Jongensnamen topic

08-02-2014 08:34 3072 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer tijd voor een nieuw topic.

Het vorige topic vind je hier: Jongensnamen topic

en hier
Waarom dan niet gewoon Owen en Kiyen en Rory? Dit rare gekunstel gaat 100% zeker opleveren dat 1. je kind altijd voor het eerst aangesproken wordt met "hoe moet ik dat uitspreken"? en 2. je kind eeuwig zijn naam moet blijven spellen.
quote:juliaatje.82 schreef op 14 april 2014 @ 20:12:

Ik vind Barend een hele krachtige naam. Natuurlijk ook klassiek, maar heeft meer kleur dan Berend denk ik. Nog iemand met een positieve of negatieve associatie bij deze naam?

Ik vind Barend iets te statig. Ik vind het juist wel veel mooier dan Berend en het is wel een naam waar je trots op kunt zijn. Maar ik heb gewoon moeite met alle namen met een B, dus ik denk dat het daar aan ligt dat ik je andere namen veel leuker vind.

Hallo!

Lees al regelmatig mee hier op het jongensnamen topic aangezien ik in Augustus een jongen verwacht.

Nu heb ik een naam die ik erg leuk vind alleen heeft het een vreselijke betekenis waardoor hij afvalt.

De naam is Kilian. (Betekenis= oorlog )

Ik hou van namen die niet veel voorkomen, een krachtige naam, liefst 2 lettergrepen, geen skandinavische of friese namen, en niet beginnen met de letter F (naam broertje) of L (tweede naam).

Wie heeft suggesties?
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
2 LG

Geen F / L

Geen fries of Scandinavië

Julian

Rutger

Ruben

Tijmen

Casper

Robin

Kian

Novan

David

Jurre

Aaron

Simon

Jasper

Deon

Boris

Ezra

Rover

River

Ilas

Philip

Micha

Colin

Marnix

Kaiden

Ivo

Jimme

Pepijn

Elian

Alec

Benja

Boyen

Senna
Geniet van elke dag!
Boris

Alex

Cesar

Colin

Dinand

Guido

Hugo

Oscar

Harlow

Igor

Maxim

Mias

Otis

Sid

Ijsbrand
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
@Matroeska ik vind het geen gekunstel. Het zijn originele Ierse namen. Ik vind het juist leuk om mijn kind een bijzondere naam te geven! Ik weet hoehet is om altijd je naam te moeten spellen. En zelfs mijn achternaam. Is maar 3 letters lang en dan nog moet ik het altijd spellen.
Bedankt voor de inbreng. De enige namen die ik (redelijk) leuk vind zijn:

Novan, Boyen en Kian.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Als ik je voorkeuren zie zou ik eens zoeken in Ierse namenlijstjes Estrellas. In dezelde geest als Kian en Kilian:

Kagan

Keiran/ Kyran

Kerwyn
...
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 15-05-2019 11:39
Reden: Privacy
97.94% gewijzigd
quote:suomi98 schreef op woensdag 16 april 2014 20:10 Hallo,

Ik ben zwanger van de vierde en ben op zoek naar een leuke jongensnaam. Zelf vind ik Roan en Sverre leuk. Hebben jullie nog ideeën? Het is een derde zoon. Nadeel van Roan is dat broertjes ook een naam hebben met oa en Sverre heeft als nadeel dat onze achternaam met een s begint.

Gefeliciteerd! 3 jongens met oa.. Noah ? Joas?

Ik denk dat een oa dan een beetje jut en jul word. Zou gaan voor iets heel anders.. Hierboven staan 2 lijsten met namen met 2 lettergrepen, staat daar iets voor je bij?

In jou rijtje past;

Fedde

Aron

Rune

Finn

Brent
Geniet van elke dag!
Dank je wel mrsnem.

[...]
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 15-05-2019 11:40
45.68% gewijzigd
@ Suomi

misschien

Bjarne

Rowen

Yorick

Lasse

Rune

Sverre vind ik trouwens super!
Sverre vind ik een supernaam! Echt in mijn top 5 momenteel.

Roan vind ik dan weer helemaal niks.

Dat je achternaam met een S begint zou ik niet bezwaarlijk vinden. Wel als je een tweede naam zou kiezen ook met een S. Dus wel: Sverre Achternaam (S. Achternaam) maar niet Sverre Simon Sanders (S.S. Achternaam).
Bedankt voor de voorstellen, maar helaas.

Wat vinden jullie van de initialen ss? Evt met een tussennaam?

Dat is het lastige wel met nr 4. We hebben al de nodige namen gehad. Sverre blijft ook wel onze favoriet.
NYC triple S is wel heel veel van het goede idd!
Sverre Smit of Sverre Slager ofzo vind ik wel kunnen hoor.

Nog beter is inderdaad een 2de naam ertussen doen.

En dan nog uitkijken met de initialen hahaha Sverre Benjamin Slager = SBS bv

Nogmaals Sverre vind ik een superleuke naam,ik zou het doen!
quote:suomi98 schreef op 16 april 2014 @ 20:37:

[..]

Wat vinden jullie van de initialen ss? Evt met een tussennaam?

[..]SS zou ik echt niet doen. Nog steeds niet voor een kind dat bijna 70 jaar na het einde van WOII geboren wordt.
SS zou ik ook nooit doen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Maar bij Sverre Stevens heb je toch geen S.S.? Vind ik dan, pas als Sverre Sjoerd Stevens heb je een probleem. Mijn nichtje van in de 20 heeft ook als eerste letter een S. en een achternaam die met een S begint, ik heb nog nooit gehoord dat iemand die associatie had.
[...]
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 15-05-2019 11:41
96.59% gewijzigd
Bedankt voor jullie reacties. Het Sverre vermoed ik 😊 met een tussennaam. We hebben nog even.
Ik ben zwanger van de tweede en we weten nog niet wat het wordt. Maar met name jongensnamen vind ik een crime.

Namen die ik leuk vind, maar het om diverse redenen niet worden zijn

-Rowan/ Roan

-Chris

-Ilja

-Lars

Onze voorkeur gaat uit naar een korte naam (een of twee lettergrepen) Die niet al te populair is (Finn valt voor mij om die reden af) en bij voorkeur ook in het Engels redelijk uit te spreken.
@ lestatte

Faaz

Oscar

Jort

Sven

Max

Brent

Mink

Bas

Colin

Cas

Deen

Fedor

Grant

Ids

Brand

Daan

Leen

Paul

Quint

Zeb
quote:suomi98 schreef op 16 april 2014 @ 20:39:

NYC triple S is wel heel veel van het goede idd!

Bedoelde het niet zozeer als triple S, maar ook Sverre Simon Jansen (S.S. Jansen) zou ik niet doen.

Maar wanneer je 1 naam kiest (Sverre Simons, dat wordt: S. Simons) of een tweede naam erbij geeft, zoals Sverre Julian Simons (S.J. Simons) dan vind ik het zelf niet heel bezwaarlijk dat voor- en achternaam met een S. beginnen.
Ik kom ook even meedenken (ben gek op namen bedenken)

Lestatte;

Dex

Yorrick

Owen

Fender

Ryan

Nathan

Gio

Sven

Kyran

Brent

Yannik

Huug

Ruben

Zack

Len

Ben benieuwd of er iets naar je smaak bij zit

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven