Onbenullige ergernissen

06-04-2014 19:31 3137 berichten
Aan welke dingen, die eigenlijk helemaal niet zo erg zijn, kan jij je heel erg ergeren?

Ik aan mensen die 'Disney' zeggen voor Disneyland Parijs, en mensen die 'broodje' zeggen als ze een gewone boterham bedoelen.
Maar dat is geen onbenullige ergernis!

Beterschap
Alle reacties Link kopieren
quote:sri schreef op 11 april 2014 @ 13:17:

Tegenwoordig schijnen veel volwassen vrouwen ineens in een jurkJE te lopen. Met een beetje pech hebben ze er ook nog schoenTJES onder. Kom op zeg, we zijn met z'n allen toch geen vier meer. Of collectief kleiner dan 1.40m. Wat is er in godesnaam mis met een jurk en schoenen??

Of 'mijn beste vriendinnetje', 'mijn collegaatje'

Broodje zeg ik dan wel, gebruik eigenlijk nooit het woord boterham. Kom uit het noorden, daar is dat woord volgens mij meer gebruikelijk want ik hoor nooit boterham. Of ik leef alleen in de omgeving van boeren
Of als je ergens loopt en de persoon voor je opeens vanuit het niets stil blijft staan. Ik stop dan meestal op tijd maar de personen die achter me lopen knallen dan tegen me op. Is ook leuk in drukke winkelstraten, en ook dat mensen dan opeens middenin hun wandeling besluiten de andere kant op te moeten waardoor ze recht tegen je opbotsen..

En nog eentje; mensen die niet uitkijken voor ze oversteken, vaak type 'verdwaald'/'toerist' - overal heenkijken behalve de weg. Kom je er op je fiets aan en rij je ze bijna van de sokken, waarna ze jou de schuld willen geven en gaan lopen roepen... Loop dan niet achterstevoren de weg op om een foto te maken en kijk uit waar je loopt ipv naar gebouwen, andere mensen of borden te staren!

Mensen die op het fietspad/de weg lopen terwijl er een prachtig voetpad naast ligt en weigeren aan de kant te gaan, of dit doen met veel gesteun en gezucht.

Automobilisten zullen vast dezelfde ergernissen bij fietsers hebben
quote:gucciguilty schreef op 17 april 2014 @ 00:28:

En nog eentje; mensen die niet uitkijken voor ze oversteken, vaak type 'verdwaald'/'toerist' - overal heenkijken behalve de weg. Kom je er op je fiets aan en rij je ze bijna van de sokken, waarna ze jou de schuld willen geven en gaan lopen roepen... Loop dan niet achterstevoren de weg op om een foto te maken en kijk uit waar je loopt ipv naar gebouwen, andere mensen of borden te staren!

Dat heb ik 's ochtends als ik langs een busstation fiets. De mensen die uit de bus stappen moeten eerst het fietspad oversteken voordat ze op de stoep zijn, en iedereen loopt als een kip zonder kop gewoon die bus uit. Het valt me wel op dat de mensen 's middags een stuk alerter zijn.
Dat mijn huisgenoten in de ochtend heel lang douchen. De mannelijke.. En dan vervolgens ook nog zich een uur moeten afdrogen blijkbaar. Ik ben in drie minuten klaar
als ik tijdens het afdrogen na het douchen merk dat ik naar de wc moet...
I GOT A GIRL THAT KEEPS ME WAITING
quote:robland320 schreef op 17 april 2014 @ 15:04:

als ik tijdens het afdrogen na het douchen merk dat ik naar de wc moet...

Ja grrr!! of dat als je je mascara net hebt opgedaan moet niezen!

En die van de mensen die niet opletten ook ja! bij ons is een bocht waar iedereen altijd blind de weg opstapt, Bejaarden, moeders met kinderwagens, levensgevaarlijk! Heb echt al een paar keer gehad dat ik op de fiets nog net kon stoppen, maar dat als ik op de brommer was geweest ze zeker geraakt zou hebben! en dan inderdaad boos op mij worden!
Ik erger me soms enorm aan een collega die gewoon in Nederland geboren is, maar toch steeds deze/dit/dat/die door elkaar haalt. 'Dit computer', 'deze telefoongesprek', .. terwijl hij al 20 jaar op kantoor zit...
Ik vind het echt vreselijk als ik gebeld word.

Eerst die telefoon die ik natuurlijk niet kan vinden, terwijl ik er de hele dag mee in de hand loop. Vervolgens de persoon aan de telefoon, meestal denk ik: pff jij weer en dan die vloedgolf aan informatie die uitgewisseld wordt waar ik totaal niet op voorbereid ben!

Ik kan het ook gewoon niet, dat bellen.

Ook voor serieuze zaken zoals bijvoorbeeld een afspraak bij de dokter, huisvesting, dingen van de studie en mijn werk. Stuur alsjeblieft een mail waar ik die informatie zelf kan terug lezen, want als ik een papiertje en pen moet pakken en daarna teruglees wat ik heb opgeschreven snap ik er nog niks van.
Silence is golden. Duct tape is silver.
Ik erger me aan de woorden: briljant, of geniaal, of toppie!
quote:titato schreef op 14 april 2014 @ 21:04:

Ik erger me dooood aan de jeugd van tegenwoordig, die foto's plaatsen op het net en waarbij iemand dan zegt "omg je bent zo mooi" en dan zegt de plaatser "neee jij bent mooier" en dan nog 10 van zulke reacties *kots

Mensen die quotes op het web plaatsen en doen alsof zij het hebben verzonnen

Als ik met mijn oppaskinderen wil oversteken dat er dan auto's zijn die geen geduld hebben bij het zebrapad en steeds dichterbij komen en gas geven zodra je 1 stap op de stoep heb gezetVooral die quotes.... "Kijk mij eens zelfbewust in het leven staan" en ondertussen alleen maar klagen
Ik erger me onwijs als ik voor Piet Snot voorrang sta te geven bij een rotonde. Als je rechts afslaat ben je verdorie verplicht je knipperlicht te gebruiken.
En ik erger me aan: 'als je iemand ook maar iets gunt ben je VERPLICHT dit te delen' op Facebook. Dat vertik ik dus.
quote:titato schreef op 14 april 2014 @ 21:14:

Mijn vriend die bij het boodschappen doen "maar" 1 zak chips wilt en vervolgens de mijne opeet binnen 2 dagen (ja wij hebben onze eigen chips haha)

Vriend die eet alsof het eten weglooptHerkenbaar! Ik vraag meestal al in de winkel of hij ook nog een zak chips moet, of nootjes, of iets anders... In ieder geval iets dat hij mijn zak chips niet leeg loopt te kanen.
quote:thaorchid schreef op 06 april 2014 @ 21:35:

Mensen op een zaterdag met 3 kinderen, pa en ma met grote kar en ook nog elk zo'n gebroed ergens tussen de 3 en 6 jaar voorzien van zo'n %#&*kinderkarretje bij de Appie...kokend bloed!

Elke dag die schapen op de kresj dumpen en dan op zaterdag bij de Appie uitgebreid iedereen in de weg gaan staan laat staan de schenen kapot rijden want Appie is uiteraard op de zaterdag het ultieme familie-uitje.

En een grote wáffel die je krijgt als je vriendelijk vraagt of je er even langs mag

O, wacht even dat is niet eens een onbenullige ergernis maar een totaal terechte of dit, maar dan op zaterdagmiddag of koopavond in amsterdam naar de stad gaan.
Collega's die de hele dag druk, druk, druk zijn en het management vragen om extra personeel maar wel de hele dag met hun smartphone in de weer zijn, appen, Facebook, Twitter enz.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Mn zussen die het over" Opa " hebben , als ze pa bedoelen.

Een collega die de hele dag Okeeee zegt nadat ik wat zegt . Wat moet ik daar nou mee.

En inderdaad, heel ergerlijk , maar ook erg kinderachtig, een vreemde auto voor de deur, en mijn man die dan altijd vraagt aan mij van "wie die is , en wat ie daar doet ." ?
Ook zo'n ergernis, mensen die verwachten dat je de hele dag online bent.

Laatst nog, heb een afspraak om 7 uur met iemand, vervolgens stuurt hij me rond 4 uur ('s middags) een paar berichten via FB met de vraag of ik bepaalde dingen mee wil nemen en is vervolgens hoogst verontwaardigd / verbaasd dat ik die berichten niet gelezen heb.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
- Cassiéres in de supermarkt die met hun vingers gaan trommelen als je af staat te rekenen. Daar vind ik echt irritant. Sommigen zeggen niet eens "hallo".

- Hulpverleners die elke vraag met een wedervraag beantwoorden. Bijv. Wat denk je zelf?, Hoe denk je dat te gaan oplossen? Ja als ik dat wist kwam ik daar niet.
Als je net te laat bent om je telefoon op te nemen, dan meteen terug belt en dat er dan niet opgenomen wordt
Dat wanneer ik iets vertel, mensen geluidloos met je mee gaan "praten".
Some flies are too awesome for the wall
quote:Summerdance schreef op 06 april 2014 @ 20:06:

[...]

Want?

Als je het heel sec bekijkt IS het namelijk ook gewoon een plakje brood!Nog erger, een sneetje brood!
Ik vind mijn laptop op dit moment erg irritant aangezien mijn internet het niet doet.

Vrij onbenullig, heb een gewone PC en een tablet... (maar ik wil vanavond voetbal kijken op internet en ik weet niet of dat op de tablet kan ...)

Verder waren we vanmiddag even bij het zweedse woonwarenhuis.

Daar was een gezin met een klein kind, dat kind was irritant en die moeder lette totaal niet op. Dat kind donderde bijna om met dat karretje, dat mens had niks in de gaten.

Zaten ze later ook nog aan het tafeltje naast ons ...

Waren ze braaf doorgingen met irritant zijn.. van alles halen voor dat kind, die 3 hapjes at en dan hoefde ze niet meer. Dat kind liep ook steeds weg, die ouders die keken vervolgens totaal niet wat ze aan het uitspoken waren.

Waarom sommige mensen kinderen hebben is me een raadsel, maar goed..

Ik snap bij dat soort situaties overigens meteen weer waarom ik geen kindermens ben ...
Op een 80km weg met inhaalverbod achter een bejaarde rijden die niet harder rijdt dan 60 en dat er vervolgens iemand achter mij gaat bumper kleven! Hallo, ik kan er toch niks aan doen!
Just because your past has been damaged doesn’t mean your future has to be worthless
-Bumperkleven is ook irritant ja! Zeker als je al 10 km harder rijdt dan mag. En dat zijn meestal mannen, bij mij dan.

- De kreet: "Ja duh!" Vind ik zo stom klinken

- En ik erger me aan vriendinnen waar het nooit mee lukt om af te spreken. Ergens naartoe gaan. Want ze gaan altijd met hun vriend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven