Lijf & Lijn alle pijlers

Gezellig samen afvallen mét tabel

16-03-2013 14:06 2476 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan de dames van Gezellig samen afvallen verder, nu met een tabel. Vrijdag is weegdag en dan wordt de tabel bijgewerkt.

We motiveren elkaar om samen de kilo's kwijt te raken. Iedereen op zijn eigen manier, maar samen helpen we elkaar door soms een schop onder de kont en soms een aai over de bol! Nieuwe schrijfsters zijn welkom!

Wijzigingen voor in de tabel graag dik gedrukt, dan kan ik het gemakkelijk terug vinden. Ik ga 1-2 keer per week de tabel aanpassen!

NaamLeeftijdLengteStart gewicht (kg)Huidig gewicht (kg)Afgevallen totaal (kg)Streef gewicht (kg)HVM371,7897,173,023,168,0Sneeuwwitje281,7284,767,916,865,0Felice431,7879,4--74,0Smukke311,6889,080,58,568,0Alegria271,87105,068,336,775,0
@Nadine wat goed dat je dat shredden doet! Ik heb een stukje bekeken, maar man wat ziet dat er loodzwaar uit. Misschien als ik dichter bij mijn streefgewicht ben, dat ik het eens ga proberen, maar momenteel hou ik het fietsen op de hometrainer en wandelen. Je bent wel al lekker afgevallen zie ik, 1,4 kg is echt goed.

@Margje, jij bent ook lekker begonnen zie ik. Lekker hoor zo'n oranje donut, krijg er trek van Ik zou me er niet zo druk om maken, als je daarnaast gewoon goed beweegt, moet wat lekkers ook wel kunnen hoor. Anders krijg je helemaal zo'n streng dieet gevoel. Ik weet van mijzelf dat als ik mijzelf al het lekkers ontzeg, er op een geven moment een tijd kom dat ik mij weer helemaal vol ga proppen met lekkere dingen. Dat van het kleren kopen begrijp ik helemaal. Ben zelf toe aan een nieuwe jas, maar wil er nu echt geen geld aan uitgeven

@Runrun, wat vervelend dat je zo geblesseerd bent. Heel veel beterschap!

@Sneeuwwitje,jij ook al aan het shredden, dapper!

Ik ben nogal afwezig de laatste tijd, omdat ik bezig met mijn scriptie schrijven, waardoor ik nauwelijks tijd heb voor iets anders. Heb met de feestdagen dan ook weinig anders gedaan. Maar goed nog twee weken en dan moet de eerste versie klaar zijn.

Met het diëten gaat het denk ik wel goed, hou me keurig aan het aantal punten per dag, heb zelfs moeite om de punten op te maken. Het enige probleem waar ik tegen aanloop is dat ik moeite heb om variatie in mijn dieet aan te brengen. Ik eet nu vooral dezelfde dingen, en ben bang dat het mij over een tijd gaat tegenstaan. Het grootste probleem is de lunch. Ik ben gek op brood en een lunch zonder brood is voor mij dan ook een karig hapje. Van een bak sla en een koppie bouillon word ik niet bepaald vrolijk. Heb dan echt het idee dat ik iets misloop

Wat natuurlijk nergens op slaat, maar goed, vertel dat mijn lichaam maar.Maar ik wil niet iedere dag brood bij de lunch eten, of bij het ontbijt, omdat dat toch aardig aantikt. Maar heb nog niet echt goede ideeën gevonden voor wat anders

Over het doorgeven voor de tabel, ik weeg mij op maandag, en durf niet eerder op de weegschaal te staan. Dus morgen is voor mij weer de grote dag. Ik zal vrijdag wel de gegevens van de maandag ervoor doorgeven
Oh en sorry dat ik niet op iedereen gereageerd heb, maar ik loop zo achter dat het even duurt voor ik weer bij ben
@Blanche: heel herkenbaar het probleem van brood bij de lunch. Bij mij niet vanwege mijn "dieet" maar omdat ik slecht tegen tarwe kan. Als broodvervanging eet ik dus speltcrackers. En wat ik ook regelmatig doe als ik thuis ben, is yoghurt met fruit & noten & lijnzaad, of een omelet met groente. En heb recent de sla wraps ontdekt. Blad ijsberg sla en dat vullen met avocado, mozerella, tomaat, komkommer, tonijn, paprika, kipfilet, hummus, eitje, wat je dan ook wilt. Als je ze dan oprolt, dan lijkt het net een echte wrap En vult erg goed! Misschien het proberen waard?

Als je weg moet of op werk bent tussen de middag, kun je de groente omelet meenemen, of een quiche maken (als je een oven hebt) en die meenemen, of een salade maar dan met bijv quinoa of rijst erin. Ook makkelijk mee te nemen en vult beter dan gewoon sla.
Thanks Nadine, wat een goede tips! Die sla wraps klinken erg goed, die ga ik zeker proberen. Had ik echt niet aan gedacht dat dat ook kon. Omeletten is idd ook een goede, maak ik ook wel vaak, maar van maar 2 eieren vult dat niet echt enorm. Moet maar eens proberen om er meer groenten doorheen te gooien.

Die yogurt klinkt op zich ook wel goed, maar ik vraag me dan wel af. Als je er havermout, of noten etc doorheen gooit, wordt dat dan niet enorm papperig? Ik heb altijd een gruwelijk hekel aan cornflakes gehad, vooral omdat ik echt niet tegen die papperige structuur van die zompige cornflakes kan.
@Blanche: noten papperig? Nee hoor, ik gooi er gewoon ongezouten noten doorheen als walnoten of amandelen. Niks papperigs aan

Maarre... twee eieren vullen niet?? Ik vind een omelet juist heel erg vullen altijd. Wat ook werkt: banaan prakken, die door het geklopte ei roeren en dan omelet bakken. Wat kaneel erop en tis net een pannenkoek! Klinkt smerig maar is echt lekker.
@Blanche; als je de yoghurt met noten, havermout o.i.d. gelijk opeet, is er niets papperigs aan hoor. Als je het lang laat staan, wordt het inderdaad wel wat zacht. Ik ontbijt nu met volle yoghurt met walnoten en een beetje honing. Daar houd ik het zeker een paar uur op vol! En het scheelt boterhammen! W.b. de lunch heb je al goede tips gekregen. Salade kun je goed vullend maken met bv stukjes vlees (gerookte kip is mager en lekker) of stukjes magere kaas. Heb je soep al overwogen? Er zijn heerlijke recepten voor maaltijdsoepen die goed vullen en waar weinig calorieen inzitten. Deze vind ik persoonlijk erg lekker; http://www.ah.nl/allerhan ... p-met-kastanjechampignons

Met wat minder kip en wat minder eiermie vult het nog steeds heel goed en heb je nog minder calorieën.
Elk pondje gaat door het mondje!
Haai allemaal!

Hier leuk 2 daagjes weg geweest en vanavond weer thuis gekomen. Meteen wasjes gedraaid en net ook maar even dag 8 geshred! Ging erg goed.

Wel de afgelopen dagen wat slechtere dingen gegeten; taartje, ijs als dessert en croissantje als ontbijt. Dus vanaf morgen weer extra opletten geblazen!

Nadine: die noten in de yogurt zijn heerlijk he? Ik heb altijd "voor noodgevallen" ook een bakje noten in de auto. Voor als ik heeeel erg trek heb.

Blanche: ik neem ook wel eens 2 gekookte eieren mee naar het werk, en sla met klein blikje tonijn op water, wat tomaatjes, komkommer, effe door elkaar en heerlijke salade!

Marieke; welkom! Leuk dat je meedoet!

Nou nog even snel douchenen dan even tv kijken.

X
@Nadine: Nou ja, ook noten kunnen toch zacht worden als je lang genoeg laat weken? Maar je hebt gelijk, ik moet het gewoon eens een keer gaan uitproberen. Ik vind een omelet van twee eieren inderdaad niet zo vullen, als het alleen puur die twee eieren zijn. Als ik het op twee bruine boterhammen doe, en ik eet er wat tomaat en augurk bij, dan heb ik gewoon een goeie maaltijd. Maar ja, ik wil juist iets minder brood gaan eten

@Margje, bedankt voor de tips! Kip is inderdaad heel mager en goeie tip om door de salade te mengen. Het punt voor mij is alleen dat ik niet echt dol op kip ben, of ander vlees eigenlijk. Ik eet het wel hoor, heb vanavond ook kip uit de over gegeten, maar ik word er niet echt warm van. Ik eet het nu wel meer voor mijn dieet, maar meer dan 1x per week hoeft van mij echt niet. Daarentegen ben ik wel een enorme visliefhebber, maar dat vind ik voor lunch gerechten dan weer moeilijk.

Die soep ziet er dan wel weer heerlijk uit moet ik zeggen, Wil die wel eens proberen!

@Suus: jij ook al aan het shredden? Wow, ik wist niet dat dat zo populair was. Die salade klinkt erg lekker. Voor mij zou dat ochtends genoeg zijn, bij het ontbijt heb ik toch nooit honger, maar ik denk dat het als lunch te karig zou zijn voor mij. Bij mij is de lunch altijd de uitgebreidste maaltijd.

Vraagje aan iedereen. Merken jullie dat jullie smaak is verandert sinds jullie aan het lijnen zijn? Zoals al duidelijk is, ben ik behoorlijk kieskeurig met eten. Heel veel dingen eet ik wel, maar meer omdat ik iets moet eten, niet omdat ik het echt lekker vindt. Nou is dit een probleem waar ik mijn hele leven mee kamp, ben altijd al een slechte eter geweest. De dingen die ik echt heel lekker vind (kaas, kaas, en nog eens kaas , brood, fruit, pasta en vis) zijn helaas ook de dingen waardoor ik zoveel te zwaar ben geworden.

Maar ik vroeg mij af of jullie gemerkt hebben dat jullie smaak is verandert? Ga je op een gegeven moment de vetarme, suikerarme dingen echt lekkerder vinden dan je vroegere voedsel?
@Nadine; Dankjewel ! Dat ga ik dan proberen denk ik, maar dan met 2 dagen afvalmodus en 1 dag normaal haha.

@Sneeuwwitje; Ja tuurlijk Ik ben 1.71 lang , weeg nu dus 64 kg en ben 20 jaar. Op een normale dag (waardoor ik dus kilo"s ben aangekomen) at ik zo bijvoorbeeld.

O - 2 boterhammen met jam

T - melba toastjes

M - 2 boterhammen met kaas/worst

T - veel chocokoekjes of andere ongezonde dingen, heb echt vreetbuien dan.

A - gewoon wat de pot schaft

Zo wil ik morgen eten;

O - schaaltje griekse yoghurt met rozijnen, lijnzaad en een mandarijn

T - melba toastjes

M - 2 boterhammen met ham en komkommer en daarnaast een gekookt ei

T - appel en cup a soup kip

A - wat de pot schaft, maar een kleine portie

Ik drink alleen water en thee

Heeft iemand misschien tips? Ik zou iets van een kilo per week willen afvallen.
Hoi allemaal.. Sorry dat ik zo laat ben. Heb het behoorlijk druk!

Ben het weekend wel redelijk bezig geweest, zaterdag een heel stuk gefietst en gisterochtend lag ik alweer in het zwembad.

Ik weeg nu 77, meer dus. Even dieet goed aanpassen, en verder.

Jullie zijn goed bezig zeg!!!!

Ik lees later nog even bij. Eerst aan het werk!

Succes allemaal weer deze week!
@Blanche, ik geloof niet dat mijn smaak ooit zal veranderen door het lijnen. Ik blijf een snoepkont, vrees ik en zal dan ook altijd mijn gewicht in de gaten moeten houden. Liever een zak chips dan een schaaltje rauwkost

De zaken die jij lekker vindt, zijn helemaal niet ongezond hoor, als je ze maar met MATE eet, dat geldt eingelijk voor alles. En vis kan heel goed door ern salade; tonijn, zalm, ansjovis etc.
Woei! Dag 6 erop zitten. Maar het wordt wel saai nu hoor.. pff. En ik had zooo geen zin, maar toch gedaan!

Verder is maandag mijn officiele weegdag, dus vanmorgen gekeken en het ziet er zeer goed uit al zeg ik het zelf haha! Maar ik geef jullie het gewicht vrijdag gewoon door, anders wordt het onoverzichtelijk.

@Blanche: ik merk wel altijd (ja ik jojo veel) dat de behoefte aan suiker echt minder wordt. Maar ik vind frietjes nog altijd veel lekkerder dan groente haha. Bij mij gaat het fout, doordat als ik op mijn streef ben, ik weer af en toe een bonbon oid ga eten. En whoppa, dan is de behoefte aan suiker ook meteen weer terug hoor en het einde zoek!

Wat Margje zegt: vis kan goed in salade. Ik doe ook wel vaker gerookte makreel erdoor.

@Suus: fijn dat je weekend zo leuk was en wat knap dat je gisteravond nog shred hebt gedaan! Die noodkit is wel een goed idee ja! Alleen ben ik zo'n type dat eet als het in de buurt is... oftewel: als ik me verveel in de auto gaat dat bakje eraan.... Dus msn nog even over nadenken.

@Marieke: je nieuwe lijstje ziet er in elk geval een stuk beter en gezonder uit dan het tweede. Alleen zou ik de melba toastjes vervangen: daar zit echt helemaal niks van voedingswaarde in en helpt ook niet om de trek tegen te gaan. Probeer er iets van eiwit van te maken: plakje kipfilet met philadelphia, een eitje, paprika met hummus, wat kwark, etc.

Verder vind ik het vrij weinig, maar dat moet je vooral zo houden Ik merk dat ik altijd de lijstjes van mensen die in mijn ogen al dun zijn (jij dus, ook al is het zwaarder dan je gewend bent, je bmi is normaal) vrij weinig vind haha. Zegt wrs meer iets over mijn vreetbuien
Vandaag eerste echte vakantiedag, dus lekker lang in bed gelegen. Wil vandaag aan de slag in huis, dingen die normaal blijven liggen. Dus ga zo eens mijn poetskleding aantrekken Vanavond hardlopen bij de vereniging!

@ Blanche: spannend en stressvol dus het schrijven van je scriptie, succes! Ik heb niet gemerkt dat mijn smaak veranderd is. En wat betreft het zacht worden van noten/cornflakes ed. ik zorg altijd dat ik het direct kan opeten, anders wordt het inderdaad niet zo lekker.

@ Nadine: bedankt voor je tips voor de lunch. Ik blijf vaak ook bij mijn broodjes, maar iets anders is natuurlijk nooit verkeerd (maar vind het wel moeilijk om iets anders mee te nemen naar mijn werk, omdat ik niet overal een koelkast heb). Fijn dat je gewicht al naar beneden gaat. Dan horen we vrijdag wel wat de weegschaal zegt!

@ Suus: met een weekendje weg mag je ook wel eens iets anders nemen, anders dan lukt het niet om het vol te houden met afvallen.

@ Marieke: ik denk dat het niet realistisch is om een kilo per week af te vallen met jouw gewicht. Zoals Nadine al schrijft heb je een gezond BMI en dus ook al een gezond gewicht. Ik zou zorgen dat je niet meer gaat snoepen en verder gezond en gevarieerd gaat eten. De melbatoastjes zou ik vervangen door groente of fruit, er zit namelijk helemaal niets in. Ga je ook sporten trouwens?
@Blanche; wat Nadine zegt over die suikers herken ik ook. Vorige week zo min mogelijk suiker/zoete dingen gegeten en ik merkte dat ik er gelijk ook minder behoefte aan had. Afgelopen weekend de touwtjes wat laten vieren en gelijk merk ik dat zoet de behoefte aan meer zoet doet toenemen!

Overigens merk ik ook datvik veel meer energie heb zonder al die suiker in mijn lijf!!
@Nadine ; ik kan echt niet zonder die toastjes haha, zo lekker! Zou t denk je ook goed zijn als ik er iets van kipfilet ofzo op doe ? Of met paprika stukjes ernaast? En ik vind het nog best veel eten haha, heb toch nooit zo'n trek. Hoeveel eet jij op een gezonde dag dan?

@Sneeuwwitje ; ah jammer, had echt gehoopt om die kilo's snel weer kwijt te raken.. Maar ik snap het wel. Ik ga gewoon m'n best doen en dan zie ik wel hoeveel eraf gaat. Ik sport al best veel het laatste jaar, maar doe er nog een paar workouts bij. Vanaf nu is het 3 keer in de week hockey, 1 keer in de week hardlopen en 1 tot 2 workouts van een halfuurtje thuis. In een normale week fiets ik ook naar school, dus vind het wel genoeg haha.
@Marieke, ik probeer altijd in de ochtend zoveel mogelijk te eten en dat te verminderen gedurende de dag. Maar goed, zoals ik al zei: ik ben een jojo haha. Afvallen gaat meestal goed, maar aankomen gaat ook weer goed door teveel koekjes en chocolade.

Mijn lijstje gisteren:

O: bak kwark (500gram, mager) met banaan, handje amandelen, en een schep lijnzaad

T: handje druiven

L: 1 spelcracker met mozerella en tomaat, 1 speltcracker met hummus, en een grote bak rauwkost met een gekookt ei

T: 2 plakjes kipfilet met philadelphi en 1 paprika

D: zalm (150gram) met gewokte groente

T; 1 bonbon

Maar goed, het gaat bij mij nu redelijk makkelijk aangezien ik op zoek ben naar werk en dus thuis ben. Kan dus gewoon eten wanneer ik wil en hoef niet moeilijk te doen met dingen meenemen.
Ok dat bedoel ik dus met suikerverslaving... gisteren overheerlijke truffelbonbons gekregen en bezoek gehad dus braaf 1tje gepakt. Met het idee elke dag 1 bonbon te eten. Dat werkt dus niet, want net 6 bonbons opgegeten... Oops. Daarna dus maar afwasmiddel over de rest gegooid en ze in de prullenbak gesmeten. Zonde van de bonbons maar beter dan dat ze in mijn lijf verdwijnen Gelukkig ook nog vroeg op de dag zodat ik nog kcal kan besparen bij het avondeten.
@Nadine, wauw goed lijstje! Alleen wel weinig avondeten, hoe hou je dat vol haha. Ga zo dooor
@Nadine, wat ZONDE van die bonbons. Had ze maar naar mij gestuurd, ik kan me momenteel goed beheersen....
Ergens is het wel jammer om te horen dat je voorkeuren niet enorm veranderen. Het verbaasd me niet, maar tis toch jammer. Zou het leven een stuk makkelijker maken

@Nadine en Margje, dat heb ik ook gemerkt dat je behoefte aan suiker afneemt als je het minder eet. Maar ik zal eerlijk zeggen dat ik het niet compleet vermijd, neem iedere dag bij de thee 2 kleine paaseitjes. Mijn momentje van de dag zal ik maar zeggen

Wat fijn dat je meer energie hebt Margje! Heerlijk, dan weet je waarom je het doet. Merk er zelf nog weinig van, voel me pcies hetzelfde.

Wat zonde van die bonbons Nadine, maar verstandig als je zo'n moeite hebt om er niet teveel te eten.

@Marike, pas je wel op dat je ook niet te weinig gaat eten? Op zich heb je al een keurig gewicht, dus 1 kg per week lijkt me ook niet realistisch. Ik zou alleen het snoepen aanpassen
Nadine; Ooo. Die bonbons...mmmmmm..lekker hoor! Ik snap dat je ze uiteindelijk weggedaan hebt. Heb je vandaag nog geshred? Ik net nog gedaan. Had eigenlijk geen zin, maar nu zit dag 9 er alweer op.

Margje en Blanche: bij mij neemt de suiker-zin ook af als ik het niet eet. Maar het liefst wil ik leren om het met mate te doen. Wat is jou truukje Blanche; zo netjes die 2 eitjes? Als ik er meer in huis zou hebben is 2 echt lastig dan ;-((.

Hier gaan de kindjes morgenochtend een nachtje uit logeren. Dus lief en ik gaan morgen uit eten (ik let op!!). En dan ga ik woensdag voor het werk heel vroeg lekker hardlopen. Woensdagavond komen ze weer thuis.

Nou meiden, ik ga nog even douchen en dan zo het bed in!
@Blanche ; jaa daar let ik wel op , t is al eerder fout gegaan dus ik weet hoeveel ik minimaal moet eten .

@Suus ; goed van je ! Uiteten is altijd moeilijk haha .
Gisteravond weer naar de hardloopvereniging geweest. We hadden een andere trainer en dat was wel even wennen. Prima getraind verder, maar merk wel dat hij veel meer uitleg geeft en echt let op je houding en hoe je de oefeningen uitvoert. Was een pittige intervaltraining met heuvels erbij, dus voel mijn hamstrings nu wel (komt ook doordat ik gisteren het balkon even goed heb schoongemaakt denk ik).

@ Marieke: dat is behoorlijk wat beweging.

@ Suus: wat lekker dat je even alleen bent met je man/vriend. Geniet er van!

@ Nadine: zonde van de bonbons, maar wel heel goed (ik heb vorige week ook de paaseitjes weggegooid...). Ik heb ook dat als ik een dag meer suiker heb gegeten ik de volgende dag weer veel behoefte heb aan suiker.

Vandaag een rustdag voor het lopen en ga zo naar de sportschool! Wil vandaag minder koolhydraten eten, dus vandaag geen broodjes voor mij...
.
Nou... gisteren was niet mijn beste dag. Pff, na die bonbons heb ik daarna 3 crackers met pindakaas gegeten en "bespaard" door een ijsje als avondeten te nemen (ben & jerry's :S ). Vandaag weer een dag zullen we maar zeggen.

Shred dag 7 gedaan, maar vind het nu toch wel behoorlijk saai. Niet omdat de oefeningen me zo gemakkelijk afgaan (die bicycle crunches blijven ellendig) maar omdat ik precies weet wat ik moet doen en voor hoe lang. Ben wel toe aan level 2.

Alleen had ik gisteren gemeten en ik heb serieus het idee dat mijn taille in cm meer wordt (????), terwijl mn lijf er wel iets strakker uit gaat zien. Of hoop ik dat alleen maar??

@Suus: wat goed dag 9 alweer! Morgen laatste dagje en dan door!

@Cattura: haha voor mij is shred echt mijn sport hoor. Ik sport nooit, heb er een hekel aan, dus vind het al heel wat dat ik dit volhoud. Moet er dan wel om lachen dat jij dus zegt "het is een leuke extra".

@Sneeuwwitje: lekker bezig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven