Mode & Beauty alle pijlers

Afvallen en kleding te groot

14-03-2014 10:38 37 berichten
Ik was altijd veel te zwaar en ben nu een tijdje op mijn eten aan het letten. Inmiddels ben ik al zeker 6 kilo afgevallen en passen met name mijn broeken steeds minder goed.

Ik heb net van een paar broeken de knopen wat verplaatst, zodat ze niet meer afzakken maar mooi is anders.

Ik heb nog een heleboel kilo's te gaan. Hoe doen andere mensen dat? Nieuwe garderobes aanschaffen voor die tussenmaten lijkt me zo zonde.
Misschien kun je via mp goedkoop aan wat "tussen maten" komen?

Of heb je een vriendin,zus,nicht,collega met toevallig die maat waar je iets van kan lenen?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeggen, koop een paar basisstukken in je tussenmaat (dus niet een complete garderobe), zodat je altijd één of twee broeken hebt die goed passen e.d.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Veel jurkjes dragen! Duurt langer voordat die echt niet meer zitten,

Broeken kun je laten vermaken of dragen met een riem en tuniek erop.
Niet te form fitted (weet ff geen nederlands woord) kopen. Kleding met elastiek en strech. En niet teveel.
Onder de naaimachine leggen. Ik ben geen ster in handwerken, integendeel, maar vroeger moest ik, met maat 38, altijd broeken kopen in maat 44 omdat lengtematen toen nog niet overal te vinden waren, ik heb er heel wat verbouwd. Probeer het eerst met een oude broek (waar in hemelsnaam geen vouw in hoort, vouwen zijn zóó 1960). Broek binnenstebuiten draaien en vanaf de binnenkant onderaan van de ene pijp doostikken tot de onderkant van de andere pijp, ongeveer een centimeter scheelt een maat. Bij spijkerbroeken een speciale naald gebruiken, anders breekt de naald bij het kruis.
verba volant, scripta manent.
Ik heb een aantal spijkerrokjes waar een riem in kan. En stretch rokjes die ik bij 85 en 75kg pas.

Ik heb ook veel bloesjes waar ik nu een riempje om doe.
Kan je de kleding die te groot is niet verkopen? Dan kan je van dat geld weer enkele nieuwe stukken kopen.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
quote:LillyFeeee schreef op 14 maart 2014 @ 10:49:

Veel jurkjes dragen! Duurt langer voordat die echt niet meer zitten,

En dit.

Dit soort jurken bijvoorbeeld. Gezocht op jersey jurk op wehkamp.nl .
Dat soort kleren liggen nog niet in mijn kast dus.

Ik ben nu van 98 naar 91,5 gegaan, maar ik moet er nog zeker 25.

Marktplaats zal ik eens kijken, want met de naaimachine ben ik niet handig.

Ik had ook al jaren dezelfde maat, dus er ligt niks achterin de kast te wachten.
Goeie jurkjes Ephina!

Rianne, zorgt die 6 kilo er echt voor dat je kleren zodanig te groot zijn dat het echt niet meer aan kan? Een beetje wijd is echt geen ramp.
Ja, de broeken zakken dus letterlijk van mijn kont, vandaar dat ik al de knopen heb verplaatst.

Het eerste vet wat eraf ging was bij mijn buik, ik had echt nog zo'n 5-maanden buik na twee zwangerschappen.
Bij H&M, V&D en Hema heb je veel van die beetje rekbare jurkjes. Ik ben ook afgelopen maanden 12 kg afgevallen en heb er nog zo'n 10-13 te gaan. Gisteren nog een leuk wit met zwart gestreept jurkje gekocht bij H&M voor 9,95! En dat combineer ik dan met dikke panty/legging en lang vest. Vind dat m'n kleding te groot wordt echt een luxe probleem :-)
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Dan koop je toch 1 of 2 broeken bij de m&s ofzo. Daar heb je al voor 2 tientjes een broek.
Broeken van Primak zijn acht euro ofzo. En tegen de tijd dat je die niet meer past zijn ze toch niet meer mooi ;)

Ik heb alleen geen idee tot welke maat die broeken gaan...
anoniem_169394 wijzigde dit bericht op 14-03-2014 11:10
Reden: Toevoeging
% gewijzigd
Rekbare jurkjes zou ik niet doen, daarin zie je ieder vetrolletje, tenzij je je in dat strakke stretch ondergoed steekt waar je een schaar voor nodig hebt om het uit te trekken, alhoewel je bij Angela Groothuizen, ondanks dat ze helemaal zit ingesnoerd héél goed ziet dat ze zoiets onder haar veel te strakke jurk aanheeft.
verba volant, scripta manent.
Bij primark en bonprix.nl hebben ze hele goedkope broeken. Kun je voor nu misschien een paar bestellen.
Als je een te klein rekbaar jurkje aan hebt klopt dat inderdaad MarianneDavids. Daarom moet je ze ook gewoon passend en in het goede model kopen
Ik ben zelf ook bezig met afvallen en heb via internet wat goedkopen broeken aangeschaft in mijn nieuwe maat (via Bonprix, supergoedkoop!). En daarnaast heb ik bij de Zeeman en Wibra wat nieuw spul gehaald, daar hebben ze tegenwoordig superleuke kleding. Ondanks dat je hopelijk maar tijdelijk op dit gewicht zult blijven, weet je niet hoe lang dat zal duren, het afvallen kan immers soms ook wel een tijdje stagneren. En omdat ik er in die tijd wel leuk en verzorgd uit wil blijven zien (te grote kleding is ook niet mooi!), koop ik dus goedkope nieuwe kleding.
Primark gaat toch niet tot maat 48? Dat dacht ik tenminste.
Dan ga je toch weer lekker eten tot je broeken weer passen.
quote:MarianneDavids schreef op 14 maart 2014 @ 11:21:

Rekbare jurkjes zou ik niet doen, daarin zie je ieder vetrolletje, tenzij je je in dat strakke stretch ondergoed steekt waar je een schaar voor nodig hebt om het uit te trekken, alhoewel je bij Angela Groothuizen, ondanks dat ze helemaal zit ingesnoerd héél goed ziet dat ze zoiets onder haar veel te strakke jurk aanheeft.Valt mee hoor. Zeker met een goede lift panty en een jurkje met plooien op de buik.
quote:marthe16 schreef op 14 maart 2014 @ 11:56:

Dan ga je toch weer lekker eten tot je broeken weer passen.Goh, wat een sneu mens ben jij . Jaloers?
quote:Ephina schreef op 14 maart 2014 @ 11:59:

[...]

Goh, wat een sneu mens ben jij . Jaloers?Niks om jaloers op te zijn hoor, ik ben nog steeds veel te zwaar.
Ja valt inderdaad mee. Ik heb ook zat vetrollen namelijk en die zie je niet heel erg. En zoals al gezegd niet te klein kopen.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven