Blondeerpoeder
vrijdag 9 mei 2014 om 21:35
Ik zou een testje doen op een afgeknipte pluk. Liefst afgeknipt van diverse plaatsen op je hoofd. Haar afkomstig van je kruin blondeert vaak intenser dan haar uit je nek. Meng peroxide met blondeerpoeder, smeer het plukje in, doe het in een plastic zakje, houd het een halfuur lekker warm zodat het goed actief wordt. Elke 10 minuten ga je even kijken.
Als je de pluk hebt gespoeld en gedroogd dan weet je hoe het eruit gaat zien. Maak je geen proef dan kan je heel onaangenaam verrast worden met onregelmatige en/of oranjegele kleuren.
Als je de pluk hebt gespoeld en gedroogd dan weet je hoe het eruit gaat zien. Maak je geen proef dan kan je heel onaangenaam verrast worden met onregelmatige en/of oranjegele kleuren.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
vrijdag 9 mei 2014 om 21:45
Op droog haar, maar....
Doe dit nou niet zelf!!!!
De adviezen die je hiervoor al kreeg zijn ook niet juist. Ga gewoon naar de kapper, alleen blonderen word sowieso bijna nooit mooi. De kapper doet er dan bijna altijd nog een spoeling/ kleuring overheen om het pas mooi te krijgen.
Ook hangt het heel erg van je ondergrond af (geverfd haar/ natuurlijk haar)
De adviezen die je hiervoor al kreeg zijn ook niet juist. Ga gewoon naar de kapper, alleen blonderen word sowieso bijna nooit mooi. De kapper doet er dan bijna altijd nog een spoeling/ kleuring overheen om het pas mooi te krijgen.
vrijdag 9 mei 2014 om 21:53
quote:marbrdg schreef op 09 mei 2014 @ 21:45:
Op droog haar, maar....
Huh? De adviezen die ze hier heeft gekregen zijn: googlen, gebruiksaanwijzing lezen, niet zelf klooien, eerst eens proberen op een afgeknipt plukje ipv op je hoofd.
Wat is daar volgens jou niet goed (en anders dan jouw advies) aan?
Op droog haar, maar....
Huh? De adviezen die ze hier heeft gekregen zijn: googlen, gebruiksaanwijzing lezen, niet zelf klooien, eerst eens proberen op een afgeknipt plukje ipv op je hoofd.
Wat is daar volgens jou niet goed (en anders dan jouw advies) aan?
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
vrijdag 9 mei 2014 om 22:10
Nou daarbij bedoel ik het advies van het afgeknipte plukje te proberen... Blondeer reageert namelijk juist op het hoofd door de warmte die de hoofd huid af geeft, zodra je dat plukje afknipt dan geeft dat dus een heel ander resultaat. In de nek is het namelijk altijd warmer. En het is maar net waar je begint met inzetten van de kleur en of je een uitgroei hebt.
Ben zelf kapster en doe dit dus dagelijks (al 14 jaar) ook Google en gebruiksaanwijzing zijn niet altijd juist. Vooral de blondering van de drogist... Ik erger me dood (net als alle kappers) als ik die gebruiksaanwijzing lees. Blonderen is een van de moeilijkste manier van kleuren en is voor een kapper zelf vaak al lastig. Blondering heeft ook geen vaste inwerk tijd.
Ben zelf kapster en doe dit dus dagelijks (al 14 jaar) ook Google en gebruiksaanwijzing zijn niet altijd juist. Vooral de blondering van de drogist... Ik erger me dood (net als alle kappers) als ik die gebruiksaanwijzing lees. Blonderen is een van de moeilijkste manier van kleuren en is voor een kapper zelf vaak al lastig. Blondering heeft ook geen vaste inwerk tijd.
vrijdag 9 mei 2014 om 22:17
Nee dat weten de meeste mensen ook niet waardoor we regelmatig mislukte blondeersessies op decepties krijgen, oranje,geel,groen, roze... Heb het allemaal voorbij zien komen. En vooral dood haar wat niet meer te redden is, zo zonde.
Dan moeten wij er nog wat van maken en dat valt dan ook vaak weer tegen omdat wij er dan ook al niet veel meer mee kunnen.
Uiteindelijk is de klant een hoop geld kwijt, is nog niet tevreden en zit weken tot maanden met dood haar.
Dan moeten wij er nog wat van maken en dat valt dan ook vaak weer tegen omdat wij er dan ook al niet veel meer mee kunnen.
Uiteindelijk is de klant een hoop geld kwijt, is nog niet tevreden en zit weken tot maanden met dood haar.