lijntje snuiven?!

30-04-2014 09:40 236 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wtf, ik ben helemaal in shock!

Ik zie net een auto voor mijn huis op een parkeerplaats draaien (5 meter van mij af, ik zit op de bank achter mijn geraniums ), stoppen, met keiharde muziek aan.

Daarna zie ik die vent achter het stuur doodleuk een paar lijntjes snuiven (zo'n klein schepje in elk neusgat), nog even wat in de wangen, daarna hoofd uit het raam hangen (duidelijk voor de frisse lucht, hij liep paars aan) en weer wegrijden, maar niet voordat hij bijna een andere auto raakte die langsreed.

Ik wil hier eigenlijk iets mee doen, maar weet niet wat. Het is een bedrijfswagen, het kenteken heb ik opgezocht, maar ik weet niet bij welk bedrijf...

Wat zouden jullie doen? Politie bellen? Laten zitten?
-dubbelpost-
quote:Gisselle schreef op 30 april 2014 @ 18:57:

[...]

Jij nog iets intelligents te melden?Ik voer hier gewoon een discussie met je, maar als je geen argumenten meer hebt, mag je dat ook gewoon zeggen.
Ach, in Rotterdam maak je wel gekkere dingen mee, shotje klaarmaken in de metro en dan doodgemoedereerd even spuiten. Een tramritje maken terwijl je bij iedere halte een slok jenever neemt uit een literfles en dan raar opkijken als je ineens van je stoel valt. Ik kijk nergens meer van op.
verba volant, scripta manent.
quote:mr_owl schreef op 30 april 2014 @ 18:49:

[...]

Wat is er merkwaardig aan?

Misschien helpt het om drugs eens te zien als 'gewoon' een aantal werkzame substanties die bij (recreationeel!) gebruik best geestverruimend kunnen zijn, in plaats van datgene wat de politiek en de media je wijsmaakt, namelijk dat alles illegaal is en "levensgevaarlijk". Dan kun je er misschien iets meer open-minded erover zijn.Ik vind het merkwaardig omdat het lijkt alsof het heel normaal is om drugs te gebruiken. Ik hoef er niet open-minded over te zijn en ik zie het ook niet als "levensgevaarlijk" maar ik vind het niet oké om drugs te gebruiken.
quote:mr_owl schreef op 30 april 2014 @ 18:53:

[...]

In elkaar geflanst door politici en hoge heren die zelf ook niet de wijsheid in pacht hebben, maar louter besluiten op basis van hun partijgedachtegoed. Er zijn in het verleden zoveel belachelijke wetten aangenomen, die nog lang niet allemaal zijn teruggedraaid, danwel aangepast.

[...]

Dat is inderdaad een andere zaak, we hebben het nu over de parkeerplaats als gebruiksplek, wat jij niet toelaatbaar vindt.

Ik heb met beiden een probleem. Ik heb het ook over de parkeerplaats als gebruiksplek. Dit doe je niet in een woonwijk waar je er anderen mee confronteert. Punt. Mijn grootste probleem is niet de gebruikersplek, maar het rijden onder invloed.

En jij hebt het over meer open-minded en dat de politici en hoge heren een (mag ik het noemen) angstcultuur zaaien. Ik zou zeggen, lees eens over de werking van drugs op het lichaam en met name op de hersenen. Er zijn voldoende medische onderzoeken aan vooraf gegaan hoor. Het is en blijft niet goed voor je. Je kunt jezelf en anderen er mee in gevaar brengen. Als volwassen mensen ervoor kiezen om drugs te gebruiken, prima. Als zij door dit gebruik zichzelf of anderen in gevaar brengen, dan niet. In dit topic gaat het om het laatste.
quote:mr_owl schreef op 30 april 2014 @ 19:00:

[...]

Ik voer hier gewoon een discussie met je, maar als je geen argumenten meer hebt, mag je dat ook gewoon zeggen.Niet om vervelend te doen, maar welke argumenten heb jij aangevoerd? Of staat jouw mening gelijk aan een argument?
Als jij je neustussenschot kapot wilt snuiven, je aders kapot spuiten of elke hersencel die je bezit op sterk water wilt zetten of als een halvegare idioot eindigen omdat je zoveelste trip eindigde in een onomkeerbare psychose, ga vooral je gang.

Maar ik wil daar geen last van hebben en als jij met je overmoedige cokehoofd in een auto gaat zitten scheuren en mij of een van mijn dierbaren kapot rijdt heb ik daar last van. Als jij met je dronken hersens agressief wordt en mij of mijn dierbaren schade berokkend heb ik daar last van en als jij met je slechte trip-psychose over straat loopt en je inbeeldt dat je omringd wordt door Het Kwaad en iemand neersteekt, heb ik daar ook last van.
Joepie ik zit in een groepje, met allemaal moraalridders

Liever dat dan bij het wegkijk volk, daar heb ik dan weer geen hoge pet van op.

Goed dat je gebeld hebt TO.

En verder eens met wat Lughnasadh schrijft.
Ach, je bent hier om het minste of geringste een moraalridder(of een zure visgleuf, of een uitvreter, een gemeenschapsgeldteerder of een hex, kiest u maar), het is een holle frase.

En mijn zogeheten moraalridderschap brengt in ieder geval geen schade toe aan derden.
Wie maakt de tabel?
Ga in therapie!
toch maak ik mij meer zorgen om de verborgen gebruikers die met anti psychotica en kalmerings troep achter het stuur kruipen, al heb ik ook geen hoge pet op van mensen die even gaan snuiven zo in de auto. je wordt toch minder voorzichtig, dat hoeft niet fout te gaan maar je kan op een onoverzichtelijk kruispunt toch denken 'dat haal ik wel niets te horen of te zien' en dan kan je zo maar iemand raken.
quote:Lughnasadh schreef op 30 april 2014 @ 19:19:

Als jij je neustussenschot kapot wilt snuiven, je aders kapot spuiten of elke hersencel die je bezit op sterk water wilt zetten of als een halvegare idioot eindigen omdat je zoveelste trip eindigde in een onomkeerbare psychose, ga vooral je gang.

Maar ik wil daar geen last van hebben en als jij met je overmoedige cokehoofd in een auto gaat zitten scheuren en mij of een van mijn dierbaren kapot rijdt heb ik daar last van. Als jij met je dronken hersens agressief wordt en mij of mijn dierbaren schade berokkend heb ik daar last van en als jij met je slechte trip-psychose over straat loopt en je inbeeldt dat je omringd wordt door Het Kwaad en iemand neersteekt, heb ik daar ook last van.Dit precies, dus. Ik ben nog steeds blij dat ik gebeld heb en Meneer de Uil kletst maar lekker uit zijn veren. Ik lach me trouwens kapot dat het woord geranium (dat ik als grap in mijn OP had gezet) meteen zo heerlijk misbruikt wordt om mij op mijn nummer te zetten. Het is ook te makkelijk op een forum
quote:minnimouse schreef op 30 april 2014 @ 19:03:

[...]

Ik vind het merkwaardig omdat het lijkt alsof het heel normaal is om drugs te gebruiken. Ik hoef er niet open-minded over te zijn en ik zie het ook niet als "levensgevaarlijk" maar ik vind het niet oké om drugs te gebruiken.

Oww mensen, wordt toch eens wakker. Iedereen! gebruikt wel een of andere drug.

Of je drinkt een wijntje/biertje -> slechtste en schadelijkste drugsoort ooit.

Of je rookt een jointje, slikt een pilletje, snuift een lijntje, herkauwt een stuk paddestoel.

Of je bent een nicotinejunk.

Of je vreet je dood in pijnstillers, of leeft van valiumstrip naar valiumstrip.

Of je bent een kantoormiep en vaak een koffiejunk.

En als je je in bovenstaande niet herkent ontkom je er nog niet aan, want je wil niet weten wat een gezondheidsfreak aan rotzooi binnenkrijgt bij zijn dagelijks brood in de vorm van e-nummers en andere rommel.

Het is allemaal hetzelfde: stoffen/substanties die een uitwerking hebben op het lichaam, het 1 is toevallig sociaal wat meer geaccepteerd dan de ander.

Een lijn coke is minder slecht dan een peuk. Een paddo is minder schadelijk dan een kop koffie. Het is maar hoe je het bekijkt.

En uiteindelijk sterven we bijna allemaal als heroinejunk in het ziekenhuis.....

En reken maar dat je tegen die tijd snakt naar een shot

Een bedrijfsauto betekent niet dat de man aan het werk was, er zijn zoveel mensen die een auto van de zaak mee naar huis krijgen.

Het tijdstip vertelt niets over een eventuele verslaving. Niet iedereen werkt van 9 tot 5.

Dat er gezien is dat de man 2 puntjes snoof, wil niet zeggen dat dat coke of speed is. Wel de grootste kans, want het blijven wel populaire drugs, maar dan nog... er zijn ook legio adhd'ers die hun ritalin versnijden en snuiven(geeft een vergelijkbare werking als speed), en dat zijn gewoon voorgeschreven medicijnen.

Wat ik er maar mee wil zeggen is dat er allemaal aannames!!! gedaan worden die misschien van geen kant kloppen, maar TO wordt vooral gestimuleerd om die man eens even zo kapot mogelijk te maken, zijn werk bellen....alsjeblieft zeg! Zoals iemand anders al schreef, het lijkt de NSB wel.

Nee, natuurlijk is het niet wenselijk en slim om met drugs/alcohol op achter het stuur te gaan zitten, maar wat een belachelijke heksenjacht zeg.

En natuurlijk kan TO het als schokkend ervaren dat ze zoiets ziet, als dat nieuw is voor haar, maar als je zo nodig vanachter je geraniums de buurt wil beloeren, kan je ook wel eens iets zien wat je niet aanstaat. Deal with it... je bent niet alleen op de wereld.
quote:Zoals iemand anders al schreef, het lijkt de NSB wel.

Wat een kots opmerking zeg.

Zegt gelukkig heel veel over jou en niks over een ander.
quote:Cadou schreef op 30 april 2014 @ 20:23:

[...]

Of je drinkt een wijntje/biertje -> slechtste en schadelijkste drugsoort ooit. Bron?

Of je rookt een jointje, slikt een pilletje, snuift een lijntje, herkauwt een stuk paddestoel.

En als je je in bovenstaande niet herkent ontkom je er nog niet aan, want je wil niet weten wat een gezondheidsfreak aan rotzooi binnenkrijgt bij zijn dagelijks brood in de vorm van e-nummers en andere rommel.

Het is allemaal hetzelfde: stoffen/substanties die een uitwerking hebben op het lichaam, het 1 is toevallig sociaal wat meer geaccepteerd dan de ander.

Een lijn coke is minder slecht dan een peuk.

Een paddo is minder schadelijk dan een kop koffie. Het is maar hoe je het bekijkt.

En uiteindelijk sterven we bijna allemaal als heroinejunk in het ziekenhuis.....

En reken maar dat je tegen die tijd snakt naar een shot

Ga je nou werkelijk iemand die koffie drinkt vergelijken met een cokesnuiver? En hoe kom je er bij dat een lijn coke minder slecht is dan een peuk? En een paddo minder schadelijk dan een kop koffie? Heb je daar een bronvermelding van?

Of roeptoeter je alleen maar wat dingen om jezelf te overtuigen van je gelijk?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:lionlily schreef op 30 april 2014 @ 14:04:

Helemaal eens, Cinnamonswirl. Ik heb ook wel eens drugs gebruikt, maar dan in een uitgaansomgeving, of juist thuis in mijn woonkamer.

Trouwens: het feit dat hij KAN rijden met coke of speed in zijn neus, doet een probleem vermoeden. Ik heb het beiden nooit gebruikt, dus ik weet de precieze werking niet, maar alcohol, xtc en paddo's beinvloeden mijn rijvermogen ontzettend, niet uitgeprobeerd, maar als ik nauwelijks kan praten en lopen, kan ik ook niet meer rijden .Dus alcohol, paddo's en xtc hebben allemaal precies dezelfde uitwerking op jou?

Apart.
quote:MarianneDavids schreef op 30 april 2014 @ 17:54:

Coke maakt een beetje overmoedig, niet zo'n aanrader in het verkeer. Ex vriendje van me reed zich bijna te pletter, hij heeft maar drie maanden in het ziekenhuis gelegen, toen nog een jaartje revalidatie. Hij is erg goed in rolstoelbasketbal.Echt alleen maar van coke? Offeh, toevallig ook erbij gezopen zeker. Van coke alleen veroorzaak je echt niet een zwaar auto ongeluk. Je zet wel sneller je auto aan de kant om iemand die je afsnijd in elkaar te schoppen, dat dan weer wel.
quote:Gisselle schreef op 30 april 2014 @ 18:36:

[...]

Ik denk dat er iets mis is met jou, als je denkt dat het normaal is om op een parkeerplek drugs te gebruiken, of misschien ook even een vluggertje te doen? het is tenslotte zijn eigen bedrijfsauto, toch? Parkeerplekken zijn om je auto te stallen, niet om andere rottigheid uit te halen, daar hoef ik en anderen, misschien ook kinderen, niet mee geconfronteerd te worden. En ik ben trouwens helemaal niet zo gauw geschokt.Ok dus , om op een ander topic terug te komen, je mag niet even op een parkeerplek borstvoeding geven. Want neee, dat is alleen om auto's te stallen.
quote:Cadou schreef op 30 april 2014 @ 20:23:

[...]

Of je drinkt een wijntje/biertje -> slechtste en schadelijkste drugsoort ooit.

Ik zal wel de übermoraalridder zijn, maar dit doe ik allemaal niet. En eerlijk gezegd vind ik het belachelijk om drugs te vergelijken met eten.

Vroeger was het redelijk normaal om je kind te "leren" drinken. Zou je zoiets ook willen met drugs? Ik hoop van niet en daarom weiger ik drugs normaal te vinden.
quote:LadyZiva schreef op 30 april 2014 @ 18:47:

[...]

Yep, omdat het drugs is inderdaad. Er zijn niet voor niets wetten. Wat een ander zichzelf aandoet moet diegene zelf weten, maar in een auto, dan onder invloed wegrijden en andere weggebruikers willens en wetens in gevaar brengen vind ik een andere zaak.Hoera! er zijn idd wetten! EN wat denk je dat de wet zegt? dat je 0.5 gr in bezit mag hebben. Dat mag zomaar van de wet en dus de politie. Die hebben zich dus idd rot gelachen toen TO belde.

http://www.jellinek.nl/vr ... ugs-word-je-gearresteerd/
quote:himalaya schreef op 30 april 2014 @ 20:31:

[...]

Ga je nou werkelijk iemand die koffie drinkt vergelijken met een cokesnuiver? En hoe kom je er bij dat een lijn coke minder slecht is dan een peuk? En een paddo minder schadelijk dan een kop koffie? Heb je daar een bronvermelding van?

Of roeptoeter je alleen maar wat dingen om jezelf te overtuigen van je gelijk?

Ik dacht dat ik het nogal luchtig bracht, maar blijkbaar nemen mensen alles dodelijk serieus in dit topic

Ik vergelijk geen cokesnuiver met een koffiedrinker.

Koffie is zwaar verslavend, paddo's absoluut niet, en er gaan toch echt veel meer mensen dood aan longkanker dan een overdosis coke hoor.....

En nee, ik roeptoeter niet zo maar iets...

Ik ga ook geen bronvermelding doen, want je kan genoeg zelf vinden als je even googled. Voor de hulpverleners/hulpbehoevende kant zie jellinek, tactus en alle andere sites, voor een kijk van een andere kant, kijk eens uit naar het boek "uit je bol". Heel informatief handboek voor mensen die op een "verantwoorde" (zet het maar tussen vinkjes, voordat ik daarvoor iedereen over me heen krijg ) drugs willen gebruiken.

Op een persoonlijke noot: Ik ben natuurlijk ook jong geweest, en heb jaren van alles weggewerkt, en het enigste wat is blijven hangen is die rottige nicotine....over verslavingen gesproken...meest waardeloze waar je aan kan beginnen......
quote:nina1966 schreef op 30 april 2014 @ 20:44:

[...]

Hoera! er zijn idd wetten! EN wat denk je dat de wet zegt? dat je 0.5 gr in bezit mag hebben. Dat mag zomaar van de wet en dus de politie. Die hebben zich dus idd rot gelachen toen TO belde.

http://www.jellinek.nl/vr ... ugs-word-je-gearresteerd/Hehe, er is iemand wel! op de hoogte
quote:himalaya schreef op 30 april 2014 @ 20:31:

[...]

Of roeptoeter je alleen maar wat dingen om jezelf te overtuigen van je gelijk?Ja je kunt een klein snuifje coke idd vergelijken met iemand die een pot espresso leeg heeft getankt (niet onbekend bij ambtenaren en vrachtwagen chauffeurs) Coke is idd minder slecht dan een peuk, waarom? Omdat een ander de rook van die peuk wel inademt en kankerverwekkende stoffen onvrijwillig binnenkrijgt maar van de coke die iemand naast je snuift komt er nul komma nul in jouw longen /neus terecht.
quote:nerdopviva schreef op 30 april 2014 @ 20:44:

[...]

Ik zal wel de übermoraalridder zijn, maar dit doe ik allemaal niet. En eerlijk gezegd vind ik het belachelijk om drugs te vergelijken met eten.

Vroeger was het redelijk normaal om je kind te "leren" drinken. Zou je zoiets ook willen met drugs? Ik hoop van niet en daarom weiger ik drugs normaal te vinden.

Verdiep je eens echt goed in eten, grote kans dat je het dan niet meer zo belachelijk vind.

Nee, ik vind niet dat je kinderen moet leren om te drinken of drugs te gebruiken, ik vind wel dat als een kind hier mee in aanraking komt en het interessant vind, hij/zij met dat verhaal mee thuis moet kunnen komen, zonder gelijk door ouders in een instelling gegooid te worden...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven