Jaarlijkse Moederdagdiscussie

06-05-2014 12:41 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn schoonmoeder en ik liggen qua moederdag niet op 1 lijn.. En elk jaar laait de discussie weer op. Wij 'moeten' naar haar toe want zij is de moeder van mijn man. ( Ziet zichzelf als een soort oppermoeder haha ) ik heb niet zoveel met moederdag, leuk met de kindjes enzo maar verder kan het mij gestolen worden.. Maar dat woordje 'moeten' staat me dan weer niet aan en ga ik op m'n achterste benen staan... Bovendien ben ik zelf moeder en heb ik zelf ook een moeder waar ik misschien , heel misschien wel even naartoe wil gaan ...

Ik word hier zo moe van he, elke keer weer.. Herkenbaar anyone? En hoe lossen jullie dit op?
iets heel anders..

Verstuurde bericht te snel, stomme app!

Maar ik heb haar net gebeld, gevraagd of ze hierheen wil/kan komen. Dit jaar bij ons dan maar
Dus de topititel luidt " Ik wil niet dat mijn kinderen nog bij oma langsgaan".
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Moederdag is als je kinderen in de basisschool leeftijd zijn. Mijn kleuterdochter verheugt zich vreselijk om een ontbijtje brengen ( en het dan zelf opeten. )
Moederdag zou ik niet wakker van liggen. Verplicht de hele dag opzitten met Kerst lijkt me veel vervelender eigenlijk.

Maar ik ken het gevoel wel, zo'n moeder die zichzelf graag een dubbele onderscheiding toe dient omdat ze Moeder is, en daar dan ook verwachtingen aan hangt.
Maar het verhaal wordt wel echt steeds erger.

Als het allemaal waar is, zou ze het wat mij betreft helemaal kunnen bekijken...

En dan zou ik me al helemaaaaaal niets aantrekken van het feit dat 'zij vindt dat ik langs MOET komen.'

Toedeledoki!
quote:Cateautje schreef op 06 mei 2014 @ 13:47:

[...]

Ja, fantastisch hè.

Ik heb nog steeds een kunstwerk van mijn zoon in de kamer hangen, ingelijst en wel. Ik zou bij een (schoon)moeder met veeleisende wensenlijst dan ook graag aankomen met een met rauwe pasta beplakte badkamertegel of een zelfgemozaïekte spiegel
Ga in therapie!
Het is erger maargoed was niet van plan dat allemaal neer te zetten alleen word ik neergezet als de nietsgunnende schoondochter straks terwijl het zo simpel niet ligt.. Was dat het maar dan kon ik het in ieder geval op mezelf schuiven want zo ben ik dan ook wel weer. De reden dat er nog contact is komt door mij omdat ik vind dat iedereen meer kansen verdient , want ze heeft de kleinkinderen al vier jaar moeten missen...maar inderdaad , het onderwerp is nu behoorlijk aan het afdwalen van het verhaal wat er nu staat ..
quote:dubiootje schreef op 06 mei 2014 @ 14:00:

[...]

Ik zou bij een (schoon)moeder met veeleisende wensenlijst dan ook graag aankomen met een met rauwe pasta beplakte badkamertegel of een zelfgemozaïekte spiegel
Ik ben moeder en grote kans dat we ook naar schoonmoeder gaan. Deels omdat zij het verwachten, deels omdat wij het graag doen.

En we nemen vaak iets kleins mee. Vorig jaar had ze laten vallen dat ze graag een nieuwe springvorm wilde, die kreeg ze met taart en al erin.

Mijn moeder krijgt niks en we gaan niet naar haar toe.
Het is elke dag kinderdag...!

Hoe vaak komt je schoonmoeder naar jullie?
Power to the people
Pffff, moeilijk gedoe hier. Ik ben super blij dat ik elk jaar nog steeds kan gaan! (met vaderdag trouwens ook nog steeds).
Galileo, nooit zomaar. Alleen met feest/verjaardagen.. Het 'verplichte' dus. Alhoewel ik het haar niet verplicht te komen hoor dat doet ze dan wel weer zelf. Maar eigenlijk nooit tussendoor of met andere 'belangrijke' kinderdingen zoals afzwemmen of turnwedstrijd ofzo bij zulke dingen is ze nooit.
quote:Cateautje schreef op 06 mei 2014 @ 13:47:

[...]

Ja, fantastisch hè.

Ik heb nog steeds een kunstwerk van mijn zoon in de kamer hangen, ingelijst en wel. Hier op het bureau staat een blik met pennen erin, blauw met rode bruine stippenvlekken. Al jaren, en in mijn nachtkasje een bijouteriedoosje in groen met roze, ook al heel wat jaren. Alle andere cadeaus zitten in een doos op zolder, om later nog eens te bekijken.
Ik heb ook zo n schoonmoeder! Het is ook helemaal niet erg om langs te gaan op Moederdag. Maar ik ben zelf ook moeder en heb ook een moeder. En als je dan via man moet vernemen dat wij zondag om zes uur verwacht worden met eten word ik toch wel een beetje boos. Want zij is nl niet de enige. Mijn eigen moeder klaagt nooit en verwacht niks en dan dit, daar kan ik mij ook behoorlijk over opwinden. Dus dit jaar heb ik na twintig jaar ook zoiets van je ziek het maar uit! En dat lucht lekker op.
Ik vind Moederdag echt iets dat leuk is voor kinderen (vooral in basisschool-leeftijd, omdat ze dan vaak wat knutselen) maar verder heb ik er ook niet zo veel mee. Vind 't een commercieel gebeuren waar je weer voor naar de winkels wordt gestuurd, en als volwassenen per se op die dag naar je (schoon)moeder toe moeten? Neuh, ik vind niet dat dat moet.

Ik heb mijn cadeau voor Moederdag trouwens al wel gekregen. Mijn vrouw kon niet wachten. Wel echt supersuperlief van mijn vrouw. Ik heb zelf geen cadeau gekocht maar ik ga dadelijk iets met zoon voor haar maken (nu hopen dat ze hier écht niet leest )
Ik begrijp al die moeders (van volwassen kinderen) echt niet. Dat je echt verwacht dat je volwassen zoon of dochter (met aanhang en de kleinkinderen) per se op DIE dag MOET langskomen. Liefst ook nog met een cadeau natuurlijk. Begrijp dat gewoon echt niet. In plaats van dat je 't nou spontaan laat, van: "Zouden jullie 't leuk vinden weer eens een keertje op bezoek te komen/brunchen/avondeten?" etc. etc. en een cadeau niet per se op DIE dag te verwachten maar gewoon af te wachten tot je kind ooit 's spontaan ergens tegenaan loopt en zegt: "Hé, ik kwam precies een schaal tegen/je lievelingswijn, en dacht: lieve (schoon)mama, die koop ik voor je!"
Ik ben zelf ook moeder, dus ze zoeken het maar lekker uit.

Ga nergens langs, vind dat echt onzin als je volwassen bent.
[quote]tamaar1983 schreef op 06 mei 2014 @ 12:52:

Haha Wellie, dat verplicht ze ons bijna ook een kadootje mee.. Maar daar begin ik allemaal niet aan hoor.

Probleem is ze woont niet bepaald om de hoek en wij moeten momenteel per trein even. Met drie kinderen en dan even heen en weer zo zie ik niet zitten. Ik denk dat het dan toch , weer zoals elk jaar , apart gaan zal worden. Maar daar baal ik ook wel eens van, zondag is de enige dag dat wij als gezin allemaal thuis zijn.... Grrrr[/quote]

Per jaar??
quote:Anthonius schreef op dinsdag 06 mei 2014 15:01quote:<b><a href="tamaar1983 in "Jaarlijkse Moederdagdiscussie"" class="messagelink">tamaar1983 schreef op 06 mei 2014 @ 12:52</a>:</b>

Haha Wellie, dat verplicht ze ons bijna ook een kadootje mee.. Maar daar begin ik allemaal niet aan hoor.

Probleem is ze woont niet bepaald om de hoek en wij moeten momenteel per trein even. Met drie kinderen en dan even heen en weer zo zie ik niet zitten. Ik denk dat het dan toch , weer zoals elk jaar , apart gaan zal worden. <b>Maar daar baal ik ook wel eens van, zondag is de enige dag dat wij als gezin allemaal thuis zijn.... Grrrr</b>

Per jaar??

Ja per jaar ja...

Natuurlijk niet. Maar dan mag ik er niet van balen dat we dus 14 dagen moeten wachten tot we weer een dagje met z'n vijfen zijn? Misschien in tegenstelling tot een hoop anderen hecht ik daar wel waarde aan...
Gelukkig vindt mijn eigen moeder dat ik vooral zelf Moederdag mag vieren met mijn eigen kind. Mijn dochter verheugt zich er zo op me te verwennen met haar zelfgemaakte ontbijt en haar freubelcadeautje van school. En zo hoort het. Mijn huidige vriend zijn moeder leeft niet meer, dus aan die kant is het niet aan de orde. En ik mis mijn ex-schoonmoeder hierin dus ook totaal niet (daar moest je ook elk jaar langs komen, pfff...). Verder geniet ik liever vooral van andere momenten van het moederschap, dan dat ik mijn kind zou verplichten op Moederdag langs te komen (als ze groot is).
quote:Ik vind Moederdag echt iets dat leuk is voor kinderen (vooral in basisschool-leeftijd, omdat ze dan vaak wat knutselen) maar verder heb ik er ook niet zo veel mee.

Vond 't juist leuker worden na dat knutselstadium. Dat je gewoon lekker en gezellig met elkaar uit eten gaat op vader/moederdag.

Zou ook niet meedoen met 'n verplicht nummertje bij schoonouders. Heb mijn eigen traditie bij mijn ouders, dus als ik 'n partner zou hebben dan gaat ie zelf maar naar zijn moeder terwijl ik naar de mijne ga.
Wij vinden het beide gezellig om een drankje te doen bij mijn ouders op moederdag. Met zijn ouders heeft hij niets (ik dus ook niet), dus daar gaan we niet heen.

Maar van het woord "moeten" krijg ik ook de kriebels hoor.
- Laat gewoon je man alleen gaan. Is je schoonmoeder blij en dan heb jij een leuk dagje met jullie kinderen.

- Ga allebei niet, stuur een bos bloemen en zeg dat je over x weken langskomt om iets leuks te doen

- Ga allebei wel en maak er een leuke middag van.
Dit jaar moet ik (gelukkig) werken op moederdag. Vind schoonmoeder niet zo leuk, maar ik heb in elk geval een goed excuus waarom ik niet kom. Twee jaar geleden moest ze huilen omdat vriendlief wel bleef slapen, bleef ontbijten en lunchen maar niet de hele avond bleef hangen. En daar kwam nog eens bovenop dat ik niet de moeite nam om tussen mijn dubbele dienst door naar haar toe te gaan, maar dat ik had afgesproken dat ik de volgende dag wel even een bakje zou doen. Sindsdien ben ik klaar met 'moetjes', en doe ik niets meer op dit soort dagen.

TO. Wat vind je man? Heb je elk jaar weer spijt dat je toch gegaan bent? Dan zou ik m'n kont tegen de krib aangooien en niet meer op moederdag zelf gaan. Maar een weekje later, als het beter uitkomt en het geen 'moetje' meer is.
I've got nothing to do today but smile.
quote:tamaar1983 schreef op 06 mei 2014 @ 12:55:

Me kont tegen de krib gooien doe ik niet, maar ik haat de verplichting die ze ervan maakt. Vorig jaar vroeg ze als kadooTJE een Bosch keukenmachine..

Dan ben je toch niet goed?

En dit is niet alleen met moederdag he? Ook kerst ( maar dat zijn gelukkig twee dagen ) oid en nieuw, pasen , noem maar op :-/Heeft jouw man misschien een broer en heeft die hem gebeld met de vraag wanneer ze eindelijk naar de garage gaan om een auto uit te zoeken met het loterijgeld dat jouw man gewonnen heeft?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven