lijntje snuiven?!

30-04-2014 09:40 236 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wtf, ik ben helemaal in shock!

Ik zie net een auto voor mijn huis op een parkeerplaats draaien (5 meter van mij af, ik zit op de bank achter mijn geraniums ), stoppen, met keiharde muziek aan.

Daarna zie ik die vent achter het stuur doodleuk een paar lijntjes snuiven (zo'n klein schepje in elk neusgat), nog even wat in de wangen, daarna hoofd uit het raam hangen (duidelijk voor de frisse lucht, hij liep paars aan) en weer wegrijden, maar niet voordat hij bijna een andere auto raakte die langsreed.

Ik wil hier eigenlijk iets mee doen, maar weet niet wat. Het is een bedrijfswagen, het kenteken heb ik opgezocht, maar ik weet niet bij welk bedrijf...

Wat zouden jullie doen? Politie bellen? Laten zitten?
Vrijwel iedereen hier is een anti-typje als het om drugs gaat. Echt, hier de politie voor bellen, wat een verlakkerij. Heb je er zelf last van? Nee? Lekker laten gaan. Zeker als er geen kinderen mee gemoeid zijn.
[quote]mr_owl schreef op 30 april 2014 @ 17:45:

[...]

Schande inderdaad! Hoe durft hij, het op een parkeerplaats te doen ipv tijdens het rijden! En niet zomaar voor een huis, nee, het huis van TO. Uit-ge-re-kend dié plek!

[...]

Ik begrijp jouw reactie op mijn post niet. Is het tegenwoordig normaal dat deze drugs op een openbare plek worden gebruikt? TO geeft notabene aan dat ze er behoorlijk van onder de indruk is, ik zou dat ook zijn.
quote:jellybelly, 4 minuten geleden

Vrijwel iedereen hier is een anti-typje als het om drugs gaat. Echt, hier de politie voor bellen, wat een verlakkerij. Heb je er zelf last van? Nee? Lekker laten gaan. Zeker als er geen kinderen mee gemoeid zijn.

Op dat moment heb je er geen last van. Totdat hij een ongeluk veroorzaakt in het verkeer. Dan heb je er zeker last van, omdat je het niet hebt gemeld.

En 'laten gaan, zeker als er geen kinderen mee gemoeid zijn' vind ik zo'n achterlijke reactie. Want pas dan is het een beetje erg, want er is een kind bij.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:Gisselle schreef op 30 april 2014 @ 18:20:

[quote]mr_owl schreef op 30 april 2014 @ 17:45:

[...]

Schande inderdaad! Hoe durft hij, het op een parkeerplaats te doen ipv tijdens het rijden! En niet zomaar voor een huis, nee, het huis van TO. Uit-ge-re-kend dié plek!

[...]

Ik begrijp jouw reactie op mijn post niet. Is het tegenwoordig normaal dat deze drugs op een openbare plek worden gebruikt? TO geeft notabene aan dat ze er behoorlijk van onder de indruk is, ik zou dat ook zijn.Wat is er mis met een parkeerplek om even een beetje coke te snuiven? Dat hij nou toevallig vlak voor het huis van TO gaat zitten die volgens mij al geschokt is als haar geranium sterft, is wel pech voor hem, maar wat is daar arrogant aan? Bovendien zit hij in zijn eigen auto, het is niet alsof ie zijn hele drugsstal op straat uitstalt en het er eens even flink van neemt.
Als hij elke dag voor je deur staat te dealen, of als er junks met spuiten voor je op de stoep liggen, dan mag je de politie bellen, want dan hebben anderen er last van.

Niet als iemand in zijn eigen auto in zijn eigen tijd een lijntje coke neemt.
Wat een agressie.
quote:jellybelly schreef op 30 april 2014 @ 18:28:

Als hij elke dag voor je deur staat te dealen, of als er junks met spuiten voor je op de stoep liggen, dan mag je de politie bellen, want dan hebben anderen er last van.

Niet als iemand in zijn eigen auto in zijn eigen tijd een lijntje coke neemt.Volgens mij was het niet zijn eigen auto maar een bedrijfswagen, dan was hij dus aan het werk, zeer ongepast dus.
quote:Gisselle schreef op 30 april 2014 @ 18:31:

[...]

Volgens mij was het niet zijn eigen auto maar een bedrijfswagen, dan was hij dus aan het werk, zeer ongepast dus.

Er gebeuren zoveel ongepaste dingen, hang ik ook niet meteen met de wouten aan de telefoon.

Denk overigens dat die zich slap lachen. Vrouwtje belt op: 'ja, ik zag iemand in de auto een lijntje coke nemen! Hij is nu weg, maar dat jullie het even weten'.
quote:mr_owl schreef op 30 april 2014 @ 18:23:

[...]

Wat is er mis met een parkeerplek om even een beetje coke te snuiven? Dat hij nou toevallig vlak voor het huis van TO gaat zitten die volgens mij al geschokt is als haar geranium sterft, is wel pech voor hem, maar wat is daar arrogant aan? Bovendien zit hij in zijn eigen auto, het is niet alsof ie zijn hele drugsstal op straat uitstalt en het er eens even flink van neemt.Ik denk dat er iets mis is met jou, als je denkt dat het normaal is om op een parkeerplek drugs te gebruiken, of misschien ook even een vluggertje te doen? het is tenslotte zijn eigen bedrijfsauto, toch? Parkeerplekken zijn om je auto te stallen, niet om andere rottigheid uit te halen, daar hoef ik en anderen, misschien ook kinderen, niet mee geconfronteerd te worden. En ik ben trouwens helemaal niet zo gauw geschokt.
quote:jellybelly schreef op 30 april 2014 @ 18:36:

[...]

Er gebeuren zoveel ongepaste dingen, hang ik ook niet meteen met de wouten aan de telefoon.

Denk overigens dat die zich slap lachen. Vrouwtje belt op: 'ja, ik zag iemand in de auto een lijntje coke nemen! Hij is nu weg, maar dat jullie het even weten'.Ik ook niet hoor, zou misschien wel zijn bedrijf hebben benaderd. Tegenwoordig maakt iedereen toch overal foto's van? Had wel een mooie foto geweest.
quote:mr_owl schreef op 30 april 2014 @ 18:23:

[...]

Wat is er mis met een parkeerplek om even een beetje coke te snuiven? Dat hij nou toevallig vlak voor het huis van TO gaat zitten die volgens mij al geschokt is als haar geranium sterft, is wel pech voor hem, maar wat is daar arrogant aan? Bovendien zit hij in zijn eigen auto, het is niet alsof ie zijn hele drugsstal op straat uitstalt en het er eens even flink van neemt.

Hier is alles mis mee. Als TO het kan zien, dan kunnen anderen (o.a. kinderen) dit ook zien. Het beïnvloedt de rijvaardigheid, ook al is dit op een andere manier dan alcohol. We weten niet wat hij gesnoven heeft, dus we weten ook niet welk effect het heeft. En dit nog buiten het gegeven dat het niet mag!

Zoals ik al eerder aangaf is het heel moeilijk om iemand te ontslaan op basis van druggebruik. Dit valt nl. onder verslaving, dus onder ziekte. En dan kun je niet zomaar ontslagen worden. En zelfs als dat wel het geval is: hij heeft maar verantwoording te nemen voor zijn eigen keuzes en gedrag! Gebruik onder werktijd en op de openbare weg is gewoon not done.
Ik vind het toch altijd weer merkwaardig om te merken hoeveel mensen weleens wat snuiven, slikken of spuiten. Hier in dit topic lees ik het weer, ik hoor het van collega's enzo. Ik verbaas me daar oprecht over. Maar ja, misschien ben ik wel een burgerlijk provinciaaltje.
Ik woon in een vrij rustig straatje, en er staat hier met enige regelmaat een auto geparkeerd waarin één of meerdere snuivende mensen zitten. Tja, wat moet je ermee? Van heel veel anderen weet je het niet, alleen omdat je ze het toevallig niet hebt zien doen.
quote:minnimouse schreef op 30 april 2014 @ 18:39:

Ik vind het toch altijd weer merkwaardig om te merken hoeveel mensen weleens wat snuiven, slikken of spuiten. Hier in dit topic lees ik het weer, ik hoor het van collega's enzo. Ik verbaas me daar oprecht over. Maar ja, misschien ben ik wel een burgerlijk provinciaaltje. Ik gebruik zelf niet hoor, maar ik ben dan juist weer verbaasd hoeveel mensen de 'nsb'er' uithangen als het gaat om dit soort dingen. Laat mensen toch. Ik vind dat soort verklikkerlij zo triest.
quote:Gisselle schreef op 30 april 2014 @ 18:36:

[...]

Ik denk dat er iets mis is met jou, als je denkt dat het normaal is om op een parkeerplek drugs te gebruiken, of misschien ook even een vluggertje te doen? het is tenslotte zijn eigen bedrijfsauto, toch? Parkeerplekken zijn om je auto te stallen, niet om andere rottigheid uit te halen, daar hoef ik en anderen, misschien ook kinderen, niet mee geconfronteerd te worden. En ik ben trouwens helemaal niet zo gauw geschokt.

Ik zeg ook niet dat jij geschokt bent, maar TO. En wat is er mis met zoiets in je auto doen, voor mijn part trekt ie zichzelf erin af, je hóeft niet te kijken?

En stel dat het gewoon waspoeder was, mag het dan wel? Omdat het drugs is, is het gelijk schokkend en ontoelaatbaar?

Overigens, lekker op de persoon spelen getuigt niet van een sterke redenatie.
quote:mr_owl schreef op 30 april 2014 @ 18:44:

[...]

Ik zeg ook niet dat jij geschokt bent, maar TO. En wat is er mis met zoiets in je auto doen, voor mijn part trekt ie zichzelf erin af, je hóeft niet te kijken?

En stel dat het gewoon waspoeder was, mag het dan wel? Omdat het drugs is, is het gelijk schokkend en ontoelaatbaar?

Overigens, lekker op de persoon spelen getuigt niet van een sterke redenatie.Yep, omdat het drugs is inderdaad. Er zijn niet voor niets wetten. Wat een ander zichzelf aandoet moet diegene zelf weten, maar in een auto, dan onder invloed wegrijden en andere weggebruikers willens en wetens in gevaar brengen vind ik een andere zaak.
quote:minnimouse schreef op 30 april 2014 @ 18:39:

Ik vind het toch altijd weer merkwaardig om te merken hoeveel mensen weleens wat snuiven, slikken of spuiten. Hier in dit topic lees ik het weer, ik hoor het van collega's enzo. Ik verbaas me daar oprecht over. Maar ja, misschien ben ik wel een burgerlijk provinciaaltje.

Wat is er merkwaardig aan?

Misschien helpt het om drugs eens te zien als 'gewoon' een aantal werkzame substanties die bij (recreationeel!) gebruik best geestverruimend kunnen zijn, in plaats van datgene wat de politiek en de media je wijsmaakt, namelijk dat alles illegaal is en "levensgevaarlijk". Dan kun je er misschien iets meer open-minded erover zijn.
quote:mr_owl schreef op 30 april 2014 @ 17:54:

[...]

Nogmaals, het is absoluut niet te vergelijken met drank of wiet op achter het stuur. Onverantwoord is het wel, maar om dáár nou gelijk de politie voor te bellen.

Ben zelf geen cokesnuiver hoor, voor je dat soms denkt. Maar ik verdiep me wel wat meer in dingen dan de gemiddelde Viva-vrouw, zo te zien.Meneer de Uil, nog 9 minuutjes en dan "oogjes dicht, snaveltjes toe". Slaap lekker!
Ga in therapie!
quote:LadyZiva schreef op 30 april 2014 @ 18:47:

[...]

Yep, omdat het drugs is inderdaad. Er zijn niet voor niets wetten.

In elkaar geflanst door politici en hoge heren die zelf ook niet de wijsheid in pacht hebben, maar louter besluiten op basis van hun partijgedachtegoed. Er zijn in het verleden zoveel belachelijke wetten aangenomen, die nog lang niet allemaal zijn teruggedraaid, danwel aangepast.

quote:maar in een auto, dan onder invloed wegrijden en andere weggebruikers willens en wetens in gevaar brengen vind ik een andere zaak.Dat is inderdaad een andere zaak, we hebben het nu over de parkeerplaats als gebruiksplek, wat jij niet toelaatbaar vindt.
quote:mr_owl schreef op 30 april 2014 @ 18:44:

[...]

Overigens, lekker op de persoon spelen getuigt niet van een sterke redenatie.Nee ik weet wat je zegt, maar volgens mij weet je het zelf niet zo goed? Het is niet ok om drugs in het openbaar te gebruiken, of om je af te rukken, daar waar anderen, bijvoorbeeld kinderen je kunnen zien. Ik wil daar niet mee geconfronteerd worden, ook al ben ik niet zo gauw onder de indruk.
quote:dubiootje schreef op 30 april 2014 @ 18:51:

[...]

Meneer de Uil, nog 9 minuutjes en dan "oogjes dicht, snaveltjes toe". Slaap lekker!Heb je ook nog iets zinnigs toe te voegen?
quote:mr_owl schreef op 30 april 2014 @ 18:53:

[...]

[...]

Dat is inderdaad een andere zaak, we hebben het nu over de parkeerplaats als gebruiksplek, wat jij niet toelaatbaar vindt.I.d.d. oogjes dicht en snaveltjes toe. Hij reed vervolgens toch weg na gebruik, of niet? en die gebruiksplek was ook nog eens een bedrijfsauto.
quote:Gisselle schreef op 30 april 2014 @ 18:55:

[...]

Nee ik weet wat je zegt, maar volgens mij weet je het zelf niet zo goed? Het is niet ok om drugs in het openbaar te gebruiken, of om je af te rukken, daar waar anderen, bijvoorbeeld kinderen je kunnen zien. Ik wil daar niet mee geconfronteerd worden, ook al ben ik niet zo gauw onder de indruk.Er niet mee geconfronteerd willen worden is één ding, er de politie om bellen is een ander verhaal.
quote:mr_owl schreef op 30 april 2014 @ 18:56:

[...]

Heb je ook nog iets zinnigs toe te voegen?Jij nog iets intelligents te melden?
quote:Gisselle schreef op 30 april 2014 @ 18:56:

[...]

I.d.d. oogjes dicht en snaveltjes toe. Hij reed vervolgens toch weg na gebruik, of niet? en die gebruiksplek was ook nog eens een bedrijfsauto.Misschien was hij de directeur wel, wat boeit die bedrijfsauto nou?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven