huishoudelijke "blunders"

02-04-2014 22:17 1170 berichten
Alle reacties Link kopieren
Okay, ik ga dit "live" lekker tegen niemand zeggen natuurlijk. Geen getuigen, dus niks aan de hand qua reputatieschade. Maar ik heb het dus vandaag gepresteerd om een volgeladen vaatwasser aan te zetten, om er na de "wasbeurt" achter te komen dat het vaatwastabletje nog keurig verpakt in het plastic folie zat. Het helpt niet echt he, als je dat er niet eerst afhaalt.

Oftewel... vaatwasser maar weer opnieuw aan en poging nummer 2. Om vervolgens tot de conclusie te komen dat ik alle glazen rechtop had laten staan, waardoor alles vol met water stond na wasbeurt nummer 2.... Echt, waar zat ik met mijn hoofd?

Alstublieft, steun mij een beetje door me jullie huishoudelijke "blunders" op te biechten?!

You've got a real problem all right, and a banjo is the only answer!
Niet echt een keukenblunder, ik stond een keer bij Ikea enthousiast te meten of een bepaalde kast in onze slaapkamer zou passen. Ja hoor, zeg ik. Nou, zegt mijn man, misschien moet je in centimeters i.p.v. in foot meten.. (Ikea meetlint aan de verkeerde kant gebruikt).

Pannenlappen, verpakking etc, verbranden d.m.v. gasfornuis *check*, zelfs een keer plastic bekers in de fik gekregen omdat ik aan het koken was terwijl ik afgeleid werd door de kinderen.

Kerry en kaneel omgewisseld, smaakte nog best aardig.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Vorig jaar in augustus mijn huurhuisje betrokken. Een aantal weken later werd het toch wat frisser, dus de verwarming aan. Ketel bijvullen dat kon ik zelf, ging prima. Maar de radiator in de badkamer bleef maar koud. Ik zag het zwaar in voor de winter. Al eens geprobeerd te ontluchten, maar er kwam alleen wat water uit. Uiteindelijk de woningbouwvereniging gebeld.

Er kwam een mannetje langs, met een ontluchtingssleutel. En er kwam heel veel lucht uit de radiator. Had ik het onderste kraantje proberen te ontluchten, in plaats van de bovenste... En, zo wist iedereen mij nadien te vertellen, lucht stijgt op, dus altijd de bovenste. Jaja, duidelijk....
quote:gucciguilty schreef op 03 april 2014 @ 20:42:

Moet opeens aan meer denken;

At bij een vriendin en zij beweerde bij hoog en laag dat je tomatensoep best wel in de waterkoker kan opwarmen. Dat kan dus niet.

Een zwarte jas met afneembare nepbontkraag (lichtgrijs) in de was mieteren met kraag en al. Het leek net of er roos over mijn hele jas zat; allemaal witte stofdeeltjes.

Ik voelde me zo stoer toen ik de zwanenhals had losgekoppeld en schoongemaakt, alleen wat een geur! Toen gooide ik de emmer drab door de gootsteen, en landde alles in het keukenkastje. Hahaha, ben dus niet de enige....
Ik heb echt zo hard gelachen om degene die rode uien aan het koken was ipv bietjes.

Ik kan me geen blunders herinneren. Wel een keer bij het voorverwarmen van de oven een krant in de fik gestoken maar dat lach niet aan mij...
quote:Jippertje schreef op 03 april 2014 @ 22:22:

[...]

Van deze begrijp ik de blunder niet… Wie legt het voor me uit? Volgens mij vervormt dat het hele overhemd.. Not sure hhahaahaa dus zal ook een actie voor mij zijn
quote:Jippertje schreef op 03 april 2014 @ 22:22:

[...]

Van deze begrijp ik de blunder niet… Wie legt het voor me uit?

Over de overhemden aan het kraagje ophangen;

Zo'n kraagje is zichtbaar als je het draagt en het is ook wat verstevigd. Als je daar de wasknijpers inzet loop je dus met die zichtbare afdruk rond in je hals. Ook hangt het hele gewicht aan die kraag dus droogt dat overhemd in een frot op. Mijn man gooit de shirts lukraak over het rek. Heb je dus een wasknijper afdruk op je buik die er niet makkelijk uit gaat, de stof rekt ook met het drogen.
quote:sassafras schreef op 03 april 2014 @ 22:55:

[...]

Hahaha, ben dus niet de enige....Ben allang blij dat ik ook niet de enige ben
En in het studentenhuis, wc papier was op, dus werd er een keukenrol doormidden gesneden.

Van dat lekker absorberende spul, dat dus absoluut niet geschikt is om in de wc te gooien.
In het wassalon, waar ik nog geen geroutineerde bezoekster was (hoezeer ik ook mijn best deed om toch zo te lijken): op het moment dat ik op de startknop van de droger duw, begint de lege droger onder de mijne te draaien.

Ik heb de hele tijd dat mijn was aan het drogen was (ik ben zo onopvallend mogelijk een nieuw muntje gaan kopen) heel erg mijn best moeten doen om niet heel hard te beginnen lachen. Zeker om de blikken van de andere bezoekers toen ze een lege drogende droger zagen..
Ik heb niet het hele topic gelezen, dus wellicht ben ik niet de enige.

Ik heb ooit mijn prachtig gelakte houten trap opgewreven met pledge.

Gaat ie mooi van glanzen dacht ik...

Deed hij ook, maar levensgevaarlijk zeg!

Op je sokken van die spiegelgladde trap af.

Duurde een week voor die trap weer een beetje betrouwbaar was.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Mijn handen leiden soms hun eigen leven, vooral als ik beslag maak met chocola erin. Haal ik de mixer uit het beslag en druk ik ineens de aanknop weer aan, heel de keuken vol chocoladespetters. En niet één keer de afgelopen 3 maanden, nee, minstens vier keer al.

Verder ook regelmatig een brandplek op mijn arm omdat ik met iets in de oven zetten dan aan de bovenkant tegen het warmte-element kom.

En ik kan maar niet onthouden dat alleen andijviestamppot met rauwe groente is. Maar goed dat ik een lettervreter ben en in de tijd dat de aardappelen stonden te koken de verpakking van de zuurkool las en zag dat dat ook gekookt moest worden. Om me vervolgens te bedenken dat ik dat de twee keer daarvoor ook al last minute zag.
Er komen weer wat dingen naar boven

Ex ging spaghetti maken dus zo hop een blok bevroren gehakt op grootste pit op zijn hoogst in de pan want dan ontdooit en bakt het lekker snel. Rookmelder ging al erg snel af...

In de bediening van een restaurant waar een enorme superspeed professionele vaatwasser stond schalen/bakken etc er verkeerd om in gezet zodat het water er in bleef staan en dat ding overstroomde.... Eerste bijbaantje en eerste week dat ik er werkte.

Wat ik overigens ook erg vaak doe is gehakt of kipfilet bijv laten ontdooien in de magnetron en dan altijd wel weer te lang waardoor de helft al gaar is.

Overigens vind ik dat met die eieren in de waterkoker echt mega vies. Als je de eieren eerst nog met een schuursponsje en zeep zou schrobben zou het eventueel wel kunnen maar echt, zoveel moeite is een pannetje opzetten niet. Daarna het pannetje natuurlijk wel weer wassen want sommige denken dan: ach er heeft toch alleen water in gezeten
quote:oogappeltje schreef op 04 april 2014 @ 03:11:

Er komen weer wat dingen naar boven

Ex ging spaghetti maken dus zo hop een blok bevroren gehakt op grootste pit op zijn hoogst in de pan want dan ontdooit en bakt het lekker snel. Rookmelder ging al erg snel af...

In de bediening van een restaurant waar een enorme superspeed professionele vaatwasser stond schalen/bakken etc er verkeerd om in gezet zodat het water er in bleef staan en dat ding overstroomde.... Eerste bijbaantje en eerste week dat ik er werkte.

Wat ik overigens ook erg vaak doe is gehakt of kipfilet bijv laten ontdooien in de magnetron en dan altijd wel weer te lang waardoor de helft al gaar is.

Overigens vind ik dat met die eieren in de waterkoker echt mega vies. Als je de eieren eerst nog met een schuursponsje en zeep zou schrobben zou het eventueel wel kunnen maar echt, zoveel moeite is een pannetje opzetten niet. Daarna het pannetje natuurlijk wel weer wassen want sommige denken dan: ach er heeft toch alleen water in gezeten Maar een waterkoker kun je toch ook prima wassen? Ik was die van mij regelmatig even goed aan de binnenkant (ook al kook ik geen eieren er in).
Ik heb ook wel eens een taart geprobeerd te bakken met wat vloeibaarder deeg. Alles in de springvorm gedaan en toen ik de springvorm in de oven wilde zetten viel gewoon de hele bodem eruit. Alles over de grond. Was ik vergeten die klem dicht te doen..
Jep, ook hier gewoon afwasmiddel in de vaatwasser. Keukenvloer was wel direct heel mooi schoon gesopt. Gelukkig was toenmalige vriend niet thuis, en heb ik mijn blunder geheim kunnen houden

Telefoon in toilet laten vallen. Overleden. Telefoon meenemen naar de badkamer en op het plankje onder de spiegel leggen. Ver weg van de douche. Alleen niet gezien dat er water op het plankje lag en telefoon dus precies zijn eigen prive-zwembadje had. Ook overleden.

Papieren zakdoekjes meewassen.

Ook regelmatig gehad in het appartementencomplex waar ik woonde dat ik de deur van de boven- of onderburen probeerde open te maken omdat ik bij het trap op lopen niet had opgelet op welke etage ik was.

Ex ging een keer bij kennissen op de koffie. Kreeg een kopje senseo en doet er melk bij. Melk begint meteen te schiften. Gastvrouw beetjebeduusd, melk was vast niet goed meer, maar geen nood, nieuwe koffie gezet, nieuw pakje koffiemelk gepakt. Melk in de koffie, schift weer! Iedereen nog veel verwarder. Geconcludeerd dat ook die melk blijkbaar niet goed meer was. Nieuwe koffie gezet, ex besloot het maar zonder melk te proberen, neemt een slok, en wat blijkt? Gastvrouw had koffie gezet met schoonmaakazijn in plaats van water
Accept what you can't change, change what you can't accept
Ik was net terug na lange tijd buitenland, en had allerlei toiletartikelen meegenomen die plaats hadden genomen in de badkamer. (Toenmalige) vriend komt op een gegeven moment de kamer inlopen, tandenborstel in zijn mond, en zegt ‘wel een beetje rare tandpasta, zo vettig, en kan die perziksmaak ook niet echt waarderen’. Staat-ie zijn tanden te poetsen met handcreme (identieke vorm tubes, en Russisch alfabet).

Blunder van vriend: terwijl de blender uien en knoflook aan stukjes hakt even proberen alles weer naar beneden te duwen met een siliconen spatel. Einde spatel en hij kon aan de slag met nieuwe uien en knoflook.
Accept what you can't change, change what you can't accept
Hier kookt met grote regelmaat de pan over als ik pasta kook,in het begin kon ik de keramische kookplaat nog de schuld geven toen ik die nog niet gewend was maar we wonen hier al 10 jaar..

Papieren zakdoekjes mee wassen,vooral na een festival/concert etc als ik ze voor de zekerheid in mijn zak heb gestopt mocht er geen wc papier meer zijn.

Verbranden aan de oven en strijkbout check

Oh en toen ik nog in de thuiszorg poetste had ik bij mensen net de schuifpui gewassen,zij zaten buiten en riepen mij om koffie te drinken nou ik liep er vol met mijn smoel tegenaan..

En vast nog veel en veel meer..
quote:sonietsjka schreef op 04 april 2014 @ 07:58:

Jep, ook hier gewoon afwasmiddel in de vaatwasser. Keukenvloer was wel direct heel mooi schoon gesopt. Gelukkig was toenmalige vriend niet thuis, en heb ik mijn blunder geheim kunnen houden

Telefoon in toilet laten vallen. Overleden. Telefoon meenemen naar de badkamer en op het plankje onder de spiegel leggen. Ver weg van de douche. Alleen niet gezien dat er water op het plankje lag en telefoon dus precies zijn eigen prive-zwembadje had. Ook overleden.

Papieren zakdoekjes meewassen.

Ook regelmatig gehad in het appartementencomplex waar ik woonde dat ik de deur van de boven- of onderburen probeerde open te maken omdat ik bij het trap op lopen niet had opgelet op welke etage ik was.

Ex ging een keer bij kennissen op de koffie. Kreeg een kopje senseo en doet er melk bij. Melk begint meteen te schiften. Gastvrouw beetjebeduusd, melk was vast niet goed meer, maar geen nood, nieuwe koffie gezet, nieuw pakje koffiemelk gepakt. Melk in de koffie, schift weer! Iedereen nog veel verwarder. Geconcludeerd dat ook die melk blijkbaar niet goed meer was. Nieuwe koffie gezet, ex besloot het maar zonder melk te proberen, neemt een slok, en wat blijkt? Gastvrouw had koffie gezet met schoonmaakazijn in plaats van water Da's knap.... Hoe heeft ze dat gepresteerd?
You've got a real problem all right, and a banjo is the only answer!
Ik ging thuis sushi maken en wilde wel is die crunchy sushi proberen te maken. Pannetje zonnebloem olie op het vuur, tempura beslag langzaam erin laten druppelen, beslag worden kleine gefrituurde deeltjes en dan eruit scheppen met een schuimspaan.. Shit mijn schuimspaan zat in de vaatwasser, dan maar een zeefje.. Zeefje was helaas niet bestand tegen de hete olie (plastic) en was helemaal weg gesmolten, had alleen het handvat nog maar in m'n handen en kon dus overnieuw beginnen. Helaas geen zonnebloem olie meer in huis dus moest weer terug naar de supermarkt.
Heeeeel veel bekende dingen langs zien komen, dus die hoef ik in ieder geval niet te herhalen :p

Eentje dan waar ik nog elke dag aan herinnerd wordt. Ik was karamel aan het maken en een beetje aan het roeren met een houten spatel. Tot ik even iets ging pakken en op het uiteinde van de spatel terecht kwam (hefboomeffect!). Spatel met hete karamel op mn hand. Flink litteken aan over gehouden.
quote:sonietsjka schreef op 04 april 2014 @ 07:58:

(...)

Ex ging een keer bij kennissen op de koffie. Kreeg een kopje senseo en doet er melk bij. Melk begint meteen te schiften. Gastvrouw beetjebeduusd, melk was vast niet goed meer, maar geen nood, nieuwe koffie gezet, nieuw pakje koffiemelk gepakt. Melk in de koffie, schift weer! Iedereen nog veel verwarder. Geconcludeerd dat ook die melk blijkbaar niet goed meer was. Nieuwe koffie gezet, ex besloot het maar zonder melk te proberen, neemt een slok, en wat blijkt? Gastvrouw had koffie gezet met schoonmaakazijn in plaats van water Het enige wat ik kan bedenken hoe dit kan gebeuren als je een kraan hebt met twee standen: eentje voor water en eentje voor schoonmaakazijn. Ik snap 'm niet
Misschien de Senseo willen ontkalken met azijn en daarna vergeten de azijn weg te gooien? Het lijkt mij dat je toch wel ruikt of er water of azijn uit de Senseo komt.
Senseo vullen met azijn om 'm te ontkalken en even laten staan om te 'trekken'?

Zo heeft mijn schoonvader mijn zoon ook onlangs koffie gegeven

Houten spatels mee blenderen is trouwens ook niet zo'n goed idee.

Benen epileren en direct daarna in een heet bad vol badschuim stappen was ook niet voor herhaling vatbaar.

Hete soep in de blender, kan topvol en dat kleine dopje op het deksel laten => dopje wordt omhoog gekatapulteerd en soep tegen plafond, uiteraard tomatensoep
quote:bankje schreef op 04 april 2014 @ 10:24:

Misschien de Senseo willen ontkalken met azijn en daarna vergeten de azijn weg te gooien?.Dit denk ik.... Maar je ruikt het echt wel.
quote:mjdlh schreef op 04 april 2014 @ 10:18:

[...]

Het enige wat ik kan bedenken hoe dit kan gebeuren als je een kraan hebt met twee standen: eentje voor water en eentje voor schoonmaakazijn. Ik snap 'm niet Ik denk dat ze de machine wilde reinigen en vergeten is het programma door te laten draaien

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven