huishoudelijke "blunders"

02-04-2014 22:17 1170 berichten
Alle reacties Link kopieren
Okay, ik ga dit "live" lekker tegen niemand zeggen natuurlijk. Geen getuigen, dus niks aan de hand qua reputatieschade. Maar ik heb het dus vandaag gepresteerd om een volgeladen vaatwasser aan te zetten, om er na de "wasbeurt" achter te komen dat het vaatwastabletje nog keurig verpakt in het plastic folie zat. Het helpt niet echt he, als je dat er niet eerst afhaalt.

Oftewel... vaatwasser maar weer opnieuw aan en poging nummer 2. Om vervolgens tot de conclusie te komen dat ik alle glazen rechtop had laten staan, waardoor alles vol met water stond na wasbeurt nummer 2.... Echt, waar zat ik met mijn hoofd?

Alstublieft, steun mij een beetje door me jullie huishoudelijke "blunders" op te biechten?!

You've got a real problem all right, and a banjo is the only answer!
Zodra het kookt zet ik de waterkoker open en blijft het koken.
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
quote:Jippertje schreef op 03 april 2014 @ 14:49:

[...]

Whahaha, heb ik ook gedaan. Een klein beetje maar, dat kan toch wel?????

Mijn man laat het mij NOOIT meer vergeten HAHAHAAHA, ik dacht dat ik de enige was. Ik heb dat ooit een keer op m'n werk gedaan en de hele keuken stond blank met sop. Niemand had gezien dat ik 't was maar ik werd wel gelijk geroepen. Zo'n klaar als een klontje dat alleen ik dit soort fratsen kan uithalen, hahahahahaha! Maar m'n baas kon d'r wel om lachen gelukkig.
Niet ik, maar een collega van mij.

Had een leuk sjiek dinertje thuis, met als dessert een ijstaart, die er prachtig uitzag. Helaas smaakte hij nergens naar.

De volgende dag keek ze nog eens goed op de doos en kwam ze er achter dat het geen IJStaart was, maar een taart, die ze had moeten ontdooien.....
Ik heb wel eens samen met een vriendin de afwas gedaan. Het was donderdagavond en we waren van plan om zo uit te gaan maar de afwas moest en zou gedaan worden. Omdat we toch zo uit zouden gaan zouden we eerst een drankje doen en na dat drankje echt de afwas. Drie drankjes later gingen we echt aan de slag, met de drankjes binnen handbereik. We hebben ons rot gelachen en er waren een paar borden gesneuveld maar in onze ogen hadden we ons werk prima gedaan. Wij uitgaan, slapen en 's ochtends bij het ontbijt zagen we dat de afwas nog net zo vies was als de dag ervoor. Dat doe ik dus ook niet weer.
Een hele tijd geleden deed ik de wasverzachter in het bakje voor de wasmiddel. Ach, op dat moment was ik met mijn gedachten elders..
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Ik heb een keer de aardappelschillen gekookt ipv de aardappels. Per ongeluk de schillen in de pan gedaan met schillen en de geschilde aardappels weggegooid!
quote:apiejapie schreef op 03 april 2014 @ 14:18:

[...]

Zodra het water kookt, slaat de waterkoker toch uit? Dan krijg je je eieren toch niet goed?Als je het deksel open doet, slaat hij niet meer af.
Wat een leuk topic!!

Ik heb een wasmachine en droger in 1, wilde mijn beddengoed wassen maar perongeluk de droger aangezet ipv de wasmachine, de droger heeft 3 uur mijn al droge beddengoed staan drogen, dat ging niet helemaal goed. Mijn dure witte beddengoed kwam er bruin uit. Gelukkig heeft het niet heel erg staan fikken ofzo..

Over speelgoed van dochter struikelen als je net de ovenschotel op tafel wilde zetten.. Alles, maar dan ook echt alles zat onder

Paar weken geleden nieuw pepermolentje gekocht, wilde even wat peper bij de saus doen.. Ding was blijkbaar stuk, gevolg was dat alle peperkorrels door de hele saus.
Eentje van vriend:

Hij wilde de frituur aan zetten en norma staat die op het fornuis maar omdat hij ook graag zigeunersaus op wilde warmen had hij bedacht dat de frituur wel naast het fornuis kon, op de koelkast.

Uiteraard was de frituur veels te heet voor onze nieuwe koelkast.

Gevolg: twee scheuren in de bovenkant van de koelkast!

Ze zitten er nog in, koelkast doet het nog.

We hadden lang gespaard dus ik kon wel janken. Nu aan het sparen voor een nieuwe :(
Haha, geweldig topic! Ik heb vast ook wel dit soort dingen, maar ik moet even in mijn geheugen graven...
Goh, hier kan ik ook wel over meeschrijven!

* na weken met een gebogen rug te hebben gestofzuigd, blijft vriend ergens achter hangen en rattssss, daar kwam nog een meter stang aan!

* vriendlief ging zuurkool- stamppot maken en haalt een al werkende mixer uit de pan met als gevolg dat de hele keuken onder de zuurkool zat.

* vriendlief denkt dat alles in de wasmachine kan, zo ook onze kokosmatten van de deur. Nee, dit ging niet goed, er was geen mat meer van over.

* afwasmiddel in de vaatwasser is hier ook al gebeurd.

* vriendlief heeft een keer heel lief de hoofdkussens gewassen en toen ik avonds na een late dienst thuis kwam hingen alle kussens druipnat te druppen, was vergeten te centrifugeren:)
Mijn moeder had het vlees opgezet en bedacht zich toen nog dat ze een boodschap miste. Toen ze terugkwam was er een oploopje voor hun huis. De brandweer was inmiddels net klaar met blussen. (Geen erge schade overigens. Alleen de pan moest ze weggooien.)
Ik ben zelf niet zo'n blunderaar want ik ben zo'n scheiterd die alles driedubbel checkt. Maar mijn vriend kan er wat van, we hebben genoeg materiaal aan anekdotes om een hele avond te vullen.

Hij wilde een keer de bagagedrager van zijn nieuwe fiets zwart spuiten, gaat naar beneden, trekt de dop van de verf af en... de verf ontploft in zijn gezicht! Hij in paniek, rent de 5 etages weer omhoog om te spoelen, geen sleutel! Die was hij vergeten. Hij grijpt in de zak van zijn hoodie naar zijn telefoon om in paniek mij op te bellen, was hij de telefoon ook vergeten. Het was 3 uur 's middags en ik zou 3 uur later pas thuiskomen. Intussen begon het keihard te regenen, stond hij zonder jas in de gang (in januari) en hij kon helemaal niks anders doen dan wachten.

Om 6 uur kom ik thuis, loop ik de gang in en ik schrik me dood, want wat ligt daar voor vieze zwerver voor de deur te slapen? Pas toen hij zijn ogen open deed herkende ik hem.

Je zou denken dat hij alles driedubbel checkt voordat hij naar buiten gaat na dit traumatische incident. Nee hoor. Hij heeft zich sindsdien al 2 keer buitengesloten. Nog een geluk dat er nog iemand bij hem woont anders was hij klauwen met geld kwijt geweest aan slotenmakers.

Een andere keer, we dachten lekker rustig uit te slapen op een zaterdagochtend. Toen ging de bel. Twee paar ogen schoten open: "De pianostemmer!!!" F****ck!! Ik sjees naar de deur, neem de telefoon op en druk de deur open. Gelukkig hebben we met 5 etages zonder lift nog even tijd om aan te kleden maar vriendlief kwam slaapdronken het bed uitgesjeesd, grijpt zijn sarouel, steekt een been erin, struikelt met zijn andere been over de hangende pijp en gaat poedelnaakt op zijn plaat.

Toen de piano stemmer boven was, 5 etages later, lag ik nog in een deuk.
quote:Mies85 schreef op 03 april 2014 @ 14:54:

Zodra het kookt zet ik de waterkoker open en blijft het koken.Bij mijn waterkoker niet. Maar afgezien daarvan vind ik het ook niet zo hygiënisch eerlijk gezegd, al die salmonellabacteriën die een volgende keer in de thee belanden.
quote:Ginevra schreef op 02 april 2014 @ 22:56:

En o ja, met mijn goeie kleren aan éven iets schrobben met chloor. Want ik doe het even heel rustig en netjes, zonder te spetteren, want ik heb geen zin om me om te kleden en ik kan heus wel schrobben zonder te spetteren, kom nou zeg......

Ben op blz 3, maar deze wilde ik in ieder geval al posten. Ben dol op HG schimmelreiniger, werkt als een tierelier in de badkamer. Maar je moet dus wel even opletten wat je aanhebt, want daarna zit je met lelijke plekken in je kleren.
Jaren geleden, ik woonde net samen met mijn ex en wilde zelf tomaten-groentesoep maken. Of zelf, wel met behulp van Honig. Ik wilde het wel een goed gevulde soep maken, niet te lullig met de soepballetjes en zo. Toen ik het op tafel zetten vroeg mijn ex waar de spaghetti bleef
De mijne is nog niet voorbijgekomen, terwijl ik dat eigenlijk wel verwacht had.

Bij een blender op de knop mixen drukken, terwijl het deksel er niet op zit. Dat geeft een rommel! Tot aan het plafond toe.

En een helaas recente. Kwarktaart willen maken voor verjaardag dochter . Nog denken, goh, wat heb ik weinig spul om de bodem te bedekken. Blijk ik de kwarktaartmix door de boter als bodem te hebben gemengd. En de bodemmix door de kwark..... Geen succes, ik kon nog snel naar de winkel voor een nieuw pak. En nog tegen dochter zeggen, kwarktaart maken, dat is zo simpel, dat kan iedereen!
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Weet niet of het hier thuis hoort, maar zal hem toch delen.

Afgelopen zomer een verbouwing op kantoor, lockers moesten leeg en laptops moesten paar weken mee naar huis. Prima, ik ga toch op vakantie..

Laatste dag voor vakantie pak ik een verhuisdozen en ga m'n locker leeghalen, handen vol... Nou ja, sleutel dan maar in de doos even....

Ik naar visite en dan door naar Schiphol, vriend halen... Was weekje weg weggeweest. Nog ven langs m'n zus en toch om half 10 maar naar huis gaan. Beide moe, bijna vakantie...

Staan we voor de deur met koffer van vriend, z'n laptoptas, mijn laptoptas en m'n handtas... Shit waar zijn m'n sleutels.....!!?!?!?!?

Vriend; pak mijn sleutels dan..? Uh... Die liggen op de salontafel, dat is lastig...

Zoeken, zoeken... Ondertussen m'n ouders bellen die op vakantie zijn of m'n reservesleutel misschien in hun huis ligt..? Dan kan zus die deur voor ons openen...

Nee mijn sleutel zat aan hun bos en die was mee...

Uur later besef ik me dat m'n huissleutels op m'n werk liggen in de verhuisdoos...

En dan niet een enkelglas intrappen.... Nee, een slotenmaker midden in de nacht laten komen...
quote:Mies85 schreef op 03 april 2014 @ 14:54:

Zodra het kookt zet ik de waterkoker open en blijft het koken.Reinig je je eieren van te voren? want die zijn meestal erg smerig, bij mij zitten er soms nog veren aan.
Ik heb geen blunder, maar weet er een dankzij mijn dochter. Ze wilde macaroni maken als verrassing. Alleen was alles aangebrand in de pan.... Ze wist niet dat er water bij moest :$
quote:pearle schreef op 03 april 2014 @ 12:44:

Vervolgens had hij het vreemde idee gekregen om de vriezer eens op te ruimen.

Hij melde dit trots aan zijn moeder en zei dat de vriezer nu wel leeg was, want al dat vlees, vleeswaren en brood uit de vriezer had hij weggegooid, dat was allemaal over de datum.. Ehm.... dat heb ik een jaar of 6 geleden ook gedaan... bij mijn schoonouders... Wat heb ik me geschaamd toen ik er achter kwam hoe het werkt met houdbaarheidsdatum en invriezen!
Hihi ik lig in een duik hier, heerlijk!

Voor de eerste keer zelf soep maken, groente gesneden, alles lekker gekookt en toen in de blender. Op het moment dat ik de knop omdraai bedenk ik me dat de deksel er nog niet op zit, de HELE keuken zat onder de groene troep incl. stukjes groente :(

Vriendlief is nogal van het taart bakken. De eerste keer dat hij een taart ging maken waar slagroom in moest kwam de taart na opstijven verschrikkelijk dun uit de koelkast. Bleek dat hij de slagroom niet had opgeklopt, maar het bakje zo in de mix had gekieperd XD
Wat zijn jullie allemaal bang voor die "vieze" eieren in de waterkoker. Zolang hetzelfde water niet direct voor de thee wordt gebruikt is er toch niets aan de hand? En salmonella gaat wel dood door koken.
Jaren geleden, woonde pas op mezelf, betrok ik een oude huurwoning die ontzettend vies was. Ik was al de hele week druk geweest met klussen en gebruikte tinner en terpetine om hier en daar verf te verwijderen. De stortbak van het toilet was heel vies dus ik begon fanatiek te poetsen met de tinner en een schuursponsje. Je raad het al: het hele plastic "bobbelde", het groen van het schuursponsje zat erin (kreeg het er ook niet meer af) en de stortbak werd er niet bepaald mooier op.

Toen maar wat wc rollen en wat tierelantijntjes opgezet.
quote:Gromm schreef op 03 april 2014 @ 20:05:

Wat zijn jullie allemaal bang voor die "vieze" eieren in de waterkoker. Zolang hetzelfde water niet direct voor de thee wordt gebruikt is er toch niets aan de hand? En salmonella gaat wel dood door koken.Salmonella wel, maar kippenpoep en -veren in m'n waterkoker vind ik niet heel fris eerlijk gezegd. Ik snap niet waarom je eieren niet gewoon in een pannetje zou koken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven