Jaarlijkse Moederdagdiscussie
dinsdag 6 mei 2014 om 12:41
Mijn schoonmoeder en ik liggen qua moederdag niet op 1 lijn.. En elk jaar laait de discussie weer op. Wij 'moeten' naar haar toe want zij is de moeder van mijn man. ( Ziet zichzelf als een soort oppermoeder haha ) ik heb niet zoveel met moederdag, leuk met de kindjes enzo maar verder kan het mij gestolen worden.. Maar dat woordje 'moeten' staat me dan weer niet aan en ga ik op m'n achterste benen staan... Bovendien ben ik zelf moeder en heb ik zelf ook een moeder waar ik misschien , heel misschien wel even naartoe wil gaan ...
Ik word hier zo moe van he, elke keer weer.. Herkenbaar anyone? En hoe lossen jullie dit op?
Ik word hier zo moe van he, elke keer weer.. Herkenbaar anyone? En hoe lossen jullie dit op?
dinsdag 6 mei 2014 om 19:14
dinsdag 6 mei 2014 om 20:14
quote:elninjoo schreef op 06 mei 2014 @ 15:30:
[...]
Vond 't juist leuker worden na dat knutselstadium. Dat je gewoon lekker en gezellig met elkaar uit eten gaat op vader/moederdag.
Ja vanuit jouw perspectief begrijp ik dat. Bedoel zelf alleen meer: ik vind 't leuk omdat kinderen zelf enthousiast zijn omdat ze een verrassing hebben of iets geknutseld hebben (hoewel er wellicht ook kinderen zijn die het vreselijk vinden om iets te knutselen) terwijl ik nu ook wel vaak het idee heb dat er moeders zijn met volwassen kinderen die nog steeds verwachten dat hun kind iets voor hen doet of koopt op moederdag.
Uit eten met je ouders kan heel leuk zijn, maar ik zie er het nut niet zo van in wanneer iemand half afdwingt: je moet op Moederdag bij mij op bezoek komen. Of: jij moet eerste kerstdag hier vieren etc. Ik denk dan: laat dat lekker vanuit iemand zelf komen, wanneer het hem/haar uitkomt.
[...]
Vond 't juist leuker worden na dat knutselstadium. Dat je gewoon lekker en gezellig met elkaar uit eten gaat op vader/moederdag.
Ja vanuit jouw perspectief begrijp ik dat. Bedoel zelf alleen meer: ik vind 't leuk omdat kinderen zelf enthousiast zijn omdat ze een verrassing hebben of iets geknutseld hebben (hoewel er wellicht ook kinderen zijn die het vreselijk vinden om iets te knutselen) terwijl ik nu ook wel vaak het idee heb dat er moeders zijn met volwassen kinderen die nog steeds verwachten dat hun kind iets voor hen doet of koopt op moederdag.
Uit eten met je ouders kan heel leuk zijn, maar ik zie er het nut niet zo van in wanneer iemand half afdwingt: je moet op Moederdag bij mij op bezoek komen. Of: jij moet eerste kerstdag hier vieren etc. Ik denk dan: laat dat lekker vanuit iemand zelf komen, wanneer het hem/haar uitkomt.
dinsdag 6 mei 2014 om 23:59
woensdag 7 mei 2014 om 00:12
Als moeder en schoonmoeder het belangrijk vinden dan zou ik het zo regelen dat je bij allebei gezellig langs gaat met een bos bloemen ofzo. Koffie bij de een, eten bij de ander bijvoorbeeld. Die ene dag per jaar is de discussie niet waard. Vind ik. Persoonlijk vind ik Moederdag alleen leuk met kleine kinderen die vol trots hun zelfgeknutselde fotolijst of zo overhandigen, met een zelfgemaakt en eigenlijk niet te eten maar oh zo lief ontbijtje. Ik heb mijn inmiddels volwassen kinderen dan ook van de verplichting ontslagen. Ik heb een goede band met ze rn we ondernemen met enige regelmaat iets leuks samen. Bioscoop, uit eten, terrasje, theater of samen koken, dus ik heb niks meer met die vooraf bepaalde datum waarop ze mij aandacht zouden moeten geven. Maar mijn eigen moeder vindt het wel belangrijk, dus daar ga ik dan gewoon heen.