Lijf & Lijn alle pijlers

Cambridge 500 - we gaan ervoor!

13-01-2014 18:35 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben deel 1 helemaal vol-gecambridged, dus gaan we hier verder!

Dit topic is voor iedereen die het Cambridge dieet volgt. Vragen, tips, tricks, aanmoedigingen, frustraties: allemaal welkom!

We zijn ons allemaal bewust van de nadelen van dit dieet, dus goedbedoelde waarschuwingen hoeven niet.

Succes iedereen!
Only dead fish go with the flow.
@Okkie, manlief support me heel erg hoor. Nu heeft hij gewoon een reden dat, als ik begin te miepen over eten, hij kan zeggen dat hij het me heeft aangeboden

Komt doordat ik verteld had van Felientje dat ze vette hap had gegeten en dat het een paar dagen later er weer af was. Toen ik het zondag zo moeilijk had zei hij, dan bak ik dinsdag patat (maandag at hij niet thuis) en toen het dinsdag was wilde ik niet ivm wegen donderdag. Dus vroeg hij het donderdag weer.

Gister zei ik dat als ik klaar ben, we samen uiteten gaan. Toen vertelde hij dat hij al wat in gedachten had. De lieverd.

@Ego, vandaag een onsje. Valt me mee na de kaasplakjes die ik op heb. Nu nog 1 kg te gaan voor een gezond bmi. Jeej!
@Miss_summer, ik lees je berichtje nu. Wat knap dat je weer terug gaat naar de basis! En wat val jij nog veel af in de afbouw.

Hoe doe je dat? Ik bedoel, tijdens mijn eetweek val ik amper af. Dus waarschijnlijk doe ik iets fout. Sowieso meet ik altijd een beetje ruim dus daar kan het ook aan liggen.

Ik moet nog een week voor ik mag gaan afbouwen, maar wil als ik het volhoud nog een week doortrekken zodat ik zeker genoeg ben afgevallen. Maar als het mij ook lukt om af te vallen bij de afbouwweken dan ga ik weer twijfelen. Hmmm. Vertel me je geheim! *kijkt heel lief*
Nou, deze week in totaal vier keer een gekookt eitje gegeten. Nu weer even focussen.

Gisteren was dat eitje ook eigenlijk totaal overbodig, ik had op dat moment geen extreme honger, maar het was tijdens het Paasontbijt en een van mijn leerlingen had zellf eitjes beschilderd. Nu werk ik in het speciaal onderwijs en deze leerling is niet heel "vaardig". De eieren zagen er dan ook nogal...euhm... bijzonder uit. Of eigenlijk gewoon onsmakelijk. Geen van de andere leerlingen legde er dan ook eentje op zijn of haar ontbijtbordje. En dat was zo sneu. Hij zat als een havik op te letten of iemand een van zijn kunstwerken koos, en promootte zijn eieren als een echte reclameman. Hij werd echt een beetje sip. Ja, dat kon ik niet aanzien. Dus een van zijn eitjes gegeten (waar zoveel verf opzat dat het eiwit helemaal gekleurd was uitgeslagen ). Hij glunderde ervan. Nou ja, dat was mijn zondigen wel waard, dan...

Vandaag voor de tweede keer op mijn eigen weegschaal gestaan, omdat er zo lang tussen de weegmomenten zit door de vanakntie van mijn consulent was ik wel benieuwd. Nu is mijn weegschaal niet geeikt en heb ik geen idee wat dit zegt over de weegschaal bij de consulent, maar.....; 82,7! Dat zou 22 kilo inhouden. Ooooh, joy! Oh, heerlijkheid.

En dan nu de volgende mijlpaal; beneden de 80 komen. Dt motiveert wel, moet ik zeggen. Vandaag geen eieren meer,

Fijn dat jouw man je wel steunt, Smart, dat is belangrijk.

Ik heb zo'n kerel die kan eten wat hij wilt zonder aan te komen. Hij is nu zwaarder dan ooit, en dat houdt in dat hij nu eindelijk een gezond gewicht heeft in plaats van ondergewicht. En hij eet veel!!!

Maar dat doet hij dus niet meer in mijn buurt, soms staat hij stiekem in de keuken te snacken in de hoop dat ik het niet in de gaten heb (as if, grijns) en zijn auto is nu echt een rijdende lunchtrommel, dat vind ik wel lief. Hij heeft me nog nooit zo slank meegemaakt, houdt op zich wel van vollere vrouwen, maar is toch heel trots op me en vind me prachtig (ik ben van nature nogal "curvy", een cello volgens T&S, en zal dat ook wel altijd blijven, verwacht ik). Fijn!

Het zonnetje schijnt. Hebben jullie met mooi weer ook minder behoefte tot eten? Ik wel..

Vanaf nu is het dus weer even een positieve focus, doen jullie mee...
Wat wilde ik nou toch typen?
@smart haha is niet de hele week zo gegaan hoor. de eerste week wel 1,2 kilo, 2de week 1 kilo afgevallen, 3de week 200 gram maar dus toen nog een keer de 3de week gedaan en nu ben ik dus 1,5 kilo afgevallen. Ik ga dinsdag dus beginnen met weer terug naar de basis hopelijk gaat t dan ineens weer lekker snel en zie ik snel de 63 want ik wil uiteindelijk rond de 65 wegen en daar blijven. hoewel mijn consulent graag ziet dat ik rond de 60 ga wegen zodat mijn bmi 22,5 is. maar dat zie ik allemaal wel hoor of ik dat ga trekken want ben nu ook alweer gewend aan gewoon mn broodje sochtends smiddags en mn avondeten. Vandaag slechte dag paasbrunch op het werk en de hele tafel ligt vol met paaseitjes, chocoladekoekjes, paasbrood en ander lekkers.... paar paaseitjes zijn alweer verdwenen :(
@Mimsey, mijn man kan ook alles eten en uitblijven zien alsof hij niets op heeft. Ach, het past bij hem. Hij eet bewust niet apart en eet alles gewoon waar ik bij ben. Daar kan ik op zich weg tegen.

Gister ging hij Boboti eten, dat heb ik deels voor hem klaar gemaakt, maar toen het in de oven ging en ik wist dat die heerlijke geur vrij zou komen ben ik zelf maar even weggegaan.

Ik ben inmiddels zo'n 13 kg lichter dan toen wij elkaar leerden kennen dus hij kent mij ook niet zo. We zijn nu bijna 4 maanden getrouwd en hij zegt wel eens voor de grap dat hij een andere vrouw getrouwd is.

Groot gelijk dat je dat eitje opeet. Wat sneu anders voor zo'n jochie. Zelf heb ik nog steeds een honger dus ik ga het zonder komkommer nog niet trekken. Maar goed, ik ben er dan ook bijna.

@Miss_Summer, Ok, maar je valt dus wel degelijk af bij de afbouw. Goed nieuws voor mij dus haha.
Miss Summer, dus nu ga je weer terug naar alleen de 500? Vreemd! Dan kom je weer in ketose? Apart!

Mimsey, ik had ook het eitje genomen!

Smart, gelukkig dat je man je steunt!

Vanmorgen +0,1😢 komt van het zout gisteren. Daarnet een speltboterham gegeten ( of liever gezegd twee dunne kapjes) met 30+kaas en ossenworst. Heerlijk! Nu knorren mijn maag of darmen....

Volgens mijn consulente kom je de eerste week vocht aan bij het afbouwen en val je daarna gewoon nog af. Mag ook niet steeds wegen, maar doe ik toch! Ben veel te benieuwd! Mijn consulente wilde mij ook eerder aan het afbouwen hebben omdat je dan toch nog steeds blijft afvallen.... Ik ga erover nadenken, maar ik denk het niet😀 ik wil nog meer kwijt!
@smart79 Jazeker je valt zeker nog wel af in de afbouw, alleen in opbouw ga je waarschijnlijk rond de 2 kilo aankomen.

@okkie ja dat is wel de bedoeling dat ik weer in ketose kom als ik de 500 weer ga doen. Ik ga dat ongeveer 2 a 3 weken doen en dan versneld weer op en afbouwen heb geen zin om weer alles een hele week te gaan doen zoals ik nu gedaan heb. Zit ook met mijn vakantie die er straks aankomt.
Dilemma...

Dochter, bijna 12, is door vriendinnen gevraagd mee te gaan naar de mc donalds. We zaten net aan tafel voor de lunch. Dus ik vraag hoe laat. Zij vraagt het, om half 3... Ik zeg, nou dan moet je maar 1 broodje nemen voor de eerste trek... Want anders wordt het wel veel, het is een extra maaltijd tussendoor. Gaat ze bij haar vriendin spelen, alvast op aanraden van mij, ik kan mij wel voor de kop slaan! Hebben ze ook nog Vietnamese loempia's gehaald!!! Ik nog zeggen, denk goed na wat je bestelt, je kan ook alleen een bigmc nemen.... Maar ja, ze komt er nooit, dus ze zal wel de hele maaltijd nemen met toe een mcflurry😳

Ik wil niet panisch reageren, maar ik vind het belachelijk! Doe dan voor het avondeten. Ik snap die andere ouders ook niet, zeker diegene die dan ook nog even daarvoor loempia's gaan halen!

Ben ik nou echt de enige die moeilijk doet? Ik ben iig de enige strenge lijkt wel. Ze is ook de enige die d'r eigen zakgeld moest aanspreken, de andere ouders hebben gewoon geld meegegeven.

Ben ik raar?

Er zitten 450kcal in een bigmac! 350 in een milkshake en 200 in een Vietnamese loempia! En dan heb ik nog geeneens de friet meegerekend!

Ik ben panisch!

Ik heb geen rust, mijn dochter is haar lichaam aan het volproppen!

Ze zei nog, leuk he! Dat we wat met z'n allen gaan doen! Ik zei, ik had het leuker gevonden wanneer jullie met z'n allen naar het zwembad gingen!
Okkie, Even diep ademhalen.

Ben je nu niet je eigen strenge dieetregels aan het projecteren op je dochter? Ik snap haar wel dat ze het leuk vindt.

Daarbij, nu weet je er van. Straks op de middelbare gaan en staan en eten ze ook van alles wat jij niet weet.

Ik snap dat je het moeilijk vind en dat je dit liever niet zou willen, maar aan de andere kant: dit hoort bij jong zijn en ze zal er zelf van leren dat ze op deze manier geen normale maaltijd erna meer kan eten.

Heb je zelf ook nooit zoiets gedaan toen je jonger was?

De volgende keer zeg je gewoon dat ze niet mag of overleg je met haar dat ze of de mac kiest of de loempia's.

Het is een onderdeel van loslaten ben ik bang. Kleine meisjes worden groot.

Onthoud voor jezelf; het is eenmalig en niet wekelijks!!!

voor je paniek.
Het is maar eenmalig, he lieve Okkie. Dat kan niet zoveel kwaad. Misschien is ze straks wel helemaal misselijk en leert ze ervan voor de volgende keer.

Op de middelbare school zal ze ook keuzes gaan maken tussen verantwoord en minder verantwoord (of zelfs onverantwoord). En waarschijnlijk zal ze niet altijd de gezonde keuze maken. Dat geeft niet. Als je haar maar een gezonde basis meegeeft, dan valt ze daar vaker op terug.

Haal adem en ontspann, het komt goed...

Smart, eten doen wij ook gewoon samen (en ik haal ook wel eens friet of Burger King voor ze), maar soms knaagt hij 's avonds stiekem nog een zakje zoutjes weg, of een paar stukjes goddelijke kaas met mosterd (ooh, heerlijkheid), plakjes worst, of zelfs een doosje slagroomtruffels. Dat vind ik wel eens lastig, als ik daarnaast op de bank zit.

Ach, het hoort er denk ik ook gewoon een beetje bij.
Wat wilde ik nou toch typen?
Ja, jullie hebben gelijk! En ik heb er ook niets over gezegd verder. Ze krijgt straks idd van oma 2¤ per week om een kopcorner te kopen op school. Gelukkig zei ze zelf al dat ze het ook in haar spaarpot kon doen...

Idd ik hoop dat dit eenmalig is, maar ik ben idd heel blij dat ze niet dicht bij een supermarkt op school zit☺️
Zit al een poosje mee te lezen. Heb daar heel veel steun uitgehaald, dank jullie wel.. Nu dan ook besloten om mij te registreren en mee te praten.

Eerst even een beetje voorstellen. Ik ben Anke, een vrouw van 45 jaar, getrouwd. Heb 2 kinderen een meisje van 10 en een jongen van 14. (Pubers hebben en dieten is trouwens een vak apart). Ik ben 2,5 week geleden begonnen met Straight away. Geef toe het is geen cambridge maar het idee is het zelfde. Alleen krijg ik 600 calorieen per dag binnen verdeeld over 3 produkten. Moet zeggen dat die produkten heerlijk zijn. Zowel de shakes als de soepen. En die repen kunnen ze wat mij betreft gewoon in de winkel verkopen als snoepgoed. Zo lekker.

En dat is maar goed ook. Ik woog bij aanvang 109,5 kg bij de consulent en ik ben maar 1,67m. Dus voorlopig ben ik nog wel even bezig. De eerste 2 weken ben ik 6 kg kwijtgeraakt. Dat is een lekkere opsteker voor het moraal. Mag volgende week maandag weer wegen. Als het goed is, ga ik dan ook mijn eerste eetweek beginnen.
Hoi Anke, welkom! Het gaat je lukken!!

Ik ben 28jan begonnen op de 106,6 en weeg nu 83,8! Dus het lukt jou ook!

Vandaag -0,1kg ik merk dat ik de afbouwperiode in de gaten moet houden! Ik ben mijn brief van de verkorte afbouwweek opeens kwijt! Maar ben blij dat ik stabiel ben! Gestreden die twee kapjes met beleg gegeten en 's avonds 50gr gekookte aardappelen bij mijn maaltijd (bluh) en dus -0,1! Dan was die +0,6 dus gewoon het zout, wat al voorspeld was! Ik ga vandaag maal hetzelfde doen, want volgens mij heb ik twee stapjes tegelijk gedaan...

Succes dit paasweekend meiden!!! En niet aan de chocoladeeitjes komen!!!
@Anke, welkom! Die eerste 6 kg is al heel erg fijn. Je eerste mijlpaal van 100 komt in de buurt!!!

Je hebt de eerste stappen gezet naar je gezondheid en dat is het belangrijkste. Wij kunnen dit, dus jij kan het ook. Zeker als de shakes, soepen en repen prima smaken.

Het zou leuk zijn dat je mee komt schrijven. Er komen steeds nieuwe mensen bij, maar sommigen haken qua schrijven ook redelijk snel af en dat is wel eens jammer. Het zou leuk zijn om te horen hoe de vorderingen gaan.

Niet alleen leuk en positief voor ons om te lezen, maar ook om steun te bieden waar het nodig is.

@Okkie, Fijn dat je paniek is gezakt. Nu proberen dit gevoel vast te houden als je kinderen een keer een feestje of iets hebben waarbij jij niet weet, of achteraf pas hoort, wat ze eten.

Jouw reactie over de afbouwweek is er een die van mij zou kunnen zijn. Ik val in de eetweek eigenlijk niet af en als ik dan lees dat anderen dat wel doen, dan denk ik dat ik toch iets fout doe. Jij valt wel af, ook al is het gestaag. Houd dat voor ogen!

Anders ben ik bang dat je tijdens je vakantie heel krampachtig gaat doen en dat is niet de bedoeling. Je moet een gezonde relatie met voedsel opbouwen, anders blijf je 'dieet-denken'

@Ego, hier 2 ons er af vandaag. Bmi 25,3!!! Sorry dat ik daar zo over blijf doorgaan, maar ik ben er bijna...

Voor degenen die het niet weten; ik ben CB gestart niet omdat ik slank wilde worden, maar om gezond te blijven.

Ik heb zwaar zwangerschapsdiabetes gehad (2x) met spuiten van diverse soorten insuline etc tot gevolg. Na de zwangerschappen was ik wel gelijk er vanaf, maar ik had wel een verhoogde kans om binnen 5 jaar diabetes te krijgen.

Nou, ik kan je zeggen dat is geen pretje. Dus dat wil ik kosten wat het kost voorkomen. Nu ben ik dus bijna bij een gezond bmi. Nog 7 of 8 ons!!! Deze week hoop ik dat te kunnen vieren.

Ik wil nog een kilo of 4 kwijt en dan schommelen tussen huidig en 4 kilo minder. Dat lijkt me een goed streven.

Overigens krijg ik nu van sommige mensen te horen dat ik niet meer af moet vallen, want ik begin te mager te worden. Lief van ze, maar skinny ben ik nog verre van. Dat is ook helemaal mijn streven niet. Laat mij maar lekker gezond zijn en een klein laagje dat staat mij het beste.
@Smart en Okkie bedankt voor julle warme welkom.

@Okkie. Ik mag me er nog niet mee bemoeien want ken jullie nog niet zo lang. Maar kijk uit wat je zegt en doet met je dochter. Mijn moeder was met WW 45 kilo afgevallen toen ik een jaar of 7 was. Zij werd dus ook heel streng met eten naar ons kinderen toe. Het gevolg daarvan was dat mijn zus en ik het stiekem gingen doen en van redelijk normale kinderen werden wij kleine Dik Troms. Onze hele relatie met eten was verpest. Mijn moeder is 78 en nog steeds als een den. Mijn zus en ik zijn altijd zwaar gebleven met af en toe halfzachte lijnpogingen.

@Smart.Dat mensen zeggen dat je te mager wordt, komt waarschijnlijk door je gezicht. Zie vaak bij mensen die vermageren dat hun gezicht gaat tekenen maar dat trekt uiteindelijk wel weer bij. Gewoon doorgaan totdat jij je goed voelt of veilig voelt.

Voor mij is dit dieet ook uit gezondheidsoogpunt. Heb tijdens zwangerschappen lichte zwangerschapssuiker gehad. Ben nu (voor zover ik weet) nog gezond en wil dat graag zo houden. Toen ik 35 was woog ik 109,5 kg ben dus eigenlijk al 10 jaar op hetzelfde gewicht. Op zich ook knap maar wil nu toch wel naar 69 kg. Dan is mijn BMI 25. De tijd op produkten zal niet de moeilijkste zijn. Dat is lekker duidelijk je mag gewoon niets. Maar de af- en opbouw tijd. Daar zie ik toch wel tegen op. Dan krijg je van die grijze gebieden. Je mag wel dingen maar dan met mate. En maat houden is niet echt mijn sterkste kant. Maar we zullen zien. Zoals ik me nu voel, is dit gewoon het ideale dieet voor me. Ben er nu na 2,5 week wel achter dat ik dus eet als ik me verveel. Als ik niets zit te doen dan komt de trek boven.

Volgens mijn consulent moet ik dan afleiding gaan zoeken. Soms doe ik dat ook en soms ook niet. Zal toch ook moet leren dat ik het eten moet laten staan als ik even niets heb te doen. Maar 2,5 week nog niets gezondigd, geeft veel hoop.
@Anke, herkenbaar. Mijn moeder deed wel eens halfslachtige pogingen om af te vallen, maar zij is nooit zoveel afgevallen als jouw moeder. Ik ken mijn moeder niet anders dan dat ze schommelt tussen maat 44 en 46. Inmiddels is ze 70 en laat ze het maar wezen.

Wel waren er nooit snoepjes of koekjes in huis. Dat kreeg ik eigenlijk alleen bij vriendinnetjes of een koekje in het weekend. Toen ik zakgeld kreeg en oud genoeg was om zelf naar dorp te gaan kocht ik dan ook wel eens drop of zo of een, toen heette dat nog, raider en dan ging zo'n zak of reep ook vrij snel op.

Dat wil ik voor smarttje wel anders gaan doen. Ze mag straks best een af en toe een snoepje.

Wanneer je er aan toe bent zijn misschien de genoemde boeken van Mieke Kosters ook een aanrader voor jou. Daar leer je om gaan met maat houden en met eetmomenten waar je nu van bewust wordt, dus dat kan een eye-opener en steun zijn.

Niet alleen mijn gezicht is heel erg vermagerd, maar ook mijn borsten zijn ruim 2 cupmaten kleiner geworden dus dat valt ook wel op.

Gister even naar de kapper geweest, die meiden daar ken ik aardig goed. Alle drie hadden ogen op steeltjes toen ik binnen kwam. Jeetje wat ben jij mager!!! Kijk naar je benen!

Juist mijn benen zijn naar mijn idee nog verre van slank dus dat vond ik wel grappig om te horen.

@Ego, ik was het huis aan het schoonmaken, maar inmiddels zijn manlief en smarttje ook wakker dus ik ga vanmiddag wel verder. Eerst lekker douchen en gezellig zo koffie drinken.

Straks toch even kijken naar een nieuwe fiets!!! Leuk leuk leuk
Anke, ik spreek mijn zorgen niet expliciet uit naar mijn kinderen, ik ga makkelijk met eten om. Alleen sommige dingen als cola en chips en roomijs zijn dingen voor in het weekend. Snoep is een keer per dag. En ik leer ze uiteraard wel dat bepaald eten gezonder is dan ander eten. Ik heb natuurlijk niet tegen mijn dochter verteld dat ze beter geen big Mac menu kon nemen. Ik heb haar zelfs niet verteld dat die loempia vooraf niet verstandig was. Ik wil haar niet veroordelen. Ze houdt zichzelf goed genoeg in de gaten en ze sport genoeg om te compenseren. Dus ik houd mijn zorgen voor mijzelf en ik vertel ze alleen dat ik trots op ze ben omdat ik zulke knappe slanke kinderen heb! Dus het zit vooral in mijn hoofd en ik houd het daar!

Smart, toch kijken voor een nieuwe fiets. Daar wordt je altijd blij van! Een nieuwe fiets daar kan je heel veel plezier van hebben!

Dieetdenken.... Daar ben ik toch (bijna) vanaf! Ik zit echt in de fase dat ik geen suiker wil eten. Ik ben bang dat wanneer ik dat weer ga eten ik meteen weer verslaafd ben.

Ik ga echt wel genieten in mijn vakantie, hoor! Met de maaltijden ga ik het ook echt los laten. Ik zie dit als een probeersel. Dan kan ik eens zien hoe mijn lichaam reageert. Het is maar (iets meer dan) een week! Daarna is het er zo weer af!

Volgens mij valt iedereen af tijdens de (lange) afbouwperiode. Je gaat heel langzaam je aantal calorieën verhogen, de laatste week (nr3) zit je op 1000kcal, daar moet je evengoed nog van afvallen. Daarna bouw je per week de calorie-inname op. Het enige waar je in het begin van aankomt is het zout.

Dit zal ook voor jou opgaan Smart, dat kan niet anders!
Vind de combinatie eten en kinderen zelf wel lastig. De balans is moeilijk te vinden. Zo 'streng' als mijn moeder was, wil ik niet zijn. Maar merk dat ik zelf weer teveel ben doorgeschoven naar de andere kant. Ik wil(de) dat mijn kinderen chips ed niet als een traktatie zien, als iets bijzonders maar als gewoon onderdeel van het leven. Zie bij mijn zoon dat het gewerkt heeft. Die duikt liever de fruitschaal in. Mijn dochter is een ander verhaal. Dat is er een van de lekkere trek, zeg maar. Beide hebben het postuur van hun vader. Slank tot mager. Ben er wel blij om. Ook vinden zij sport leuk. Terwijl ik daar dus oprecht niets mee heb.

Mijn dochter is erg blij dat ik besloten heb om af te vallen en dan met name om het gezondheidsverhaal. Mijn puberige zoon is vast besloten om mij zoveel mogelijk te pesten met alle lekkere dingen die hij eet . Maar wel met humor. En dan kan ik veel hebben.

Mijn man heeft het nooit over mijn gewicht gehad maar staat nu wel volledig achter mijn keuze om er nu wat aan te doen. Hij kookt 3 dagen in de week en ik doe de andere dagen. Dat deden we altijd al. Hij kookt omdat hij het leuk vindt en ik omdat het moet. Maar ben zelf geen groot fan van warm eten. Geef mij maar brood.

Weer bijna een dag voorbij en we zijn er allemaal nog. Goed bezig zijn we.
Vandaag 400gr afgevallen! Daar ben ik blij mee!

'S ochtends twee boterhammen gegeten, waarvan 1 met ossenworst en komkommer en 1 met 30+kaas en tomaat. Tussen de middag een reep, ' 's avonds tonijnsalade met twee eieren.

Tussendoor op verjaardag een paar stukjes kaas.

Ik ben blij!!

Vandaag eten we voor het eerst weer bij mijn ouders, we eten zeewolf met parmaham eromheen. Dat ga ik ook eten. Er komt ook een salade bij. Ik denk dat we na het paasontbijt en paaseieren zoeken naar een museum gaan. Beeld en geluid in Hilversum lijkt mij leuk!

Fijne paasdagen meiden! En hou vol!
@Anke, hahaha, ik zie het zo voor me; een puistige puber die lekker alles voor je neus opeet.

@Okkie, Fijn! Dat is een opsteker. En wat heerlijk dat je weer boterhammen mag! Net als Anke ben ik een broodmonster, heerlijk! Maar ik krijg er ook wel honger van dus wellicht voor mij straks niet de beste keuze.

Beeld en Geluid is heel erg leuk! Ben er een keer met manlief geweest. Toen was het heel erg druk en dat was wat minder, maar het is wel een ontzettend leuk museum waar de kinderen veel kunnen doen.

@Ego, hier 2 ons aangekomen van de maaltijdsalade gister. We zijn met vrienden uiteten geweest en ik heb de overheerlijke carpaccio maaltijdsalade weer op. Dit keer geen voorgerecht, want ik weet nog van de vorige keer dat ik daardoor stil kwam te staan en dat kan ik nu niet gebruiken.

Deze keer viel het me overigens wel op dat de olijven erg zout waren. Heel anders dan de olijven die ik soms zelf in huis heb. Toen ik het zout proefde heb ik even bewust nagedacht of ik de andere olijfjes wel ging opeten. Het waren er een stuk of 5 in totaal en ik heb bewust gekozen om ze wél te eten.

Die 2 ons is dan ook heel logisch en verklaarbaar, maar wat heb ik er van genoten! Dat is het me helemaal waard geweest.

Vanmiddag naar mijn schoonouders voor de high tea. Ik twijfel nog steeds of ik wel mee ga. Gisteravond was het opeens weer heel makkelijk om niets te eten wat ik niet wilde zoals de patatjes en de aardappelpartjes, maar toen had ik natuurlijk een maaltijdsalade voor mijn neus. Nu niet.

Daarbij, zoals ik net al schreef ben ik een broodmonster. Dus die scones en sandwiches voor mijn neus... ik weet niet of ik dat ga trekken.

Gister dus op fietsenjacht geweest. Bij 3 zaken geweest, maar ik twijfel. Ga ik nu wel of niet een andere fiets kopen. Ik heb een fiets waar prima een zitje op kan en ik heb een zo goed als nieuwe fiets staan maar als ik eerlijk ben had ik al heel snel na de aankoop daar spijt van. Die wil ik dus inruilen, maar ik moet best wat bij betalen voor de fiets die ik wil. Nu dus in twijfel, ga ik geld bijleggen voor een nieuwe of houden we deze twee. Manlief vindt het allemaal maar onzin, maar omdat het mijn fietsen zijn zegt hij ook eerlijk dat het mijn beslissing moet zijn.

En ik ben niet zo goed in beslissingen nemen als het om, in mijn ogen, veel geld gaat.

Iedereen heel veel plezier deze dagen, geniet van het prachtige weer! En blijf slank!
Smart, dan is die twee ons er zo weer af! Waarom neem je geen lekkere maaltijdsalade mee naar die high tea. Met gerookte kipfilet of tonijn, eitje evt basilicumpesto of basalmicoazijn... Dan verwen je jezelf en houd je het makkelijker voor jezelf. Bij ons is de supermarkt gewoon open...

Tja wat die fietsen betreft. Misschien is het zonde, naar als een fiets niet lekker fietst heb je er ook geen plezier van! Ik wordt helemaal blij van een nieuwe fiets! Maar ik fiets dan ook heel veel. Maar let goed op dat de fiets in gewicht niet te zwaar is, de wielen groot zijn. Je moet er met kind(eren) op fietsen, dus dat wordt al zwaar genoeg, dus maak niet weer een keuze waar je spijt van krijgt! En als je de juiste fiets gevonden hebt zou ik zeggen, doen!😍

Sterkte vandaag!
Hier zijn geen supermarkten open, ik denk bij mijn schoonouders ook niet. Het enige wat ik in huis heb zijn tomaten en huttenkase, misschien moet ik dat maar meenemen.

Qua fiets ben ik er al wel over uit welke ik zou willen als ik een nieuwe koop. Maar ik heb een topic geopend om eens wat meningen te peilen. Kijken wat ze daar zeggen.

Ik vind een nieuwe fiets kopen zoooo leuk, dat werkt ook niet echt mee haha.
quote:okkie1976 schreef op 20 april 2014 @ 10:48:

Smart, dan is die twee ons er zo weer af! Klopt, en daarbij heb ik er enorm van genoten dus totaal geen spijt!
Welke fiets heb je op het oog? Kon de topic niet zo snel vinden...
Topic had ik geopend met de vraag of een stuurslot handig is of niet. Ik dub tussen een Gazelle en een Giant, de ene heeft dit plus de andere dat. Maar goed, ik ben er nog niet over uit.

Vanmiddag toch mee gegaan naar mijn schoonouders. De high tea goed door staan, niet erg veel problemen. Al zagen de sandwiches er best lekker uit.

Nu heb ik al wel even trek. Gewoon zin in een stroopwafel of zo. Maar goed, ik ga natuurlijk niets nemen.

Iedereen verder een goede paasdag gehad?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven