Werk & Studie alle pijlers

Vraag bijbaan

10-04-2014 14:04 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eigenlijk zo snel mogelijk werk nodig. Eind augustus begint mijn nieuwe studie en tot die tijd ben ik voltijd beschikbaar, daarna alleen in het weekend. Maar elke functie waar ik voor terug word gebeld vanuit de uitzendbureaus duurt minstens een half jaar tot een jaar. Ik begin nu radeloos te worden en denk dat ik maar niet moet aangeven dat ik nog ga studeren en gewoon een jaar kan werken. Het plan is dan om na 4 maanden ontslag te nemen.

Ik ben trouwens 24, waardoor baantjes in de supermarkt praktisch onmogelijk zijn.

Maar: mag dat wel? Kom ik daardoor niet in de problemen?
Krantenwijk?
Dat beantwoordt mijn vraag toch niet?
Vaak krijg je een jaarcontract zonder opzegtermijn.
Veel werkgevers, zeker als het om een tijdelijke (bij)baan gaat, maken tegenwoordig gebruik van een nul-uren contract. Voor jou als voordeel dat je kan gaan wanneer je wilt. Nadeel is, wat ik heb meegemaakt, dat je ineens kan worden gebeld en dat je na vandaag niet meer hoeft te komen omdat ze besloten in het vervolg verder te gaan met ZZP'ers.
Dit gaat allemaal via uitzendbureaus. Dit was een verkoopbaantje. Waar maak ik dan het meeste kans?
quote:casperh89 schreef op 10 april 2014 @ 14:29:

Veel werkgevers, zeker als het om een tijdelijke (bij)baan gaat, maken tegenwoordig gebruik van een nul-uren contract. Voor jou als voordeel dat je kan gaan wanneer je wilt. Nadeel is, wat ik heb meegemaakt, dat je ineens kan worden gebeld en dat je na vandaag niet meer hoeft te komen omdat ze besloten in het vervolg verder te gaan met ZZP'ers.Zolang ik maar iets bijverdien is het al prima. Het is maar een paar maandjes.
google is op antwoordservice
Vraag me af naar wat voor je vacatures je aan het kijken bent.

Het gaat maar om een paar maanden, en de tijd gaat hard.

Ga gewoon in een winkel werken. Meestal kun je zowat per direkt beginnen. Bedrijven als Hema, Albert Heijn, V & D, Blokker kledingwinkels etc. zijn vrijwel permanent op zoek naar nieuwe medewerkers. In elke winkelstraat zie je wel ergens "personeel gevraagd" staan.
Ja, ik solliciteer op alle callcenter/verkoopfuncties nu.

Heeft iemand dit ook zo gedaan? Dus eerder stoppen dan aangegeven?
quote:Boogschutter10 schreef op 10 april 2014 @ 14:34:

Vraag me af naar wat voor je vacatures je aan het kijken bent.

Het gaat maar om een paar maanden, en de tijd gaat hard.

Ga gewoon in een winkel werken. Meestal kun je zowat per direkt beginnen. Bedrijven als Hema, Albert Heijn, V & D, Blokker kledingwinkels etc. zijn vrijwel permanent op zoek naar nieuwe medewerkers. In elke winkelstraat zie je wel ergens "personeel gevraagd" staan.In welke wereld leef jij? Die zoeken alleen mensen van 18.
Ik heb twee jaar geleden eens gesolliciteerd in een kledingwinkel. Ze gaven aan dat ze geen mensen boven de 23 aannemen in verband met het jeugdloon.

In de supermarkt heb ik als 17-jarige gewerkt, op een Turkse vrouw van +- 50 na zie ik hier in de buurt alleen meisjes van die leeftijd achter de kassa.
quote:granaatappeltjes schreef op 10 april 2014 @ 14:35:

[...]

In welke wereld leef jij? Die zoeken alleen mensen van 18.

Niet zo bijdehand hé jij...

Anders zoek je het lekker zelf uit joh!

Ik zeg nog steeds krantenwijk!!
Klopt...

Ben nu zelf ook op zoek naar een nieuwe baan. Detailhandel kom je niet in als 24 jarige. Te oud en dus te duur.

@ Granaatappeltje: in de horeca worden altijd wel mensen gezocht, daarnaast kan je proberen bij een bijles instituut te gaan werken. Zo in de aanloop naar eindexamens is daar veel vraag naar. Vereisten zijn wel een VWO diploma en/of HBO propedeuse
"In welke wereld leef jij? Die zoeken alleen mensen van 18."

Probeer het eens. Niet geschoten altijd mis. Tieners en studenten hebben als "handicap" voor werkgevers dat zij beperkt inzetbaar zijn en daar heb jij geen last van.

En: kijk maar eens rond in een winkel. Je ziet genoeg ouder winkelpersoneel. Het zijn echt niet allemaal achttienjarigen.
quote:casperh89 schreef op 10 april 2014 @ 14:41:

Klopt...

Ben nu zelf ook op zoek naar een nieuwe baan. Detailhandel kom je niet in als 24 jarige. Te oud en dus te duur.

@ Granaatappeltje: in de horeca worden altijd wel mensen gezocht, daarnaast kan je proberen bij een bijles instituut te gaan werken. Zo in de aanloop naar eindexamens is daar veel vraag naar. Vereisten zijn wel een VWO diploma en/of HBO propedeuse

Dat doe ik al freelance. Verdient lekker maar ik kan er niet van leven. Bovendien is het straks zomervakantie en ik weet niet of er dan werk is. Ik neem aan van niet.

Horeca kan ik proberen maar ik ben bang dat ik ook daar te oud word bevonden.
quote:Boogschutter10 schreef op 10 april 2014 @ 14:43:

Probeer het eens. Niet geschoten altijd mis. Tieners en studenten hebben als "handicap" voor werkgevers dat zij beperkt inzetbaar zijn en daar heb jij geen last van.

En: kijk maar eens rond in een winkel. Je ziet genoeg ouder winkelpersoneel. Het zijn echt niet allemaal achttienjarigen.Van de Appie weet ik het zeker, maar ik kan wel even bij de Hema of zo kijken.
Horeca ben je niet snel te oud voor, en bovendien is het met minder uren straks goed met je studie te combineren. In de zomer zoeken ze ALTIJD horeca personeel, dus ik zou het lekker proberen!
Goed, ik ga zaterdag wel even langs bij wat tentjes in mijn buurt.
via uitzendbureau gewerkt terwijl ik al zicht had op een andere baan, maar daar kon ik toen ter tijd pas half augustus terecht. Kreeg ook een jaarcontract. uiteindelijk een maand voor mijn start datum bij mijn "nieuwe "baan opgezegd. zonder problemen.
Never hold your head down, never say you can't, never limit yourself, never stop believing
quote:Boogschutter10 schreef op 10 april 2014 @ 14:43:

En: kijk maar eens rond in een winkel. Je ziet genoeg ouder winkelpersoneel. Het zijn echt niet allemaal achttienjarigen.

Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Ik heb vorig jaar werkelijk bij iedere winkel in de stad mijn CV achtergelaten en tevens gereageerd op hun online vacatures. Nergens zaten ze te wachten op iemand die 24 jaar is en studeert aan de universiteit. Ik had bijna 4 jaar ervaring in de detailhandel en zelfs voor webshops dingen gedaan. Wanneer ik later nog een keer terugkwam of telefonisch contact met de winkel opnam, zeiden ze doodleuk dat ik te oud was of ze waren bang dat ik direct de benen zou nemen. En het lag op dat moment niet aan mijn cv of houding, aangezien ik in andere sectoren wel aan werk kon komen.

Ik ben niet onverzorgd, heb geen strafblad en geen gaten in mijn C.V.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Zit in hetzelfde schuitje TO; ik lees mee!
Om antwoord te geven op je vraag TO:

Netjes is anders, maar in sommige gevallen heb je geen keuze dan te pakken wat je pakken kunt. Dat ze dan na een paar maanden weer op zoek moeten naar een nieuwe kracht is vervelend, maar niet wereldschokkend. Misschien krijg je een opgetrokken wenkbrauw als reactie, maar dat is dan maar even zo

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven