Werk & Studie alle pijlers

Maandag verplichte rekentoets, help?!

14-03-2014 23:53 85 berichten
Goed, ook eens een help-topic van mij. Ik zit op de VAVO (vmbo tl) omdat ik door omstandigheden geen diploma heb. Goed, nu is dus de verplichte rekentoets ingesteld die ik a.s. maandag heb. En ik kan echt niet rekenen! Ik ben hard aan het oefenen, maar het wordt een ramp. Ik heb nauwelijks wiskunde gehad op de middelbare school en nu zit het zelfs niet eens in mijn vakkenpakket omdat ik, voor wat ik van wiskunde kreeg, op de middelbare school een drie stond. De toets telt gelukkig niet mee, maar het cijfer komt wel op mijn cijferlijst en ik wil geen onvoldoendes op mijn cijferlijst! Ik ben keihard aan het stressen en ik heb de toets maandag pas na mijn laatste les.

Iemand tips, al is het maar om iets minder te stressen? Praktische tips voor een spoedlesje rekenen mag ook altijd natuurlijk. Ik ben op dit moment aan het oefenen met Khan Academy, hopelijk helpt dat een beetje. Ook handig is dat het digitale lesmateriaal dat school beschikbaar heeft gesteld, onbereikbaar is. En ik ben te laat begonnen, want ik was het eerlijk gezegd een beetje vergeten.
Alle reacties Link kopieren
Is lang, maar de toets wordt niet op alle scholen op dezelfde dag afgenomen. Op mijn school werd hij vorige week al afgenomen. Dus eerst moeten alle toetsen binnen zijn, en die kunnen geloof ik nog tot eind maart afgenomen worden. Dan kijkt de computer na en moet een normering vastgesteld worden. Mei lijkt me daarvoor ook erg lang, dus ik denk persoonlijk dat het misschien wel sneller is.
tot 14 mei is echt heel lang. Maar als het best aardig is gegaan komt het vast goed!
Eindelijk de uitslag: ik heb een vijf. Een fucking vijf. Ik ben echt heel erg teleurgesteld in mezelf, ik dacht echt dat het best goed ging. De eerste onvoldoende op mijn cijferlijst is een feit. Goed begin zullen we maar zeggen. Gatverdamme.
Wat jammer Krullevaer!

Mag je de toets wel inzien om te kijken wat je fout hebt gedaan? En hem daarna herkansen?
De toets was digitaal, ik denk eerlijk gezegd niet dat dat in te zien is. Herkansen kan wel, maar het cijfer telt niet mee, dus ik laat dat maar denk ik.
Dat is balen! De oefentoets ging zo goed.
O, niemand kijkt trouwens ooit naar een cijferlijst, maar ik snap dat goed dat je baalt.
Ja, ik baal behoorlijk. En WIE heeft bedacht dat het een goed idee is om die uitslag vlak voor de examens bekend te maken?! Dan ga je ook met lekker veel vertrouwen je examens in. Nu durf ik straks niet meer op het gevoel te vertrouwen dat ik iets goed gedaan heb. Nou, ik ga maar weer blokken.
Alle reacties Link kopieren
Kop op joh, laat je hier niet door van de wijs brengen!
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
quote:Krullevaer schreef op 10 mei 2014 @ 14:45:

Ja, ik baal behoorlijk. En WIE heeft bedacht dat het een goed idee is om die uitslag vlak voor de examens bekend te maken?! Dan ga je ook met lekker veel vertrouwen je examens in. Nu durf ik straks niet meer op het gevoel te vertrouwen dat ik iets goed gedaan heb. Nou, ik ga maar weer blokken.Je wist dat rekenen je zwakke punt is, dat wil niet zeggen dat de rest ineens ook slecht zal gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven