Flarden van gesprekken
donderdag 15 mei 2014 om 16:53
"Je weet wel", zegt het meisje. "Tom, die bruine jongen."
"Tom is niet bruin", antwoordt haar gesprekspartner stellig.
Het meisje reageert verbaasd. "Jawel!? Tom is toch bruin?"
"Nee hoor", antwoordt de jongen weer. Een betweterig lachje verschijnt op zijn gezicht.
"We hebben het toch wel over dezelfde Tom he", vraagt het meisje. "Tom, de vriend van Milou."
"Ja", zegt de jongen, "maar die is echt niet bruin."
Aan haar ogen is te zien dat het meisje er niets meer van begrijpt.
De jongen legt het haar uit: "Tom is gewoon in Nederland geboren dus is hij eigenlijk helemaal niet bruin."
Wat voor vreemde/grappige/droevige/aandoenlijke/verrassende gesprekken vangen jullie op in openbare gelegenheden?
"Tom is niet bruin", antwoordt haar gesprekspartner stellig.
Het meisje reageert verbaasd. "Jawel!? Tom is toch bruin?"
"Nee hoor", antwoordt de jongen weer. Een betweterig lachje verschijnt op zijn gezicht.
"We hebben het toch wel over dezelfde Tom he", vraagt het meisje. "Tom, de vriend van Milou."
"Ja", zegt de jongen, "maar die is echt niet bruin."
Aan haar ogen is te zien dat het meisje er niets meer van begrijpt.
De jongen legt het haar uit: "Tom is gewoon in Nederland geboren dus is hij eigenlijk helemaal niet bruin."
Wat voor vreemde/grappige/droevige/aandoenlijke/verrassende gesprekken vangen jullie op in openbare gelegenheden?
donderdag 15 mei 2014 om 17:01
donderdag 15 mei 2014 om 17:06
Ik was met mijn vriend in de dierentuin bij de pinguïns. Een jongetje, ik gok ongeveer 8 jaar, wijst naar de pinguïns en zegt tegen zijn moeder: "kijk, een piemelverwoester!"
Vriend en ik durfden elkaar niet aan te kijken omdat we anders keihard in de lach zouden schieten. Hoe die jongen bij die logica kwam, geen idee.
Vriend en ik durfden elkaar niet aan te kijken omdat we anders keihard in de lach zouden schieten. Hoe die jongen bij die logica kwam, geen idee.
Some flies are too awesome for the wall
donderdag 15 mei 2014 om 18:58
We lopen de bioscoop uit na het eerste deel van de Hobbit.
Twee meiden van een jaar of 16 hebben het over de film:
1: "Ook stom dat hij niet eens een einde ofzo heeft!"
2: "Ja, en dan komt straks die draak enzo en dan verzinnen ze er nog wat bij!"
Ja joh, ze schrijven het verhaal ter plekke. Het is ook alleen maar een film en geen verfilming van een oud verhaal!
Twee meiden van een jaar of 16 hebben het over de film:
1: "Ook stom dat hij niet eens een einde ofzo heeft!"
2: "Ja, en dan komt straks die draak enzo en dan verzinnen ze er nog wat bij!"
Ja joh, ze schrijven het verhaal ter plekke. Het is ook alleen maar een film en geen verfilming van een oud verhaal!
donderdag 15 mei 2014 om 19:10
quote:lechatrose schreef op 15 mei 2014 @ 19:08:
Vanochtend in de wachtkamer bij de huisarts een vrouw die aan de persoon die met haar mee was uitgebreid vertelde over haar hobby: het fotograferen van parende zwanen Van dit soort flarden word ik altijd een beetje melig. Kon jij je gezicht in de plooi houden? (En uit nieuwsgierigheid: had je vroeger een andere 'kleur'?)
Vanochtend in de wachtkamer bij de huisarts een vrouw die aan de persoon die met haar mee was uitgebreid vertelde over haar hobby: het fotograferen van parende zwanen Van dit soort flarden word ik altijd een beetje melig. Kon jij je gezicht in de plooi houden? (En uit nieuwsgierigheid: had je vroeger een andere 'kleur'?)
donderdag 15 mei 2014 om 19:13
Jaren geleden. Ik stap de lift in, komt er een gozertje van een jaar of 18 met een brommer binnen. Zegt hij, terwijl de lift omhoog gaat:
"Wil je een man?"
Ik "Ik heb al een man".
Hij meteen: "Wil je er nóg een?"
Kon ik wel om lachen omdat het zo gevat was, maar ik heb hem toch niet genomen voor 'erbij'...
"Wil je een man?"
Ik "Ik heb al een man".
Hij meteen: "Wil je er nóg een?"
Kon ik wel om lachen omdat het zo gevat was, maar ik heb hem toch niet genomen voor 'erbij'...
donderdag 15 mei 2014 om 19:19
Vrouw in speeltuin op het bankje: "Ja weet je, ik heb dan zoiets van, en dat zei ik tegen hem, ik zei: "dit is mijn ruimte, jij leeft in de jouwe. En dit [slaat handen dramatisch ineen] zal nooit meer ontstaan als die ruimte tussen ons in niet optimaal benut wordt en gevuld wordt met emoties. Die emoties, zei ik, ik zei: "Henk, die emoties moeten kunnen groeien, bloeien en volmaken."
Vriendin: [ademloos] "En wat zei hij toen?"
Vrouw: "Dat hij ruimte nodig heeft. "
Vriendin: "Tjee. Heftig zeg."
Vriendin: [ademloos] "En wat zei hij toen?"
Vrouw: "Dat hij ruimte nodig heeft. "
Vriendin: "Tjee. Heftig zeg."
donderdag 15 mei 2014 om 19:23
Zomers, mooi weer, ik zit op een terrasje langs een weggetje aan de Amstel. Komt er een overduidelijk beschonken man aanlopen. Slingert van links naar rechts over de stoep en het kruis van zijn spijkerbroek is tot aan zijn knieën nat. Best genant.
Hij stopt bij het statafeltje en raakt daar aan de praat met een andere man die hij duidelijk kent.
Ik kan het hele gesprek niet volgen maar ik hoor die andere man ineens zeggen tegen die dronken man: "Ja, maar dat kan je ook niet maken, daar komt gezeik van".
Hij stopt bij het statafeltje en raakt daar aan de praat met een andere man die hij duidelijk kent.
Ik kan het hele gesprek niet volgen maar ik hoor die andere man ineens zeggen tegen die dronken man: "Ja, maar dat kan je ook niet maken, daar komt gezeik van".
donderdag 15 mei 2014 om 19:48
quote:lemoos2 schreef op 15 mei 2014 @ 19:10:
[...]
Van dit soort flarden word ik altijd een beetje melig. Kon jij je gezicht in de plooi houden? (En uit nieuwsgierigheid: had je vroeger een andere 'kleur'?)
Ze zat tegenover me, ik heb wel strak naar buiten gekeken ja
Bijkomende grap was dat de persoon die met haar mee was echt totaal niet geïnteresseerd was en zelf moeite had zo nu en dan 'uhu' te produceren.
(En ja, ik was een andere kleur, maar toen kwam er iemand met een variant op die nick waarmee ik niet graag verward werd, dus heb ik m'n kleur aangepast.)
[...]
Van dit soort flarden word ik altijd een beetje melig. Kon jij je gezicht in de plooi houden? (En uit nieuwsgierigheid: had je vroeger een andere 'kleur'?)
Ze zat tegenover me, ik heb wel strak naar buiten gekeken ja
Bijkomende grap was dat de persoon die met haar mee was echt totaal niet geïnteresseerd was en zelf moeite had zo nu en dan 'uhu' te produceren.
(En ja, ik was een andere kleur, maar toen kwam er iemand met een variant op die nick waarmee ik niet graag verward werd, dus heb ik m'n kleur aangepast.)
donderdag 15 mei 2014 om 19:55
donderdag 15 mei 2014 om 20:01
Ik zat eens in een trein en in het zitje aan de andere kant van het gangpad zat een moeder met haar zoontje van een jaar of 3/4.
Ze speelden hardop lachend 'er kwam een muisje aangelopen'.
Het jongetje deed het muisje na en het kroop in haar hals, in haar haar.
Op een gegeven moment weer: "er kwam een muisje aangelopen zo in jouw *mompel* gelopen".
Die moeder kleurde en zei: dat kan toch niet, doe niet zo gek?
Waarom het jongetje, veel te hard, antwoordde: hoezo niet, er kan toch ook een baby uit?
Op een gegeven moment weer: "er kwam een muisje aangelopen zo in jouw *mompel* gelopen".
Waarom het jongetje, veel te hard, antwoordde: hoezo niet, er kan toch ook een baby uit?
donderdag 15 mei 2014 om 20:05
quote:topdropje schreef op 15 mei 2014 @ 19:28:
In Brabant. Andere klant tegen vrouwelijke klant die op luide toon haar ongenoegen laat blijken en de rij ophoudt: "Vrouwke, ik wit nie wie ge denkt da ge bent, maar oewe kop stoat nie op unne euro dus ga asteblief noar huis, en ga soep maoke. Ge hèt het nodig denk."Tilburg? broekhoven?
In Brabant. Andere klant tegen vrouwelijke klant die op luide toon haar ongenoegen laat blijken en de rij ophoudt: "Vrouwke, ik wit nie wie ge denkt da ge bent, maar oewe kop stoat nie op unne euro dus ga asteblief noar huis, en ga soep maoke. Ge hèt het nodig denk."Tilburg? broekhoven?
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
donderdag 15 mei 2014 om 20:11
quote:itsme1973 schreef op 15 mei 2014 @ 19:55:
ik stond laatst te roken, buiten bij een restaurant
3 dames hadden het hoogste woord over wanneer ze het een grote hoeveelheid drank op hadden gereden, de 1 nog meer dan de ander........
ik heb een paar keer boos hun kant op gekeken maar ze begrepen de boodschap niet
dom volk
Met boze blikken de wereld denken te verbeteren..
domme doos
3 dames hadden het hoogste woord over wanneer ze het een grote hoeveelheid drank op hadden gereden, de 1 nog meer dan de ander........
ik heb een paar keer boos hun kant op gekeken maar ze begrepen de boodschap niet
dom volk
Met boze blikken de wereld denken te verbeteren..
domme doos
donderdag 15 mei 2014 om 20:13
quote:Vinyl schreef op 15 mei 2014 @ 20:01:
Ik zat eens in een trein en in het zitje aan de andere kant van het gangpad zat een moeder met haar zoontje van een jaar of 3/4.
vrijdag 16 mei 2014 om 10:10
In een kledingzaak staat een moeder een jurk uit te zoeken. Haar zoontje van een jaar of vier verkent ondertussen de rest van de winkel.
Zoontje: "Kijk mama, die jurk is ook mooi!"
Moeder: "Die past me niet, de kleren in dat rek zijn voor grotere dames."
Zoontje, volmaakt onschuldig maar keihard: "Je bedoelt dikke dames?"
Ik kwam niet meer bij, maar een "grotere dame" die net naar dezelfde jurk stond te kijken vond het minder leuk
Zoontje: "Kijk mama, die jurk is ook mooi!"
Moeder: "Die past me niet, de kleren in dat rek zijn voor grotere dames."
Zoontje, volmaakt onschuldig maar keihard: "Je bedoelt dikke dames?"
Ik kwam niet meer bij, maar een "grotere dame" die net naar dezelfde jurk stond te kijken vond het minder leuk
vrijdag 16 mei 2014 om 10:24
vrijdag 16 mei 2014 om 10:26
quote:itsme1973 schreef op 15 mei 2014 @ 19:55:
dom volk
Ik werp altijd boze blikken naar rokers
Snappen de boodschap ook nooit
Dom volk
dom volk
Ik werp altijd boze blikken naar rokers
Snappen de boodschap ook nooit
Dom volk
Frankly my dear, I don"t give a damn