Jongensnamen topic
woensdag 26 maart 2014 om 19:05
quote:itsbliss schreef op 26 maart 2014 @ 16:55:
Ik zou graag jullie hulp willen bij het vinden van een jongensnaam. We komen er echt niet uit.. Een meisjesnaam hadden we al lang en breed klaar, dat zou Olivia worden, maar we krijgen dus een zoon
Mijn vriend is half Amerikaans en woont pas sinds een paar jaar in Nederland, een typisch Nederlandse naam vindt hij dus niks. Ik heb liever geen al te populaire naam, ik vind Sem bijvoorbeeld heel leuk, net als Finn, maar ik heb zelf een erg veel voorkomende naam en dat wil ik liever niet voor mijn kind.
We hebben nu op het lijstje:
Jack
Lev
Bens (vernoeming)
Finn (maar zo populair
)
Fender
Fedde (de enige NLse naam die vriend wel leuk vindt)
Otis (mijn favo, maar vindt vriend minder)
Nathan (favo van m'n vriend, op zn Engels uitgesproken, de uitspraak houdt mij tegen)
Aanvullingen op het lijstje en meningen zijn dus van harte welkom
Jack vind ik leuk.
Andere namen die ik zo kan bedenken:
Connor (wel Iers geloof ik)
Elliot
Lewis
Tobias of Tobin, met roepnaam Toby
Chris(topher)
Alexander
James
Simon
Arthur
Steven
Duncan
Ik zou graag jullie hulp willen bij het vinden van een jongensnaam. We komen er echt niet uit.. Een meisjesnaam hadden we al lang en breed klaar, dat zou Olivia worden, maar we krijgen dus een zoon
Jack
Lev
Bens (vernoeming)
Finn (maar zo populair
Fender
Nathan (favo van m'n vriend, op zn Engels uitgesproken, de uitspraak houdt mij tegen)
Jack vind ik leuk.
Andere namen die ik zo kan bedenken:
Connor (wel Iers geloof ik)
Elliot
Lewis
Tobias of Tobin, met roepnaam Toby
Chris(topher)
Alexander
James
Simon
Arthur
Steven
Duncan
woensdag 26 maart 2014 om 19:12
quote:-tinkerbell- schreef op 26 maart 2014 @ 18:49:
[...]
Waarom zou Len in godsvredesnaam Lenny worden? Ik zou niet weten waarom.
Zo gaat dat nou eenmaal; korte namen worden verlengd ( Ab wordt Appie ) en langere namen worden afgebroken ( Willem wordt Wim ).
Als ouders doe je dat misschien niet, omdat je bewust voor een naam hebt gekozen, maar zodra je kind naar school gaat zie je dat dat gebeurt.
En soms wordt een kind jarenlang bij zijn bij- of achternaam aangesproken binnen een bepaalde groep ( bijvoorbeeld bij een tesmsport ) .
[...]
Waarom zou Len in godsvredesnaam Lenny worden? Ik zou niet weten waarom.
Zo gaat dat nou eenmaal; korte namen worden verlengd ( Ab wordt Appie ) en langere namen worden afgebroken ( Willem wordt Wim ).
Als ouders doe je dat misschien niet, omdat je bewust voor een naam hebt gekozen, maar zodra je kind naar school gaat zie je dat dat gebeurt.
En soms wordt een kind jarenlang bij zijn bij- of achternaam aangesproken binnen een bepaalde groep ( bijvoorbeeld bij een tesmsport ) .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
woensdag 26 maart 2014 om 19:36
Hmm ik ken dat totaal niet, niet bij mezelf en ook niet in mijn omgeving. Oh nee dat is niet waar, ik ken 1 persoon bij wie dat gebeurt, maar zij heeft dat zelf ook bedacht en wil zo genoemd worden. Dat vind ik dan iets anders.
Als mensen de naam van mijn kinderen zouden verbasteren zouden ze aan mij een verkeerde hebben
Als mensen de naam van mijn kinderen zouden verbasteren zouden ze aan mij een verkeerde hebben
Ik spreek toch geen Chinees?!
donderdag 27 maart 2014 om 12:37
quote:itsbliss schreef op 26 maart 2014 @ 16:55:
Mijn vriend is half Amerikaans en woont pas sinds een paar jaar in Nederland, een typisch Nederlandse naam vindt hij dus niks. Ik heb liever geen al te populaire naam, ik vind Sem bijvoorbeeld heel leuk, net als Finn, maar ik heb zelf een erg veel voorkomende naam en dat wil ik liever niet voor mijn kind.
Jack
Lev
Bens (vernoeming)
Finn (maar zo populair
)
Fender
Jack, Otis en Fender super leuk! Stonden ook op ons lijstje. Finn was hier ook afgevallen omdat hij toen op nummer 1 stond.
Wat vind je nog van:
Nolan, Lennon, Lennox, Ilay, Dean, Milo, Xavi, Jilles, Ferris, Runer, Philon, Ferron
Jack
Lev
Bens (vernoeming)
Finn (maar zo populair
Fender
Jack, Otis en Fender super leuk! Stonden ook op ons lijstje. Finn was hier ook afgevallen omdat hij toen op nummer 1 stond.
Wat vind je nog van:
Nolan, Lennon, Lennox, Ilay, Dean, Milo, Xavi, Jilles, Ferris, Runer, Philon, Ferron
zondag 30 maart 2014 om 00:05
Ben
Jaap
Daan
Ivo
Lex
Bram
Thijs
Hallo!!
Manlief en ik komen er maar niet uit...
Nu 27 weken zwanger, geen idee wat t wordt (ja een baby, maar het geslacht dan) en dit lijstje hebben we tot nu toe voor een jongetje.
Thijs en Ivo vinden wij het leukst.
Hebben jullie eventueel nog toevoegingen oid?
Ps. Niet een te lange naam, een buitenlander naam, een naam die lastig te schrijven of uit te spreken is (schoonfamilie zijn boeren) en liever geen top 5 naam. (Haha hoewel Bram geloof ik op nr 2 staat?)
Jaap
Daan
Ivo
Lex
Bram
Thijs
Hallo!!
Nu 27 weken zwanger, geen idee wat t wordt (ja een baby, maar het geslacht dan) en dit lijstje hebben we tot nu toe voor een jongetje.
Ps. Niet een te lange naam, een buitenlander naam, een naam die lastig te schrijven of uit te spreken is (schoonfamilie zijn boeren) en liever geen top 5 naam. (Haha hoewel Bram geloof ik op nr 2 staat?)
zondag 30 maart 2014 om 10:27
quote:knappekloon schreef op 30 maart 2014 @ 00:05:
Ben
Jaap
Daan
Ivo
Lex
Bram
Thijs
Hallo!!
Haha ik moest even stiekem lachen om "geen buitenlander naam" en " schoonfamilie zijn boeren". Maare, hier wat opties:
Stef
Sam
Niek
Pim
Luuk
Joep
Vic
Job
Jorn
Rens
Renze
Guus
Mees
Joas
Ben
Jaap
Daan
Ivo
Lex
Bram
Thijs
Hallo!!
Haha ik moest even stiekem lachen om "geen buitenlander naam" en " schoonfamilie zijn boeren". Maare, hier wat opties:
Stef
Sam
Niek
Pim
Luuk
Joep
Vic
Job
Jorn
Rens
Renze
Guus
Mees
Joas
zondag 30 maart 2014 om 14:08
maandag 31 maart 2014 om 21:01
maandag 31 maart 2014 om 21:03
maandag 31 maart 2014 om 21:41
Heb ik ook nog een zoektocht voor jullie.
Vriend vind namen 'die iets betekenen' mooi, bij meisjes zijn dit namen als Merel en Jasmijn en zo. Hij bedoelt dus niet een naam met een betekenis in het Latijn of zo, maar een naam die in het nl. ook iets betekent zeg maar.
Maar bij jongens? Lastig! Ik vind namen van meer dan een lettergreep mooi, en dan bvb Olivier en Simon en zo. Hij komt met Lars en Joep maar dat vind ik minder (misschien te kort ofzo).
En we komen er niet zo goed uit. Hebben jullie nog leuke suggesties?
Vriend vind namen 'die iets betekenen' mooi, bij meisjes zijn dit namen als Merel en Jasmijn en zo. Hij bedoelt dus niet een naam met een betekenis in het Latijn of zo, maar een naam die in het nl. ook iets betekent zeg maar.
Maar bij jongens? Lastig! Ik vind namen van meer dan een lettergreep mooi, en dan bvb Olivier en Simon en zo. Hij komt met Lars en Joep maar dat vind ik minder (misschien te kort ofzo).
En we komen er niet zo goed uit. Hebben jullie nog leuke suggesties?
maandag 31 maart 2014 om 21:51
He leuk jullie reacties Snowy en Captain_Obvious.
We zijn ook een beetje hockey, dus dat past iig
Jouw zoektocht, Captain_Obvious, lijkt me een stuk lastiger. Het eerste wat in me opkomt is Storm en Flint, maar dat zijn wat mij betreft 'mwah-namen'... Heb je de namenlijst van het SVB al doorgenomen? Ik zal nog even voor je zoeken.
We zijn ook een beetje hockey, dus dat past iig
Jouw zoektocht, Captain_Obvious, lijkt me een stuk lastiger. Het eerste wat in me opkomt is Storm en Flint, maar dat zijn wat mij betreft 'mwah-namen'... Heb je de namenlijst van het SVB al doorgenomen? Ik zal nog even voor je zoeken.
maandag 31 maart 2014 om 21:57
Jochebed, dankjewel. Bijna alle namen betekenen wel iets maar niet zoals bvb Madelief wat een bloem is in het Nederlands maar ook een meisjesnaam. Bij jongens lijkt dat er niet te zijn en dan "heeft ie er niks mee"
Silvan vind ik wel een mooie, die gaat op de lijst.
Jansen11 ja he idd storm of flint is net een beetje te. Hoewel het wel aan zijn eis voldoet ha ha.
Lijst van de svb zullen we er weer eens bij pakken, dat is al een poosje geleden.
Ik houd trouwens wel van hockeynamen hoor, ken je het verschijnsel NRC baby? Ook leuke namen
Silvan vind ik wel een mooie, die gaat op de lijst.
Jansen11 ja he idd storm of flint is net een beetje te. Hoewel het wel aan zijn eis voldoet ha ha.
Lijst van de svb zullen we er weer eens bij pakken, dat is al een poosje geleden.
Ik houd trouwens wel van hockeynamen hoor, ken je het verschijnsel NRC baby? Ook leuke namen
maandag 31 maart 2014 om 22:21
Ja, NRC baby ken ik. Er staan regelmatig bekenden van ons in
Voornamelijk en aparte babykamer vind ik ook leuke sites en de voornamenbank van het Meertens Instituut check ik ook veel om te kijken hoeveel de naam voorkomt en om de betekenis te zien.
En Captain, is Dante niet meer voor een meisje? (Ik kan het mis hebben hoor)
Voornamelijk en aparte babykamer vind ik ook leuke sites en de voornamenbank van het Meertens Instituut check ik ook veel om te kijken hoeveel de naam voorkomt en om de betekenis te zien.
En Captain, is Dante niet meer voor een meisje? (Ik kan het mis hebben hoor)
maandag 31 maart 2014 om 23:21
quote:jansen11 schreef op 31 maart 2014 @ 18:23:
Hallo allemaal!
Wij verwachten ook een zoontje en zijn nu over de namen aan het nadenken. Een aantal namen staat nu op ons lijstje. Wat denken jullie bij deze namen:
- Huub erg ouderwets
- Rogier prima, wel hockey
- Marnix zie Huub
- Pepijn erg kak
Wat vind je nog van guus of marnik?
Ik hoor het graag van jullie
Hallo allemaal!
Wij verwachten ook een zoontje en zijn nu over de namen aan het nadenken. Een aantal namen staat nu op ons lijstje. Wat denken jullie bij deze namen:
- Huub erg ouderwets
- Rogier prima, wel hockey
- Marnix zie Huub
- Pepijn erg kak
Wat vind je nog van guus of marnik?
Ik hoor het graag van jullie
maandag 31 maart 2014 om 23:25