Mode & Beauty alle pijlers

Kleding verven

18-03-2014 14:54 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames even een vraagje. Ik heb een broek die nog hardstikke goed is maar slijtage plekken bij de broekzakken heeft. Daar is dus de kleur van de broek verdwenen. Nu heb je van die verf die je in de wasmachine kan doen maar mijn vriend wilt dat. niet hebben. Zijn er ook andere manieren om mijn broek weer een egale kleur te geven?
Ja hoor, verf niet in de wasmachine maar in een oude tobbe of grote emmer doen. Werkt hetzelfde als de verf in de wasmachine, je hebt er alleen zelf wat meer werk mee.
Idd, van die kruidvat verf en dan in de tobbe. Goed uitspoelen onder de douche en daarna pas wassen.
Gewoon verven in de wasmachine van iemand die niet zo'n zeikerd is?

Waarom wil je vriend niet dat je de wasmachine gebruikt, en waarom laat jij je daardoor tegenhouden?

Mag je wel koffiezetten of zijn alle apparaten van hem?

Je kunt ook verf kopen die niet in de wasmachine hoeft trouwens.
Oké dan doe ik het in een tobbe als dat ook gewoon werkt . Bedankt voor de reacties
Nou Quin, ik was ook bang dat voortaan al mn was paars uit de machine zou komen..

Ik heb mijn badjas en een witte broek paars geverfd. Een paars jurkje met bleekvlekken donkerblauw geverfd. Erg leuk!

Wel goed blijven roeren TO. Ik had bij mijn jurkje (poging 1!) een soort stain effect. Erg leuk voor't jurkje hoor! Maar niet perse voor alle kleding .
quote:Ephina schreef op 18 maart 2014 @ 15:02:

Nou Quin, ik was ook bang dat voortaan al mn was paars uit de machine zou komen..

Ik heb mijn badjas en een witte broek paars geverfd. Een paars jurkje met bleekvlekken donkerblauw geverfd. Erg leuk!

Wel goed blijven roeren TO. Ik had bij mijn jurkje (poging 1!) een soort stain effect. Erg leuk voor't jurkje hoor! Maar niet perse voor alle kleding .

Dat is niet zo, na het verven gewoon de machine reinigen door een lege was te draaien en dan is de verf weg.

Staat ook gewoon op de verpakking trouwens.
Zou ook wel lekker sterke verf wezen als je daarna nooit meer gewoon zou kunnen wassen
Verven in de wasmachine kan geen enkel kwaad. Je moet na het verven het geverfde wasgoed apart wassen en de machine vervolgens leeg met een kopje bleekwater een "was" laten draaien. Dan is de machine brandschoon (en lekker ontsmet van zeepluis), schoner dan hij voor het verven was, in ieder geval. De rubbers verkleuren ook niet dus daar hoef je ook niet bang voor te zijn. En wassen in de wasmachine is zoveel makkelijker dus ik zeg: doen!
gewoon stiekum een keer in de wasmachine doen en daarna 1x leeg het programma laten draaien.

Heb het zelf gedaan met een rokje zwart verven en heeft daarna echt helemaal niet afgegeven.
Vroeger verfde ik altijd spijkerbroekjes van de kinderen i.v.m. kale knieën. In een emmer of in de wasmachine kan allebei. Maar in de wasmachine geeft minder geknoei.
quote:dammes3 schreef op 18 maart 2014 @ 15:08:

Verven in de wasmachine kan geen enkel kwaad. Je moet na het verven het geverfde wasgoed apart wassen en de machine vervolgens leeg met een kopje bleekwater een "was" laten draaien. Dan is de machine brandschoon (en lekker ontsmet van zeepluis), schoner dan hij voor het verven was, in ieder geval. De rubbers verkleuren ook niet dus daar hoef je ook niet bang voor te zijn. En wassen in de wasmachine is zoveel makkelijker dus ik zeg: doen!

Inderdaad!

Ik verf regelmatig in de wasmachine en dat gaat altijd heel erg prima.
Ik kan hier nog aan toevoegen dat volgens mij verf voor in 'koud' water minder goed houdt dan verf voor heet water. Maar daar heb je alleen maar wat aan als je broek tegen heet water kan.

En bij mij waren zijn de rubbers van de wasmachine een half jaar na het verven van een jas nog roze. Misschien omdat ik geen bleek gebruikt heb? Maar er is geen was verkleurd in de wasmachine na het verven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven