Werk & Studie alle pijlers

Sollicitatie gesprek coupeuse

08-04-2014 21:24 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo viva forumsters

ik lees al een tijd mee op het viva forum, maar nu heb ik zelf ook een vraag.

Ik heb morgen mijn eerste sollicitatie gesprek, sinds mijn afstuderen. Ik heb fashion design gestudeerd aan de kunstacademie. En heb morgen dus mijn eerste officiële sollicitatie als coupeuse.

Mijn vraag aan jullie is, zou er ook verwacht worden dat ik eigen werk en mijn portfolio meeneem. Of is dit meer iets om pas bij een tweede gesprek te doen.

De vacature stond op facebook, en was verder niet erg uitgebreid. Geen extra informatie over wat ze van je verwachten etz.

De afspraak is ook vandaag pas via E-mail bevestigd, dus ik heb helaas ook niet echt meer de tijd om nog te vragen of ze dat verwachten.

Ik ben benieuwd naar jullie mening/tips
Neem je portfolio en wat eigen werk mee. Als ze er om vragen kun je het tonen. Als ze het niet vragen kun je het altijd zelf ter sprake brengen.

Succes (al vind ik eea niet erg professioneel gaan?)
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Himalaya

Bedankt voor je reactie. Ik denk dat ik inderdaad alles maar gewoon meeneem. En eventueel er zelf tijdens het gesprek op wijs.

En ik moet ook zeggen dat ik het gedeeltelijk vreemd (onprofessioneel) vind verlopen. De vacature was b.v. ook in het Nederlands opgesteld. En nadat ik mijn brief en cv had opgestuurd, kreeg ik de vraag of ik ook alles nog een keer in het Engels kon sturen. Omdat de gene waarmee ik het gesprek heb alleen maar Engels spreekt. (Geen punt ik beheers de Engelse taal goed) Maar dat had dan ook in de vacature moeten staan vind ik.

En verdere communicatie verliep ook nogal rommelig. Dus ik moet er misschien ook maar eens goed over denken of ik daar wel wil werken. Maar eerst maar eens het gesprek afwachten.
Ik heb ooit eens de fout gemaakt om bij een eerste gesprek mijn portfolio in mijn tas te laten zitten, omdat ze er maar niet naar vroegen. Toen me duidelijk werd dat ze het gesprek wilden gaan afronden zei ik nog:"maar ik hen m'n portfolio nog niet laten zien". Tja, daar had ik wat initiatiefrijker in moeten zijn was hun reactie. Ze waren niet op zoek naar een afwachtend type, dus de tweede ronde heb ik nooit gehaald....
En succes morgen!
Bedankt voor de tips. Ik heb alles meegenomen en meteen het gesprek die kant uitgestuurd. Zodat ik alles ook heb kunnen laten zien. En ben vanmiddag al meteen uitgenodigd voor de 2e sollicitatie ronde. :Imao:
Kijk! dat is goed nieuws. Gefeliciteerd!

Had je wel de indruk dat het er een beetje professioneel aan toe ging?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven