Minnaar. Deel 22.

12-12-2013 15:06 3014 berichten
Al 21 delen schrijven we over onze minnaars en alle heftige gevoelens die meespelen of juist niet. Hier mogen we schoftig genieten, mijmeren, zeuren over wel of geen contact en aftellen tot de volgende date.

Met andere woorden:

Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"

Kanttekening van mij: Ik zie graag dat de (vaste) schrijvers een avatar naast hun nick plakken. Zo houden we iedereen goed uit elkaar en blijven we lekker kleurrijk!
Alle reacties Link kopieren
Hey Bella,

Ja dat herken ik wel dat er wel gevoelens mee moeten spelen om met iemand het bed te delen. Bij die eerste man had ik dat ook en het was ook super fijn.

Maar met deze gaan de gevoelens veel dieper ook bij hem. En ik geloof ook dat dat echt is.

Hoe het gaat lopen allemaal weet ik ook niet en dat is iets waar ik niet teveel bij moet nadenken en vooral proberen van te genieten.

En als het achteraf allemaal echt een illusie blijkt ja dan zal ik mijn wonden moeten likken en toch idd ook een cursus betonstorten bij roos moeten volgen.

En Roos ik moet eerlijk bekennen ik vind jouw mening en van de andere vaste schrijvers wel prettig. Het zet je wel aan tot nadenken.

Nou allemaal een fijn weekend

What doesn't kill you,makes you stronger
quote:Rooss4 schreef op 20 maart 2014 @ 23:52:

Ah Madame Orange! Wat fijn dat toi hier ook even komt piepen. JIj hebt tenminste nog bankjes en blikjes en een schaduw 1,5. Ik heb gewoon niks meer, noppes en nada.

Maar hee, zelf gekozen. Dus niet zeiken. Ons is sterk. En blijft sterk!

Schaduw, best een goede omschrijving. Misschien moet ik er zelfs fantoom van maken.

Roos, er komt vanzelf een lekkere bloemist op je pad, die rozen perfect in bloei weet te krijgen.
Het geeft me goed perspectief hier jullie ervaringen te lezen. Zoals jullie wel opgepikt zullen hebben van we zijn wij thuis de laatste tijd aan het uitvogelen wat we nou precies willen en waar onze grenzen liggen. Het is tot nu toe een proces waar het super leuk is geweest zoals de parenclub. Maar daar staat weer tegenover dat ik haar single date dan weer niks vond.

Ik merk dat ik bijv. af ben geknapt op mijn vrouw dat ze meteen wat geregeld heeft en woord bij daad heeft gedaan. Ik snap dat dit ook zo gaat, maar ik bedoel het was geen spel, geen minnaar, geen enkele uitdaging. 2 avondjes appen en er stond een avondje bijkletsen en ff neuken. En dan merk ik dat ik dus geen moeite heb met het neuken, maar dat ze koos voor zichzelf. Zeker omdat we in perspectief 2 weken later in de PC zo'n geweldige avond hebben gehad. Ik dacht echt, en dat heb ik ook uitgesproken, waarom zijn we niet eerder naar de PC geweest als ze daar ook zo snel een datum voor wist te regelen. Volgens mij hebben we het verkeerd om gedaan. Samen toegestaan of niet, het voelt als vreemdgaan en alle gevolgen op emotioneel gebied die daarbij volgen. Ze heeft in onze ontdekking naar wat het ons brengt voor mijn gevoel niet naar ons gekeken hierin en enkel haar eigen nieuwsgierigheid bevredigd.

Ik had best een moeilijke dag gister. Ik had al bij het ontbijt geen zin in haar en sloot me vervolgens af. Toen ze tussen de middag even langs werk kwam met de kids om de huissleutels te halen vond ik het super gezellig dat de kids er waren maar voelde gewoon geen verbintenis met haar. En erger nog, waar ik me echt schuldig door voel, is dat er gebeld is door de juwelier naar mij dat onze trouwringen klaar waren. Iets waar ik super blij van zou horen te worden. Maar nu deed het me echt niks en voelde zelfs alsof we het nu al kapot aan het maken zijn en dan zijn we nog niet eens echt getrouwd.

Gisteravond hebben we er over gesproken. Ondertussen is het niet zo moeilijk meer om gewoon open en eerlijk te zijn. Ook niet bang meer om zaken uit te spreken die de ander pijn doen, omdat dat niet de reden is dat we het uitspreken naar elkaar. Ik heb mijn ervaring van de middag verteld en over wat ik ervoer zoals de angst, de afkeer en het afsluiten. Maar ook over de boosheid, frustratie en afwijzing die ik bij mijzelf, naar mijzelf, tegenkom. Zelf geeft ze aan het te begrijpen. Het voelde voor haar ook als vreemdgaan. Ze kan het niet terugdraaien maar snapt ook niet waarom ze het zo heeft aangepakt. Het zit niet in haar om zich te beroepen op 'het mocht van jou dus niet zeuren als het nu tegen valt!' Dat stadium hebben we jaren geleden al achter ons gelaten en kijken nu naar elkaar in wat we echt voelen en wat we nodig hebben. Dus het bespreken heeft geleid dat ik het kan delen en haar weer toe kan laten. Ze geeft zelf aan zich geen zorgen te maken over ons. En als ik er zo naar kijk zie ik ook geen probleem. Het belangrijkste tussen ons is dat het er mag zijn en dat we het kunnen delen.

Hierna zijn we lekker op elkaar gekropen en hebben we vervolgens heerlijke geile seks op de bank gehad. Een mooie passende afsluiting van zo'n dag.

Ik weet dat dit niet over mijn minnaar gaat. Maar het gaat wel over inzicht in gevolgen en omgang met een date in onze relatie.
Eenzaam is degene die voor niemand nummer één is.
Summernights, ik begrijp dat je dat een afknapper vindt. Hier hebben we de afspraak dat de dates gelijk op moeten gaan. Hij een date, dan ik ook.

Ik heb er ook veel minder moeite mee dan mijn man, dat van elkaar loslaten. Dat is voor iedereen anders. Goed dat jullie erover praten, dat je elkaar toestaat dingen te voelen.

Ik begrijp je vrouw ook. Ik was degene die in onze relatie voorstelde om de relatie open te gooien. Ik was razend nieuwsgierig, en galoppeerde er gelijk vandoor. Het was inderdaad een nieuwsgierigheid die bevredigd moest worden. Dat is nu al stukken minder, ik ben rustiger geworden.

Ook wij hebben na ons eerste PC-bezoek gedacht: we hadden beter hiermee kunnen beginnen. Maar ja, dat is achteraf.

Mooi dat je concludeert dat het er mag zijn.
Goed dat jullie het gesprek zijn aangegaan Summernights, en dat je niet bent blijven hangen in je afkerige gevoel. Ik denk dat een open relatie en swingen alleen werkt als je open genoeg bent om dit soort dingen direct met elkaar te bespreken. Maar ik heb er geen ervaring mee verder. Vind het wel mooi dat je dag zo eindigde.

Hoeveel echte minnaars en minnaressen zijn hier nou eigenlijk nog? Ik vind het wel leuk dat het een allegaartje is van open relaties en vreemdgangers en minnaressen van vreemdgangers, ik leer van iedereen.
@dymo, hier een vreemdgaanster.

Hier merk ik vooral dat ik echt grote moeite heb de balans tussen beiden te vinden. Natuurlijk heeft dit er ook mee te maken dat mijn minnaar te dicht bij me staat. Maar ondanks dat en ondanks dat we elkaar al een paar dagen niet gezien hebben heb ik er erg veel moeite mee.

zal ook te maken hebben met mijn twijfels binnen de nr1 relatie.

Voor de nr1 relatie wel een aantal goede gesprekken gehad en min of meer heb ik besloten dit jaar nog te proberen, meer mijn best te doen. Twijfel ik dan ondanks dat volgend jaar nog, dan wordt het na dik 1,5 jaar twijfel tijd om voor mezelf te gaan kiezen.

waar ik nu in de balans veel tegenaan loop is dat ik met mijn hoofd te veel bij nr2 zit. Ik hoop maar steeds dat we weer gezellig urenlang zullen appen, maar dit is er even niet meer bij. Zal wel weer zo'n typisch man/vrouw verschil zijn.

Dit zal ook vanzelf wel weer komen. Maar toch mis ik juist dat nu ook even heel erg.
Dymo, Silver, Heidi? Die schrijven in ieder geval al minimaal 5 topics mee volgens mij.
Jane, dat klinkt niet best. Als je zo twijfelt over je nr 1 relatie, kun je dan niet beter kappen met deze minnaar en je nr 1 relatie een echte kans geven? Nu blijf je je twijfels voeden. Ja, dat doet pijn, nee, dat wil je niet. Maar kun je je relatie thuis zo echt een eerlijke kans geven?

Die balans die je nu kwijt bent, die komt niet vanzelf. Jij zult een knop om moeten zetten. Je concentreren op je werk, je gezin, je dagelijkse bezigheden als je daarmee bezig bent. Je zult er energie in moeten steken om die balans te hervinden.
Summernights, gaan jullie (of zij) nu nog door met apart daten? Jouw reactie en je afkeer is heel vanzelfsprekend, je vrouw heeft je teleurgesteld, ze heeft laten zien dat ze makkelijk is. Jullie spreken af dat het mag, zij stuurt 10 berichtjes heen en weer en hop, de date staat. Jouw mooie prachtige geweldige godin laat zich zomaar even vangen door de eerste de beste hork. Daar knap je op af, logisch.

Misschien het apart daten nog een jaartje of tig in de kast laten, ik denk zomaar dat jullie er nog niet erg aan toe zijn.

Jane, waarom is urenlang appen er niet meer bij? Is dat sinds de eerste keer seks?

Tja, ik ben het eens met Barbs, als je echt serieus aan je 1 relatie wil werken zal je dat zuiver moeten doen. Hoe kan je werken aan je relatie als het denkmechanisme dat je daarbij nodig hebt constant vervuld is van nr 2? Dat gaat niet, dan ben je er niet 100 bij.

Waar liggen je relatietwijfels? Heb je kinderen? Hoe lang heb je nu een relatie (met 1)?
Roos, ik denk omdat nr2 het druk heeft. En toen we afgelopen week weer eens los waren was zijn batterij leeg. Ik denk dat hij er nog niet aan toe is alweer spanning op te bouwen. We proberen in april/mei toch nog een date te plannen, maar hij weet nog niet wanneer zijn kinderen daar zijn. Ik wijger te komen als zijn kinderen er zijn, dus moeten we even af wachten.

Zelf denk ik ook dat de knop om zetten daar mee te maken heeft. Ik weet evrn niet wanneer de 2e date is, dat brengt wat onzekerheid met zich mee en een rare tick van mij is dat ik daar niet tegen kan.

mijn relatie met nr1 loopt op zich verder prima, alleen vraag ik me soms af of ik nog wel genoeg van hem houd. Tegelijkertijd weet ik ook dat als hij straks een week weg is dat ik weer helemaal verliefd op hem ben als hij terug komt.

wij zijn nu 7 jaar samen, hebben 1 dochter en zijn nu 3 jaar getrouwd.

Daar waar ik altijd huisje,boompje, beestje wilde heb ik nu vaak het gevoel iets te missen. Wat dat dan is weet ik ook niet.

ik ben het ergens wel met jullie eens dat als ik echt voor 100% mijn nr1 relatie wil redden, ik eigenlijk moet stoppen met nr2. Maar eerst probeer ik toch nog die knop te vinden en om te zetten.

Dat betekent niet dat ik mijn nr1 relatie al heb op gegeven! Maar ik geniet tegelijk ook te veel van mijn nr2 relatie.

@barb, bedankt voor de tip! Denk inderdaad dat het erg goed is om vooral mijn dagelijkse dingen weer lekker op te pakken.
quote:cljane schreef op 21 maart 2014 @ 10:53:

@dymo, hier een vreemdgaanster.

Hier merk ik vooral dat ik echt grote moeite heb de balans tussen beiden te vinden. Natuurlijk heeft dit er ook mee te maken dat mijn minnaar te dicht bij me staat. Maar ondanks dat en ondanks dat we elkaar al een paar dagen niet gezien hebben heb ik er erg veel moeite mee.

zal ook te maken hebben met mijn twijfels binnen de nr1 relatie.

Voor de nr1 relatie wel een aantal goede gesprekken gehad en min of meer heb ik besloten dit jaar nog te proberen, meer mijn best te doen. Twijfel ik dan ondanks dat volgend jaar nog, dan wordt het na dik 1,5 jaar twijfel tijd om voor mezelf te gaan kiezen.

waar ik nu in de balans veel tegenaan loop is dat ik met mijn hoofd te veel bij nr2 zit. Ik hoop maar steeds dat we weer gezellig urenlang zullen appen, maar dit is er even niet meer bij. Zal wel weer zo'n typisch man/vrouw verschil zijn.

Dit zal ook vanzelf wel weer komen. Maar toch mis ik juist dat nu ook even heel erg.Maar je kunt jezelf toch niet wijsmaken dat je nr.1 nu nog een serieuze kans geeft? Jouw hoofd zit bij nr.2. Waarom stop je dan nu niet meteen met de nr. 1 relatie. Het lijkt erop dat hij toch geen schijn van kans maakt.
Sorry, mosterd
Ik denk dat je je nick niet zomaar gekozen hebt, Calamity Jane... Als je na zes dagen nog steeds je dagelijkse bezigheden niet op kunt pakken, en alleen maar met je hoofd bij je nr 2 zit, is er iets heel erg scheef aan het gaan. Stop ermee nu het nog kan. Nog een tweede date lijkt me echt niet slim.

En met stoppen bedoel ik: blokkeer hem op de app, ga hem zoveel mogelijk uit de weg, vermijd elk contact. En daarom is het zo verrotte onverstandig om een minnaar te kiezen die zó dicht bij je staat, die je haast niet kán vermijden. Zoals ik eerder al zei: a recipe for disaster.
Ik rust mijn zaak
Roos, je beschrijft het heel goed. Ze was te makkelijk. Ik dacht niet zo'n vrouw te hebben... Als het zou gaan om verliefdheid zoals met een echte minnaar bijv zou ze weer wel moeilijk en kritisch zijn.

Ik weet niet of het single daten nu wat is voor ons. Ik merk dat ik er nu om de verkeerde reden mee bezig ben. Ik ben nu op zoek omdat zij het ook gedaan heeft. Omdat het uit balans voelt en omdat ik het nu moet van mijzelf. En ik kom er daarom alleen maar afwijzing op tegen. Ik snap heel goed waarom. Maar ergens wil ik gewoon ook zo dom kunnen doen en ook fout zijn. Misschien dat het dan makkelijker is als we beide fout zijn geweest. Ik wil ook ergens dat ze weet hoe het is om de thuisblijver te zijn.

Hieruit haal ik dat ik eigenlijk geen ONS wil. Ik zit ook niet te wachten op verliefdheid die ik met een minnaar zou ervaren. Ergens zou ik het zo leuk vinden. Maar zoals ik nu al gemerkt heb met het contact met mijn flirt is dat ik het geheime gedoe er omheen nu iig niet zo leuk vind. Ook een van de oorzaken dat ik mij ga afsluiten voor mijn vrouw.

Ik wist eigenlijk wel vanaf het eerste gevoel na haar single date dat als ik haar hier vrij in zou willen laten. Echt vrij. Dat ik er in moet groeien. En dat betekent alles oppakken wat ik nu tegen kom. Het is sowieso goed voor mijn persoonlijke ontwikkeling en goed om op te pakken met onze relatie. Dat betekent overigens niet dat we het zomaar weer doen. Maar ik sluit het niet uit. Ik verwacht dat zij hier later meer behoefte aan zal hebben dan ik.

Wat ik nu dus wil of ga doen weet ik nog niet. Ergens vind ik het idee wel spannend. En nadat we er zo over hebben gesproken kan ik het wel vrij maken van alle verkeerde dingen en van genieten. Ik heb iig gezien bij mijzelf dat ik nog steeds hou van het spel.
Eenzaam is degene die voor niemand nummer één is.
Hier een halve vreemdgaanster/half open relatie.

Mijn partner zegt, je doet maar wat je niet laten kan maar ik wil het allemaal niet weten. Is snel jaloers maar niet bezitterig van aard. Van mij mag mijn partner alles doen wat hij wil, ik gun hem al het plezier wat hij wil hebben.

Ik noem mij dus een halve vreemdgaanster omdat ik dus maar half toestemming heb voor mijn gevoel. Ik niks kan vertellen thuis, en delen. Vind ik jammer want ik doe liever niet stiekem. Maar ik roei met de riemen die gegeven zijn.

Ik heb sinds een half jaar een vaste minnaar. Laatste maand veel ups en downs mee gehad... Getwijfeld om het met deze te eindigen. Veel nagedacht maar het lijkt zich nu tot een stabiele situatie te vormen. Ik noem hem minnaar maar zo ik zie hem zo niet, dat klinkt voor deze man te romantisch.

Het is een vast speelmaatje. Zolang het duurt, geniet ik van hem.

Verder date ik heel af en toe met andere kennisjes die ik heb leren kennen, losse contacten, gezellige avondjes.
quote:barbarella70 schreef op 21 maart 2014 @ 13:00:

Stop ermee nu het nog kan. Nog een tweede date lijkt me echt niet slim.

Ik denk juist dat een tweede date heel veel duidelijkheid gaat geven!
quote:bella99 schreef op 20 maart 2014 @ 23:31:

Praktische vraag: hoe zit dat met anonimiteit in een hotel? Accepteren ze je wel als je je adres niet wilt achterlaten?

Ik weet niet eens meer welk minaar deel het was...14 ofzo dat er veeltips gedeeld werden over hoe het gaat in hotels,althans ik heb er veel aan gehad.

Ik kreeg echt klotstende oksels bij het idee dat ze het aan me konden zien ofzo..

Als ik reserveer doe ik het per mail, fake adres en betaal cash , bij vd valk laat je dan zo de sleutel op de kamer achter ...

En tegenwoordig boeit het me niet zoveel meer als ik uit moet checken hoor,kan inwendig enorm lachen om de soms verbaasde gezichten van de receptioniste als je om 17 uur weer uitcheckt of soms zelfs om 23 uur nog

Alles naar wens ? Ja hoor, ontzettend genoten
Summernights, stiekem gedoe? Omdat je flirt een getrouwde vrouw is of bedoel je stiekem gedoe aan jouw kant?

Jij wil bddn'ken om de verkeerde redenen. Omdat je je vrouw wil laten voelen hoe het is alleen thuis te zijn. Omdat je denkt dat er evenwicht is als jij het ook een keer ervaren hebt.

Alarmbellen hier hoor.

Je wil een vaste seksvriendin maar er mogen geen gevoelens bij komen? En dat geldt dan voor je vrouw ook neem ik aan? Jullie zijn er niet aan toe lees ik, jullie zijn als stel nog niet steady genoeg. Maar dat is mijn mening hoor en wat ik eruit filter door jouw postings, de ins en outs ken ik natuurlijk niet.
ben een heel stuk tekst kwijt zie ik nu

Ik wilde zeggen dat ik het knap vind dat je er zo goed over kan praten summernights.

Het is voor een vrouw ook vaak zoveel makkelijker om een date te regelen en als de nieuwsgierigheid dan overheerst.... gaat het snel te gauw allemaal...

Nog steeds afwachtend de fase met 1.5 orange ?

Zou dat ook de reden zijn waardoor je nu helemaal niet zoveel behoefte hebt om je blikje en je bankje eens af te stoffen?
Krimp, dat mag je een gedoogbeleid noemen

Jammer hè, dat "je gaat je goddelijke gang maar maar ik hoef er niks van te weten". Dat zou in mijn kop en hart voor verwijdering zorgen naar 1 toe eigenlijk.

Hier wordt er ook weer gerammeld door ooit-vrijvriendjes.

Ik wil niet meer. Ook niet smorgens wakker gemasseerd worden.

Oe, zo lekker dat minnaarloze bestaan. Kan het een ieder aanraden!
Dus helemaal geen behoefte meer Roos ?

Kan me aan de ene kant wel voorstellen dat het een vorm van rust geeft maar wat als je nu echt eens zin hebt ??
Geen behoefte meer Silver.

Ik heb een heel handig libido, dat gaat slapen als het niet gekieteld wordt. En mocht ik ooit onbedaarlijke zin krijgen die niet negeerbaar is dan is seks nooit ver weg.

Voor een vrouw....
Ik kan nog niet helemaal overzien hoe het met 1,5 komt, maar ik verwacht dat ik op zeer korte termijn duidelijkheid heb. En dat kan alle kanten op zijn. Een date, geen dames meer en alleen nog vriendschap (ben bang dat ik dat echt niet kan) of de deur achter me dicht doen.

Op het bankje zat een hele leuke, waar ik sinds kort spannend contact mee had. Jammer genoeg heeft hij iemand anders gevonden, liet hij me net weten. Onze date was al gepland maar ik denk dat hij die nog wel af gaat zeggen,
Ow Madame Orange. Dat is vet stom en slecht voor het zelfvertrouwen. Wat voel je je dan goedkoop hè, zo effe van hoppeteeje ingewisseld.

Of heb je dat niet?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven