Jongensnamen topic

08-02-2014 08:34 3072 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer tijd voor een nieuw topic.

Het vorige topic vind je hier: Jongensnamen topic

en hier
@ pistachio Teun is mooi hoor,niet meer twijfelen...

Met welke namen wil je eventueel vernoemen?

Andere 2de namen die ik leuk vind bij Teun

Teun Jesper

Teun Merijn

Teun Lucas

Teun Daniël

Teun Christian

Teun Maxim

Teun Yannick

Teun Julius

Teun Mathias

Teun William
O enne geen tweede naam met een v... dan heb je t.v. als voorletters
@Mendy, haha, goeie! dat zijn zeker dingen om over na te denken!

Hebben nu maar proefdruk geboortekaartje laten maken met Teun Jorrit, helpt denk ik om op papier te zien.

Vind aantal van jullie suggesties mooi, ga ik even laten bezinken!

Merk dat ik het zoooo'n heftige beslissing vind, die namen... En dat in mijn staat nu waarbij ik beslissingen uberhaubt al heel lastig vind hahaha. Herkennen jullie dat?
Teun Jort.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
@noushi, ja dat suggereerde m'n man ook maar vind dat beetje gek, zo twee korte namen achter elkaar... Jij/jullie niet?
Pistachio, voordat ik zwanger was hadden wij al een jongensnaam en daar nooit meer over getwijfeld.

Een meisjesnaam, daar hebben we langer over moeten denken en meer over getwijfeld. We wisten niet of we een jongen of meisje zouden krijgen. Het bleek een jongen. Ment to be?
Ik hou er niet zo van,2 korte namen na elkaar..."bekt"niet zo lekker.
@Mendy, bij ons was het juist andersom, voor een meisje wisten we het zonder enige twijfel, jongen vinden we veel moeilijker. Hoe hebben jullie je zoon genoemd?
Dat zet ik hier liever niet neer ivm herkenbaarheid. Ik stuur je wel een pb
Wat vinden jullie van Tom?
@ joosje1

Ik vind Tom erg leuk!

Tijdloos, internationaal en een lieve en toch stoere naam.

Tim vind ik ook leuk trouwens.
Pistachio: ben je er uit welke naam het wordt?

Joosje: Tom is leuk.
Tom is leuk!
Zijn er wel uit denk ik ja. Eerste naam wordt denk ik Teun en tweede naam een verbastering van mijn achternaam... Wat vinden jullie daarvan? Ik blijf t wel spannend vinden hoor. Had verwacht om wel een superovertuigd gevoel te hebben bij kiezen van de naam maar ik blijf t een heftige beslissing vinden...
Hallo dames,

Wij zijn voor onze tweeling op zoek naar namen (wat een klus!.

Ik las gister de naam: Boris. Wat vinden jullie daarvan? En welke namen in soortgelijke stel vinden jullie erbij passen?

Groetjes
Even een mening gevraagd; alle meisjes hebben twee-lettergrepige Hebreeuwse namen, en voor deze jongen denken we aan Nevo (korte e, klemtoon op de 'o')

Nu kun je dat schrijven als Nevvoh, of Nevoh, of gewoon Nevo, maar ik twijfel, de meisjesnamen zijn rech-yoe recht-aan geschreven zonder extra 'h' of leestekens maar ik ben bang dat mensen dit verkeerd gaan uitspreken als Nee-vo of Ni-vo, en dat is nou ook weer niet de bedoeling...
quote:madiran schreef op 18 mei 2014 @ 08:19:

Hallo dames,

Wij zijn voor onze tweeling op zoek naar namen (wat een klus!.

Ik las gister de naam: Boris. Wat vinden jullie daarvan? En welke namen in soortgelijke stel vinden jullie erbij passen?

Groetjes

Ik vind het persoonlijk een hondennaam. Joris veel leuker. Wat ik erbij vind passen (krijgen jullie twee jongens?):

Björn

Jurriaan

Jurriën

Pascal

Ralph

Berend

Yorick

Jarrick

Yannick

Pieter

Guus

Quinten

Kasper

Cas

Ruben

Timo

Walter

Vic

Xander

Oscar

Jonathan

Ik neig dus een beetje naar de kaknaam bij Boris, is dat wat?
Ik spreek toch geen Chinees?!
quote:yizrael schreef op 18 mei 2014 @ 08:28:

Even een mening gevraagd; alle meisjes hebben twee-lettergrepige Hebreeuwse namen, en voor deze jongen denken we aan Nevo (korte e, klemtoon op de 'o')

Nu kun je dat schrijven als Nevvoh, of Nevoh, of gewoon Nevo, maar ik twijfel, de meisjesnamen zijn rech-yoe recht-aan geschreven zonder extra 'h' of leestekens maar ik ben bang dat mensen dit verkeerd gaan uitspreken als Nee-vo of Ni-vo, en dat is nou ook weer niet de bedoeling... Als je zeker wilt weten dat de naam goed uitgesproken gaat worden, zou ik het spellen als Nevvó, maar dat vind ik er niet mooi uitzien. Op schrift vind ik het enkel mooi als nevo, maar jij en je kind zullen zijn leven lang moeten uitleggen hoe je het uitspreekt als hij nieuwe mensen leert kennen.
Pistachio, helemaal leuk hoor. Misschien helpt het juist wel dat je nu de keuze hebt gemaakt en wordt je gevoel erover langzaamaan steeds zekerder.

Yizrael, ik zou voor de spelling Nèvo gaan of Nevó. Waarmee je met het streeoje dus de korte of lange klank van de lettergreep aangeeft. Of Nevvo, is ook de uitspraak mereen duidelijk.

Madiran, ik vind boris een stoere naam, leuk hoor! Zal straks eens een lijstje bedenken met namen die erbij passen.
Nevó is mooi!
We willen niet weten wat de geslachten zijn, dus moeten op alles voorbereid zijn Tinkerbell haha. Bedankt voor je reactie! Ja, kakkie is het wel een beetje hé. Dat is ook mijn man zijn eerste reactie. Hij vindt Tycho een leuke naam, maar daar vind ik Boris niet leuk bij en bij Tycho klinken weer hele andere namen leuk. Heb toch het gevoel een beetje in 1 stijl te moeten kiezen. Bedankt voor je rijtje namen, Als ik ze zo zie vind ik ze denk ik toch wel een beetje te kak.. lastig lastig
Hmm ik vind Boris en tycho eigenlijk helemaal gek gekke combinatie!

Misschien in een andere hoek dan de kaknamen: Boris en...

Stan

Fenn

Pim

Jip

Stef

Niek

Twan

Jorn

Simme

Len

Sam

David

Dirk

Beter? Of nog steeds niks
Boris en tycho vind ik ook prima kunnen samen! Allebei stoere namen. Maar goed, je zoekt dus twee jongensnamen en twee meisjesnamen.

Jongensnamen;

Dex

Finn

Max

Milan

Jorrit

Vince

Jarno

Tim

Mitch

Kian

Boaz

Jurre

Jelle

Owen

Jens

Gijs

Meisjesnamen

Mirthe

Nina

Lize

Ninthe

Leah

Suze

Veerle

Lana

Lotte

Sasha

Robin

Elin

Sanne

Laat je weten of er namen bij staan die je leuk vindt? Dan kijk ik of er nog wat voor je kan bedenken
Boris en Tycho kan wel maar ik vind het niet super

wat suggesties uitgaande van Boris

Axel

Timo

Jorik

Merijn

Marcus

Nathan

Olaf

Roan

Xander

Zeger

Yannick

Jens
Welke is het leukste?

Boris

Otis

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven