Huis te koop!

01-04-2012 21:14 2348 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu de Open Huizen Dag voorbij is, en we weer gewoon proberen ons huis te verkopen...dacht ik dat het misschien leuk was om een beetje op de hoogte te blijven van elkaars ontwikkelingen.
Belangrijkste is dat je niet in de problemen komt!

Naar mijn idee is het ook per regio verschillend hoe woningen verkocht worden en volgens mij worden starterswoningen relatief wat beter verkocht. De woning die we nu gaan kopen hebben wij ook voor veel minder kunnen bemachtigen. De huidige bewoners verkopen hem met een behoorlijke restschuld.
Nou, ik snap wel dat de verkoop nog niet over zo vlot gaat....

we gaan mss verhuizen en ik was me even aan het orienteren op woningen, maar man o man, wie denkt dat kopers zitten te wachten op schrootjes, systeemplafonds, bruine plavuizen en een eikenhouten keuken?

Echt ik kan nauwelijks een huis vinden waar je niet minstens een hele verbouwing moet houden wil je er een beetje up to date kunnen wonen.
Leuk topic! En fijn te lezen dat een aantal mensen hun huis hebben verkocht! Ik ga ook binnenkort mijn huis te koop zetten, want samenwonen met mijn vriend (in zijn huurhuis), want ik heb daar in de buurt een nieuwe baan gevonden.. Ik lees dus even mee hier
hoi! hier even een update. Inmiddels 40+ kijkers gehad en twee weken geleden in onderhandeling geweest met een kijker. We zijn er helaas niet uitgekomen - onze uitersten lagen 25K uit elkaar (en dat zou boven op onze bestaande restschuld komen). Hij wilde eigenlijk evenveel betalen als voor het huis van onze onderburen, maar dat heeft 8m2 minder en geen dakterras, wat bij ons in de buurt zo 30k scheelt. Gelukkig heeft onze makelaar geen seconde ons het idee gegeven dat dit een bod was dat we moesten accepteren, dus nu gaan we maar braaf verder met bezichtigingen. Worden er wel tureluurs van (vandaag 1 en morgen weer 1), dus we proberen het nu maar vooral fijn te houden in ons eigen huis. Zo heb ik gisteren toch maar onze slaapkamer geschilderd, was eigenlijk weer eens nodig, en hebben we toch een vaste trap naar het dakterras maken. Als het dan niet opschiet met verkopen tegen een goede prijs wonen we in elk geval heel fijn.
@Anna, jammer dat het niet gelukt is om eruit te komen met de koper. En goed dat je er idd voor zorgt dat het ook gewoon fijn is in je huis !

Ik ga eerst zelf verhuizen (bij vriend intrekken dus) en dan rustig de tijd nemen om mijn eigen huis verkoopklaar te maken.
Wij zijn alweer bijna 2 weken aan het klussen het begint al mooi te worden
Hoi allen!

Ik heb in de afgelopen twee dagen dit hele topic doorgelezen!

Hier is het al een tijdje stil, maar ik vroeg me af hoe het met jullie te koop staande huizen gaat?

Ons appartement staat sinds een paar dagen op funda, best spannend!
Hoi, spannend zeg! Ik hoop dat je snel kijkers gaat krijgen, het trekt allemaal weer wat aan gelukkig.

Ons huis staat bijna 5 maanden te koop. Vandaag voor de tweede keer onverwacht kijkers gehad, die dus gewoon aanbellen en binnen willen kijken. Vind dit een perfecte manier, want hoef niks perfect op orde te hebben. Ben zeer benieuwd of dit wat oplevert! Verder gemiddeld een keer per maand kijkers via de makelaar.
Leuk Julus zulke onverwachte kijkers. Vraag je dan wel contactgegevens aan die mensen zodat de makelaar ze na kan bellen?

We kregen eind van de middag bericht van de makelaar dat we dinsdag kijkers hebben! Zo snel had ik het helemaal niet verwacht! Wel leuk natuurlijk.
O fijn zeg!

Nee, ik vraag geen contactgegevens. Als zij serieus interesse hebben dan hoeft er niet eens een makelaar aan te pas te komen, of we zetten eea in gang via de makelaar als zij serieus interesse hebben. In dit stadium is het alleen nog maar kijken en ze kunnen altijd zelf nog de makelaar contacten.

Een hoop mensen vinden het ook gewoon leuk om eens binnen te kijken; mijn huis is een bijzonder object, vandaar. Veel pottenkijkers
Klinkt leuk Julus, waarom is jouw huis een bijzonder object? Vind je het niet vervelend dat mensen alleen maar komen pottenkijken? Las eerder in dit topic dat verkopers het erg vervelend vonden als de kijkers niet serieus zijn namelijk.
Ik meld me ook! Leuk om te lezen dat aardig wat huizen verkocht zijn inmiddels.

Mijn huis komt morgen op funda, vandaag is het geplaatst op de site van de verkoopmakelaar.

Er zijn foto's genomen door een prof. fotograaf, er zijn plattegronden gemaakt en een drieD filmpje.

Daarnaast heb ik best geluk want ik heb een behoorlijke overwaarde op mijn huis. Kan het dus zeer scherp geprijsd op de markt zetten en kan dan nog een lager bod accepteren.

Ik ga samenwonen in het koophuis van mijn vriend dus ik hoef verder geen stappen te ondernemen voor een nieuwe woning en heb ik ook geen haast om te verkopen.

Ik doe 5 april mee met de open huizen dag jullie ook?
Wat leuk ikbenik! Wat fijn dat je overwaarde hebt op je huis. Wij zullen helaas een flinke restschuld overhouden aan de verkoop.

Ga je eerst verkopen en dan samenwonen of ga je al eerder samenwonen?

Wij zouden vandaag kijkers krijgen maar die hadden gister afgezegd, nu hebben we voor morgen een afspraak voor nieuwe kijkers.

Ook wij doen mee met de open huizen route. Ben benieuwd of er kijkers gaan komen!
Koekje: ik vind het vervelend als kijkers echt niet serieus zijn, omdat je er toch tijd in stopt. Extra opruimen, keuken en badkamer nog even poetsen, je bent toch zo weer een uur verder. En aangezien ik lange dagen maak, betekent dat dat ik midden in de nacht sta te poetsen (en dan ben ik nog behoorlijk netjes, en heb geen huisdieren en/of kinderen die ook nog de deur uitgewerkt moeten worden). Dat vind ik niet erg, ook niet als mijn huis het niet is voor iemand. Dat kan, en weten ze pas als ze komen kijken. Ik vind het wel erg als iemand komt kijken die al bij voorbaat weet dat hij niet geïnteresseerd is, of die op de drempel al meldt dat hij toch echt een eensgzinswoning met grote tuin wil (ik heb een bovenwoning). Ik stop de moeite in het op orde houden en maken, en betaal de makelaar, dan vind ik wel dat iemand in elk geval de tekst op Funda even kan lezen om te kijken of het huis enigszins bij de wensen past. Ik denk dat bijna iedereen die hier mee leest prima kijkers zijn. Iets kan tegenvallen, of je juist bevestigen dat je toch echt graag een garage/grote badkamer etc wilt, geen probleem. Het zijn de mensen waarvan je denkt 'eh, wat????' Waar je een beetje moe van wordt. Maar goed, hoort er ook bij, en ik doe er toch niks aan.

Overigens ligt het hier behoorlijk stil, weinig kijkers op Funda, geen ter plekke. Ik ben heel erg aan het twijfelen of ik de vraagprijs moet verlagen. Zoals het nu is, heb ik nog wel wat onderhandelruimte, ik kan en wil nog wel een stukje zakken. Maar dan moet er wel uberhaupt iemand geinteresseerd zijn natuurlijk. Dat gaat met een lagere vraagprijs misschien makkelijker, maar dan wordt de onderhandelruimte wel kleiner. Lager dan een bepaald bedrag wil (en kan) ik eigenlijk niet gaan, dus daar zit een grens. Lastig....
Ja nausicaa ik snap dat wel. Vond het ook niet erg dat onze kijkers hadden afgezegd. Ze wilde meer slaapkamers, naja die hebben we niet dus is het prima zo.

Hoelang staat jouw huis al te koop?

Je kan op de nvm app via de nvm Facebook je huis promoten en kans maken op een radio advertentie over je huis. Misschien iets voor de mede verkopers hier?
Koekje,

Daar zijn we nog niet helemaal over uit. Voorlopig zijn we wel bezig om beide huizen flink uit te ruimen. We wonen beide in een eengezinswoning en hebben ook beide enorm veel spullen. We zijn daar nog wel even mee bezig.

Ligt er ook aan hoe lang het allemaal gaat duren en nog wat aan financiële beslissingen die nog genomen moeten worden.

@allen,

Als jullie kijkers hebben halen jullie je hele huis dan weer zo leeg als met de foto's maken? Dat lijkt me zo'n gedoe.

Verder lijkt het me idd. erg irritant als er wel kijkers komen maar die niet echt serieus zijn. Op de open huizen dag neem ik heel bewust dat risico maar via de makelaar niet serieus zijn lijkt me niks.
@ikbenik, wij haalden het huis idd net zo leeg als op de foto's. Alles in kratjes/vuilniszakken en zo de auto(s) in. Als de kijkers waren opgehoepeld kon het zo weer terug..

Ook de garderobe moest een stuk leger gehaald worden. Een heleboel jassen etc. liet ik gewoon in de vuilniszak. De kinderen hadden niet elke dag hun regenjas nodig (of wanten/moonboots/sjaals..)
Ikbenik: ik krijg vanmiddag kijkers en mijn huis is dan wel weer zo leeg als op de foto's ongeveer. Maar ik heb voor de foto's gewoon erg goed opgeruimd en nu proberen we het zo netjes te houden. Dan is het niet zoveel werk als er kijkers komen.

Ik ga dus maar even de laatste dingen opruimen en nog even met een sopje door het huis!
Koekje: succes!
Ok, ja dat vermoede ik al. Mijn huis is ook wel netjes maar dan zal ik de flessen shampoo enzo weer opbergen haha.

Succes koekje!
Ik kreeg vanmorgen bericht van de makelaar dat ik mijn posters voor de open dag op kon halen dus dat heb ik gelijk gedaan.

Verder kreeg ik de informatiemap die kijkers ook gaan krijgen en heb ik de link naar funda waar ik morgen op kom te staan.

Toch wel spannend allemaal hoor, het is ook zo snel gegaan ineens.
Wauw, IBI, wat een leuke ontwikkelingen!
Jeej kijker is geweest vanmiddag en was positief. Makelaar kon meteen ook melden dat maandag weer een andere kijker komt! Dus dat is wel leuk. Want deze mensen vinden het dus de moeite waard om nog voor de open huizendag te komen kijken!

Wat leuk ikbenik dat het huis morgen op funda komt! Spannend!

Als er met de open huizen dag kijkers komen hebben jullie dan informatie dat jullie mee kunnen geven en een lijst dat je gegevens op kan schrijven van je kijkers?

Gaan jullie nog gekke dingen doen voor de open huizen route? Appeltaart bakken enzo?
Dank je wel trotter, vind ik ook!

Wat een goede berichten koekje, hopelijk zit er een koper tussen de kijkers.

Ik heb idd. foldertjes gekregen die ik kan meegeven en een lijst waarop ze de gegevens kunnen schrijven.

Appeltaart bakken? Hmmm das nou net het enige soort taart waar ik een hekel aan heb om te bakken Nou ja misschien ruikt mijn heerlijke worteltjestaart ook wel heel lekker.

Zorg wel iig. voor een mooie bos bloemen op tafel, verder heb ik geen briljante ideeën eigenlijk.
Ik wil ook foldertjes om uit te delen! Maar eens navragen of onze makelaar daar aan doet!

Oh een bol bloemen op tafel geeft ook veel sfeer ja! Ze zeggen altijd dat de geur van appeltaart een huis doet verkopen, dus misschien dat ik er voor de leuk wel een bak!

Ja IBI eigenlijk verbazen we ons zelf ook wel een beetje over de snelle kijkers. In dit complex staat veel te koop, en in deze rij twee vergelijkbare woningen (rest is anders) en die staan al anderhalf jaar te koop. Dus hadden niet veel verwacht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven