JANUARI 2009

06-05-2008 13:25 4941 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat een akelig nieuws Helena! Ik hoop echt echt echt dat je bij de 24 'goede' zit. En als jullie kind wel down blijkt te hebben, wat gaan gaan jullie dan doen? Een vreselijk vraag waar geen van ons ooit echt antwoord op zou willen geven denk ik.

Heel veel sterkte en ik hoop dat je voornemen om niet in de stress te schieten goed lukt!

Nikiet, je bent razend sterk!

L- En hier zat een kots actie tussen die zijn weerga niet kent. *sproei* tegen het beeld van de laptop, over het bed en ín een medicijn potje waar ik de deksel nooit op heb. Klote zooi. Gelukkig zat het niet tussen de toetsen en was het aardbeien yogurt wat er nog maar net in zat maar bah bah bah.

Goed, Lucia; ik begrijp je onzekerheid heel goed en hoop alleen maar dat je zelf het vertrouwen hebt en dat de zorgen niet gaan overheersen. Het gaat meestal goed en bij jou nu helemaal (omdat het anders oneerlijk is, zo!)'.

Wen, whoo! je eerste positiekleding?Ik heb net even de site bekeken (.be) en ze hebben hele leuke dingen! Ik zal zo even kijken naar verkoop adressen.

Marlee; fijn zo'n goede uitslag. ik kan alleen maar hopen dat ons kind ook een neusbotje heeft

En weer verder met de orde van de dag.
bah Helena wat een nare uitslag, brengt zoveel onzekerheid nu.

ik hoop dat het je op gegeven moment lukt om het even ietsie los te laten maar kan me voorstellen dat dat heel moeilijk is.

ik duim heel hard mee voor een goede uitslag straks!

Marlee wat fijn dat alles er bij jullie goed uit zag, weet je alleen zeker dat ze die 10 handjes waar je over schrijft ook oke vonden... ?

vandaag even op zoek geweest naar kleding, nog geen positie kleding maar wel een paar broeken in de uitverkoop, maatje groter.

daar kan mn buik nog wel even in groeien geloof ik.

verder de nieuwe bakker in het dorp bezocht en ik moet zeggen.... die heeft erg lekkere broodjes !

a.s. donderdag mag ik voor de nekplooi en uitslag, nu het dichterbij begint te komen begin ik het stiekem toch wel steeds wat spannender te vinden.

geniet van de zon allemaal !
Hip, wij hebben ook net een nieuwe bakker, je woont toch niet toevallig in hetzelfde dorp?
bakker Twijnstra is de naam! en ik woon in het noorden.

waarom weet ik niet maar ik heb maar altijd het idee dat jij in Amsterdam woont...
Haha, die bakker zit hier niet, maar we wonen wel in dezelfde regio. Geen Amsterdammer hoor, een echte noorderling!
De vieb-verlootlijst

Vandaag 13 weken zwanger! Gisteren heb ik twee zwangerschapsbroeken gescoord. Een basic zwarte en een spijkerbroek van Noppies. Ik ben blij!

Verder stond ik vanochtend al misselijk op en met hartkloppingen, dus da's even minder. Maar dat trekt al aardig bij geloof ik. Ik denk dat ik vandaag maar zoveel mogelijk binnen blijf want het is nu al zo warm..Voor de warmteaanbidders wel lekker natuurlijk!

Hoe is het met jullie op misselijkheidsgebied? Ik ben trouwens ook benieuwd hoe het met Kittycat is. Morgen heeft ze haar eerste echo..spannend!
lekker rustig aan doen dan Voyager, vervelend om zo al op te staan.

Vanochtend vroeg was het inderdaad al knap warm en benauwd.

ik vind het op zich wel lekker maar lijk er nu toch iets minder goed tegen te kunnen als anders.

ook ben ik een beetje bang voor het zogeheten zwangerschapsmasker als ik in de zon zit.

Hoe ik nou bij dat amsterdam kom weet ik ook niet Wen.

en dan nog wel een noorderling !

ik ben geen echte, kben import maar vind het hier prima wonen.

spannnend Kittycat, de eerste echo, heel veel succes en plezier alvast!
Grappig hier ook iemand uit het hoge noorden.

Fijn om laatst al die verhalen te lezen van anderen met een voorliggende placenta, het verschilt dus heel erg per persoon. Ik ben benieuwd wanneer ik het voor het eerst zal voelen dan.

Ik was gisteren alweer 14 weken, ik vind dat het hard gaat hoor. Ik weet het nu al 10 weken, poeh...

Helena, wat schrikken voor jullie de uitslag van de nekplooimeting. Dat verandert het allemaal opeens he! Wat goed van je dat je toch gaat proberen om gewoon te genieten, al zal dat vast niet makkelijk zijn met de komende spannende weken. Veel sterkte!

Voyager, fijn dat je goede broeken hebt gescoord. Ik vind vooral broeken altijd heel lastig, heb wel twee lekkere linnen broeken van de hm gevonden.

Voel je je nu weer wat beter dan vanmorgen? Het is echt te warm he...

Spannend hip morgen de nekplooimeting, ik hoop dat het allemaal heel in orde is!

Ik ben inderdaad ook wel eens bang voor dat zwangerschapsmasker, heb dus een zonnebrand gekocht met een flink hoge factor en maar smeren en smeren...

Oeh bah lily lamb, wat een vieze spuugactie.... Maar blij om te lezen dat het wel iets beter gaat met het spugen...

Kittycat dus morgen eindelijk de echo, spannend hoor! Succes!
Haha, ik had helemaal over Lily's smakelijke actie heengelezen!

Heb je het een beetje schoongekregen?
Hier nog een Noordeling, hahaha... We zijn goed vertegenwoordigd!

Nikiet: heel veel succes vandaag met je 2e termijnecho vandaag. Ik had ook Miss Etam gekeken voor kleren, maar ik kon niet echt iets moois vinden. Ben jaloers op je jurkje...

Gisteren had ik getankt en dan kom ik langs de grote M. En toen kreeg ik me toch een zin in een BigMac, dus die heb ik meegenomen en lekker thuis opgegeten. Heerlijk. Ben nu geloof ik wel een kilootje zwaarder.

Voyager: dank je wel voor het aanpassen van het schema en voor je tip. Ik heb ook altijd een extreem lage bloeddruk, dus ik geloof dat het wel kan, die dropjes. Ik zal eens langs mn moeder gaan, die heeft ook zo'n meter.

Lucia: spannend. Ik hoop dat je het hartje hoort.

Marlee: ik kon op de echo heel duidelijk het kaakje zien, maar ik heb niet zo gelet op het neusbotje. Dat wil ik vanavond even doen.

Hip1: succes!
Hee dames,

Vanmiddag heb ik mijn 2e termijnecho gehad en alles was weer goed. Op een dag af ben ik 13 wk volgens de echo... Dus zou op de 8e komen maar ze houden de 7e aan...

Alles zag er goed uit. Jee wat is het kindje al veel groter zeg in die 2 weken..

We konden al 10 vingertjes tellen en de verhouding was nog mooier.

We hebben er voor gekozen om geen uitgebreide screening te doen maar door het verhaal van Helena wilde ik als het kon wel even de nekplooi laten meten. Ze zei ook dat ze hier eigenlijk standaard wel even naar kijken. Alleen ze vragen dan of je het wel of niet wil weten als ze iets afwijkend zien..

Die meting kan ook pas rond 12/13 weken dus maar goed dat ik nog een keertje ging...

Bij dit kindje was gelukkig alles goed.

Ik heb wel erg last van de warmte. Erg duizelig en heb nauwelijks energie.

Gelukkig niet echt misselijk meer.

Mijn buik doet de laatste tijd wel veel meer pijn. Hebben jullie dat ook? Mijn baarmoeder is nu volgens de vk ongeveer zo groot als een grapefruite (huh? hoe schrijf je dat ook alweer ... geen idee... hahaha... nou ja jullie snappen wat ik bedoel toch??

Je ingewanden komen nu naar boven en in de verdrukking dus dat zou ook wel pijn doen. Dat zei ze althans...

Mijn man was niet mee. Kwam niet goed uit zo midden op de dag. Hij werkt niet dichtbij...

Maar ja hij was er dus 2 wk geleden bij. En aangezien hij sowieso niet zo enthousiast is dan maar liever niet mee...

Zou ik alleen maar weer nog meer teleurgesteld zijn in zijn passieve houding...

Kijk dames. Dat hij minder voor mij voelt snap ik nog wel.... Maar dat hij nog zo weinig voor dit kindje kan voelen niet....

Dat begrijp ik echt niet...

't wordt pas tastbaar voor hem als het een baby is die je in de handen kunt houden en dan liever nog een jaar ouder volgens mij...

liefs,

Nikiet
Pluk de dag!
Bedankt voor alle lieve berichtjes. Ik ben er alweer een stuk rustiger onder nu het even is gezakt. Het voelt allemaal wel goed, dus daar ga ik maar op af.

Voyager: zou je misschien wel in het schema op kunnen nemen dat ik 16 juli de vruchtwaterpunctie heb? Ik zal jullie tegen die tijd wel op de hoogte houden van hoe dat gegaan is.

Geniet lekker van de zwangerschappen; ik doe ook hard mijn best (en dat lukt toch aardig).
Ik las het gisteren helena. En dat is toch wel verschrikkelijk spannend zeg. Je kunt er dus vrij "rustig" onder zijn? 16 juli vruchtwaterpunctie. En van daaruit kunnen ze meer zeggen?

Ik ben zo blij dat het hier zo goed gaat en dat er al zoveel hartjes kloppen en bij de echo's daarna ook nog steeds. Zo super.
Heb even heel weinig tijd, maar zal wel even het schema aanpassen Helena!

Nikiet, ik zal later uitgebreider reageren, maar ik vind het verdrietig voor je hoe het nu gaat met je relatie...
Dat vind ik ook Nikiet, juist tijdens zo'n zwangerschap, dat is zo'n bijzondere tijd, en al is het bij een tweede toch al wat anders het blijft toch iets dat je graag samen wilt delen.

Ik hoop dat je je verhaal een beetje kwijt kan, hier en verder ook. Zie je het allemaal nog een beetje zitten?

Fijn dat je vandaag wel weer een goede echo hebt gehad, dat ziet er nu echt al heel anders uit he. Veel meer een kindje!

Marianne, ik vond het ook een ramp bij Miss etam, tijdens de vorige zwangerschap heb ik er wel een paar keer iets gekocht. Al hebben ze wel eens leuke buikbanden. Leuk trouwens ook al een noorderling!

Helena, fijn dat je je er wat rustiger onder voelt. Over twee weken dus weer heen? Hou je ons wel op de hoogte af en toe van hoe je je voelt? Al kan ik me heel goed voorstellen dat je even niet zo in de stemming bent om mee te schrijven.
Fijn, Nikiet, dat je echo goed was. Rot dat je man niet enthousiast is, het klinkt ook een beetje (vanaf een afstand en vanuit wat je schrijft) alsof hij zich er ook voor afsluit zolang hij niet weet wat hij wil. Zonde!

Helena, ik mag graag omrekenen naar percentages, een kans van 4 % dat het niet goed is, is gelukkig heel weinig. Dus ik ga gewoon heel hard voor je duimen!

Ik vind het zo raar dat er iets groeit binnenin mij, terwijl ik dat nog steeds niet kan voelen. Nou is het met 11 weken ook nog wat vroeg om de baarmoeder te kunnen voelen geloof ik, ik kan niet wachten tot het zover is!
Nikiet, fijn dat alles goed was met je baby. Er is al veel geschreven over de situatie met je man en ik vind je echt super hoe je het allemaal doet. Respect daarvoor En gewoon van je af blijven schrijven, maakt echt niet uit.

Helena, veel succes de 16e, maar zoals Wen al schreef de kans is heel klein dat er werkelijk wat is.. En bij jou zit gewoon alles helemaal goed!!

Bijna 13 weken alweer en pas dit keer nog steeds in mijn gewone kleren. Gisteren wel een heel leuk zwart rokje gekocht bij de Prenatal, maar die kan je ook makkelijk aan als je niet zwanger bent..

Alleen vandaag nog werken en dan pas woensdag weer. Heb helaas thuis nog geen internet ivm verkeerde aansluiting KPN
Hallo meiden,

Kan in nog met jullie mee schrijven? Ik ben vandaag 12 wkn + 1 dag zwanger van mijn eerste kindje en zou graag ervaringen met jullie willen uitwisselen.

Ik heb met 7 wkn en 5 dgn mijn eerste echo gehad. Termijn is toen vastgesteld; ik ben uitgerekend op 14 januari. Omdat wij de echo + nekplooimeting willen laten doen (staat gepland op maandag 9/7 + controle vk), heb ik met ca. 9 wkn nog een echo gehad om nogmaals de datum te bepalen. Alles was goed gelukkig. Hartje zien kloppen dus helemaal blij.

Ik zie dat jullie ook je leeftijd vermelden: ik ben 31 en werk op dit moment fulltime. Ik woon niet in het noorden van het land ;) maar iets zuidelijker, omgeving Arnhem, samen met mijn vriend die ik inmiddel 12 jaar ken.

Ik hoop dat ik nog wel kom ben en mag mee schrijven. Ik ben overigens wel erg geschrokken van het berichtje van Helena (sterkte meid!) Ik heb dus maandag de nekplooimeting, spannend dus! Maar gelukkig hier verder veel zwangerschappen zonder problemen tot nu toe.

Groetjes,

Chili
Hoi Chili,

Natuurlijk ben je nog welkom, gezellig toch! Gefeliciteerd met je zwangerschap, ik zal je zo aan het schema toevoegen.

Fijn dat je twee goede echo's hebt gehad, en ik zal voor de duimen wat betreft de nekplooimeting!

Groeten van Voyager
Voor Kittycat en Hip een spannende dag vandaag.. Succes meiden!!!
Hee dames,

Marlee. Hoeveel dagen werk je dan?

En Chilli welkom. Althans ik neem aan dat het goed/leuk is dat je meeschrijft!

Bedankt ook weer voor jullie woorden.

Mijn man was gisteren niet mee en vergat ook te bellen of smsen omdat hij het helemaal vergeten was. Vooral omdat het de 2e echo was.Maar dit herken ik ook nog van mijn 1e zwangerschap hoor. Hij heeft er gewoon minder mee die dikke buiken e.d.... Tis niet tastbaar nog voor hem ofzo...

Toen hij de echofoto zag reageerde hij wel redelijk enthousiast van 'kijk, je ziet al echt de handjes/vingertjes' en hij maakt nog een grapje over dat hij wel zag wat het is.... Is natuurlijk niet zo hoor...

Hij heeft wel eindelijk weer eens gezegd dat hij er echt nog voor wil proberen te gaan en dat geeft me voor nu weer wat rust...

Ik laat het in ieder geval even rusten en geef hem nu de kans om vanuit zijn kant met initiatieven te komen. De sfeer was sowieso wat relaxter de laatste dagen als we het maar niet over het onderwerp 'twijfel' hadden....

Proberen langzaam toch verder te plannen zonder dat ik hem teveel push... Mocht het toch anders gaan lopen dan gebeurt dat... Daar kan ik me nu wel suf over piekeren maar dat is ook niets... De komende tijd vooral proberen te genieten van mijn zoontje, de zwangerschap en het samen zijn.

Ik ben blij dat het iets minder warm is zeg. Kan er nu slecht tegen. Vanmorgen wel even een paracetamol ingenomen tegen de hoofdpijn. Doe ik niet te vaak hoor maar t was nu echt niet meer te houden. Ik moet vooral meer denken denk ik. Vooral met die hitte...

Helena. Je klint sterk! Goed van je... En idd het blijft immers jullie kindje wat in je groeit... En het is nog niet gezegd dat er iets mis is... En dan? Wat als jullie kindje wel down zou hebben? Gisteren was er toevallig op 1 vandaag geloof ik een documentaire over een meisje met down die haar vmbo diploma in ontvangst nam. Super leuke meid. Je zag het bij haar niet eens zo en ze was echt super modern, lief etc... 't zou niet makkelijk zijn, althans best schikken misschien.... Maar ik denk persoonlijk niet dat ik het bijvoorbeeld om reden van Down zou laten weghalen... maar ja dat is voor iedereen een persoonlijke keuze...

Liefs,

Nikiet
Pluk de dag!
Bedankt meiden voor jullie snelle reactie! Ik heb een beetje terug gelezen maar weet (nog) niet precies wie wie is maar dat komt vast snel.

Voyager: naam omdat je veel gereisd hebt? Ben je de hele periode misselijk geweest of begint het nu ineens? Ik ben gelukkig niet echt misselijk geweest. Kleine beetjes eten om het uur hielp bij mij gelukkig. Wel vaak een weeig gevoel en dat meer 's avonds dan 's ochtends.

Nikiet: erg knap hoe je met de situatie omgaat, dat terwijl de hormonen door je lichaam gieren. Ik heb niet alles terug gelezen maar je zwangerschap was niet gepland?

Nog een vraagje over zwangerschapskleding: ik krijg mijn spijkerbroeken nog wel aan maar helaas niet de knoop. Ik wil dus toch maar eens gaan kijken naar een leuke sprijkerbroek. Iemand nog tips? Ik heb nu maat 36/38 kan je dan zo'n broek ook gewoon in die maat kopen of kopen jullie een maat groter zodat je de broek de gehele zwangerschap aan kan?
Zwangerschapsbroeken koop je in de maat die je normaal ook hebt. Je kunt ze toch wel de hele zwangerschap aan, omdat de band die om je buik zit (i.p.v. een knoop/rits) zo elastisch is dat íe gewoon met je buik meerekt. Google maar eens op positiekleding of zwangerschapskleding, dan kom je heel wat sites tegen. Of anders kun je een prenatal opzoeken bij je in de buurt, of een miss etam outlet (niet mijn smaak, maar misschien de jouwe?)

Haha, Voyager komt (helaas) niet van veel reizen, maar van Star Trek!

Ik ben ineens rond een week of negen/tien misselijk geworden . Maar ik lees net ergens anders op het forum dat iemand die ook zo misselijk was slokjes cola nam, en zowaar: ik drink net wat cola en het wordt IETS minder!
hee hoi,

Voyager. Ja Cola kan wat helpen... Maar kan je ook weer maagzuur van krijgen helaas. Ik vind de cola v.d. mac (naast de frietjes en hamburgers haha...) erg lekker nu. Omdat het koud is maar dus ook wat waterig. En vanillevla al geprobeerd?

Qua zwschapskleding kijk ik overal. Miss Etam moet je echt zoeken. Maar vooral de standaard (strakke) shirtjes vind ik daar soms wel leuk. Ik heb bij mijn 1e wel een redelijk leuke spijkerbroek gescoord en nu een zwart jurkje...

Ik heb maat 38 en kijk ook bij die zwkleding... Maar passen is wel aan te raden. Want vaak moest ik bij zwkleding zelfs een maatje kleiner omdat het anders zo ruim zit. Ik heb het geluk dat alleen mijn buik opzet en verder niets. Dus kan ook veel gewone kleding blijven dragen. Evt. bovenste knoopje open en een brede riem erop. Kan vooral als je bijv. een lage spijkerbroek hebt..

Verder rokjes en jurkjes met elastiek en/of shirtjes een maat groter (L) wil ook prima...

T is soms echt lastig vind ik om nog iets te kopen wat niet zo overdreven wijd is want daar houd ik echt niet van.

Vandaag gewoon een linnen broek aan die lekker meerekt...

lfs, Nikiet
Pluk de dag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven