Huis te koop!

01-04-2012 21:14 2348 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu de Open Huizen Dag voorbij is, en we weer gewoon proberen ons huis te verkopen...dacht ik dat het misschien leuk was om een beetje op de hoogte te blijven van elkaars ontwikkelingen.
Goedemorgen,

Heel graag zou ik deelnemen aan dit topic, aangezien ons huis nu bijna een week in de verkoop staan...

Vrienden collegas kennisen en fb vrienden zeggen allemaal oh dat ben je zo kwijt maar helaas mijn gevoel klopt na een week nog geen kijken haha (ongeduldig misschien)

1e dag op funda 715 kijken en nu dagelijks ongeveer 40

geen idee hoe die statistieken werken eigenlijk is dat echt een leidraad iemand ervaring???

nou duimen jullie mee...

oh ja ook wij doen mee met de open huizen route
Hi dikkiedik, welkom!

Wat voor woning heb je? Huis of appartement?

Heb je een makelaar? Heeft die een verwachting uitgesproken over hoelang het zal duren?

Wij hebben dat gevraagd aan de makelaar en die heeft toen heel eerlijk gezegt dat we niet te hoge verwachtingen moesten hebben omdat dit wel eens lang kan gaan duren. Nou hadden we dat zelf ook al bedacht dus het kwam niet als een verrassing, maar weet je toch waar je je op in kan stellen.

Na een week geen kijkers lijkt me niet heel raar trouwens als jullie meedoen met de openhuizendag. Daarvoor hoeven mensen geen afspraak te maken dus is het gemakkelijker, hoop dus voor jullie dat er dan mensen langs komen!
Ho Koekje,

wat een warm welkom

We hebben een woning in het centrum heel ruim 375m3

3 grote slaapkamers

weet niet of ik je prive de link kan sturen van funda...

Prijs 200.000 dus ook te doen echter in........ verhuizen mensen alleen binnen....... komen bijna geen import behalve wij zelf dan haha

makelaar zei dat hij er niet veel over kon zeggen kon heel snel gaan maar kon ook een jaar duren.

En idd ik hoop dan ook dat mensen niet bellen omdat we zo vlak voor een openhuizen route zitten. al zegt mijn gevoel van niet haha

Heb dit topic niet helemaal gelezen maar gescant en dus weet ik niet of jullie jullie huis allang tekoop hebben staan.
Wel vervelend dat er niet veel nieuwe mensen komen. Staat er veel vergelijkbaars te koop? En heb je een idee hoelang gemiddeld woningen in de buurt te koop staan? Dat geeft misschien al een klein beetje een beeld.

Ik ben ook een nieuwkomer in huizenverkoopland hoor. Kleine drie weken nu. En drie kijkers. Ben ik erg tevreden mee en hoop er na de open dag nog een paar bij op te tellen, maar ik reken er niet op om teleurstellingen te voorkomen.

Heb je al iets anders op het oog of ga je pas kijken als dit huis verkocht is?
nee niets vergelijkbaars, ons huis is uniek in zijn soort... dus echt er is geen pijl op te trekken.

3 weken en al 3 kijkers dat is geweldig toch.. ook al biedingen? en wanneer kreeg je de eerste kijken.

Wij zijn ons heel langzaam aan het orienteren maar willen inderdaad eerst ons huis verkopen.

Mag ik vragen hoevaak jullie huis wordt gezocht op funda?
Oh uniek is wel mooi! Niet veel concurrentie dus.

Eerste kijker kwam na anderhalve week. En dat wisten we een dag van te voren.

Heb even naar de statistieken gekeken.

Huis wordt tussen de 130 en de 200 keer gevonden en tussen de 30 en de 100 keer bekeken op funda.

Maar de eerste week lagen de aantallen veel hoger doordat je dan nog nieuw bent! Tenminste dat was hier zo.
nou we wachten gewoon rustig af, we kunnen niet veel meer doen he...
Welkom dikkiedik!

Mijn huis staat nu bijna 2 weken te koop. Het is een 1 gezinswoning en de vraagprijs is rond de 140.000 euro.

Ik heb morgen mijn eerste bezichtiging en vrijdag de tweede. Zaterdag doe ik mee met de open huizen dag.

Ik heb nu mijn huis bijna kijker klaar gemaakt voor morgen. De foto's en dergelijke plaats ik zaterdag na de open huizen dag pas weer terug, ik blijf niet bezig haha.

Nu is het wel een beetje kaal moet ik zeggen.
Hier ook in het begin heel veel kijkers op Funda, nu veel minder. Meestal hangt het ergens tussen 15-30 per dag, maar de laatste dagen is het echt heel weinig (1-5). Misschien dat iedereen buiten zit ipv op Funda of zo.

Mijn makelaar had overigens goede hoop dat het niet zo lang zou duren hier, maar dat had hij dus mis. Nu bijna een jaar te koop.

Ik begin het ook wel irritant te vinden dat ik zo weinig van ze hoor. Ik snap heus wel dat een makelaar geen kopers tevoorschijn kan toveren, maar ik hoor ook niks na een bezichtiging, tenzij ik zelf bel. En na een jaar mag je ook wel eens gaan overleggen of je misschien iets moet veranderen.
@ nausicaa , vervelend te horen dat het zo lang duurt.

Hoe ziet de woning er uit? Moet de toekomstig koper zelf ook gelijk aan de slag of is alles helemaal af? Niet te oude badkamer, nette keuken? Geen gekke kleuren? Buurt?

Vraag je misschien te veel vergeleken met andere woning?

Zoek zelf naar vergelijkbare woningen in je prijsklasse en in je stad en kijk of je jouw huis daartussen uit zou kiezen.
Nee, je zou er zo in kunnen. Keuken en badkamer zijn ongeveer 10 jaar oud, maar redelijk standaard wit, dus niet iets waar je per se iets aan moet doen. CV er recent zelf in laten zetten, dus nieuw, onderhoud prima. Alles min of meer gebroken wit, dus geen afschrikkende kleuren en makkelijk over te schilderen indien gewenst. Authentieke jaren 30 details (glas in lood schuifdeuren, en suite kasten, randjes in plafond, paneeldeuren), maar wel dubbelglas, nieuw dak etc. Populaire buurt, waar wel veel te koop staat. Het is een 'eerste huis' buurt, waar mensen na een jaar of vijf en hun eerste kind, weer weggaan om naar een echt huis met tuin te gaan (dit zijn allemaal appartementen). Dus dat er redelijk wat te koop staat is niet gek, en altijd zo geweest. Prijsklasse is geen lastige (150.000), dus niet alleen voor hele rijke mensen haalbaar of zo.

Blijft alleen over de prijs. Tja, wat verder te koop staat is goedkoper maar dan echt veel kleiner (denk 60m ipv 90), of hetzelfde geprijsd. De huizen die wel verkocht zijn, waren ook rond deze prijs. En wat er verkocht is, was ietsje (5 tot 10 duizend) onder mijn vraagprijs, maar daarom is het ook een vraagprijs, zodat er nog iets te onderhandelen is.

Ik zou wel bereid zijn om iets te zakken, maar ik weet niet of dat echt een goed idee is. De onderhandelruimte wordt dan kleiner (er is gewoon een bepaald minimum), en ik heb zelf altijd twijfels bij huizen die goedkoper zijn dan alle vergelijkbare huizen. Ik probeer dus nu de makelaar te spreken te krijgen om daar over te overleggen, maar dat lukt al twee dagen niet.

Er is echt niks mis mee, ik denk dat het ook gewoon mazzel hebben is. Er worden dingen verkocht die je echt niet begrijpt, en van mijn huis had iedereen gedacht dat het veel sneller zou gaan.

Helaas voor mij wil ik verhuizen naar Amsterdam, waar de markt al weer behoorlijk aantrekt. Dus de vraag is wanneer je echt moet verkopen, om er gat niet steeds groter te laten worden.
Ik zou trouwens wel net zo veel weghalen als je voor een normale bezichtiging doet. Het is voor deze mensen gewoon de eerste indruk, maakt niet uit hoe of wanneer, en die moet goed zijn. Dus ja, ik stop de shampoo even in de kast, en de tandenborstel ook.
goedemorgen,

Gisteren is ons huisje weer 54 keer bekeken op funda, geen idee of het wat zegt maar we hebben maa 1 koper nodig dusss..

ik ga morgenmiddag en avond ook alvast mijn huis leegmaken haha eigenlijk best vreemd want het ziet er natuurlijk leuker en gezelliger uit met al die spulletjes maar goed..besef me dat dat persoonlijk is...

ik duim voor al de verkopers hier
Moeten jullie veel weghalen om het kijker klaar te maken?

Toen de foto's gemaakt werden heb ik grondig opgeruimd, veel opgeborgen en dat is eigenlijk gewoon. Iet meer tevoorschijn gekomen. Eigenlijk hoef ik alleen in de keuken en de badkamer het iets leger te maken, en even een sopje door het huis.

En ja het is best kaal in huis, maar het is voor een goed doel :-)
nou voor de fotos hebben we veel weggehaald, krabpaal van de poezen, kattenbak

Jassen van de kapstok

Badkamer leeg (hel want ik ben verslaafd aan rituals...!!!)

keuken leeg... (ook lastig heb 1m2 aan kruiden en specerijen staan)

en dit zijn wel allemaal dingen die natuurlijk ook weer terug moeten..
Hoi dikkiedik,

Met de gegevens die je nu hebt opgeschreven hier ben je wel heel makkelijk te vinden op funda! Wil je dat?

Veel succes met de verkoop!
Ja oké, met huisdieren of kinderen is je huis kijker klaarmaken wel meer werk denk ik!

Halen jullie je aanrecht helemaal leeg?

Ik laat er nog wel wat dingen opstaan (waterkoker en koffiezetapparaat) maar verder is het aanrecht redelijk leeg. Of halen jullie hem echt helemaal leeg?

Kapstok haal ik ook niet helemaal leeg trouwens, hij hangt bij mij niet in het zicht, haal hem wel wat leger dan normaal maar dat gebeurd automatisch als ik niet thuis ben. Dus is ook geen extra werk.
Heb jij me al gevonden Amy? )
thnxx voor de attentie Amy,

had jij me al gevonden???
Ik denk het wel

Prijs, woonplaats en nog niet zo lang te koop... Dat kan maar 1 huis zijn!

Wel een leuk huis trouwens!
whahaha thnxxx...

nog adviezen??
volgens mij is het nu niet meer zo makkelijk toch?? of zie ik nog wat over het hoofd?
Vandaag eindelijk makelaar te pakken gekregen. Op de valreep toch nog meedoen aan Open Huizen route. Ik vond het de vorige keer helemaal niks, op de bank zitten wachten of de bel zou gaan, maar het moet maar. En ik heb deze keer gezelschap geregeld (ik woon alleen), dus dan is er in elk geval minder saai als er niemand komt.

En uiteindelijk toch iets gezakt in prijs. Het lastige blijft dat mijn minimum prijs niet verandert, want minder is financieel gewoon niet haalbaar. Dus is er nu eigenlijk gewoon minder onderhandelingsruimte. Maar goed, als dit er voor zorgt dat er serieuze geïnteresseerden komen, is dat misschien wel beter.

En nu maar weer verder afwachten....
succes jij ook nausicaa....

ik zit zaterdag ook op de bank te wachten op kijkers haha

maar geloof niet dat het zo een vaart gaat lopen....
Zo ben je inderdaad niet meer te vinden dikkiedik!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven