Lamp boven eetkamertafel

01-08-2010 05:29 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik had altijd een klein, vierkant tafeltje (met 2 rieten stoelen) waar ik 2 kleine, melkglas lampjes boven had hangen.

Nu krijg ik een grote, houten tafel van 160 cm lang met stoelen die met een antracieten stof bekleed zijn.

Ik heb alleen geen idee welke lamp(en) ik het beste boven mijn tafel kan hangen. Het lijkt me wel mooi om 2 dezelfde (grote) lampekappen op te hangen, maar is dat mooi? Of misschien 4 strakke lampjes op een rij?

Mijn woonkamer (waar ook eettafel in staat) heeft nog niet zoveel kleur. Wat witte meubelen (boekenkast, bureau), grijze bank en dus de houten tafel. Misschien is een felgekleurde lamp mooi?

Wat hebben jullie boven de tafel hangen?
Ik heb een enorme echt antieke kroonluchter met kristallen boven mijn eettafel hangen. Woonkeuken, landelijke stijl, grote robuuste houten tafel met 8 stoelen. Echt de eyecatcher van het huis. Heel mooi, al zeg ik het zelf.
Maar zo groot is 160 niet hoor. Kroonluchter is misschien wat overdreven.
Wij hebben een handgemaakte lamp. Wittig met een beetje franse plattelandsuitstraling. Errg mooi en bij ons ook de eyecatcher zeg maar. Wij zijn er tegenaan gelopen...
Ik heb een mooie, stoere lamp óp tafel staan. Iedereen heeft tegenwoordig boven de tafel een lamp/lampen hangen. Een uitgesproken lamp voor op tafel is te koop bij Bijenkorf maar ook via marktplaats. Ben naam merk even kwijt maar doet ouderwets aan, is van hard plastic en is duur. Succes!
160 daar kan je met gemak 1 lamp boven hangen. Ik zou dan inderdaad voor een lamp met een kleur gaan, een rode glazen lamp bijv.

Wij hebben nu 2 hele grote grijze ronde lampen boven onze tafel hangen.
http://www.lampenlicht.nl/nl/

keileuke lampen,voor weinig en worden ook nog thuisbezorgd!
moooie strakke lamp bij ikea vandaan(geen model billy) boven een 2 mtr lange tafel.......
quote:emaille schreef op 01 augustus 2010 @ 07:47:

Maar zo groot is 160 niet hoor.

Nee weet ik, het liefst had ik een tafel van 180 cm, maar dat past niet in de kamer. Maar voor MIJ is hij wel groot vergelijken met de vorige tafel.

Daffyduck, ik zie mooie lampen staan. Dat met hout eronder vind ik erg leuk.

Liesse, ik ben bang dat het mijn tafel kleiner doet lijken als ik een lampp OP tafel zet. Heb je je lamp in het midden staan of aan de kop van de tafel? Op zich heel origineel!!
quote:wilfried schreef op 01 augustus 2010 @ 08:43:

moooie strakke lamp bij ikea vandaan(geen model billy) boven een 2 mtr lange tafel.......Ik ga toevallig nog shoppen bij Ikea. Daar kan ik ook altijd wel goed slagen.
.
Onze tafel is iets groter dan 2 meter en daar hangen 3 lampen boven.

Mooie kappen in een creme kleur met een bruin motiefje in.
Sam, let ook op hoeveel lichtpunten je hebt. Als je 1 stekkerdoos op je plafond hebt, maar je wil 4 aparte lampjes, kan dat minder mooi zijn, omdat je dan veel snoeren over je plafond hebt lopen. Maar wat is jouw stijl verder? Ik vind 't prachtig om een lamp met 'n glazen kap in een kleur boven de tafel te hangen. Ga eens bij de bouwmarkt kijken, praxis, karwei, hornbach.

Liesse, heb jij zo'n paddestoellamp? Fantastisch! Hoe doe je dat met de snoer? Of staat je tafel tegen de muur?
quote:Honingvogel schreef op 01 augustus 2010 @ 09:50:

Hiervoor had ik 2 witte hangen met een zilveren bloemmotief.

Dat lijkt me ook wel mooi.

Ik zag laatst ergens een foto van 2 gekleurde lampekappen en dat stond heel mooi.

Hoe lang is jouw tafel? Misschien is mijn tafel er te kort voor. Of het doet de tafel juist langer lijken, geen idee eigenlijk.

Ik heb op mijn slaapkamer op elk nachtkastje een rode lamp van Ikea. Staat erg mooi/warm maar wel hoerig maar ik zorg er wel voor dat niemand dat ziet van buitenaf. Hahaha!
quote:Ann Liv schreef op 01 augustus 2010 @ 10:04:

Sam, let ook op hoeveel lichtpunten je hebt. Als je 1 stekkerdoos op je plafond hebt, maar je wil 4 aparte lampjes, kan dat minder mooi zijn, omdat je dan veel snoeren over je plafond hebt lopen.

Dat is waar. Tenzij het uit 1 snoer komt (dan zitten de lampen aan een ijzeren stellage bv).

De rest van de woning is aardig strak. Ik woon er nog niet. Ik wil het juist warm maken met gekleurde kussentjes, kaarsen en wat houten dingen. Misschien juist met een vrolijk gekleurde lampekap (of 2).
Ik had drie lampjes boven mijn 2 meter lange tafel hangen en stootte er telkens mijn hoofd tegenaan. Hoger hangen zag er lijp uit.

Nu staat de tafel met een kopse kant tegen de muur en heb ik daar een heel mooie muurlamp opgehangen. Voor mij perfect: ik stoot mijn hoofd niet meer, en heb toch voldoende licht op de tafel.
Een langwerpige met 3 spotjes bijvoorbeeld, of gewoon een langwerpige lange lamp over de breedte van de tafel
Ik heb in ieder geval al wat ideeén opgedaan dankzij jullie. Een muurlamp zou ook nog kunnen en een langwerpige lamp is ook een goed idee.

Bedankt!
Als je er nog niet woont, zou ik niet nu al nieuwe lampen gaan kopen. Ik merk altijd als ik er zit wat wel en niet handig is, dus eerst even provisorisch oplossen en dan bedenken wat het beste in de ruimte past. Je weet dan ook hoe je muren eruit zien (misschien besluit je om een muur een felle kleur te geven?) en hoe de tafel het beste in de ruimte kan staan.

Juist de kleinere dingen kan je vaak beter bekijken als je de ruimte ingericht hebt. Tenzij je heel goed bent in het inrichten van een huis natuurlijk, interieurarchitecten snappen ook zonder de ruimte hoe dingen uitpakken. Ik kan dat vaak beter ter plekke

Succes en veel plezier in je nieuwe huis!
Dank je!

Ik weet al wel precies waar alles gaat staan, welke kleuren ik ga gebruiken enz...
quote:Anita1973 schreef op 01 augustus 2010 @ 09:54:

Onze tafel is iets groter dan 2 meter en daar hangen 3 lampen boven.

Mooie kappen in een creme kleur met een bruin motiefje in.

Beste Anita, mag ik vragen wat de grootte/diameter van de lampen is? Ik heb een wit steigerhouten eettafel van 2 meter lang en 1 meter breed en vind dit (zie onderstaande link) echt geweldig mooie lampen. maar ik twijfel of dat ik er één van 70cm (diameter) of 2 van 40cm wil aanschaffen…

http://www.lampenlicht.nl/hanglamp-magn ... ilver.html
quote:naatb schreef op 11 maart 2014 @ 13:50:

[...]

Beste Anita, mag ik vragen wat de grootte/diameter van de lampen is? Ik heb een wit steigerhouten eettafel van 2 meter lang en 1 meter breed en vind dit (zie onderstaande link) echt geweldig mooie lampen. maar ik twijfel of dat ik er één van 70cm (diameter) of 2 van 40cm wil aanschaffen…

http://www.lampenlicht.nl/hanglamp-magn ... ver.htmlIk denk dat er na 4 jaar wel al een lamp hangt.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Lampen!!!!! Hier zijn er weer een paar.

Deze komen van 10x creatief met Ikea (passie voor wonen.) Maar volgens mij kan het ook met andere. Leuk idee is ook de kralenketting die als klerenhanger (als een roede van gordijn, maar dan voor kleding) wordt gebruikt.

En deze lamp kost weinig bij Ikea. Is er in twee maten.
Ja, is topic van 2010. Heeft iemand er weer een terug gevonden of... spamt. Ikke niet, maar al s het niet mag dan verwijderen a.u.b.
quote:Nouschi schreef op 11 maart 2014 @ 13:52:

[...]

Ik denk dat er na 4 jaar wel al een lamp hangt.Kan ze dus mooi mijn vraag beantwoorden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven