Goed en slechte airlines

01-03-2014 18:57 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geinspireerd door een topic over vliegangst hieronder: wat zijn jullie favoriete airlines, en met welke vliegen jullie nooit meer? Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Ik trap af: ik vind klm het beste, goede service, bijna nooit vertragingen, vriendelijk personeel. Ik vermijd voortaan air europa. Onvriendelijk personeel, lange overstaptijden in madrid, matig eten, geen klantvriendelijke service bij vertragingen. En ryanair, vind ik ook verschrikkelijk, je wordt daar behandeld als een stuk vee.
Ik vind Emirates het prettigste om mee te vliegen. Daarna KLM.

British airways vond ik de laatste keer ronduit slecht.

Binnen Europa maakt het mij weinig uit. Dat zijn korte vluchten, dus daar bijt ik maar even doorheen. Maar echt geweldig kun je easyjet e.d. niet noemen. Norwegian airlines is wel fijn trouwens. Goede/vriendelijke service en wifi aan boord.
Qatar Airways: na evacuatie uit een oorlogsgebied zou ik de eerste vlucht van mijn drie vluchten naar de States missen. Kostte 40 uur (geen typo) om vlucht te herboeken, inclusief bezoeken aan twee verschillende kantoren en multiple telefoontjes naar Doha, waarin ze in het begin wilden dat ik terug ging naar gebied waar ik net vandaan kwam zodat ik de eerste vlucht kon halen.

Blijkt dat Qatar airways op vrijdag en zaterdag (weekend) gesloten is, en er dan geen vluchten (her)bevestigd of uitgegeven worden :O

Klacht ingediend, krijg ik response waarin ze deden of ik achterlijk was.

(Ja, gebaseerd op 1 ervaring, maar gezien het de enige ervaring met Qatar is, is het een 100% miserable score).

Emirates: 15.5 uur vertraging want radar was kapot en nieuw onderdeel moest uit Dubai komen (vind ik nog niet zo erg, vervelend, maar kan gebeuren). Aankomst op Dubai is 0200 uur ’s ochtends en volgende vlucht ging 7.5 uur later. Kreeg geen hotel want ik hoefde minder dan 8 uur te wachten... Zelfs drinken, of een dekentje (airco staat op 11 graden en het freezing in de terminal) kon er niet van af. Klacht ingediend, kreeg response ‘uw vervolgvlucht was niet met Emirates’. Teruggemaild: “jawel, hier is mijn ticket en een scan van de boarding pass stub”. Nooit meer iets gehoord.

Ethiopian: perfecte nieuwe vliegtuigen maar het personeel is zo dom. Vier keer bij inchecken gevraagd om stoelen naast elkaar, een keer gekregen. Een keer stoel A en C en persoon in het midden wilde gelukkig ruilen, twee keer totaal verschillende rijen.

KLM vind ik te duur voor wat je er voor krijgt. Maar wel grappige ervaring: stewardess sprak zeer slecht Engels. Ik vertaalde voor een Ukrainer die niet wist wat hij met zijn afval moest doen. Stewardess zegt vervolgens tegen passagier: Oh, you can give it to me. I’m food, I’m drinks, I’m trash :D
Accept what you can't change, change what you can't accept
Heb niet superveel ervaring met verschillende luchtvaartmaatschappijen, maar KLM vind ik heel netjes. FinnAir is ook prima, het eten is smerig, maar wel een redelijk lekker wortelcakeje op .

Ik vlieg meestal met lowbudget maatschappijen en ik vind EasyJet bijvoorbeeld echt wel oké. Het is bij zo'n budgetmaatschappij gewoon belangrijk dat je je goed aan de regeltjes houdt en niet als allerlaatste komt aankakken, dan is er niets aan de hand.

Iberia vond ik niet best. Dat lag niet zozeer aan de service, maar meer aan het feit dat het vliegtuig in de lucht rammelde en herrie maakte, terwijl er geen turbulentie was. Maar goed, wel een goedkope optie voor een vlucht naar Madrid, volgens mij is die chartervlucht inmiddels geschrapt.
Hier goede ervaringen met Qatar, SwissAir, Lufthansa, Air Asia.

Ik vlieg veel met de lowcosts, en daaronder vind ik Transavia goed - Ryanair wat minder maar voor een vlucht van 2 uurtjes maakt het me weinig uit, gezien wat je betaald.
Ach, zo lang ik behoorlijk kan zitten en netjes (en redelijk op tijd) op de plaats van bestemming kom, vind ik het prima.

Vind het altijd een beetje belachelijk dat mensen wel allerlei eisen stellen als ze 4 uur in een vliegtuig moeten zitten, maar diezelfde eisen niet stellen als ze bijvoorbeeld een paar uur in een trein moeten zitten - wat toch eigenlijk hetzelfde is? Dan zit je toch ook niet te zaniken over wel of geen dekentjes en beenruimte en bediening en weet ik veel?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:sonietsjka schreef op 04 maart 2014 @ 12:16:

KLM vind ik te duur voor wat je er voor krijgt. Maar wel grappige ervaring: stewardess sprak zeer slecht Engels. Ik vertaalde voor een Ukrainer die niet wist wat hij met zijn afval moest doen. Stewardess zegt vervolgens tegen passagier: Oh, you can give it to me. I’m food, I’m drinks, I’m trash :D

Echt hilarisch, ´ i´m trash!!´.

Ik vind Vueling een drama, echt goedkoop en kut. Kleine, harde stoelen, weinig ruimte en een krakerig vliegtuig. We waren trouwens wel netjes op tijd.

Transavia vind ik top, voldoende ruimte, goede service.

Corendon is budget dus niet veel van verwachten. We hebben binnen- en buitenlandse vluchten gehad met hun, en die waren prima..
Slecht: Air France, Alitalia, Czech Airlines

Verder maakt het me niet zoveel uit. Air Singapore wel extreem weinig beenruimte. Ik heb prima ervaringen met Turkish Airlines, qua eten springen zij er echt uit en ook een prima entertainment programma in de economy class.
Ik kom net terug van Lanzarote met een transavia vlucht en ik vond de stoelen ontzettend krap,nooit eerder last van gehad maar nu leek het wel alsof de armleuningen lager waren en daardoor de stoel krapper. Beenruimte was wel ok.

Emirates vond ik tijdens de vlucht heel goed,prima stoelen en eten maar toen we door toestanden vast zaten in Bangkok kregen we geen gehoor. Achteraf ook niet.

Delta was heel goed,maar hadden heel fijn een upgrade naar de businessclass gekregen;-) terug weg was prima.

KLM alleen korte vluchten naar Barcelona gehad en dat was gewoon goed.
En JAT heeft de grappigste stewardessen en heerlijke retrovliegtuigen (ouwe barrels)
Ik vind iedere airline goed die mij - het liefst veilig - van A naar B kan brengen.
erg fijn: Altantic Airways (drie overheerlijke zalmhapjes op een heel korte vlucht), Qatar (businessclass!), Etihad, Turkish (goede service en erg lekker eten), Tap (ook lekker eten en bestek van metal)

neutraal: finair, azerbaijan air, lowcoast maatschapijen algemeen, malta, air berlin (currywurst! - wel tegen betaling)

liever niet meer: Lufthansa, SAS, KLM, AA, Air Canada (allemaal onvriendelijk personeel, slecht en weinig eten op intercontinentale vluchten, sas piloten kunnen niet landen!)
quote:mayou schreef op 06 maart 2014 @ 17:39:

Ik vind iedere airline goed die mij - het liefst veilig - van A naar B kan brengen.+1
Cum non tum age
quote:mayou schreef op 06 maart 2014 @ 17:39:

Ik vind iedere airline goed die mij - het liefst veilig - van A naar B kan brengen.

+1

Daarnaast vliegen wij meestal budget met Transavia, altijd goed. Ook met Corendon, Pegasus en Onurair gevlogen. Nooit wat vervelends meegemaakt.

Vorig jaar naar de Antillen met KLM. Wij zijn vast niks gewend want ik vond het top!!! Wat een luxe en verwennerij!!!
Zo te lezen moet ik nodig eens met Singapore Airlines of Emirates.

Zelf ben ik erg tevreden over AF/KLM, die neem ik het vaakst (logisch - vanaf Amsterdam). Als je KLM naar de VS vliegt kan het zijn dat die wordt uitgevoerd door Delta. Die vind ik dus echt helemaal niks. Rommelig, oude vliegtuigen en dito personeel.

Echt heel vreselijk vind ik Ryanair. De ellende begint al als je een ticket koopt. Dat boekingssysteem... allemaal van die vage extra's, met bus vervoer, verzekering en zelfs loten voor de loterij. En dan is betaling met je pin zonder extra kosten, maar vervolgens is dat dan niet mogelijk en moet je alsnog met je creditcard betalen (weer 5 e erbovenop). Dan heb ik het nog niet eens over de vlucht zelf. Nee dat nooit weer. Onder de streep verschilt de prijs ook maar minimaal met een fatsoenlijke vlucht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven