Minnaar deel 23.

15-04-2014 22:14 3008 berichten
Al 22 delen schrijven we over onze minnaars en alle heftige gevoelens die meespelen of juist niet. Hier mogen we schoftig genieten, mijmeren, zeuren over wel of geen contact en aftellen tot de volgende date.

Met andere woorden:

Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"

Kanttekening van Rooss: Ze ziet graag dat de (vaste) schrijvers een avatar naast hun nick plakken. Zo houden we iedereen goed uit elkaar en blijven we lekker kleurrijk!
Alle reacties Link kopieren
Maar het verschil is toch gewoon of je je afhankelijk van zo'n vent voelt of niet? Althans, zo ervaar ik dat. Die ene week dat ik er niet tegen kon - en dus inderdaad wat labiel was, al uitte zich dat echt niet in raar gedrag - was ik te veel met die man bezig. Zat ik me ineens af te vragen waarom hij niet sneller appte. Wat hij dan wel niet aan het doen was. Of hij me misschien zat was. En dat is natuurlijk funest.

Terwijl ik op die ene week na helemaal niet zo denk. En als ik me dan soms ineens realiseer dat hij al een tijdje niet heeft gereageerd en ik mis 'm, dan stuur ik gewoon iets als 'hey rotzak, waar zit je, ik mis je'. Een appje wat je makkelijk claimerig uit zou kunnen leggen, maar wat het niet is. En dat komt door hoe ik erin sta. Ofzo. En dat heeft degene die zo'n appje krijgt vaak wel door, al is het misschien onbewust. Denk ik.

Slaat dit ergens op? Het voelt zo logisch maar ik betwijfel of ik het duidelijk uitleg zo.
Anabel, de truuk is om te bepalen wat je zelf wilt. Wil je alleen seks? Prima, dan neem je een lul op afroep.

Wil je toch iets meer aandacht maar wil je niet een wanhopige, labiele vrouw worden, dan moet je je na die jachtperiode afvragen wat je wilt. Krijg je niet genoeg aandacht, dan zijn er 2 opties: genoegen nemen met minder en je eigen app gedrag aanpassen of ermee kappen. Want ik ben het wel met high eens, foto's sturen in de hoop dat hij dan ein-de-lijk eens terug appt is wel een beetje wanhopig en sneu. Mijn devies is: graag of helemaal niet. En dat geldt voor beide zijden. Wil niet zeggen dat je elkaar dan maar dood moet gooien met appjes, helemaal niet. Maar alleen "hee neuken?"-appjes, daar droog ik dus weer van op. Ik wil ook weten wat er in zijn hoofd omgaat en dat moet ook wederzijds zijn. Zonder meteen te willen trouwen.

Zolang je continu op je foon moet kijken en gefrustreerd zijn dat je niks hoort, doe je iets niet goed naar mijn mening.
quote:highlander schreef op 13 mei 2014 @ 13:34:

Lookolook, wie zegt dat ik panisch doe om gevoelens?

Ik laat mij denk ik niet zo meeslepen door mijn gevoelens.

Mijn minnares en ik hadden ook wel eens een verliefde vlaag.

Dat merk je aan het gedrag van die ander.

Geen gevoel wat wij dan samen gingen benoemen en/of voeden.

Wat heb je daaraan?

Je doet zo panisch zwart-wit.

Waarom zou je iets niet mogen benoemen? Wat je niet ziet, bestaat niet? Je hoeft er geen ellenlange analyse van te maken, maar iets uitspreken kan ook heel verhelderend zijn. Niks mis mee. Dat je iets benoemt, wil niet zeggen dat er iets veranderd moet worden, toch?

Ik laat mij ook niet meeslepen, maar ik houd wel van duidelijkheid.
quote:annabel_k schreef op 13 mei 2014 @ 13:30:Eerst krijg ik van Roos op mijn kop dat ik teveel om aandacht zit te hengelen, en dan krijgt Highlander er weer van langs omdat hij vrouwen die aandacht willen als labiel bestempeld, en is het volgens jullie weer heel gewoon dat vrouwen aandacht willen.Precies ja.

En dan ook nog zeggen dat ik degene ben die zichzelf tegen spreekt.

Annabel, het gaat erom dat jij meer aandacht van hem lijkt te willen

dan hij jou kan/ wil geven.

Dan heb jij een aantal manieren om met jouw aandachtsvraag om te gaan:

jij zegt duidelijk wat jij wilt; meer aandacht.

Met het risico dat hij jou die bepaalde verlangde hoeveelheid

aandacht niet kan geven en jij (weer) teleurgesteld word

of

jij gaat jezelf meer aandacht geven
volg je verstand, gebruik je gevoel
quote:misslexie schreef op 13 mei 2014 @ 13:37:

Maar het verschil is toch gewoon of je je afhankelijk van zo'n vent voelt of niet? Althans, zo ervaar ik dat. Die ene week dat ik er niet tegen kon - en dus inderdaad wat labiel was, al uitte zich dat echt niet in raar gedrag - was ik te veel met die man bezig. Zat ik me ineens af te vragen waarom hij niet sneller appte. Wat hij dan wel niet aan het doen was. Of hij me misschien zat was. En dat is natuurlijk funest.

Terwijl ik op die ene week na helemaal niet zo denk. En als ik me dan soms ineens realiseer dat hij al een tijdje niet heeft gereageerd en ik mis 'm, dan stuur ik gewoon iets als 'hey rotzak, waar zit je, ik mis je'. Een appje wat je makkelijk claimerig uit zou kunnen leggen, maar wat het niet is. En dat komt door hoe ik erin sta. Ofzo. En dat heeft degene die zo'n appje krijgt vaak wel door, al is het misschien onbewust. Denk ik.

Slaat dit ergens op? Het voelt zo logisch maar ik betwijfel of ik het duidelijk uitleg zo.Yep, heel logisch. Maar als ik twee keer "hey rotzak" moet appen, mag hij daarna wel even laten merken dat hij ook graag wil. Dat hoeft niet op een weegschaal, maar moet wel een beetje in balans zijn.
quote:Lookolook schreef op 13 mei 2014 @ 13:41:Waarom zou je iets niet mogen benoemen? Wat heeft zij eraan dat ik uit zou spreken dat ik wel eens verliefd op haar leek?

Dat zag zij zelf al en dan begon zij nuchter te reageren.

Om er dan nog een gesprek aan te wijden vond ik dubbelop.

Mijn gevoelens voor mezelf erkennen en dan laten (ver)waaien

werkt voor mij beter dan het fenomeen met degene door

wie ik dat gevoel heb gaan zitten uitdiepen.
quote:Lookolook schreef op 13 mei 2014 @ 13:43:

[...]

Yep, heel logisch. Maar als ik twee keer "hey rotzak" moet appen, mag hij daarna wel even laten merken dat hij ook graag wil. Dat hoeft niet op een weegschaal, maar moet wel een beetje in balans zijn.

O, ja, daar zeg je me iets. Ik heb tot nu toe alleen ervaring met scharrels waar ik niet echt iets voor voelde en waar ik dan ook niet per se berichtjes van hoefde en nu met eentje die ik leuk vind maar wat wel aardig wederzijds is. Ik hoef nooit lang te wachten en hij heeft het omgekeerd net zo. We werken allebei nogal hard dus soms zijn we met heel andere dingen bezig en even een tijdje onbereikbaar. Gaat heel gelijk op.

En ja, als het anders zou zijn, dus dat ik hem wel mis maar dat omgekeerd niet merk, dan wordt het al gauw niet meer leuk natuurlijk. Ik denk - hoop! - dat ik er dan snel klaar mee ben.
quote:highlander schreef op 13 mei 2014 @ 13:47:

[...]

Wat heeft zij eraan te weten dat ik wel eens verliefd op haar leek?

Dat zag zij zelf al en dan begon zij nuchter te reageren.

Om er dan nog een gesprek aan te wijden vond ik dubbelop.

Mijn gevoelens voor mezelf erkennen en dan laten (ver)waaien

werkt voor mij beter dan het fenomeen met degene door

wie ik dat gevoel heb gaan zitten uitdiepen.

Tja, ik zou niet weten waarom je het niet zou kunnen zeggen. Niet dat je iets zou moeten zeggen, dat vind ik dan ook weer niet. Maar waarom zou ze het niet mogen weten als ze het toch al zag?

En er zit ook verschil tussen iets zeggen en iets uitdiepen.

Maar ja, da's jouw nuance dingetje he.
Lookolook, ik ben en blijf een man.

Mijn woordenschat is kleiner

Ik bedoelde dat zij er niets aan had/heeft als ik ook nog

zou gaan benoemen wat zij zelf al zag en

zelf al aanpakte op haar eigen manier.

Een doeltreffende manier mag ik wel zeggen.
He, wat een afknapper.. Niets zo geil als een man die meer woorden weet dan ik

Maar dan nog, waarom moet een verliefdheid dan zo 'aangepakt' worden? Kan je niet gewoon genieten van die status quo? Verliefd zijn is nl best lekker. Zolang je je prioriteiten maar in het oog houdt en je je niet hopeloos verliest. Ik heb best genoten van de verliefdheid van mijn minnaar en ook van mijn eigen vlinders. Geen haar op mijn hoofd die daar iets mee wilde doen, maar lekker was het wel.
Verliefdheid is prachtig, maar ik heb me daar ooit ook al eens vreselijk in verloren. Mooi als het zo is, maar zodra je het uitspreekt wordt het een stuk echter. Dat hoeft van mij niet zo nodig.
quote:oranjexx schreef op 13 mei 2014 @ 14:12:

Verliefdheid is prachtig, maar ik heb me daar ooit ook al eens vreselijk in verloren. Mooi als het zo is, maar zodra je het uitspreekt wordt het een stuk echter. Dat hoeft van mij niet zo nodig.

Hoezo maakt dat het echter? Het was er toch allang?

Het maakt je bewuster, ok, dat klopt. Maar dat het bij jullie mis ging, dat had niet met het uitspreken te maken. Dat had met jullie handelen te maken.
Lookolook, dan ben jij bij mij idd aan het verkeerde adres.

Ik vind verliefdheid helemaal niet lekker.

Ik houd mijn voeten graag op de aarde en mijn hoofd helder.

Ik vond mijn relatie met mijn vrouw ook pas

echt interessant worden nadat de roze nevel optrok en

ik haar kon zien zonder dat rozekleurige ideaalbeeld

over haar heen geprojecteerd.

Ik vond het ergens wel geruststellend dat zij ook fouten maakte,

geen ideale partner en wel lekker menselijk was .
quote:highlander schreef op 13 mei 2014 @ 10:59:

Lotje, verzamel jij 'leunstoelen'?

Jij hebt er al een thuis en nu ook al een buitenhuis!

Kies eens een ander model om de zomer op te liggen.

Highlander, je maakt me wel aan t glimlachen... (en denken)

Je zou t haast wel zeggen, en dan zie ik iets lekkers... valt ie binnen de 50 miles... ;)
quote:highlander schreef op 13 mei 2014 @ 14:16:

Lookolook, dan ben jij bij mij idd aan het verkeerde adres.

Trust me, dat was me na pak um beet je eerste 10 berichten hier op het forum al wel duidelijk

Maar moet je de ideale partner zijn dan?

Ik kon heus van die vlinders genieten, ook al zag ik dat mijn minnaar helemaal niet de ideale man was en zeker ook nooit zou worden.

Ik geniet wel van die roze bril, maar sta ook zeker met mijn voeten stevig op de grond. Ik ben een denker, dus ik verlies me niet zo snel in mijn hormonen. Maar genieten met mate is ook heel lekker.
Lookolook, gelukkig!

één vrouw die jacht op mij maakt vind ik wel genoeg.

Ik begin er lol in te krijgen de prooi te spelen.

Het argeloze hert spelen op mijn vrije dag,

terwijl ik heus wel weet waar het 'geile loeder'

op aan stuurt in al haar berichtjes

Je hoeft op geen enkel gebied ideaal te worden vind ik.

Als je dat wel wilt houd je geen leven meer over.
quote:annabel_k schreef op 13 mei 2014 @ 10:50:

Aha Lotje, het wordt me ineens heel duidelijk. Jij kent je minnaar als een leuke man van vroeger. En nu is hij eigenlijk stiekem een beetje een oude zeur geworden. Het gaat je dus niet zozeer over hoe hij op jou reageert maar meer over hoe hij in het leven staat. Je betrekt het misschien wel een beetje op jezelf volgens mij, hoe hij doet, maar zoals ik het lees is hij ehm... gewoon niet meer de leuke man die je van vroeger kent. En dat ligt niet aan jou of zijn gevoel voor jou, maar gewoon hoe hij is. Tja, ik durf het bijna niet te zeggen maar is het gewoon niet tijd om met hem te kappen? Eerlijk gezegd klinkt hij niet heel gezellig. Je hebt zelf thuis ook al een man met “issues” zullen we maar zeggen, dus als ik jou was zou ik van een minnaar toch wat vrolijkers verwachten. Keertje druk en moe kan echt wel, maar deze man klinkt gewoon echt niet zo leuk. Je vrienden en (erger!) kinderen niet zien door je vrouw? Wat voor vent ben je dan..

Ja, soort van. En die wisselende stemmingen. Vooral daar baal ik van. En t op dingen niet reageren. Doodzwijgen. Hoe langer ik met m ga, des te meer merk je dingen he. Dat van zijn vrienden hoorde ik pas bij de laatste date. Meer met een kletspraatje bij de lunch. Echt heel jammer. Stond er verbaasd van. En hoe hij over zijn ex praat ook. Terwijl gewoon de koek op was. Niet uit elkaar vanwege een ander of zo. Tja. Misschien ben ik soepeler of makkelijker in dat soort dingen, maar het is nooit zwart/wit. Er kan veel bij mij. Zijn kinderen zijn al wel groot hoor, maar dat ze ook uit zichzelf niet komen zegt wel genoeg. :(

En rooss, ja, misschien was hij inderdaad altijd al wel zo, maar zag ik het geeneens. Wel fijn om hier t verhaal te zetten. Opent ogen en zet aan t denken. Ow ja, de scheerlotion gekocht bij de etos. Ben benieuwd!

Nu even snel een bladzij of 4 bijlezen... even weggeweest en we zijn al op blz 64 ofzo...
Ik ben een lady, ik jaag nooit.

En als ik iets niet sexy vind, is het een man die prooi is. Ik wil een alpha aap, geen hertje.

Maar waarom was het dan geruststellend dat zij ook niet perfect was? Omdat jij het ook niet was? Interessante woordkeuze.
quote:Rooss4 schreef op 13 mei 2014 @ 11:01:

Of Lotjes minnaar was eigenlijk altijd al een zeurtut maar hield de schijn hoog in het begin en houdt dat nu niet meer vol.

Het doet me een beetje denken aan mijn allerlaatste date, de date waarin mijn seksgod onderuitgezakt op de bank zat, moe, uitgeblust, heftig van zijn voetstuk vallend. Bah.

Dan ga ik toch maar voor dat toneelspel denk ik, kan hij thuis bij moeder-de-vrouw weer leuk "zichzelfje" spelen.
Ik heb jarenlang de gorilla gespeeld bij mijn minnares.

Deze doorbraak van rollenpatroon vind ik wel lekker

Weer wat nieuws.

Ik ben voor mijn vrouw nooit de ideale man geweest.

Ik weet nog toen wij elkaar net leerden kennen

hoe zij urenlang kon ouwehoeren over haar

zoveelste verkering met blond haar en blauwe ogen

tegen mij en dan weer mijn visie als man vroeg

over hoe en wat die verkering aan te pakken.

We zijn 6 jaar huisgenoten geweest in dezelfde

studentenflat voordat wij een liefdesrelatie kregen.
quote:annabel_k schreef op 13 mei 2014 @ 11:38:

Welkom Lexie! Ik heb het al vaker gezegd geloof ik: een relatie met een gebonden man als ik zelf single zou zijn? Ik zou er niet aan moeten denken. Maar als het voor jou werkt, prima. De vraag is alleen: werkt het ook echt of denk je dat maar? Waarom wil je geen relatie?

Anouk, heel goed en dapper dat je die testen hebt laten doen. Ik duim mee voor een positieve uitslag.

Hoe kom je trouwens aan een weekendrelatie met je eigen man? Heb jij dan doordeweek wel de kinderen?

Verder herkenbaar wat je schrijft over contactbehoefte. Het zal inderdaad wel settelen. Vandaag kreeg ik weer huis tuin en keuken berichtjes trouwens, over werk enzo. Mwah, ik wil eigenlijk gewoon weer even wat geils horen merk ik. Dus even leuke foto van mezelf geappt (wel volledig gekleed hoor, ben aan het werk ), en daar komt dan weer geen reactie op. Grrrrr...;-) Hoe doen jullie dat dan, zelf maar weer beginnen met een geil praatje als je minnaar teveel verzand in bankstel-gezwets?

vraag ik me ook wel s af. Zeker als ik t probeer en er komt dan of helemaal niks geen reaktie (maar wel op andere dingen), of hij blijft gewoon hangen in zanderig huistuinenkeuken gezwets...

Ik woon trouwens in waalwijk, en het nieuwe snoepje in tilburg... zo ver was ik dan nog wel gekomen... uh... valt zeker toch nog buiten de 50 miles? Die sites ken ik niet. Nooit op een site geweest, nooit vreemdgegaan, behalve met mn nr2. 11 jaar geleden iets van een klein jaar en nu dan sinds oktober. Ook bij toeval. Ik denk dat ik iemand moet zien, en dat t -bam- ineens klikt... zoals zondag. Maar ik zal s een kijkje nemen.
quote:Rooss4 schreef op 13 mei 2014 @ 11:55:

[...]

Meerdere keren per week bedoel je.

Je bent nog steeds bezig met alle middelen die je bezit zijn aandacht te trekken. Bij huis tuin en keuken berichten moet het geiler en als de man daar even geen zin/tijd/fut voor heeft ga je met zwaarder geschut (fotos) in de weer.

Flikker die telefoon even lekker onder in je tas. Morgen weer een dag.hahaha... ik snap t wel... verslaafd.... ;) (maar minder als in t begin). Mindert vanzelf... en ook hoe meer huiselijker hij wordt.. moet nog denken aan wat je schreef eerder: onderuit gezakt, moe, op de bank...
quote:annabel_k schreef op 13 mei 2014 @ 13:33:

Oooo.. Misslexie, ik heb nu pas door uit welke film je nick en foto komen. Loved it!
quote:Lookolook schreef op 13 mei 2014 @ 13:37:

Want ik ben het wel met high eens, foto's sturen in de hoop dat hij dan ein-de-lijk eens terug appt is wel een beetje wanhopig en sneu.

Maar zo was het ook helemaal niet. Hij appte mij met wat gewone dingen en de vraag hoe het met me was. En toen stuurde ik iets van "hard aan het werk, flinke kop koffie erbij" en een leuke foto. En toen was het stil van zijn kant. Terwijl ik vind dat er best een reactie mag komen op een foto van mijn mooie hoofdje Maar het is nogal een misverstand dat ik maar eindeloos appjes en foto's stuur in de hoop op een reactie. Telefoon ligt nu ook alweer uren braaf in de tas!

Ik vind het wel lastig dat de jacht voorbij is ja. Dat wel. Ik moet daar echt enorm aan wennen (en dat wennen duurt wel een beetje lang :-)), want die jacht van ruim een maand voor de eerste date was zooo intens. Ik wilde dat helemaal niet loslaten eigenlijk, dat gevoel van toen. Maar ik lees hier dus dat het eigenlijk altijd zo gaat. Best een domper!
Verliefdheid uitspreken vind ik overigens ook geen probleem en nr 2 ook niet. For what it's worth... het voelt wel lekker en daar gaat het om toch? Ik verbind er verder geen conclusies aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven