Jouw onzinnigste talent.
zondag 13 april 2014 om 22:17
Wat kan alleen jij heel goed en verder (bijna) niemand die je kent?
Ik heb er twee: ik kan mijn neus dichthouden zonder mijn handen, dus van binnenuit. Daarnaast kan ik met mijn tong de 'five crinkled tongue' nadoen. (Je tong zo vouwen dat hij allemaal golfjes heeft)
Super nutteloos maar wel grappig. En jullie?
Edit: ik kan ook nog het bovenste kootje van mijn pinken helemaal naar achter klappen. Leuk als je in de bediening werkt.
Ik heb er twee: ik kan mijn neus dichthouden zonder mijn handen, dus van binnenuit. Daarnaast kan ik met mijn tong de 'five crinkled tongue' nadoen. (Je tong zo vouwen dat hij allemaal golfjes heeft)
Super nutteloos maar wel grappig. En jullie?
Edit: ik kan ook nog het bovenste kootje van mijn pinken helemaal naar achter klappen. Leuk als je in de bediening werkt.
maandag 14 april 2014 om 22:12
quote:Trotter schreef op 14 april 2014 @ 08:06:
[...]
Volgens mij kunnen vooral mensen van Afrikaanse of Indonesische afkomst het. En mijn ex, die kon het ook, ook al was hij van Nederlandse afkomst.
Mijn man is Marokkaans en die kan het niet.
Hij blijft maar verbaasd staan dat ik het wél kan (met gemak, platte voeten, enz.).
[...]
Volgens mij kunnen vooral mensen van Afrikaanse of Indonesische afkomst het. En mijn ex, die kon het ook, ook al was hij van Nederlandse afkomst.
Mijn man is Marokkaans en die kan het niet.
Hij blijft maar verbaasd staan dat ik het wél kan (met gemak, platte voeten, enz.).
maandag 14 april 2014 om 22:21
quote:titato schreef op 13 april 2014 @ 22:51:
Ik kan (hoop dat jullie het snappen haha) mijn pink "vastzetten" bij de knokkel en dan los schieten .. Geeft een lekker eng geluid
Kan met mijn tenen een geluid maken tegen de grond door ze te bewegen zonder van de grond te laten
Mijn knieschijven bewegen (of kan iedereen dAt?)Jaaaaa, ik ook! Nog nooit iemand ontmoet die ze ook kan 'knokken'!
Ik kan (hoop dat jullie het snappen haha) mijn pink "vastzetten" bij de knokkel en dan los schieten .. Geeft een lekker eng geluid
Kan met mijn tenen een geluid maken tegen de grond door ze te bewegen zonder van de grond te laten
Mijn knieschijven bewegen (of kan iedereen dAt?)Jaaaaa, ik ook! Nog nooit iemand ontmoet die ze ook kan 'knokken'!
maandag 14 april 2014 om 22:30
quote:Trotter schreef op 14 april 2014 @ 08:06:
[...]
Ik kan het ook. Wist in eerste instantie niet dat het bijzonder was, maar iedereen blijkt z'n evenwicht te verliezen en om te vallen. Ik vind het fijn zitten en kan het ook lang volhouden. Ben trouwens gewoon Nederlands.
[...]
Ik kan het ook. Wist in eerste instantie niet dat het bijzonder was, maar iedereen blijkt z'n evenwicht te verliezen en om te vallen. Ik vind het fijn zitten en kan het ook lang volhouden. Ben trouwens gewoon Nederlands.
maandag 14 april 2014 om 22:38
quote:Istar_ schreef op 14 april 2014 @ 22:14:
[...]
Dat kan toch iedereen?Nee, dat zou je nog verbazen, heel veel mensen blijven balanceren op de tenen en het voorste deel van hun voet en vallen om als ze hun voet helemaal plat neerzetten. Ik kan hem wel plat neerzetten en zo gehurkt blijven zitten, maar ik kan dan weer niet gehurkt zitten terwijl ik op de tenen balanceer, dan val ik juist om.
[...]
Dat kan toch iedereen?Nee, dat zou je nog verbazen, heel veel mensen blijven balanceren op de tenen en het voorste deel van hun voet en vallen om als ze hun voet helemaal plat neerzetten. Ik kan hem wel plat neerzetten en zo gehurkt blijven zitten, maar ik kan dan weer niet gehurkt zitten terwijl ik op de tenen balanceer, dan val ik juist om.
maandag 14 april 2014 om 22:38
quote:danivo schreef op 13 april 2014 @ 22:25:
Ik zie kleuren bij nummers. (synesthesie)
Het helpt bij het onthouden van telefoonnummers.Hey, ik heb /kan dat ook, maar dan met de dagen van de week. Ik dacht als kind altijd dat iedereen dat had.
Ik zie kleuren bij nummers. (synesthesie)
Het helpt bij het onthouden van telefoonnummers.Hey, ik heb /kan dat ook, maar dan met de dagen van de week. Ik dacht als kind altijd dat iedereen dat had.
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
maandag 14 april 2014 om 22:43
quote:a_nick_is_crini schreef op 14 april 2014 @ 22:38:
[...]
Hey, ik heb /kan dat ook, maar dan met de dagen van de week. Ik dacht als kind altijd dat iedereen dat had.
Met de dagen van de week heb ik dat ook met sommige dagen.
Maandag = rood
Dinsdag = blauw
Woensdag = oranje
Donderdag = soort indigo
Vrijdag = groen (die ervaar ik het sterkst)
Zaterdag = grijsachtig
En zondag heeft bij mij niet echt een kleur.
Welke kleuren voel jij?
Heb 't ook bij sommige namen trouwens.
[...]
Hey, ik heb /kan dat ook, maar dan met de dagen van de week. Ik dacht als kind altijd dat iedereen dat had.
Met de dagen van de week heb ik dat ook met sommige dagen.
Maandag = rood
Dinsdag = blauw
Woensdag = oranje
Donderdag = soort indigo
Vrijdag = groen (die ervaar ik het sterkst)
Zaterdag = grijsachtig
En zondag heeft bij mij niet echt een kleur.
Welke kleuren voel jij?
Heb 't ook bij sommige namen trouwens.
maandag 14 april 2014 om 22:46
quote:NYC schreef op 14 april 2014 @ 22:38:
[...]
Nee, dat zou je nog verbazen, heel veel mensen blijven balanceren op de tenen en het voorste deel van hun voet en vallen om als ze hun voet helemaal plat neerzetten. Ik kan hem wel plat neerzetten en zo gehurkt blijven zitten, maar ik kan dan weer niet gehurkt zitten terwijl ik op de tenen balanceer, dan val ik juist om.
Ik kan zelfs lopen als ik op platte voeten gehurkt zit.
Ik dacht echt dat iedereen dat kon. Wat je al niet zo leert hier
[...]
Nee, dat zou je nog verbazen, heel veel mensen blijven balanceren op de tenen en het voorste deel van hun voet en vallen om als ze hun voet helemaal plat neerzetten. Ik kan hem wel plat neerzetten en zo gehurkt blijven zitten, maar ik kan dan weer niet gehurkt zitten terwijl ik op de tenen balanceer, dan val ik juist om.
Ik kan zelfs lopen als ik op platte voeten gehurkt zit.
Ik dacht echt dat iedereen dat kon. Wat je al niet zo leert hier
maandag 14 april 2014 om 22:50
- Ik weet buiten altijd exact de temperatuur, binnen werkt het niet.
- Ik heb erg goede reflexen, laat veel glazen vallen maar ze breken zelden.
- Hurken op volledige voeten en dingen oprapen met tenen (knikkers is altijd leuk): check. Geen Indo-roots, wel platvoeten en erg lange tenen.
- Ik kan geweldig goed zingen, ben helaas wel de enige die dit vindt.
Ik hoor perfect als een ander uit de toon zingt maar bij mezelf hoor ik dat dus totaal niet.
O en ik schijn extreem goed te kunnen organiseren - maar dat is wel nuttig
- Ik heb erg goede reflexen, laat veel glazen vallen maar ze breken zelden.
- Hurken op volledige voeten en dingen oprapen met tenen (knikkers is altijd leuk): check. Geen Indo-roots, wel platvoeten en erg lange tenen.
- Ik kan geweldig goed zingen, ben helaas wel de enige die dit vindt.
Ik hoor perfect als een ander uit de toon zingt maar bij mezelf hoor ik dat dus totaal niet.
O en ik schijn extreem goed te kunnen organiseren - maar dat is wel nuttig
maandag 14 april 2014 om 22:55
maandag 14 april 2014 om 23:03
maandag 14 april 2014 om 23:09
Ik weet de personeelsnummers van driekwart voor mijn collega's uit mijn hoofd, en ook de kentekens van de laatste vier auto's van mijn ouders en mijn laatste twee auto's.
Daarnaast weet ik de namen van alle kinderen van mijn neven en nichten, al heb ik die allemaal nog nooit gezien (stuk of 25/30 denk ) en ook de namen van de kinderen van mijn ouder's buren, en die ken ik ook allemaal niet. Mijn ouders vinden het erg handig als er kerstkaarten geschreven moeten worden
Daarnaast weet ik de namen van alle kinderen van mijn neven en nichten, al heb ik die allemaal nog nooit gezien (stuk of 25/30 denk ) en ook de namen van de kinderen van mijn ouder's buren, en die ken ik ook allemaal niet. Mijn ouders vinden het erg handig als er kerstkaarten geschreven moeten worden
Ik spreek toch geen Chinees?!
maandag 14 april 2014 om 23:13
quote:Hilary schreef op 14 april 2014 @ 22:45:
Bij mij:
Maandag: grijs
Dinsdag: oranje
Woensdag: lichtblauw
Donderdag: ook een soort indigo
Vrijdag: donkergroen
Zaterdag: oranje
Zondag: lichtblauw
Neeeeee je zit er helemaal naast
Maandag: donkerblauw
Dinsdag: oranjebruin
Woensdag: felrood
Donderdag: paars
Vrijdag: citroengeel
Zaterdag: knalgroen
Zondag: vrij kleurloos. Beetje grijs p/lila achtig
Ik heb het ook met de getallen 1 tot en met 9.
Bij mij:
Maandag: grijs
Dinsdag: oranje
Woensdag: lichtblauw
Donderdag: ook een soort indigo
Vrijdag: donkergroen
Zaterdag: oranje
Zondag: lichtblauw
Neeeeee je zit er helemaal naast
Maandag: donkerblauw
Dinsdag: oranjebruin
Woensdag: felrood
Donderdag: paars
Vrijdag: citroengeel
Zaterdag: knalgroen
Zondag: vrij kleurloos. Beetje grijs p/lila achtig
Ik heb het ook met de getallen 1 tot en met 9.
Ik spreek toch geen Chinees?!
dinsdag 15 april 2014 om 10:30
quote:.Ratatouille schreef op 14 april 2014 @ 23:14:
Ben trouwens schreeuwend jaloers op al die mensen met fenomenale geheugens. Waarom? Ik heb ook een goed geheugen maar vind dit juist helemaal niet zo prettig. Het zijn vooral herinneringen aan dingen van de basisschool (adressen van mensen, verjaardagen van personen, wie naast wie zat, wie welke kleding droeg, hoe hun broers en zussen heetten, welke liedjes we op school leerden, grapjes die de leerkracht maakte etc. etc.) en daardoor voel ik me soms net zo'n kind, alsof het gaat over iets van drie jaar geleden en dat ik nu pas geestelijk 15 ben, in plaats van 35 en deze gebeurtenissen allemaal >23 jaar geleden hebben plaatsgevonden.
Ben trouwens schreeuwend jaloers op al die mensen met fenomenale geheugens. Waarom? Ik heb ook een goed geheugen maar vind dit juist helemaal niet zo prettig. Het zijn vooral herinneringen aan dingen van de basisschool (adressen van mensen, verjaardagen van personen, wie naast wie zat, wie welke kleding droeg, hoe hun broers en zussen heetten, welke liedjes we op school leerden, grapjes die de leerkracht maakte etc. etc.) en daardoor voel ik me soms net zo'n kind, alsof het gaat over iets van drie jaar geleden en dat ik nu pas geestelijk 15 ben, in plaats van 35 en deze gebeurtenissen allemaal >23 jaar geleden hebben plaatsgevonden.