veel te lang zou gaan duren, maar het wordt nu wel heel snel morgen. Deze zwangerschap heeft geen zin meer, mijn verstand weet dat wel, maar na morgen ben ik echt niet meer zwanger.

Ik zie er tegenop.

Wat goed tinkerbel, dat je je strijdlust terug hebt! Dat zal je zelf ook wel voelen en niet alleen je voetreflextherapeut.

Vandaag

Ik ga straks lekker de tuin in.
Ik ga hier stoppen met schrijven. Althans onder deze nick. Ik laat hem niet anonimiseren, want ben er teveel aan gehecht. Maar ben voor mijn gevoel te herkenbaar.

Er is in mijn familie veel gebeurt de laatste weken. Zowel mijn vader als zus en zwager zijn het niet eens met mijn beslissing om moeder te worden. Mijn zus en zwager met name vanwege religieuze en ethische motieven (ivf icm KID is verwerpelijk), mijn vader vooral vanwege ethische en praktische bezwaren.

Daar waar een normaal mens zegt: ik ben het er niet mee eens, maar het is jouw leven, is mijn vader een kruistocht begonnen om ervoor te zorgen dat ik stop met mijn plannen (waar ik uiteraard mee doorga). Ondertussen heeft hij zijn handen van mij afgetrokken.

Momenteel heb ik geen contact met mijn vader, zus en zwager. Tot mijn grote opluchting eigenlijk. Wat mij betreft blijft het zo. Maar ondertussen zoekt mijn zwager wel mijn social media-pagina's op. En dat vind ik minder. De kans is niet heel groot dat ze hier meelezen, maar het zou me tegelijkertijd ook niets verbazen.

En dat wil ik niet. Dus duik ik onder. Meld me over een tijdje wel onder een andere nick.

In de tussentijd wens ik jullie het allerbeste.
Waar zit de any-key?
Houston, héél veel sterkte!!!!
Och Houston... Heel veel sterkte joh! Wat jammer dat je vader, zus en zwager er niets van begrijpen!

Ik ben zelf religieus, maar wij zijn ook best ver gegaan... (meerdere icsi's, toch verdergaan als artsen er geen heil in zagen.. ook ondanks hun 'ethische' bezwaren) Mensen oordelen vaak zo snel, omdat ze zich er niet goed in verdiept hebben, of omdat het niet hun keuze zou zijn.

Jij bent er nu de dupe van.. Maar weet dat er heel veel mensen (hier op het forum!) achter je staan en je willen steunen. En dat we aan je blijven denken en voor je blijven duimen.

Mijn zwager zei vorig jaar tegen ons "Ik zou zelf nóóit ivf doen! Want een kind moet uit liefde verwekt worden en niet in een laboratorium!" Hij is héél streng gelovig.. Zelf verwachtte hij dat hij zijn vrouw binnen een maand na hun huwelijk zwanger zou zijn... (we zijn inmiddels bijna een jaar verder, en het lijkt niet makkelijk te lukken) Hij is iets milder in zijn oordeel, maar zou niet eens naar de dokter gaan voor een zaad-analyse... Hún keus, ik oordeel daar niet over. Maar zijn uitspraken hebben wél gezorgd voor een behoorlijke verwijdering.

Picolientje, ik weet dat er een tunnel is, daar maken we nu met de controles ook gebruik van (de ene helft van de onderzoeken is in het AZU en de andere helft in het WKZ) Maar als ik op de CCU terecht kom (en dat is sowieso de eerste 3 dagen na de bevalling) dan mag ik niet vervoerd worden. En als die kleine voor de 35-36 weken komt mag zij ook niet vervoerd worden... Volgens de artsen is daar 'gewoon' niets aan te doen.

Ik voel me nog steeds goed, al hakt de stress er op een gigantische manier in! Slapen is drama... En ik ben zo labiel als wat. Morgen een SO bij mijn cardioloog in het streekziekenhuis. De hartecho-opnamen die zij maken zijn in 3D, in U is dat 2D. U. vergelijkt hun 2D opnamen nu met de 3D opnamen van januari uit het streek-zh. Appels met peren dus.... En dat geeft mij (in combinatie met het feit dat ik me zo gewoon en goed voel) een beetje vertrouwen. Als de resultaten uit U. niet blijken te kloppen zullen we allereerst vooral erg blij zijn, maar mezelf kennende zal daarna ook wel boosheid komen door de manier waarop ik afgelopen donderdagmiddag gebeld werd. Want zeg nou zelf, wat is de meerwaarde daarvan geweest? Onrust en iemand dan nog 6 dagen laten wachten op vervolg-onderzoek.....

Floflo, ik wil jou heel veel sterkte wensen voor de komende dagen!

Dartel, ram maar even flink op tafel met die vuist!!

Voor alle anderen ook een knuffel! Mijn hoofd is momenteel een warboel en ik moet 3 keer teruglezen en dan nog vergeet ik de helft...

Hopelijk helpt het zonnetje mee om weer een positieve flow op gang te brengen hier! Het wordt weer tijjd voor goede berichten!
Fijn om te lezen dat er elke keer weer meiden zijn die aan je denken, iets opbeurende zeggen of je sterkte wensen, doet me altijd weer goed, bedankt!

Kuuk: sterkte en een knuffel. Hopelijk komt het goed en hadden ze het mis ( ook al word je dan heel boos..)

Houston: jeetje wat een zware tijd voor jou! Heel veel sterkte en ik denk aan je.

Floflo: heftig he? Je nog zwanger voelen maar weten dat het 'beter' is van niet. Gevoel en verstand op één lijn is niet makkelijk, dikke knuffel!

Misstinkerbel: mooi dat je nu warme voeten hebt! Ben pas een paar keer bij acupuncturist geweest en heb nu ook warme voeten, best lekker! Nu strijden!
Houston dat ze je zo veroordelen is een ding maar dan nog zelf je zo laten behandelen vind ik echt laag. Bij je volgende Nick gewoon hier zeggen dat je getrouwd bent en dan herkent hij je niet en kun je je verhaal kwijt.
Ach Kuuk, bleh jakkes wat naar dat je misschien de eerste dagen na je bevalling je meisje niet zelf kan vasthouden. Ik hoop voor jullie dat je streekziekenhuis vandaag goed nieuws voor je heeft en dat de 3d echo van je hart er goed uitziet zodat je je meisje nog een tijdje bij jou binnen kan blijven. sterkte.

Dartel ik hoop dat ze jullie vandaag wat meer kunnen vertellen.

Mirk wat fijn dat je van de AD af bent en jezelf zo goed voelt!

Houston en floflo

puck-eefje mijn duimen draaien vast voor a.s. woensdag!

CC hoe gaat het met je kleintje nu?
Hai lieve meiden,

De berichten waren gisteren niet veel beter... Maar ik voel me nog steeds 'goed'. Morgen naar U. Maar zoals het er nu naar uitziet moet ik dan ook meteen blijven voor de longrijping. Dat gaat sowieso een kleine week duren en tegen die tijd ben ik 32 weken zwanger...

Gisteravond naar SBS6 gekeken, naar kleine baby's. De afgelopen jaren kon ik niet kijken omdat ik waarschijnlijk geen moeder zou worden... Nu kon ik bijna niet kijken omdat we weten dat we daar binnen een paar weken zelf lopen...

Floflo, hoe is het met jou meid?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven