Maak je eigen top 10 lekkerste snacks.

04-07-2008 08:51 169 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames,

wat een rijkdom, het is kwart voor 12, je hebt trek en de snackbar is nog open. Ik scoorde 2 kroketten. Heerlijk.

Alles uit de snackbar vind ik lekker, de halve kip uitgezonderd. Wat vinden jullie lekker van 1 tot 10? Graag merken erbij! In Amsterdam vermeld je tijdens de bestelling de merknaam van de kroket, anders vragen ze het je. Ik weet niet hoe dat is onder de grote rivieren. Overigens is Amsterdam Noord the place to be voor de kroket (alle Febo kroketten en de kroketten van coldfood (van Dobben en Kwekkeboom) komen hier vandaan (Coldfood zit in Oostzaan, oke).

1. De bamsa (bamischijf met gladde buitenkant en satesaus er in, onbekend in Amsterdam, wel in Leiden).

2. Febo satekroket.

3. Pikanto met satehsaus.

4. Gehaktstaaf van van Oers (te koop bij sommige tankstations, is ook een oranjekleurige saus bij, hmmm).

5. Patat oorlog (smullers op het Centraal Station in Amsterdam heeft verukkelijke patat).

6. van Dobben rundvleeskroket.

7,. Loempia.

8. Zo'n slaatje van de snackbar.

9. Truffel chocolade softijs van de Febo.

10. Bamischijf.

Ooooo wat is dit toch pervers lekker allemaal.

Nou jullie.
Dan moet je even de formaat bak bekijken, en de hoeveelheid saus die toegevoegd wordt. Zie mijn filmpje.
fusion, Toon.

Ik vind het ook wel grappig om te lezen dat zo'n Kapsalon mijn oude stad heeft veroverd en dan nog wel van heel dichtbij waar ik woonde -hoewel ik me de kapsalon en de shoarmatent zo gauw niet herinner-
quote:Antonio schreef op 02 juni 2008 @ 20:27:

Iets wat ik niet ken, alleen via Wikipedia: wie eet wel eens een shoarma Kapsalon?

http://www.ad.nl/rotterdam/article563435.eceDat hebben ze hier op het Haarlemmerplein (A'dam) ook, maar ben er nog niet achter wat het is....Krijg toch haar-associaties, dus durf het niet aan.
O, na het zien van die foto durf ik helemaal niet meer.

Wat ik wel lekker vind (merken?):

Kaassoufle's

Quarter pounder met kaas

Patat speciaal

Kroketten

Magnum Almond

Falaffel

en.........
Ja die snackbar op het Haarlemmerplein, heerlijke Turkse pizza's hebben die. Ga die kapsalon ook maar eens bekijken. En de broodjes donner van IBI op het Hugo de Grootplein zijn ook niet te versmaden!

Verder

3. broodje kaassouffle met satesaus (heerlijk!)

4.Frikandel

5.Mexicano

6.Patatje curry

7.Grillburger van de Febo

8. Mc chicken!

9.Carrero

10.Kroketje

Goh kan nog wel een uur doorgaan zo krijg er trek van...;)
falaffel????
Erg leuk topic, dit! :D

1) Turkse pizza met kip en veeeel van die hete saus en knoflooksaus;

2) Kaassoufflé met pindasaus

3) Frikandel speciaal

4) Berenhap met pindasaus

5) Whopper met kaas

6) Broodje kroket met mosterd

7) Kipnuggets met barbecuesaus

8) Big Mac

9) Patatje oorlog

10) Loempia met sambal
Kapsalon is erg lekker! Het is shoarma met patat, saus, sla en gesmolten kaas eroverheen in een bakje 'gepleurd'.

Falafel is vegetarisch. Zijn balletjes van volgens mij kikkererwten. Die eet je op een broodje met saus en heel veel sla/komkommer/ui e.d. Ook erg lekker!!
Perfectionisme is niet perfect...
quote:lindy schreef op 03 juni 2008 @ 10:04:

Je kunt ze met zo'n rood sausje doen, maar is niet eens nodig. Bij de toko heb ik wel eens een doos gekocht en ze kunnen met plasticje en al de magnetron in want je moet ze wel warm eten.

Ze zijn niet echt sushi-achtig, meer Indisch, maar het kan er best bij hoor.Ik ben vandaag naar een toko geweest. Wat een lekkere dingen hebben ze daar -even terzijde-. Ik heb er 2 Lemper gekocht, (is het normaal dat je voor 10 cm 1,50 euro per stuk betaald?) en in de vriezer gegooid. Ik ga vrijdag of zaterdag wel allemaal lekkere tapashapjes maken. Het zal mij benieuwen hoe het smaakt.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
.
Ik hou helemaal niet van Snacks.. Maar het lekkerste is dan toch een bapaobroodje. De rest vind ik maar niksk..
Smulrol!
Waarom staat er als auteur van dit topic eigenlijk Viva Angel2? Ben jij dat Antonio, of is dat een foutje?

In ieder geval mijn top vijf, een vrij saaie sorry:

1. De verse patat van de snackbar op de hoek

2. Van Dobbe of Kwekkeboom kroket

3. Van Dobbe of Kwekkeboom bitterbal

4. Broodje falafel

5. Whopper met kaas en bacon

Een top tien haal ik niet, rest van de snackbar/fastfoodsnacks vind ik niet zo lekker.
En zo is het toevallig ook nog eens een keer
Jezus... zit ik hier met mijn appeltje op kantoor.
Gyros uberbacken..

Is gyros met champignonroomsaus en daarover heen kaas en dan ff in de oven.. Hmmmmm

En natuurlijk friet zuurvlees dat natuurlijk van paardevlees gemaakt is!
Huh? Dit topic staat bij de nieuwe topics? Vreemd...
Ff kijken of ik er 10 bij elkaar krijg.

1 patat gyros met tzatziki (griekse snackbar in lombok, utrecht)

2 frikandel met satesaus

3 franse frietjes vd snackbar hier om de hoek

4 kaassoufle

5 kroket

6 visslaatje van de visboer

7 haring

8 toastjes met filet americain (is dat wel bedoeld als snack)

verder kom ik niet
Antonio = Viva Angel 2??
1. Duitse Döner (hier in NL niet te verkrijgen, een groot gemis, is een grote slappe tortilla gevulde met groente,vlees, kruiden en saus en opgerold als een wrap keurig dichtgevouwen aan beide einden voor maar 3euro! een hele maaltijd)

2. Big King XXL van Burger King

3. Kipburger van de FEBO

4. Kwekkeboom kroket

5. Bamischijf van Mora

6. Bereklauw van snackbar om de hoek

7. Milkshake van de McDonalds

8. Kaassoufflé, geen idee van wie

9. Broodje kroket van McDonalds

10. Portie kibbeling van Groninger vismarkt
Ja hoor hier de echte duitse doner... Ik de shoarmazaak hier verkopen ze die namelijk.. Eigenaar heeft div donerzaken in duitsland
quote:Miesteph schreef op 04 juli 2008 @ 15:13:

1. Duitse Döner (hier in NL niet te verkrijgen, een groot gemis, is een grote slappe tortilla gevulde met groente,vlees, kruiden en saus en opgerold als een wrap keurig dichtgevouwen aan beide einden voor maar 3euro! een hele maaltijd)

Dat wordt hier toch gewoon verkocht als durum doner? Elke Turkse snackzaak verkoopt het.
Mag ik even opmerken dat de joppiesaus uitgevonden is door een caferariaboer in Glanerbrug? Grenst aan Enschede.

Voordat het in het westen 'doorbrak' had elke cafetaria en slagerij hier joppiesaus.

Zo!

En mijn patat is de allerlekkerste.

Ik snij ze van goede aardappelen en dan frituren in olijfolie. En dan zelfgemaakte knoflookmayo erbij. En zeezout erop.

Mijn snack nummer 1 blijft de nieuwe groene haring in mei.

Tapas zijn een goede tweede. Vooral kleine vishapjes, schelpjes enz.
Ik wil ook wel een duit in het zakje doen. Heb afgelopen weekend een echt vreetculinair weekend gehad, dus ik zit er nog helemaal in.

1. Broodje (nieuwe) haring, overal als het maar supervers is

2. Broodje frikandel speciaal, overal

3. Lamsshoarma Metap Admiraal de Ruijterweg Amsterdam

4. Lamshoarma met kaas, Dizinghof, Amsterdam

5. Softijsje van Van der Linde, Amsterdam

6. Gevulde bara Prinses Beatrixplein, Haarlem

7. Vlaamse friet Haarlem t.o. bioscoop

8. Broodje krabsalade Amstelveenseweg, Amsterdam

9. Dubbele whopper bacon cheese, Burger King

10. Chocoladetaart Stelle Robertson, Noordermarkt Amsterdam

Goh, het is nog best moeilijk om een top 10 van snacks samen te stellen. Ik vind zoveel dingen lekker, maar dat zijn niet allemaal snacks.

Mijn vriend had vorige week een patatje kapsalon met dönner vlees ipv shoarma.
Weet iemand waar ik de bami sate bamsa kan kopen een doos en niet in een snackbar?
Die zijn al 7 jaar oud zo te zien, lijken me niet meer lekker

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven