Gezondheid alle pijlers

Heel angstig dat mij kinderen hiv oplopen!!

06-04-2014 23:12 174 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste lezers,

ik ben zo bang en angstig dat mijn kinderen hiv oplopen van buiten, ik loop al bij een psychiater en ga binnenkort met groepstherapie beginnen.ik denk elke keer/ bijna elke dag dat mij kinderen hiv hebben opgelopen, als mij kinderen vallen buiten moet ik die hele plek controleren, ben als de dood dat ze op glas/ naald/ bloed vallen en zo besmet raken. Laatst was ik buiten in de stad had mij jongste dochtertje van 4 mnd in een draagzak tegen mij buik aan, er liep een man langs mij, en mij gedachten zeggen nu elke keer dat hij mij dochtertje heeft geprikt in haar been. Ik wordt echt helemaal gek en krijg het maar niet uit mij hoofd!! En nog veel meer angsten waar ik elke dag mee bezig ben, en ook probeer er niet aan te denken maar helaas lukt het mij nog niet.

Ga morgen door met schrijven, en mij angsten met jullie te delen.
Goed dat je bij een psychiater loopt.
mijNNNNNNNNNNNNNNN

Lees je in over aids en het overdragen van het hiv virus. Je angst is ongegrond.
De kans dat ze onder een auto lopen is vele malen groter. Woon je tussen de junks dat je zo bang bent voor naalden? Breng je angst alsjeblieft niet over op je kinderen.
verba volant, scripta manent.
Je hebt hard hulp nodig. Dit is niet goed, maar dat weet je ook wel.

Geef bij je psychiater aan dat het slecht met je gaat en dat je meer en vaker hulp nodig hebt.
Waar komt die angst vandaan? En wat vindt je partner ervan?

Goed dat je hulp zoekt.
I choose happy!
Je zou inderdaad eens kunnen gaan lezen over HIV, besmetting en ''genezing''.

Wat een nare angst TO, wat goed van je dat je hulp krijgt. Ook goed voor je kinderen want je hebt kans dat jij ze jouw angst mee gaat geven.

quote:emma77emma schreef op 06 april 2014 @ 23:13:

Goed dat je bij een psychiater loopt.

Inderdaad. Goed dat je hulp hebt gezocht.

Je (irrationele) angsten hier van je afschrijven zet geen zoden aan de dijk. Je zal vooral op veel onbegrip stuiten.
Ik heb op een gekke avond eens met een vriend van me gezoend, die was homo en had ook aids. Nou ik kan je vertellen dat ik nog steeds geen aids heb hoor! Had een keer een docu gezien op Net 5 en daar gingen ze helemaal erover vertellen enzo. Gaat echt niet zo snel als je denkt hoor!

En goed dat je bij de psych loopt idd! Heel moedige stap...

X lies
Akelig meid, je moet een zwaar leven hebben. Ik hoop dat het je gaat lukken het los te laten. Het zijn maar gedachten.

Een mens lijdt dikwijls 't meest

Door 't lijden dat hij vreest

Doch dat nooit op komt dagen.

Zo heeft hij meer te dragen

Dan God te dragen geeft.

Het leed dat is, drukt niet zo zwaar

Als vrees voor allerlei gevaar.

Doch komt het eens in huis,

Dan helpt God altijd weer

En geeft Hij kracht naar kruis.
quote:Rooss4 schreef op 06 april 2014 @ 23:14:

mijNNNNNNNNNNNNNNN

Lees je in over aids en het overdragen van het hiv virus. Je angst is ongegrond.Jezus je leest haar OP en gaat lopen zeiken over een N...
quote:sinnombre schreef op 06 april 2014 @ 23:15:

Je hebt hard hulp nodig. Dit is niet goed, maar dat weet je ook wel.

Geef bij je psychiater aan dat het slecht met je gaat en dat je meer en vaker hulp nodig hebt.Idd.
Goed dat je hulp krijgt voor je angsten.
Learn from yesterday, live for today, hope for tomorrow!
quote:Iwannalive schreef op 06 april 2014 @ 23:26:

[...]

Jezus je leest haar OP en gaat lopen zeiken over een N...

Jep.

En waar is jouw briljante advies?
Sterkte
Geniet van elke dag!
Goed dat je therapie hebt.

Ken je überhaupt iemand met hiv?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Raar eigenlijk dat dit soort angsten zo vaak om HIV draaien, terwijl daar met medicijncocktails redelijk mee te leven is.

Lyme is ook geen pretje, en op een gegeven moment niet te behandelen, maar zijn er mensen die daar fobisch voor zijn?
Volgens mij is de totaal zinloze angst voor HIV slechts het kleinste probleem van TO.. Hier moet echt iets groter onder zitten

I p v. Hier meer te gaan schrijven doet TO er verstandig aan om heel snel een afspraak te maken met de psych..
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
quote:MarianneDavids schreef op 06 april 2014 @ 23:15:

Breng je angst alsjeblieft niet over op je kinderen.Daar maak ik me inderdaad ook zorgen om. Dus: goed van je dat je bij een psychiater loopt en binnenkort in een praatgroep gaat starten.
Had ik maar een motto.
quote:Sense-1970 schreef op 06 april 2014 @ 23:58:

I p v. Hier meer te gaan schrijven doet TO er verstandig aan om heel snel een afspraak te maken met de psych..Ze schrijft toch duidelijk dat dit al gebeurd is?quote:depri32 schreef op 06 april 2014 @ 23:12:

ik loop al bij een psychiater en ga binnenkort met groepstherapie beginnen.
Had ik maar een motto.
quote:Purpie schreef op 07 april 2014 @ 00:00:

[...]

Ze schrijft toch duidelijk dat dit al gebeurd is?

[...]

Gezien haar post zet dat nog niet echt zoden aan de dijk.. Dus de frequentie aanpassen of een peut zoeken die wel tot haar door weet te dringen lijkt mij zinvoller dan ongegronde angsten bevestigd zien te krijgen op het internet..
Trouwens, het feit dat TO dit topic op de peiler gezondheid plaatst, geeft aan dat zij het probleem met name ziet in het gevaar dat de kinderen HIV op zouden kunnen lopen.. Dan dat ze daadwerkelijk erkent zelf het probleem te zijn.. Anders stond het wel onder psyche
Ik heb liever geen enkele ziekte, maar wanneer ik zou moeten kiezen liever hiv dan ALS. Hiv kan je oud mee worden met juiste medicatie. Met ALS ben je zeker weten binnen 5jr dood.
Waarom bang voor HIV/aids? Zeker hier in Nederland is kans op besmetting minimaal. Of woon je in een arm land in Afrika? Zelfs dan is de kans klein hoor!

Hiv/aids is niets engs, een chronische ziekte waar men veel te apatisch over doet. Met medicijnen kun je hier oud mee worden. Kinderen krijgen kan ook, met goede begeleiding is de kans op een gezond kind 98%. Heb een tijd in Afrika gewerkt. Met hiv/aids patientjes. En nee ik heb de ziekte niet. Hoop dat de therapie werkt voor je!
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
quote:sarosie schreef op 07 april 2014 @ 00:31:

Waarom bang voor HIV/aids? Zeker hier in Nederland is kans op besmetting minimaal. Of woon je in een arm land in Afrika? Zelfs dan is de kans klein hoor!

Hoe groot de kans is maakt eigenlijk niet zoveel uit volgens mij, je krijgt het sowieso niet zomaar van een stuk glas op de grond, een vieze wc-bril of een man die langsloopt.

Ik ga er eigenlijk van uit dat TO dat zelf ook wel weet, maar dat de angst blijft.

De enige die hier mee kan helpen is een psychiater, gelukkig heeft TO al hulp gezocht.

Kijk even aan hoe het loopt met de therapie TO, en mocht je het gevoel hebben dat het niet aanslaat, of niet (voldoende) helpt, laat dit dan vooral weten aan de psychiater zodat de therapie eventueel aangepast kan worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven