Werk & Studie alle pijlers

ms office cursus ervaringen?

08-05-2014 18:15 9 berichten
Aangezien ik na 24 jaar mijn baan kwijt ben wegens reorganisatie wil ik graag een cursus ms office gaan volgen omdat deze in heel veel vacatures gevraagd wordt en ik daar in mijn werk niet veel meegedaan heb omdat wij eigen systemen gebruikten.

Nu heb ik bij het NTI iets gevonden, een thuiscursus wat ik ook prefereer. Heeft iemand ervaring met deze cursus of van een andere aanbieder? Dank alvast voor jullie reacties.......
Alle reacties Link kopieren
Waarom probeer je het niet privé een paar weken uit? Ik weet zeker dat je het zo onder de knie hebt, daar heb je geen cursus voor nodig. Zeker niet als je wel met andere software gewerkt hebt, en dus geen computernitwit bent. Voor op je cv hoef je het niet te doen: het meerendeel van de kandidaten zal namelijk wel de ervaring maar niet een diploma/certificaat oid hebben. Dan staat het misschien juist 'verdacht' om wel een diploma hiervoor te hebben. Men gaat ervan uit dat iedereen het wel (een beetje) kan gebruiken.

Je bent jonger dan ik, heb je het niet gewoon op school gehad trouwens? (Is niet lullig bedoeld ofzo hoor, maar ik heb het indertijd ook gehad

edit: Lézen, NA 24 jaar, niet 24 jaar
Voor je CV niet doen. Het voegt niets toe. Men verwacht dat je het pakket beheerst net zoals men verwacht dat je nederlands spreekt.

Als ik iemand zou spreken die zegt niet met office te kunnen werken denk ik dat ik zal kijken alsof ik water zag branden... En dat mijn bek zou openvallen. Zeg dus nooit dat je er 'certificaten' voor hebt.

Was leuk begin jaren 90. Nu ben je een fossiel als je er niet mee weet te werken
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Kortom, lekker die cursus doen, maar zet die cursus NIET op je CV
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Ik zou in ieder geval proberen het Europees computerrijbewijs te halen, zo heet dat volgens mij.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Ik zou een boek halen uit de bieb en dan zelf wat dingen uitproberen. Misschien hebben ze bij de bieb (of in de winkel) zelfs wel officiële cursusboeken. Mijn ervaring is dat je in het bedrijfsleven, zelfs als secretaresse, heel aardig uit de voeten kunt met de basisvaardigheden. Voor speciale dingen heb je dan weer een help-functie
Maureen, een cursus MS Office voegt niets toe. Welk pakket wil je leren beheersen?

Wat voor functies zoek je?
Hier vind je meer informatie.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Dank voor jullie reacties! Het is zeker niet mijn bedoeling om dit op mijn cv te zetten! Het is meer voor mijn eigen gevoel dat ik dit onder de knie heb!

Word is me eigenlijk wel duidelijk maar excel en outlook en powerpoint niet echt. Mijn ex werkgever betaalt deze eventuele cursus voor mij dus waarom zou ik het niet doen.

Ik zoek iets in de functie officemanager/receptie/ telefoniste/eerste aanspreekpunt bij een bedrijf......

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven