Jongensnamen topic
donderdag 10 april 2014 om 09:13
donderdag 10 april 2014 om 23:19
We hebben nog ruim zes maanden, maar ook hier is de zoektocht naar een naam in volle gang. Voor een meisje is het al beslist, maar jongensnamen blijven lastig. De lijst is niet lang, maar de twijfel is groot...
- Yannick
- Christoph/Christophe (Spelling onbeslist, verschilt in Frans en NL/DE)
- Mathis
- Maximilian (voorkeur van man; zelf niet overtuigd)
Benieuwd naar de meningen en/of andere suggesties!
(Belangrijk: naam moet in het Frans en Duits uitgesproken kunnen worden).
- Yannick
- Christoph/Christophe (Spelling onbeslist, verschilt in Frans en NL/DE)
- Mathis
- Maximilian (voorkeur van man; zelf niet overtuigd)
Benieuwd naar de meningen en/of andere suggesties!
(Belangrijk: naam moet in het Frans en Duits uitgesproken kunnen worden).
anoniem_198392 wijzigde dit bericht op 10-04-2014 23:27
Reden: verduidelijking
Reden: verduidelijking
% gewijzigd
vrijdag 11 april 2014 om 00:03
@Emide
- Yannick is leuk. Maximilian vind ik nou niet echt Frans, kan het mis hebben. Max of Maxim is dan leuker.
- En Engelse namen? Fransen en Duitsers kunnen die namen ook uitspreken en geven hem vaak zelf ook..
Suggesties;
Arthur
Axel
Chris (Christiaan)
David
Kilian (leuk!)
Maic
Laurenz
Philip
Fabian
Joachim
Hugo
Michel
- Yannick is leuk. Maximilian vind ik nou niet echt Frans, kan het mis hebben. Max of Maxim is dan leuker.
- En Engelse namen? Fransen en Duitsers kunnen die namen ook uitspreken en geven hem vaak zelf ook..
Suggesties;
Arthur
Axel
Chris (Christiaan)
David
Kilian (leuk!)
Maic
Laurenz
Philip
Fabian
Joachim
Hugo
Michel
Geniet van elke dag!
vrijdag 11 april 2014 om 00:11
quote:mrsnem schreef op 11 april 2014 @ 00:03:
@Emide
Suggesties;
Arthur
Axel
Chris (Christiaan)
David
Kilian (leuk!)
Maic
Laurenz
Philip
Fabian
Joachim
Hugo
Michel
Merci!
Maximilian is de Duitse spelling, in het Frans is het Maximilien. Roepnaam zou sowieso Max worden.
De naam moet vooral in beide talen uit te spreken zijn, namen die van oudsher in het Frans én Duits voorkomen zijn er niet zo heel veel.
Arthur, Kilian en Philip/Philippe worden toegevoegd aan de lijst. Allemaal heel erg mooie namen!
@Emide
Suggesties;
Arthur
Axel
Chris (Christiaan)
David
Kilian (leuk!)
Maic
Laurenz
Philip
Fabian
Joachim
Hugo
Michel
Merci!
Maximilian is de Duitse spelling, in het Frans is het Maximilien. Roepnaam zou sowieso Max worden.
De naam moet vooral in beide talen uit te spreken zijn, namen die van oudsher in het Frans én Duits voorkomen zijn er niet zo heel veel.
Arthur, Kilian en Philip/Philippe worden toegevoegd aan de lijst. Allemaal heel erg mooie namen!
zaterdag 12 april 2014 om 11:57
zaterdag 12 april 2014 om 19:22
zaterdag 12 april 2014 om 19:39
Leuk dat jullie nog even reageren op de vraag Hidde of Ward! We zijn er nog steeds niet helemaal uit, Hidde is hier wat gewoner Ward hoor je bijna niet.
Wij dubben nog even verder, maar in ieder geval leuk om de reacties te lezen.
Wat betreft de naam Luca, vind hem niet zo. Misschien ook omdat de hond van mijn vroegere buren deze naam had?
Wij dubben nog even verder, maar in ieder geval leuk om de reacties te lezen.
Wat betreft de naam Luca, vind hem niet zo. Misschien ook omdat de hond van mijn vroegere buren deze naam had?